Kolej w aglomeracji warszawskiej

Moderatorzy: JacekM, person

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 9648
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Re: Kolej w aglomeracji warszawskiej

Post autor: KwZ » 25 wrz 2019, 11:52

Obstawiam, że nie zmieścił się na średnicy po prostu.
Podpiszcie proszę petycję przeciw ustawie kagańcowej! To dalsza część pełzającego zamachu stanu:
https://dzialaj.akcjademokracja.pl/camp ... ropo--sign

Paweł D.
Posty: 3958
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Paweł D. » 25 wrz 2019, 12:01

Przypadki 10-15 minutowych postojów do rzadkich nie należą.... W wakacje ćwiczone np. na Zachodniej.
Oby tylko nie zaczęto odwoływać całych obiegów bo miejsca na średnicy brakuje....

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 508
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce
Kontakt:

Post autor: Piotrek_2274 » 25 wrz 2019, 13:17

fik pisze:
24 wrz 2019, 19:19
Gorzkiewek był unikał - nikt już nie używa tej nazwy, miejscowość już też nie istnieje. Najprędzej bym zamienił Służewiec i Okęcie (mieszkałem na Tańskiego i będę się upierać, że to też jest Okęcie), ale zamiany nazw to pomysł takise, więc albo zostawić Okęcie, albo nazwać je Wyczółkami (finalnie to dla tamtej strony torów ta stacja będzie niosła większą użyteczność i tak).
Tańskiego jako Okęcie - jak najbardziej, ale po drugiej stronie Żwirków i Muchomorków to już Zbarż ;) Poza tym gdyby obecne PKP Służewiec stało się PKP Okęciem to pewnie znowu pojawią się tam tłumy szukające lotniska (casus Okęcia przy al. Krakowskiej ;) ) Aczkolwiek Wyczółki również są trafne jak dla mnie. Niemniej uważam, że powinno się właśnie takie zanikające nazwy typu Gorzkiewki, Zbarż, Szopy itp. pielęgnować, bo obecnie wszystko nazywa się co najwyżej od nazwy dzielnicy, powodując chaos (i nie, nie uważam że wyciąganie z lamusa Targówka Mieszkaniowego było fajne, przy okazji Metro Szwedzka powinno nazywać się Nowa Praga). No ale dość tego topograficznego OT ;)

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1367
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 25 wrz 2019, 14:59

Zmieniając nieco temat: nie wiem, czy już było, ale nowy Flirt dla KM ma kasowniki przy każdych drzwiach i ekrany do wyświetlania trasy jakby żywcem wzięte z warszawskiej komunikacji miejskiej.ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 5937
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: M9 ▸ Kinostr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 25 wrz 2019, 15:21

I baardzo dobrze.

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3348
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: ZH 8048

Post autor: Dantte » 25 wrz 2019, 16:58

No, to jeszcze pełna integracja taryfowa i będzie jak w cywilizacji.
chönsch verstaa, chömm mer rede. chönsch nöd, hasch besser ufzhöre
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 5 9 10 14 24 31 33 72 80 83 89 S2 S6 S7 S8 S9 S14 S15 S16 S19 S21 S24 IR36

Yelonker
Posty: 572
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 26 wrz 2019, 9:53

Sama strefa KM złym pomysłem nie jest (strefa 3 ZTM?), ale jest parę absurdów pokroju Nowego Dworu w strefie KM, gdy można tam dojechać L-ką w drugiej strefie, podobnie ma się sprawa z Radzyminem. Są jeszcze Ząbki z autobusami w pierwszej strefie i pociągami w drugiej.

ashir
Posty: 25997
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 26 wrz 2019, 10:03

Przy czym Ząbki już kiedyś były w pierwszej strefie biletowej, potem w ogóle, a obecnie w drugie strefie biletowej, która ciągnie się aż do Zagościńca. Pewnie też mało kto pamięta, że kiedyś oferta Wspólnego Biletu sięgała do Nieporętu, ale przy 2 parach pociągów dziennie w mało korzystnej porze to był żaden z nich pożytek. ;)

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 35623
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 26 wrz 2019, 21:12

Piotrek_2274 pisze:
25 wrz 2019, 13:17
przy okazji Metro Szwedzka powinno nazywać się Nowa Praga).
Taką nazwę powinna nosić stacja w rejonie Dąbrowszczaków i Szymanowskiego, bo obecna obsługa Nowej Pragi metrem to kpina. Tak, tam powinna być jeszcze jedna stacja. Trudno uwierzyć, że cały obszar pomiędzy Jagiellońską, Solidarności, Szwedzką i Starzyńskiego - położony wewnątrz obwodnicy śródmiejskiej! - nie ma ani jednej stacji metra, a obydwie, do których ma jakiś dostęp, przylegają do granicy tego obszaru od zewnątrz... :rage:
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 9648
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 27 wrz 2019, 8:54

O niach, myślałem, że Szwedzka będzie opierać się o ulicę Szwedzką i leżeć na zachód od niej, a nie przy markecie i zajezdni do likwidacji. Bez sensu zupełnie #-o
Podpiszcie proszę petycję przeciw ustawie kagańcowej! To dalsza część pełzającego zamachu stanu:
https://dzialaj.akcjademokracja.pl/camp ... ropo--sign

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 23343
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga
Kontakt:

Post autor: pawcio » 27 wrz 2019, 8:59

Strzelecka po tamtej stronie Szwedzkiej jest trochę za wąska na stację.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Łukasz
Posty: 7886
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 29 paź 2019, 14:17

A to ma się jakoś do dyskusji z wątku o rozkładzie 19/20?
ŁK

Matt Cubis
Posty: 238
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 29 paź 2019, 14:22

Cholera, nie przejrzałem tamtego działu, mój błąd.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 6547
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy
Kontakt:

Post autor: person » 13 sty 2020, 9:13

W najnowszym Z Biegiem Szyn możemy przeczytać, że "Linie kolejowe, które niedawno przeszły modernizację, mają być przebudowywane od nowa"
http://www.zbs.net.pl/zbs105.pdf?fbclid ... GTQTPqnmDc

Linia białostocka ma zyskać dwie pary torów aż do Tłuszcza, a do tego mają zostać ponownie przebudowane stacje w Zielonce i Wołominie. Linia ledwo co została skończona.

Artykuł w ZBS donosi też o planach dla linii radomskiej. O modernizacji - rozbudowie do dwóch par torów - na odcinku Zachodnia/Jerozolimskie - Piaseczno możemy przeczytać w radomskim dodatku Wyborczej:
https://radom.wyborcza.pl/radom/7,48201 ... towac.html.

Czekam na zapowiedź modernizacji linii do Grodziska i przebudowy linii do Gdańska. Na konkretne plany modernizacji warszawskiej średnicy też czekam. LOL.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 25270
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: Niemandswasser
Kontakt:

Post autor: fik » 13 sty 2020, 9:33

Na linii do Gdańska przewidziane są 4 tory do Legionowa. Jak się spieprzyło wszystkie możliwe modernizacje przez ostatnie 20 lat, to teraz trzeba kopać od nowa, niestety.
A poza tym uważam, że 184 musi jeździć przez ZP BW1920.

ODPOWIEDZ