Kolej w aglomeracji warszawskiej
Moderator: JacekM
Dwa, żeby można było potem burzyć po jednym, czy dwa, żeby były 4 tory, czy dwa po co, czy dwa żart?
ŁK
Najważniejsze to zwiększyć przepustowość. Jeżeli zmieszczą te 4 tory - nie potrzeba będzie budować żadnych południowych obwodnic czy czegoś innego.
Problem jest jeden według mnie - PLK. W kwestiach organizacyjnych wszystko wymyka się im spod kontroli. Zwiększanie częstotliwości jest potrzebne w trybie pilnym, a to projekt coraz dalszej i bardzo odsuwanej przyszłości. W przypadku wygranej Astaldi Bis może dojść do przykrych konsekwencji. Dlatego należało by rozważyć zmianę zarządu przed inwestycjami.
Problem jest jeden według mnie - PLK. W kwestiach organizacyjnych wszystko wymyka się im spod kontroli. Zwiększanie częstotliwości jest potrzebne w trybie pilnym, a to projekt coraz dalszej i bardzo odsuwanej przyszłości. W przypadku wygranej Astaldi Bis może dojść do przykrych konsekwencji. Dlatego należało by rozważyć zmianę zarządu przed inwestycjami.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Niech pomyślą także o przepustowości dla pasażerów. Podziemne połączenie z Warszawy Śródmieście do metra Centrum jest również potrzebne.
Tak samo powinni zrobić rozjazdy między stacjami, aby w razie jakiś awarii nie było większych utrudnień.
Tak samo powinni zrobić rozjazdy między stacjami, aby w razie jakiś awarii nie było większych utrudnień.
Transport to życie, transport to pasja, transport to miłość, rzecz jasna
Oczywiście łącznik jest potrzebny, ale tu już musi się dogadać kilka podmiotów.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Jak tam idzie budowa Warszawy Głównej która ma zacząć działać już w grudniu?
Żeby nie być złośliwym, prace są na podobnym stopniu zaawansowania co prace na odcinku Dęblin - Lublin.
PLK - Planowanie, Logistyka, Kolej
PLK - Planowanie, Logistyka, Kolej
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Podkłady i podsypka już zwieziona.
Transport to życie, transport to pasja, transport to miłość, rzecz jasna
Może na początek równe dojście do Towarowej?
Chyba nawet wbijają miejscami cokoły pod słupy sieci trakcyjnej.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Mam pytanie, a w sumie dlaczego linie krajowe modernizuje się do 160 km/h zamiast 200 km/h? Generalnie 200 km/h to jest optymalna prędkość przy założeniu budowy składów zbliżonej do zwykłych EZT (Stadler Flirt 200 ma podobną budowę co 160), pod względem braku potrzeby zmian napięcia, no i generalnie 200 km/h jest trochę większą prędkością. Ja bym widział to tak: 200 dla pociągów IC oraz REGIO-EXPRESS, 160 dla REGIO, 120 dla AGLO. Na przykładzie linii nr 7 która obecnie jest modernizowana - WWO-OTWOCK o parametrach 100 km/h-120 km/h 2 tory podmiejskie, 160 km/h 2 tory szybkie, OTWOCK-LUBLIN 200 km/h 2 tory. Proszę mi wskazać błędy mojego rozumowania, jeśli się mylę. Czy różnice infrastrukturalne są duże, przy założeniu, że i tak instalowany jest ETCS?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
No tak, w naszych warunkach dodatkowe torowisko na całej trasie jest nierealne. Z drugiej strony do Celestynowa podejrzewam pociąg będzie co 0,5 h, a dalej nie częściej niż 1h. W tym przedziale coś dałoby się ugrać. Odnoszę się do przykładu LK7, bo dobrze znam realia jej funkcjonowania. Do Siedlec pewnie są mniejsze możliwości pod tym względem - tu pociągi REGIO do Siedlec jeżdżą często. Fakt, niektóre linie wymagałyby dobudowy dodatkowego torowiska.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2