Kolej w aglomeracji warszawskiej

Moderator: JacekM

Autobus Czerwon
Posty: 4070
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 30 gru 2021, 10:05

Kijowskie metro przynajmniej jeszcze do niedawna broniło się wysoką częstotliwością - w szczycie jeździło nawet co 90 sekund, co mogło jakoś rekompensować czasowo niedogodne położenie wejść do metra, czy długi czas jazdy schodami ruchomymi. Niestety, ostatnio pocięto interwały z jakiejś okazji, a że to jednak Ukraina, to trudno powiedzieć czy wrócą poprzednie.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 10 lut 2022, 11:24

Rynek Kolejowy donosi, że rozpoczęły się prace przy linii do Zegrza Południowego.
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 06621.html
W ramach odbudowy ma powstać nowy przystanek - przy przecięciu linii z Modlińską. Niby ma nazywać się "Wieliszew Centrum", a tak naprawdę będzie jakby... w lesie. Potrzebny?
https://www.openstreetmap.org/#map=16/52.4449/21.0012

Boerner
Posty: 241
Rejestracja: 10 maja 2012, 19:37
Lokalizacja: Górny Mokotów

Post autor: Boerner » 10 lut 2022, 20:36

Bez wygodnego dojścia z nowego przystanku w kierunku zalewu (i dalej wzdłuż do plaż) i w drugą stronę do Wieliszewa to może być niewypał. Zresztą nawet gdy takowe powstaną to i tak odległości do przejścia nie będą małe. Przykładowo do pierwszego w kolejności wzdłuż drogi 61 ośrodka (AZS) będzie z nowego przystanku z 500 metrów (czyli powiedzmy OK), ale do obleganych plaż wzdłuż Zegrzyńskiej to z 1,5 km. Ze stacji w samym Zegrzu Płd. blisko jest do jednego sporego portu, ale plaż ogólnodostępnych to chyba tam nie ma (to tak patrząc od strony turystyczno-wczasowo-weekendowej)

Autobus Czerwon
Posty: 4070
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 10 lut 2022, 20:41

Dlaczego w ogóle odsunięto stację Zegrze Południowe od osiedla i parkingu przy dawnej stacji? Teraz najdogodniejsze wejście do pociągu będą mieli klienci hotelu i sali weselnej Marino xD

Paweł D.
Posty: 5246
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 28 lut 2022, 12:43

Marcowa korekta ujrzała światło dzienne, więc parę ciekawostek:
Wielkie brawa za uruchomienie porannego Sochaczew-Targówek p. Gdańską. Szkoda, że nie ma popołudniowego powrotnego około 16.
W okolicach 19-20.03 szykuje się jakieś zamknięcie i pojawią się ciekawe relacje jak np. wydłużenie wspomnianego wyżej Sochaczewa do Wschodniej p. Gdańską oraz Wschodnia - Grodzisk przez Gdańską i Zachodnią - na szczęście wcześnie rano ;)

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 28 lut 2022, 15:29

Skąd te sensacje?

wojtor
Posty: 661
Rejestracja: 01 cze 2008, 12:01

Post autor: wojtor » 28 lut 2022, 17:02

Premo pisze:
28 lut 2022, 15:29
Skąd te sensacje?
https://www.mazowieckie.com.pl/pl/rozkl ... 1-vi-2022r

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 12 mar 2022, 9:37

Czy Wolna Kolej Miejska będzie kursować kiedyś częściej niż co pół godziny? Lub przynajmniej będzie dobrze skoordynowana z pociągami KM na wspólnych odcinkach?
Czy kolej kiedyś będzie dla pasażerów, a nie dla kolejarzy?
Ciągłe zmiany rozkładów przez ciągłe remonty, a po tych remontach wcale nie jest szybciej, punktualniej i regularniej.

Łukasz
Posty: 10494
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 12 mar 2022, 9:45

Pewnie za rok, jak skończą Zachodni. Zachodni jest blokerem każdego kierunku na tę chwilę.
ŁK

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 12 mar 2022, 9:56

Remontów w WWK wystarczy jeszcze na 10 lat (średnica, Wschodnia, przebudowy wylotów na 4 tory, chowanie Wileńskiego pod ziemię), a za 10 lat wyjdą nowe potrzeby. Myślę, że z remontowym funkcjonowaniem kolei należy po prostu nauczyć się żyć i nie dramatyzować. Jedyna szansa na stabilizację to nie taka, że nie będzie co remontować/budować, ale że nie będzie za co, a to chyba jednak nie jest wymarzony scenariusz...

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2201
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 12 mar 2022, 10:24

Problemem nie jest czy modernizować. Problemem jest jak przeprowadzać modernizacje, bo póki co zachodni idzie sprawnie, ale reszta WWK to tak średnio. Na LK7 Trakcja już się ociąga, 506 bardzo powoli jest robione.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4761
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 12 mar 2022, 15:58

Na LK7 nie ma pozwolenia na budowę. 506 dla odmiany ma, ale tam są takie problemy, że jak widać nie bardzo to się może toczyć. PLK nie panuje zarówno nad technikaliami, jak i procedurami.
Obrazek

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2201
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 12 mar 2022, 20:10

Nie precyzyjnie się wyraziłem, pisząc o LK7 brałem pod uwagę LK7 + łącznicę 506.
Procedury nie powinny na tym etapie być już zakończone? I jakie kwestie techniczne są tam problemem?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4761
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 12 mar 2022, 22:57

Pisząc o procedurach miałem na myśli to że poszczególne etapy projektowania inwestycji (projekt budowlany i projekt wykonawczy) muszą ze sobą współgrać. Jeśli jest z tym problem to w ramach odpowiednich procedur kontraktowych te etapy powinny być ujednolicone. Tutaj jest problem z tymi procedurami (kto i co ma zrobić w ramach swoich prac).
Oczywiście problem proceduralny wynika z problemu technicznego. PLK udaje że problemu nie ma (albo nie wie jak go rozwiązać w ramach dotychczasowych umów), jednocześnie wiadomo jednak że realizacja z "defektem" nie wchodzi w grę z powodu przepisów... PLK.
Dodatkowym problemem jest inny zakres projektów budowlanych i wykonawczych, także między branżami. Np. likwidacja dojścia w poziomie do peronu, bez wybudowania przejścia podziemnego z wyjściem na peron. Pewnie jakoś to będzie ogarnięte, ale nie sprzyja to realizacji w tej chwili.
Obrazek

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 12 mar 2022, 23:01

Całe PLK jest problemem. Niech jadą do Czech lub Szwajcarii, podpatrzą i się nauczą robić dobrą kolej.

ODPOWIEDZ