Druga linia metra - dalsze plany rozbudowy

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6928
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 11 paź 2016, 17:40

Nie, bo będą protesty i okaże się, że M2 na Derby musi mieć numer 37 :term:

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27393
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 12 paź 2016, 17:39

BJJ pisze:Gdy myślimy o komunikacji, nie bierzmy pod uwagę liczby mieszkańców, tylko liczbę mieszkańców aktywnych zawodowo. Dlatego z Białołęki wychodzą potoki równe Bródnu czy Targówkowi.
To miałoby sens, gdyby przeniesienie linii tramwajowej/metra było wykonalne beznakładowo. Metro jednak będzie jeździć po tej samej trasie ładne setki lat, i struktura wiekowa i zawodowa obu rejonów zmieni się jeszcze niejednokrotnie.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 12 paź 2016, 19:01

A to nie można metra rozwidlić gdzieś na wysokości Zacisza? Co drugi pociąg zalicza Zacisze i Bródno, co drugi ciśnie nową nitką na Derby?
Oidp był pomysł, żeby część pociągów na M1 włączała się rano od Wilsona na południe i okazało się to niewykonalne praktycznie, przy dużej częstotliwości pociągów. Na M2 jest co prawda bardziej zaawansowany SOP, ale nie sądzę, żeby to się dało i tak uruchomić. Nawet jeśli w innych krajach czy coś. Podobnie w Niemczech potrafią na kolei rozkładowo łączyć ezty z różnych kierunków, a w Polsce nie.

Podobnie niemożliwe jest wplatanie co drugiego metra z Gocławia na Świętokrzyską.

Przy tramwaju na Derby: dlaczego nie zacząć od tramwaju? Przecież koszt tramwaju to tak mały ułamek kosztu metra (0,1), że się opłaca go zrobić, jeśli metro wybuduje się dzięki temu 5 lat później.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

BJJ
Posty: 268
Rejestracja: 17 sie 2011, 13:32
Kontakt:

Post autor: BJJ » 13 paź 2016, 12:30

fik pisze:
BJJ pisze:Gdy myślimy o komunikacji, nie bierzmy pod uwagę liczby mieszkańców, tylko liczbę mieszkańców aktywnych zawodowo. Dlatego z Białołęki wychodzą potoki równe Bródnu czy Targówkowi.
To miałoby sens, gdyby przeniesienie linii tramwajowej/metra było wykonalne beznakładowo. Metro jednak będzie jeździć po tej samej trasie ładne setki lat, i struktura wiekowa i zawodowa obu rejonów zmieni się jeszcze niejednokrotnie.
z tymi setkami lat to bym nie przesadzał :) faktem jest natomiast, że Białołęka jest młoda i wchodzi na ostro w wiek produkcyjny i za 10-15 lat będzie miała multum młodych aktywnych zawodowo mieszkańców. Targówek ma jedno pokolenie opóźnienia. Buduje się dużo mniej niż na Białołęce, a stare mieszkania jeszcze przez 10-20 lat będą się "opróżniały" z lokatorów.
http://bi.gazeta.pl/im/3/8546/m8546713.jpg
http://bi.gazeta.pl/im/5/8546/m8546715.jpg

tutaj to jest świetnie pokazane: http://spolecznosc.targowek.waw.pl/page ... k-2013.pdf
Inicjatywa Społeczna na Rzecz
Zrównoważonego Rozwoju Białołęki
„Białołęka Jest Jedna”

http://www.bialolekajestjedna.blogspot.com

BJJ
Posty: 268
Rejestracja: 17 sie 2011, 13:32
Kontakt:

Post autor: BJJ » 17 paź 2016, 10:05

MisiekK pisze: Radni Białołęki opowiadający brednie o metrze na Zieloną Białołękę też. I to mam wrażenie, że wiedzący doskonale o tym, że to długo, długo nie będzie realne.
brednią jest budowanie stacji Rembielińska.
Metro powinno pójść w kierunku Derbów i Lewandowa. Nie mówię tego z powodu moich zainteresowań, ale z powodów demograficznych.
Wina radnych dzielnicy i miasta jest taka, że nie potrafili o tym przekonać władz miasta przez ostatnie kilka lat ich samorządzenia.
Już w 2006 roku - w momencie ustalania przebiegu II linii - można było przewidzieć, albo przynajmniej mieć z tyłu głowy potencjalny rozwój mieszkaniówki za Bródnem / za Trasą Toruńską.
W 2008, w momencie ponownego rozpisywania przetargu, dla każdego myślącego było oczyswiste, że Bródno nie będzie ostatnim dużym warszawskim osiedle w kierunku płn-wsch.
Stan na 2008: prawy górny róg Derby-Lewandów w rozbudowie. Lewy dolny Bródno od Kondratowicza na północ.
Obrazek
Inicjatywa Społeczna na Rzecz
Zrównoważonego Rozwoju Białołęki
„Białołęka Jest Jedna”

http://www.bialolekajestjedna.blogspot.com

wojtor
Posty: 663
Rejestracja: 01 cze 2008, 12:01

Post autor: wojtor » 17 paź 2016, 10:20

Ciekawe tylko czy mieszkańcy tej górnej części zdjęcia rzeczywiście deklarują chęć posiadania metra (czytaj: płacą podatki w Warszawie)

BJJ
Posty: 268
Rejestracja: 17 sie 2011, 13:32
Kontakt:

Post autor: BJJ » 17 paź 2016, 11:03

Obrazek
proszę o źródło tych mądrości.

Już pomijam to, że tylko 33,7% dochodów miasta pochodzi z podatków PIT. Reszta to inne daniny.
http://www.um.warszawa.pl/budzetwpigulc ... a-dochodow

Ja zarabiam dość dobrze i zapłaciłem w tym roku chyba 4000 zł podatku PIT (po odliczeniu różnych ulg) a Ty?
Do tego płacę podatek od nieruchomości, VAT, akcyzę i to pewnie nie wszystko.

https://www.obserwatorfinansowy.pl/form ... -podatkow/
"300 tysięcy mieszkańców stolicy nie płaci jej podatków ", "mówi Piotr Jaworski, wiceburmistrz Białołęki. – Zameldowanych na stałe na Białołęce jest 90,5 tys. osób. Płacących podatki według rejestru podatników urzędu skarbowego jest około 100 tys. A my oceniamy, że faktycznie mieszka w dzielnicy 130-140 tys. osób." Uznając, że Burmistrz wie, co mówi, 30-40 tys mieszkańców Białołęki nie płaci tu podatków. Pozostaje 260-270 tys. mieszkańców innych dzielnic, którzy również nie płacą tu podatków. Rozumiem, że jutro zwijamy obie linie metra i czekamy, aż wszyscy zapłacą?
Inicjatywa Społeczna na Rzecz
Zrównoważonego Rozwoju Białołęki
„Białołęka Jest Jedna”

http://www.bialolekajestjedna.blogspot.com

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36626
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 17 paź 2016, 11:38

Pomysł metra na ZB najbardziej (prócz finansów) dobiły stosunki wodne tam panujące.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 17 paź 2016, 11:47

Raz, że nie widziałem takiego argumentu ani razu.

A dwa, że nie w takim bagnie można tunele kłaść...

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4762
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 17 paź 2016, 11:53

Wszystko można, tylko czy jest sens jak wszystkich zainteresowanych się upchnie w 10 pociągów i potem hula wiatr.
Obrazek

BJJ
Posty: 268
Rejestracja: 17 sie 2011, 13:32
Kontakt:

Post autor: BJJ » 17 paź 2016, 12:01

kolejna wymówka :)
Stacja Grodzisk / Derby ma warunki podobne do Kondratowicza i Zacisza.
http://architektura.um.warszawa.pl/site ... ziemne.jpg

były podatki, pochodzenie mieszkańców, finanse, geologia. Co dalej?

Dodano po 6 minutach 30 sekundach:
Wiliam pisze:Wszystko można, tylko czy jest sens jak wszystkich zainteresowanych się upchnie w 10 pociągów i potem hula wiatr.
kolejny argument - teraz klimatyczny :) wiatr! Więcej pojedzie z Rembielińskiej? Z tych kilkunastu wysokich bloków i kilkudziesięciu niskich. Przecież oni nawet tramwaju nie zapełniają!
Tymczasem na I linii tłumy :) Z Młocin poza szczytem jedzie 1500-2000 osób na godzinę, czyli przy pojemności Inspiro 1500 osób, wystarczą 1-2 pociągi na godzinę! Tymczasem pociąg leci co 3 min. 2000 pasażerów / 20 kursów... OMG! 100 osób w pociągu! Z Ursynowa wszystko razy 2, więc mamy na odcinku ursynowskim - wielkie wszak blokowisko - 200 osób na pociąg, czyli wypełnienie na poziomie kilkunastu procent!

Obrazek
Inicjatywa Społeczna na Rzecz
Zrównoważonego Rozwoju Białołęki
„Białołęka Jest Jedna”

http://www.bialolekajestjedna.blogspot.com

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27393
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 17 paź 2016, 12:40

BJJ pisze:Więcej pojedzie z Rembielińskiej? Z tych kilkunastu wysokich bloków i kilkudziesięciu niskich. Przecież oni nawet tramwaju nie zapełniają!
Czy naprawdę muszę czytać te kłamstwa?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

BJJ
Posty: 268
Rejestracja: 17 sie 2011, 13:32
Kontakt:

Post autor: BJJ » 17 paź 2016, 12:41

ok, przesadziłem.
poniżej masz maksymalny obszar, z którego będą się schodzić pasażerowie zainteresowani korzystaniem ze stacji Rembielińska
Obrazek
Inicjatywa Społeczna na Rzecz
Zrównoważonego Rozwoju Białołęki
„Białołęka Jest Jedna”

http://www.bialolekajestjedna.blogspot.com

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27393
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 17 paź 2016, 12:45

Ale jak mam udowodnić? W takim samym stylu, jak ty, wklejając losowe dane o miernym powiązaniu z tematem? To, co prezentujesz, to klasyczna demagogia i populizm.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

BJJ
Posty: 268
Rejestracja: 17 sie 2011, 13:32
Kontakt:

Post autor: BJJ » 17 paź 2016, 12:51

To nie są losowe dane. Tylko wyniki konkretnych badań. Ktoś zarzuca, że będzie hulał wiatr, to pokazuję po pierwsze, że Derby dadzą więcej pasażerów niż Rembielińska, a po drugie, że taki sam wiatr poza szczytem hula na I linii i nikt nie twierdzi, że metro jest niepotrzebne.
Co jest miernie powiązane z tematem? Badanie ruchu nie jest powiązane z zapełnieniem metra?
Pokazuję, że wasze argumenty są po prostu błędne. Wszystkie :)
Inicjatywa Społeczna na Rzecz
Zrównoważonego Rozwoju Białołęki
„Białołęka Jest Jedna”

http://www.bialolekajestjedna.blogspot.com

ODPOWIEDZ