Kolej w aglomeracji warszawskiej

Moderator: JacekM

Łukasz
Posty: 10492
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 21 paź 2018, 9:00

Dwa, żeby można było potem burzyć po jednym, czy dwa, żeby były 4 tory, czy dwa po co, czy dwa żart?
ŁK

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 22 paź 2018, 14:32

Wszystko po trochu. Serio.


Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 21 sty 2019, 16:05

Najważniejsze to zwiększyć przepustowość. Jeżeli zmieszczą te 4 tory - nie potrzeba będzie budować żadnych południowych obwodnic czy czegoś innego.
Problem jest jeden według mnie - PLK. W kwestiach organizacyjnych wszystko wymyka się im spod kontroli. Zwiększanie częstotliwości jest potrzebne w trybie pilnym, a to projekt coraz dalszej i bardzo odsuwanej przyszłości. W przypadku wygranej Astaldi Bis może dojść do przykrych konsekwencji. Dlatego należało by rozważyć zmianę zarządu przed inwestycjami.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
MALIN
Posty: 779
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:20

Post autor: MALIN » 21 sty 2019, 20:09

Niech pomyślą także o przepustowości dla pasażerów. Podziemne połączenie z Warszawy Śródmieście do metra Centrum jest również potrzebne.

Tak samo powinni zrobić rozjazdy między stacjami, aby w razie jakiś awarii nie było większych utrudnień.
Transport to życie, transport to pasja, transport to miłość, rzecz jasna 8-)

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 21 sty 2019, 21:57

Oczywiście łącznik jest potrzebny, ale tu już musi się dogadać kilka podmiotów.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 22 sty 2019, 11:59

Jak tam idzie budowa Warszawy Głównej która ma zacząć działać już w grudniu?

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 22 sty 2019, 13:04

Żeby nie być złośliwym, prace są na podobnym stopniu zaawansowania co prace na odcinku Dęblin - Lublin. :)
PLK - Planowanie, Logistyka, Kolej
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
MALIN
Posty: 779
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:20

Post autor: MALIN » 23 sty 2019, 13:29

Flash8222 pisze:
22 sty 2019, 11:59
Jak tam idzie budowa Warszawy Głównej która ma zacząć działać już w grudniu?
Podkłady i podsypka już zwieziona.
Transport to życie, transport to pasja, transport to miłość, rzecz jasna 8-)

Łukasz
Posty: 10492
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 23 sty 2019, 13:43

A ruchomy chodnik do Daszyńskiego ma szansę powstać?
ŁK

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4761
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 23 sty 2019, 17:28

Może na początek równe dojście do Towarowej?
Obrazek

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 26 sty 2019, 21:27

Flash8222 pisze:
22 sty 2019, 11:59
Jak tam idzie budowa Warszawy Głównej która ma zacząć działać już w grudniu?
Chyba nawet wbijają miejscami cokoły pod słupy sieci trakcyjnej.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 19 lut 2019, 19:33

Mam pytanie, a w sumie dlaczego linie krajowe modernizuje się do 160 km/h zamiast 200 km/h? Generalnie 200 km/h to jest optymalna prędkość przy założeniu budowy składów zbliżonej do zwykłych EZT (Stadler Flirt 200 ma podobną budowę co 160), pod względem braku potrzeby zmian napięcia, no i generalnie 200 km/h jest trochę większą prędkością. Ja bym widział to tak: 200 dla pociągów IC oraz REGIO-EXPRESS, 160 dla REGIO, 120 dla AGLO. Na przykładzie linii nr 7 która obecnie jest modernizowana - WWO-OTWOCK o parametrach 100 km/h-120 km/h 2 tory podmiejskie, 160 km/h 2 tory szybkie, OTWOCK-LUBLIN 200 km/h 2 tory. Proszę mi wskazać błędy mojego rozumowania, jeśli się mylę. Czy różnice infrastrukturalne są duże, przy założeniu, że i tak instalowany jest ETCS?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 19 lut 2019, 19:42

Przy gęstym ruchu regionalnym i tak raczej nie ma szans na sprawne poprowadzenie dwusetek przy braku wydzielonego torowiska.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 19 lut 2019, 19:53

Emyl pisze:
19 lut 2019, 19:42
Przy gęstym ruchu regionalnym i tak raczej nie ma szans na sprawne poprowadzenie dwusetek przy braku wydzielonego torowiska.
No tak, w naszych warunkach dodatkowe torowisko na całej trasie jest nierealne. Z drugiej strony do Celestynowa podejrzewam pociąg będzie co 0,5 h, a dalej nie częściej niż 1h. W tym przedziale coś dałoby się ugrać. Odnoszę się do przykładu LK7, bo dobrze znam realia jej funkcjonowania. Do Siedlec pewnie są mniejsze możliwości pod tym względem - tu pociągi REGIO do Siedlec jeżdżą często. Fakt, niektóre linie wymagałyby dobudowy dodatkowego torowiska.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

ODPOWIEDZ