Po pierwsze moje założenie opiera się o cztery tory między Wschodnią a Otwockiem. Po drugie połączenie rozkładowe LK8 z LK9 nie jest żadnym dogmatem - pisałem o dysproporcji kierunków na średnicy i groźby wzrostu tego zjawiska po wybudowaniu LK85. Po trzecie i najważniejsze - dałem się przekonać fikowi, że akurat pomysł jazdy Radom - Dęblin - Warszawa nie należy do najlepszych.TranslatorPS pisze: ↑05 gru 2022, 14:18Nie wiem tak w ogóle czemu ta rozmowa ma miejsce w wątku o Łodzi(!), ale chciałbym tylko nadmienić, że wywalanie wszelakich pośpiechów/ekspresów z LK8 na LK26-LK7 jest o tyle błędnym założeniem, że na LK26 Vmax=120 km/h się raczej nie przekroczy już (teraz są prowadzone tylko prace, żeby jak najwięcej tych wszystkich 80ek i 100ek do 120 podciągnąć). Przy ok. 53 km z Radomia Głównego do Dęblina doliczamy tutaj przynajmniej 27 minut jazdy - realistycznie bliżej 35 pewnie, bo 120tka się też nie ciągnie jednolicie od Db do RG. Nie zapominajmy też o tym, że większość ruchu z LK8 niekończącego w Warszawie wyjeżdża dalej na LK9, a zajmowania tor przez zmianę kabiny - nawet w ED160 - na WS to tymbardziej nam nie potrzeba.
Poza tym, nie oszukujmy się, od Wschodniej do Otwocka wcale tak luźniej nie jest, a wciskanie tego na LK13-LK2, gdzie na LK13 jest Vmax=100 km/h, to już w ogóle nie wiem czy jestem w stanie skomentować bez obelg.
Kolej w aglomeracji warszawskiej
Moderator: JacekM
Nie no z tego co pamiętam to założenie było, że przy ścianach pionowych nie trzeba więcej miejsca. Tylko kwestia peronów.
A co do trasy NS mam nadzieje, że nie powstanie. Już teraz puławska bis zakorkowała całą żwirki i wigury.
A co do trasy NS mam nadzieje, że nie powstanie. Już teraz puławska bis zakorkowała całą żwirki i wigury.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36618
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Khem, to się dosyć wiąże.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
No tak, im więcej dróg tym więcej korków. Na ochocie najlepiej było gdy zamknięto trasę Łazienkowską.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Generalnie tak.im więcej dróg tym więcej korków.
Natomiast czy NS musi być w standardzie S, czy nie wystarczyłoby G?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Puławska bis, ale nie tylko bis, bo i Plac Unii, i Sobieskiego. Ogólnie dopływ samochodów do Żwirki jest jakoś tam limitowany, bo ani przez lotnisko ani przez Marynarską nie wjedzie ich chmara. Kolejny dopływ jest z Mordoru - zmiana charakteru obszaru.kajo pisze:Nie no z tego co pamiętam to założenie było, że przy ścianach pionowych nie trzeba więcej miejsca. Tylko kwestia peronów.
A co do trasy NS mam nadzieje, że nie powstanie. Już teraz puławska bis zakorkowała całą żwirki i wigury.
Na szczęście korki na Żwirki nie są jakieś betonowe. Najbardziej korkuje się przed Racławicką na północ, ale to zwykle 2-3 światła. W przeciwnym kierunku w zasadzie najwiecej blokuje lewoskręt w Racławicką, co potem się rozlewa aż do Banacha.
ŁK
Mnie się to odciążanie Konotopy nie specjalnie podoba, bo to jest wtłaczanie ruchu tranzytowego z powrotem do miasta
Nie zawsze poważne opinie
Jak to miejsca nie ma? A to co niby PLK narysowało - i nawet konsultowało z radnymi dzielnic?
Przecież tam jest miejsce na 4 tory, i na NS (cokolwiek o tej drugiej inwestycji kto myśli).
Samo NS może być bardzo szkodliwe dla LK8 jako kolei miejskiej - zarówno oddala osiedla od peronów kolei miejskiej/aglomeracyjnej, tworząc barierę przestrzenną, jak i będzie stanowić konkurencję dla kolei na całym ciągu od Piaseczna do Zachodniej. Odciążanie Konotopy poprzez wrzucenie tranzytu wprost przy linii kolejowej wydaje się absurdem i zaszłością z poprzedniej epoki gdy Szczęśliwice (i te północne i poludniowe) nie miały być mieszkaniowe. Ruch tranzytowy powinno się zatrzymywać jednak max na ciągu Marynarska-Łopuszańska, a nie wtłaczać w dawną gminę centrum.
Jednocześnie na plus NS to fakt, że odciążyłoby nie tylko Żwirki, ale musimy pamiętać jeszcze o kilku miejscach:
- Rondo Zesłańców Syberyjskich i Prymasa
- Prymasa/S8 (szczególnie po powstaniu S7)
- Dźwigowa
Dlatego wydaje się, że NS należy wpierw zbudować na odcinku Wola-Aleje (o ile wcześniej nie powstanie Mszczonowska) - jako połączenie międzydzielnicowe.
Nawet jeśli - wolę by ruch Bemowo/Bielany/Łomianki - Ursynów/Piaseczno prowadzony był przez S8-S2 niż przez Ochotę, odcinając ją od kolei.
Bo chcesz czy nie chcesz, ale jeśli powstałaby Trasa NS jako GP z węzłami to tranzyt by ją również wykorzystywał. Jak nie ciężarowy to osobowy z północy na południe. A przebieg NS został w poprzednim systemie wyznaczony tak, że dziś jest bezpośrednią konkurencją dla R8/S2/S4 i kanlibalizuje kolej. Tak jak będzie to robić S7 wzdłuż LK8 na południe od Służewca.
Bo chcesz czy nie chcesz, ale jeśli powstałaby Trasa NS jako GP z węzłami to tranzyt by ją również wykorzystywał. Jak nie ciężarowy to osobowy z północy na południe. A przebieg NS został w poprzednim systemie wyznaczony tak, że dziś jest bezpośrednią konkurencją dla R8/S2/S4 i kanlibalizuje kolej. Tak jak będzie to robić S7 wzdłuż LK8 na południe od Służewca.
W radiu powiedzieli, że SKM do Piaseczna już pewne. 2 linie, do Gdańskiego i coś jak wydłużone S9. A lotnisko w piiii***u.
ŁK
Pewne to będzie jak szlak będzie przejezdny w całości i dopuszczony do ruchu. Wczoraj były próby obciążeniowe nowego wiaduktu. Ale szanse są, oczywiście.
A przy okazji, to od marcowej korekty na R3 cięcia większe niż w czasie największych remontów. Widać KM bardzo nie lubią tej linii.
A przy okazji, to od marcowej korekty na R3 cięcia większe niż w czasie największych remontów. Widać KM bardzo nie lubią tej linii.