Kolej w aglomeracji warszawskiej
Moderator: JacekM
200km/h wymaga na tyle istotnych zmian w geometrii torów, że była by to budowa od nowa, włącznie z zakupem gruntów. Po za tym całkowita eliminacja przejazdów, co chyba nawet na CMK się nie udało w 100%. No i zasilanie należałoby zmienić. Generalnie koszty rosną geometrycznie, a potrzeb jest wiele.
Patrz moderna linii Warszawa - Gdańsk, która jest na 200 km/h właśnie.
Przy budowie nowych torów to już lepiej od razu w KDP się bawić.
Przy budowie nowych torów to już lepiej od razu w KDP się bawić.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Podobno do 250 km/h zasilanie obecne (3kV) daje radę choć nie jest najefektywniejsze (to jest powód dla którego ruch po CMK nie będzie szybszy. Aby iść wyżej lepiej przejść na 15 kV/25 kV w zmiennym.Wiliam pisze: ↑19 lut 2019, 20:25200km/h wymaga na tyle istotnych zmian w geometrii torów, że była by to budowa od nowa, włącznie z zakupem gruntów. Po za tym całkowita eliminacja przejazdów, co chyba nawet na CMK się nie udało w 100%. No i zasilanie należałoby zmienić. Generalnie koszty rosną geometrycznie, a potrzeb jest wiele.
Wiele krajów wprowadza 200 km/h jako standard. Czy montaż dodatkowych urządzeń i zmiana geometrii torów to to aż tak kosmiczny wydatek?
Prędzej czy później trzeba będzie zmienić zasilanie pociągów.
Prędzej czy później trzeba będzie zmienić zasilanie pociągów.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Nie "jeszcze" i "poza", a "przede wszystkim".
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Mimo wszystkich wad torowiska na siódmce, geometria torów jest optymalna - w dużej mierze jest prosto, bez niepożądanych sekretów o małym promieniu od Celestynowa. To by się dało zorganizować, ale podejrzewam brakuje funduszy i chęci na robienie czegoś dodatkowo (bo 160 według większości wystarczy). Powyżej 200 km/h zużycie energii przy 3kV dc zużycie wzrasta nieliniowo.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26817
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Chodzi o oszczędności na bezpieczeństwie - przy 160 km, /h nie trzeba budować wiaduktów drogowych (czy tuneli).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
- Posty: 4091
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Aktualnie to na tej trasie zdarzają się nawet ograniczenia do 10km/h, bodajże między Prabutami a Malborkiem XD
Ja myślałem, że jest na 200 dla wychylnego pudła, z którego potem zrezygnowano. Jak patrzę, to są różne wykazy PLKi i nie wiem, który jest ten właściwy (2.1A czy 2.12 czy może jeszcze inny). Ale tam modernizacja jeszcze trwa, prawda?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Chyba już tylko zabudowa ETCS.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26817
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
To zdaje się jest to "tylko".
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Jest sobie taki artykuł z dzisiaj, a w nim:
Ktoś coś wie bliżej?
http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7, ... zieli.html[...]
Prezeska SKM-ki Krystyna Pękała poinformowała, że Zarząd Transportu Miejskiego zlecił po trzy dodatkowe kursy na linii obwodowej w szczycie porannym i popołudniowym. Wyruszą od 6 maja. Dodatkowe zmiany planowane są po wakacjach. Wszystko zależy jednak od tego, kiedy zacznie się i jak długo potrwa odłożona budowa nowego przystanku Warszawa Powązki.
Ktoś coś wie bliżej?