Kolej w aglomeracji warszawskiej

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8300
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 24 wrz 2018, 15:14

Remontu nie potrafią zrobić, a za mazaniem flamastrem po mapie im się zebrało. Sorry, dopóki nie powstanie tunel pod Łodzią, to nie uwierzę w powstanie jakiegokolwiek innego tunelu pod polskim miastem.

Autobus Czerwon
Posty: 4091
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 24 wrz 2018, 15:22

Ale pomysł sam w sobie moim zdaniem bardzo dobry. Byłoby to przydatne połączenie.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27388
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 24 wrz 2018, 16:03

person pisze:
24 wrz 2018, 15:14
Remontu nie potrafią zrobić, a za mazaniem flamastrem po mapie im się zebrało. Sorry, dopóki nie powstanie tunel pod Łodzią, to nie uwierzę w powstanie jakiegokolwiek innego tunelu pod polskim miastem.
Budowa trasy alternatywnej PRZED remontem najważniejszych 4 torów w kraju może być całkiem dobrym pomysłem. Just sayin', bo oczywiście w warunkach PLK ten tunel powstanie może gdzieś koło 2040. Acz cieszę się, że ten pomysł jednak gdzieś się zaczął pojawiać w debacie publicznej, bo - jak już pisałem - jak przedstawiliśmy taką ideę jako IC, to cała PLK stukała się w głowę.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36618
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 24 wrz 2018, 16:26

Co do szczegółów - podoba mi się:

1) pomysł, żeby to odsunąć od M2 aż za Ratusz-Arsenał (dotąd raczej widywałem pomysły prowadzenia czegoś takiego przez okolice pl. Grzybowskiego i pl. Piłsudskiego),
2) skomunikowanie z MRA na północnych główkach,
3) stacja w rejonie Starego i Nowego Miasta.

Dodałbym stację w rejonie Feminy.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27388
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 24 wrz 2018, 16:52

No ja nie wiem. Stacja przy fontannach to dla mnie powtórka z :mewa: CNK - Wisła w połowie strefy dojścia, dodatkowo niepotrzebne wydłużenie całego tunelu..

No chyba, że ta cała Wisłodzielnica Jakiego rzeczywiście powstanie xD
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14782
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 24 wrz 2018, 18:16

person pisze:
24 wrz 2018, 15:14
Sorry, dopóki nie powstanie tunel pod Łodzią, to nie uwierzę w powstanie jakiegokolwiek innego tunelu pod polskim miastem.
Mam wrażenie, że właśnie dzięki tunelowi pod Łodzią zaczęli mazać flamastrem połączenie między dwoma dworcami czołowymi w Warszawie. Może dożyjemy tego ;)
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Delwin
Posty: 259
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 25 wrz 2018, 10:34

Pomysł jest zacny sam w sobie. Nowe łączniki przy M1 i M2 w centrum (odpowiednio Świętokrzyska i Ratusz-Arsenal). Stacja przy Feminie - nie wiem czy nie było za blisko stacji przy Ratusz-Arsenal (no i kwestia łuków). Generalnie coraz bardziej by to szło w kierunku aby W-wa Zachodnia stała się głównym dworcem warszawskim...

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1851
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 25 wrz 2018, 10:59

Wolfchen pisze:
24 wrz 2018, 18:16
person pisze:
24 wrz 2018, 15:14
Sorry, dopóki nie powstanie tunel pod Łodzią, to nie uwierzę w powstanie jakiegokolwiek innego tunelu pod polskim miastem.
Mam wrażenie, że właśnie dzięki tunelowi pod Łodzią zaczęli mazać flamastrem połączenie między dwoma dworcami czołowymi w Warszawie. Może dożyjemy tego ;)
Myślę, że ktoś rozsądny zauważył też, że jak TBM'y skończą pracę przy ostatnich odcinkach II linii metra, to może pojawić się potencjał wykonawczy do wykorzystania. Miałoby to sens.

Łukasz
Posty: 10540
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 25 wrz 2018, 11:09

A te tbmy nie drążą za małych tuneli? Zaraz by się okazało, że się sieć nie mieści i piętrusy - i ze ogólnie to skrajnia na kolei musi być xyz.

Już gdzieś o tym była dyskusja. Pomysł fajny, ale jestem w stanie uwierzyć w jedną stację pośrednią, może przy Feminie a może nie, ale tak to wyglada znów na rozpieprzenie całego miasta.
ŁK

Delwin
Posty: 259
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 25 wrz 2018, 12:03

Jeśliby to połączyć z wylotem na zachód (czyli budowa KDP do Bełchowa aby zwolnić LK3 dla ruchu podmiejskiego) to byłąby magia, ale i "goła" średnica kapitalnie poprawi komunikację w W-wie. Tyle, że to niestety mrzonki skoro nawet średnicy nie potrafią wyremontować...

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 25 wrz 2018, 16:54

TBMy drążą tunele takiej średnicy jak trzeba, do 12 m. I pod Kanałem La Manche, i dwupoziomową autostradę w Tajlandii...
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25308
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 25 wrz 2018, 18:44

Ale nasze TBM z metra są jakie są i inne nie będą. Prędzej TBM z Łodzi może dałoby się zrecyklingować.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 25 wrz 2018, 20:22

To juz kwestia kosztow.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1851
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 25 wrz 2018, 20:42

pawcio pisze:Ale nasze TBM z metra są jakie są i inne nie będą. Prędzej TBM z Łodzi może dałoby się zrecyklingować.
Fakt, 5,40m z warszawskiego metra to za mało na tunel kolejowy. Strzeliłem kulą w płot...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26817
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 wrz 2018, 16:54

A moze to powinno być M3? Z przejęciem czesci kinii kolejowych pod obsługę metrem.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ