Kolej w aglomeracji warszawskiej

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4762
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 19 lut 2019, 20:25

200km/h wymaga na tyle istotnych zmian w geometrii torów, że była by to budowa od nowa, włącznie z zakupem gruntów. Po za tym całkowita eliminacja przejazdów, co chyba nawet na CMK się nie udało w 100%. No i zasilanie należałoby zmienić. Generalnie koszty rosną geometrycznie, a potrzeb jest wiele.
Obrazek

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 19 lut 2019, 23:30

Patrz moderna linii Warszawa - Gdańsk, która jest na 200 km/h właśnie.

Przy budowie nowych torów to już lepiej od razu w KDP się bawić.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Delwin
Posty: 259
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 20 lut 2019, 10:29

Wiliam pisze:
19 lut 2019, 20:25
200km/h wymaga na tyle istotnych zmian w geometrii torów, że była by to budowa od nowa, włącznie z zakupem gruntów. Po za tym całkowita eliminacja przejazdów, co chyba nawet na CMK się nie udało w 100%. No i zasilanie należałoby zmienić. Generalnie koszty rosną geometrycznie, a potrzeb jest wiele.
Podobno do 250 km/h zasilanie obecne (3kV) daje radę choć nie jest najefektywniejsze (to jest powód dla którego ruch po CMK nie będzie szybszy. Aby iść wyżej lepiej przejść na 15 kV/25 kV w zmiennym.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2226
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 20 lut 2019, 12:39

Wiele krajów wprowadza 200 km/h jako standard. Czy montaż dodatkowych urządzeń i zmiana geometrii torów to to aż tak kosmiczny wydatek?
Prędzej czy później trzeba będzie zmienić zasilanie pociągów.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6925
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 20 lut 2019, 14:58

Zmiana geometrii to poza budową jeszcze problem gruntów.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25308
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 20 lut 2019, 15:01

Nie "jeszcze" i "poza", a "przede wszystkim".
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6925
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 20 lut 2019, 15:40

Czy ja wiem? Na siódemce gruntów do wykupu było tyle co nic, a i tak budować się nie da :term:

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2226
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 20 lut 2019, 16:34

Mimo wszystkich wad torowiska na siódmce, geometria torów jest optymalna - w dużej mierze jest prosto, bez niepożądanych sekretów o małym promieniu od Celestynowa. To by się dało zorganizować, ale podejrzewam brakuje funduszy i chęci na robienie czegoś dodatkowo (bo 160 według większości wystarczy). Powyżej 200 km/h zużycie energii przy 3kV dc zużycie wzrasta nieliniowo.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26817
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 lut 2019, 18:45

Chodzi o oszczędności na bezpieczeństwie - przy 160 km, /h nie trzeba budować wiaduktów drogowych (czy tuneli).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4762
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 20 lut 2019, 18:46

KwZ pisze:
19 lut 2019, 23:30
Patrz moderna linii Warszawa - Gdańsk, która jest na 200 km/h właśnie.

Przy budowie nowych torów to już lepiej od razu w KDP się bawić.
Miała być na 200, ale w sumie to nie wiem czy na którymkolwiek odcinku jest. Tam zostały chyba nawet odcinki na 120.
Obrazek

Autobus Czerwon
Posty: 4091
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 20 lut 2019, 19:15

Aktualnie to na tej trasie zdarzają się nawet ograniczenia do 10km/h, bodajże między Prabutami a Malborkiem XD

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 20 lut 2019, 19:47

Ja myślałem, że jest na 200 dla wychylnego pudła, z którego potem zrezygnowano. Jak patrzę, to są różne wykazy PLKi i nie wiem, który jest ten właściwy (2.1A czy 2.12 czy może jeszcze inny). Ale tam modernizacja jeszcze trwa, prawda?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4762
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 20 lut 2019, 20:09

Chyba już tylko zabudowa ETCS.
Obrazek

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26817
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 lut 2019, 20:18

To zdaje się jest to "tylko".
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Blotny
(plunio7)
Posty: 672
Rejestracja: 26 cze 2010, 20:27
Lokalizacja: Odolany

Post autor: Blotny » 09 mar 2019, 11:40

Jest sobie taki artykuł z dzisiaj, a w nim:
[...]
Prezeska SKM-ki Krystyna Pękała poinformowała, że Zarząd Transportu Miejskiego zlecił po trzy dodatkowe kursy na linii obwodowej w szczycie porannym i popołudniowym. Wyruszą od 6 maja. Dodatkowe zmiany planowane są po wakacjach. Wszystko zależy jednak od tego, kiedy zacznie się i jak długo potrwa odłożona budowa nowego przystanku Warszawa Powązki.
http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7, ... zieli.html

Ktoś coś wie bliżej?

ODPOWIEDZ