Kolej w aglomeracji warszawskiej
Moderator: JacekM
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Z jednej strony za późno (część decyzji już zapadła), z drugiej za to za wcześnie (rynek jest nasycony zamówieniami, firmy sobie ludzi pożyczają).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Wileński - Służewiec, hmmm… Oni chyba to wszystko pod ziemią będą budować piętrowo…
ŁK
Metro na Karlsplatzu w Wiedniu ma trzy poziomy. Więc można.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
To tylko studium, pewnie realnie ma szanse z 30%. Zawsze będzie analiza co, jak i po co budować.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
W Paryżu radzą sobie nawet z większą liczbą poziomów, choćby tu: https://images.app.goo.gl/BSKLkYfoMLTv8rDG9pawcio pisze:Metro na Karlsplatzu w Wiedniu ma trzy poziomy. Więc można.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
A tak, Les Halles, węzeł tak nieudany, że M4 zatrzymuje się w nim dwa razy.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
A ile jest tam poziomów? Bo o ile kojarzę, metro paryskie wyróżnia się skrzyżowaniami w poziomie.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Nie kojarzę skrzyżowań w poziomie w obecnym układzie paryskiego metra. Co do układu tego węzła to tu jest ilustracja (nieco stara - nie ma na niej jeszcze linii 14 metra, a układ opisany jako "SNCF" wykorzystuje obecnie RER D) dająca lepsze wyobrażenie 3d: https://i0.wp.com/transitmap.net/wp-con ... /le-al.jpg
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Nie tylko czy da się, tylko czy ma to sens. Bo jak wyjdzie tunel na -80 m i to jeszcze aglomeracyjny, z przystankami co kilometr ale za to 10 minutami na dostanie się doń, to będzie to jakaś ciężka paranoja.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
No ale budując taki wielopoziomowy węzeł niekoniecznie trzeba go spieprzyć funkcjonalnie. Tak, ja wiem, w Warszawie jak coś da się spieprzyć, to z pewnością tak się stanie.
Kijów ma stacje na 100 m w dół i ruchome schody jadą chyba 4 min. Choć pewnie przy normach unijnych nie do zrealizowania.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27355
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
I korzystanie z tego metra jest bardzo słabo dogodne, bo nie dość, że na peron się zjeżdża godzinami, to jeszcze wyjścia są w miejscach losowych z punktu widzenia układu komunikacyjnego, bo tak wyszło z geologii i drążenia na oślep. Dodatkowo odległości między stacjami są w wielu przypadkach absurdalne. To nie jest najwybitniejszy przykład jednak, i każdy kto korzystał z metra w Kijowie czy Moskwie wie dobrze, że prędkość komunikacyjna jest tylko jedną ze składowych czasu podróży.
(przy czym, fair enough, w Kijowie położenie centrum miasta na wysokiej skarpie nad Dnieprem możliwości, przede wszystkim dla linii Swiatoszyńsko-Browarśkiej, ogranicza znacząco)
(przy czym, fair enough, w Kijowie położenie centrum miasta na wysokiej skarpie nad Dnieprem możliwości, przede wszystkim dla linii Swiatoszyńsko-Browarśkiej, ogranicza znacząco)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Czekaj, a ten czas zjeżdżania i wyjeżdżania na peron to nie należy wliczyć w (efektywną) prędkość komunikacyjną?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!