Kolej w aglomeracji warszawskiej

Moderator: JacekM

px33
Posty: 1581
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 13 cze 2022, 1:11

I naprawdę obecna sytuacja i podejście producenta są niewystarczające do tego żeby najpierw zlecić jakieś prace naprawcze a potem odzyskać kasę od Pesy? Jeśli Pesa wygrałaby w sądzie, to TW tak czy tak będą musiały usprawnić ten system informacji.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 13 cze 2022, 9:16

Szczecin właśnie wymienia/wymienił cały SIL w Pesach - nie czekał aż producent taboru będzie łaskaw coś z tym zrobić...
px33 pisze:
13 cze 2022, 1:11
I naprawdę obecna sytuacja i podejście producenta są niewystarczające do tego żeby (...)
Dlaczego w MZA się udało, a w TW nie?

bartoni722
Posty: 12138
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 13 cze 2022, 10:14

Ale bym się dziś wp(...) na minę. Aż się muszę tym podzielić. Korekta jest i znowu korzystanie z pociągów aglomeracyjnych potrafi człowieka nieźle rozbudzić i przyśpieszyć. ;)
Ze Śródmieścia na R3 jest po 9 49-minutowa dziura. Na Zachodnim dziurę zmiękcza się taktem 8-41 (!), pociągiem przyśpieszonym który startuje z Głównej, z tego Zachodniego rusza 8 minut po zwykłym i jedzie bez zatrzymania do Ożarowa Mazowieckiego...33 minuty. O co chodzi z tym pociągiem i czemu nie dało się tego zrobić lepiej? To tak jakby, nie wiem, 729 ruszały dwa z MKJ w odstępie 10 minut a ten z tyłu miał na każdy przystanek o 3 minuty dłużej i od Zielonek jechały w sensownym takcie. Jakie to ma szanse na dobrą frekwencję?
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Paweł D.
Posty: 5245
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 13 cze 2022, 10:56

Właśnie zastanawiam się czy te pseudo przyspieszone jadą przez Czyste, że aż do Ożarowa się nie zatrzymują? I to czemu?
Popatrz na rozkład po 26.6 kiedy Ożarów - Błonie będzie jednotorowo. Ten 9:36 z Głównej do Błonia będzie jechał aż godzinę (normalny czas to ok. 35 min), inne będą miały do 15 minut postojów ze względu na krzyżowania. Obawiam się, że jeśli któryś przywlecze ~10 minut opóźnienia, to efektem domina położy rozkład na długie godziny.

Łukasz
Posty: 10488
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 13 cze 2022, 16:23

Czyli będzie klasyczny śródmiejski opóźniony pociąg przyśpieszony.
ŁK

px33
Posty: 1581
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 13 cze 2022, 16:52

person pisze:
13 cze 2022, 9:16
Szczecin właśnie wymienia/wymienił cały SIL w Pesach - nie czekał aż producent taboru będzie łaskaw coś z tym zrobić...
px33 pisze:
13 cze 2022, 1:11
I naprawdę obecna sytuacja i podejście producenta są niewystarczające do tego żeby (...)
Dlaczego w MZA się udało, a w TW nie?
TŚ też pozbyły się Novamedii. Przy czym na flocie ponad 100 tramwajów to jest naprawdę duża kasa.
Z tego co kojarzę to w MZA sprawa potoczyła się trójtorowo - w niektórych wozach, zdaje się za swoje, wymieniono wszystko, w niektórych wymieniono część komponentów (też raczej za swoje), a w Solarisach producent w ramach swoich gwarancji ogarnął oryginalny system tak że działa. Rozwiązania 2 i 3 nie powinny być jakoś szczególnie kosztowne (w pierwszym przypadku coś trochę ponad kilkanaście tysięcy za pojazd, w drugim pewnie jeszcze mniej), a pewnie udałoby się wyegzekwować zwrot od Pesy - to najtańsze trwałe rozwiązanie udowodnionego problemu, z którym producent sam sobie nie poradził. Czy udałoby się przerzucić cały koszt pełnej wymiany, nie jestem przekonany.

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 13 cze 2022, 18:23

px33 pisze:
13 cze 2022, 16:52
Z tego co kojarzę to w MZA sprawa potoczyła się trójtorowo - w niektórych wozach, zdaje się za swoje, wymieniono wszystko
Z tym że w krótkich Solbusach do tej pory, pomimo wymiany, nie działają poprawnie wyświetlacze podsufitowe.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 14 cze 2022, 13:44

px33 pisze:
13 cze 2022, 16:52
person pisze:
13 cze 2022, 9:16
Szczecin właśnie wymienia/wymienił cały SIL w Pesach - nie czekał aż producent taboru będzie łaskaw coś z tym zrobić...



Dlaczego w MZA się udało, a w TW nie?
TŚ też pozbyły się Novamedii. Przy czym na flocie ponad 100 tramwajów to jest naprawdę duża kasa.
Czyli lepiej nic nie robić i czekać. Bo za duża kasa.

px33
Posty: 1581
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 15 cze 2022, 9:29

person pisze:
14 cze 2022, 13:44
px33 pisze:
13 cze 2022, 16:52


TŚ też pozbyły się Novamedii. Przy czym na flocie ponad 100 tramwajów to jest naprawdę duża kasa.
Czyli lepiej nic nie robić i czekać. Bo za duża kasa.
Jeśli wybór jest między wymianą całego systemu za górę pieniędzy (pewnie trzeba by liczyć ze 120-150 tysięcy za pojazd) a usprawnieniem go za ułamek tej sumy, to myślę że wybór jest dość prosty.
Ewentualnie może trzeba nauczyć warsztat diagnozowania i reanimowania tego systemu (co też musi być możliwe jeśli Kraków cały czas jeździ na oryginałach, chociaż oni mają nieco inną architekturę) i cisnąć Pesę o zwrot za rbh po stawkach rynkowych.

Paweł D.
Posty: 5245
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 22 cze 2022, 17:40

fik pisze:
11 maja 2022, 13:51
Zgodnie z moją wiedzą (od pewnego czasu tylko teoretyczną), nie istnieje legalny tryb dokonania zmiany rozkładu jazdy pociągu pasażerskiego na wniosek przewoźnika w terminie krótszym niż wskazane powyżej 40 dni.
Fiku, chyba jednak istnieje :)
Obrazek
A już to powieszenie gdzieś z boku kartki A4 z informacją o zmianie trasy docelowej... No miodzio. Ja jej nie zauważyłem, ale pewnie gdzieś tam wisiała w którejś gablocie.... Warto też wiedzieć, że kartki formatu A4 z korektą rozkładu jazdy PLK wiesza gratis :)

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 22 cze 2022, 19:31

Ust. 4.8.2. pkt 12 regulaminu sieci mówi o zmianie z przyczyn leżących po stronie PLK (najczęściej zmiana parametrów sieci nieprzewidziana w pierwotnym terminie, na przykład gdy wykonawca robót zaliczył obsuwę). Zresztą sam tytuł ustępu mówi: Zmiany, w których nie są rozpatrywane wnioski o przydzielenie tras pociągów (wprowadzane w ramach ZRJ). Oczywiście jest często wykorzystywany jako wytrych, gdy trzeba zmienić na cito rozkład, bo któraś ważna osoba sobie zażyczyła zmiany, ale formalnie nie jest to zmiana na wniosek przewoźnika.

Gdybym był dociekliwym pasażerem, pogłębiłbym zapytanie w trybie UDIP, pytając:

1. Jakie były przesłanki do zarządzenia korekty ZRJ?
2. Jaka była konkretna przesłanka infrastrukturalna do zmiany rozkładu jazdy tego pociągu?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Paweł D.
Posty: 5245
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 22 cze 2022, 19:51

O, dzięki, dzięki. Ja widzę, że to odpowiedź "na odwal się", bo w końcu treść ZRJP_2022-2-8 chyba nie jest powszechnie dostępna?
Zasadniczą przesłanką był wniosek KM na które PLK ochoczo przystało.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 22 cze 2022, 19:55

Oficjalnego wniosku być nie mogło. Treść zarządzenia ZRJP oczywiście nie jest dostępna, bo jakże by inaczej :)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Paweł D.
Posty: 5245
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 22 cze 2022, 20:26

O jakim oficjalnym wniosku piszesz?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 22 cze 2022, 20:32

W trybie regulaminowym. Oficjalnie PLK musi znaleźć przesłankę niezależną od przewoźnika.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ