Kolej w aglomeracji warszawskiej

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 28 gru 2021, 21:14

Z jednej strony za późno (część decyzji już zapadła), z drugiej za to za wcześnie (rynek jest nasycony zamówieniami, firmy sobie ludzi pożyczają).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Łukasz
Posty: 10487
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 28 gru 2021, 22:13

Wileński - Służewiec, hmmm… Oni chyba to wszystko pod ziemią będą budować piętrowo…
ŁK

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 28 gru 2021, 22:22

Metro na Karlsplatzu w Wiedniu ma trzy poziomy. Więc można.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 29 gru 2021, 0:36

To tylko studium, pewnie realnie ma szanse z 30%. Zawsze będzie analiza co, jak i po co budować.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 29 gru 2021, 6:43

pawcio pisze:Metro na Karlsplatzu w Wiedniu ma trzy poziomy. Więc można.
W Paryżu radzą sobie nawet z większą liczbą poziomów, choćby tu: https://images.app.goo.gl/BSKLkYfoMLTv8rDG9

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 gru 2021, 7:23

A tak, Les Halles, węzeł tak nieudany, że M4 zatrzymuje się w nim dwa razy.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 29 gru 2021, 13:53

Glonojad pisze:
29 gru 2021, 7:23
A tak, Les Halles, węzeł tak nieudany, że M4 zatrzymuje się w nim dwa razy.
Mowa była o tym, czy da się budować piętrowo, a nie o tym, czy węzeł jest udany?

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 29 gru 2021, 15:17

A ile jest tam poziomów? Bo o ile kojarzę, metro paryskie wyróżnia się skrzyżowaniami w poziomie.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 29 gru 2021, 16:05

KwZ pisze:
29 gru 2021, 15:17
A ile jest tam poziomów? Bo o ile kojarzę, metro paryskie wyróżnia się skrzyżowaniami w poziomie.
Nie kojarzę skrzyżowań w poziomie w obecnym układzie paryskiego metra. Co do układu tego węzła to tu jest ilustracja (nieco stara - nie ma na niej jeszcze linii 14 metra, a układ opisany jako "SNCF" wykorzystuje obecnie RER D) dająca lepsze wyobrażenie 3d: https://i0.wp.com/transitmap.net/wp-con ... /le-al.jpg

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 gru 2021, 16:37

kveld pisze:
29 gru 2021, 13:53
Glonojad pisze:
29 gru 2021, 7:23
A tak, Les Halles, węzeł tak nieudany, że M4 zatrzymuje się w nim dwa razy.
Mowa była o tym, czy da się budować piętrowo, a nie o tym, czy węzeł jest udany?
Nie tylko czy da się, tylko czy ma to sens. Bo jak wyjdzie tunel na -80 m i to jeszcze aglomeracyjny, z przystankami co kilometr ale za to 10 minutami na dostanie się doń, to będzie to jakaś ciężka paranoja.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 29 gru 2021, 22:50

No ale budując taki wielopoziomowy węzeł niekoniecznie trzeba go spieprzyć funkcjonalnie. Tak, ja wiem, w Warszawie jak coś da się spieprzyć, to z pewnością tak się stanie.

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 29 gru 2021, 23:28

Glonojad pisze:
29 gru 2021, 16:37
Bo jak wyjdzie tunel na -80 m
Kijów ma stacje na 100 m w dół i ruchome schody jadą chyba 4 min. Choć pewnie przy normach unijnych nie do zrealizowania.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 30 gru 2021, 0:07

I korzystanie z tego metra jest bardzo słabo dogodne, bo nie dość, że na peron się zjeżdża godzinami, to jeszcze wyjścia są w miejscach losowych z punktu widzenia układu komunikacyjnego, bo tak wyszło z geologii i drążenia na oślep. Dodatkowo odległości między stacjami są w wielu przypadkach absurdalne. To nie jest najwybitniejszy przykład jednak, i każdy kto korzystał z metra w Kijowie czy Moskwie wie dobrze, że prędkość komunikacyjna jest tylko jedną ze składowych czasu podróży.

(przy czym, fair enough, w Kijowie położenie centrum miasta na wysokiej skarpie nad Dnieprem możliwości, przede wszystkim dla linii Swiatoszyńsko-Browarśkiej, ogranicza znacząco)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 30 gru 2021, 9:29

Czekaj, a ten czas zjeżdżania i wyjeżdżania na peron to nie należy wliczyć w (efektywną) prędkość komunikacyjną?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 30 gru 2021, 9:42

No można policzyć prędkość komunikacyjną schodów ruchomych, ale po co?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ