Druga linia metra - dalsze plany rozbudowy

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 17 paź 2016, 13:17

Po pierwsze, nigdzie nie udowodniłeś, że "Derby dadzą więcej pasażerów niż Rembielińska".
Po drugie, liczba pasażerów nie jest jedynym kryterium oceny ekonomicznej inwestycji (ale naprawdę).
Po trzecie, nie są powiązane z tematem chociażby twoje analizy potoków na podstawie bieżących analiz demograficznych - za 30 lat Derby będą slumsami, bo każdy, kogo będzie tylko na to stać, będzie z tamtego grajdoła, którego do cywilizowanego mieszkania przystosować się nie da, spierdalał jak najdalej.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

BJJ
Posty: 268
Rejestracja: 17 sie 2011, 13:32
Kontakt:

Post autor: BJJ » 17 paź 2016, 13:58

:)

no to już ci podaję.

1. Ile osób mieszka na Bródnie? Zakładając, że w całej dzielnicy 123.000 (GUS), można przyjąć, że na całym Bródnie ok. 50.000. Reszta na Targówku, Zaciszu, Elsnerowie itp. Z tych 50.000 część mieszka przy stacji Kondratowicza, część przy cmentarzu i nie będzie zainteresowana korzystaniem ze stacji Rembielińska, tylko pojedzie tramwajem. Ale dobra, niech będzie 25.000 osób w promieniu rażenia stacji Rembielińska. Niech będzie nawet 30.000!

teraz Białołęka - na podstawie naszych obliczeń (liczba uprawnionych do głosowania + liczba dzieci w szkołach i przedszkolach i inne dane) wyszło nam na Derbach i Lewandowie 20.000. W tej chwili powstaje na Derbach kilka nowych osiedli, do 2020 powstaną kolejne. Jest jeszcze kilka wolnych łąk za zabudowania i one będą zabudowane bez względu na to czy metro będzie, czy nie. Przewiduję, biorąc pod uwagę rokroczny przyrost, jakieś 25.000 mieszkańców w 2020-2025 roku. Do tego dolicz osoby mieszkające nieco dalej na Białołęce, które będą próbowały dojechac do metra. Dużo wygodniej dla wszystkich będzie dowieźć ich do Trasy Toruńskiej a nie za Trasę Toruńską.
Wg WBR 2015. od strony Marek do Warszawy codziennie wjeżdża samochodami i autobusami 100.000 osób! Ilu z nich będzie chciało korzystać z metra? sporo. Jak ich przesadzisz na Kondratowicza albo Rembielińskiej? Na Derbach da się zbudować pętlę krańcową dla 700* i białołęckich linii.
Jeszcze wątpisz?

2. Oczywiście. O ile wzrosną koszty budowy tej stacji? Dolicz do tego potrzebę zbudowania linii tramwajowej na Białołękę, koszt nowego taboru, koszt szybkiej budowy Trasy Olszynki Grochowskiej. Hmmm.

3. jakieś źródło do tych wróżb?
Jesteś młody, więc masz prawo się mylić, ale przyjmij do wiadomości, że Derby i Lewandów niczym nie różnią się od innych nowych osiedli w tym mieście. I kraju. Choć wiem, że fajnie wiesza się psy na Zielonej Białołęce. To są stereotypy, czyli parawiedza. Wszystkie mają ten sam problem. I Ursus, i Bemowo, i Wilanów. I wszystkie te problemy rozwiązuje się w ten sam sposób. Pieniędzmi.
I akurat mi się wydaje, że na Lewandowie można ten problem bardzo szybko rozwiązać, na Derbach może nieco trudniej, ale też się da, z uwagi u uchwalony plan zagospodarowania przestrzennego. Po prostu miejsce to wymaga kilku inwestycji. Tak jak setki innych miejsc. I te inwestycje tutaj będą. Jestem tego bardziej niż pewny, ponieważ już widać pierwsze oznaki otrzeźwienia w ratuszu. Powstają szkoły, przedszkola, dom kultury, są plany remontu i budowy nowych ulic, są zabezpieczone pieniądze w budżecie.
I mogę się założyć, że w 2022 roku, po zbudowaniu:
- stacji metra Kondratowicza,
- tramwaju na Derby,
- kilku planowanych ulic,

ludzie będą chętniej kupowali tutaj mieszkania niż w blokach na Targówku. I raczej tam spodziewałbym się powstania slamsów.

Dodano po 13 minutach 21 sekundach:
zresztą ciągle mówi się, że Białołęka to syf, a mimo to ceny mieszkań są porównywalne z tymi na Targówku. Więc chyba jednak nie jest tak do końca. Ludzie dokonują analizy zysków i strat i kupują, co uważają za korzystniejsze.
Najwyraźniej Targówek też nie jest bóg wie jak interesujący.
Inicjatywa Społeczna na Rzecz
Zrównoważonego Rozwoju Białołęki
„Białołęka Jest Jedna”

http://www.bialolekajestjedna.blogspot.com

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4760
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 17 paź 2016, 15:20

Przez tyle lat nie da się zrobić pętli do obsługi Derbów, a nagle ma się dać dla siedemsetek?
Obrazek

BJJ
Posty: 268
Rejestracja: 17 sie 2011, 13:32
Kontakt:

Post autor: BJJ » 17 paź 2016, 15:31

przez tyle lat nie dało się zrobić metra na Bródno, a teraz się daje?
miesiąc temu był planowany tramwaj na Derby "po 2030 roku", a teraz zapada decyzja, że powstanie do 2022.

polityka, panie, polityka. Na chwile obecna oczywiste jest, że metro pójdzie na Rembielińską, na Derby pójdzie tramwaj, ale to jest zła decyzja i za 5 lat miasto to zrozumie. Z Rembielińskiej będzie jechał pusty pociąg, na Kondratowicza wejdą tłumy.

A pętla do obsługi Derbów powstanie przy okazji remontu ul. Głębockiej. Str. 14. http://lewandow.com.pl/wp-content/uploa ... ebocka.pdf
Inicjatywa Społeczna na Rzecz
Zrównoważonego Rozwoju Białołęki
„Białołęka Jest Jedna”

http://www.bialolekajestjedna.blogspot.com

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 17 paź 2016, 15:39

Wiliam pisze:Przez tyle lat nie da się zrobić pętli do obsługi Derbów, a nagle ma się dać dla siedemsetek?
Już za chwilę "siedemsetka" w tym rejonie będzie tylko jedna, i będzie to 738. I raczej mieszkańcom Radzymina nie po drodze z Derbami.
A dowożenie Marek na Derby to tak, jakby ktoś chciał dowozić Bródno na pętlę Targówek, i dopiero stamtąd dalej do Centrum.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

BJJ
Posty: 268
Rejestracja: 17 sie 2011, 13:32
Kontakt:

Post autor: BJJ » 17 paź 2016, 15:59

A co się stanie z pozostałymi 700 i wyszkobusami?
Bo WBR 2015 mówi, że na Radzymińskiej w rejonie Piotra Skargi codziennie jedzie 38792 pasażerów, z czego 8707 to pasażerowie kursów regionalnych (czyli 700, wyszkobusy itp) i jest to zdecydowanie największy dopływ pasażerów w autobusach spoza Warszawy. 8707 pasażerów to na I linii to godzina kursowania w szczycie. Godzina to pewnie 30 kursów, prawda? A to tylko Radzyminiaki itp.
Nie chodzi o dożenie Marek na Derby, ale o wpakowanie Marek na stacji Grodzisk przy węźle Trasa Toruńska / Głębocka.
Gdybym mieszkał w Markach, wolałbym dojechać autobusem na skrzyżowanie Głębockiej i Trasy Toruńskiej i stamtąd dojechać metrem do Świętokrzyskiej w 20 min, niż jechać autobusem do... dokąd? Na Targówek i tam się przesiąść? Chyba na tym też ma polegać polityka miasta, żeby tego typu węzły były możliwie daleko od Centrum, żeby skracać linie, a nie prowadziś autobusy równolegle do metra. Marki (S8)-Trocka 5 km, Marki-Głębocka 2 km. Dżizas. 6 km różnicy na 1 kursie.
Węzeł Głębocka powinien pełnić taką samą funkcję co Młociny czy Wilanowska. Nie będzie go i to jest błąd.
Inicjatywa Społeczna na Rzecz
Zrównoważonego Rozwoju Białołęki
„Białołęka Jest Jedna”

http://www.bialolekajestjedna.blogspot.com

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 17 paź 2016, 16:20

BJJ pisze:A co się stanie z pozostałymi 700 i wyszkobusami?
Staną się liniami miejskimi. ;)

BJJ
Posty: 268
Rejestracja: 17 sie 2011, 13:32
Kontakt:

Post autor: BJJ » 17 paź 2016, 16:22

no tak :)
Inicjatywa Społeczna na Rzecz
Zrównoważonego Rozwoju Białołęki
„Białołęka Jest Jedna”

http://www.bialolekajestjedna.blogspot.com

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7650
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 18 paź 2016, 9:14

BJJ pisze:przez tyle lat nie dało się zrobić metra na Bródno, a teraz się daje?
Odkąd pamiętam, to było tam planowane.
BJJ pisze:miesiąc temu był planowany tramwaj na Derby "po 2030 roku", a teraz zapada decyzja, że powstanie do 2022.
Wiesz czemu do tej pory tramwaj był planowany po 2030 roku? Podpytaj radnych - pana R., panią B. - czemu tak usilnie go nie chciano. Przez lata udowadniano, że budowa przejścia dla tramwaju będzie kosztować tyle co metro, jaki ten tramwaj strasznie drogi, jaki nieprzydatny i w ogóle. Opowiadanie mieszkańcom bajek o 'sukcesach w walce o metro', artykuły w Echu Białołęckim naszpikowane bredniami jak rodzynkami mazurki na Wielkanoc, a wszyscy to łykali jak młode pelikany śmierdzące ryby. Już ładnych kilka lat temu było wiadomo, że metra na ZB nie będzie i państwo radni o tym doskonale wiedzieli, a snuli bajdy niestworzone o 'chłonności terenu'.
Metro tak - będzie tam potrzebne i pojedzie na ZB za 30, może 40 lat jak całe bagno się zabuduje.
W tym czasie Gocław mamiony III linią metra, bredniami o BRT po prostu wygrał linię tramwajową i będzie ją miał. Bo Gocław ma mądrych radnych, czy mądrych mieszkańców, a może wyważono i wybrano środek, który jest szybszy i realnie w krótkim czasie do uzyskania.
BJJ pisze: Na chwile obecna oczywiste jest, że metro pójdzie na Rembielińską, na Derby pójdzie tramwaj, ale to jest zła decyzja i za 5 lat miasto to zrozumie.
Na Tarchominie też miało być metro i tylko metro, bo metro i jedna stacja zbawi caaaałą dzielnicę. Jest tramwaj, który świetnie sobie radzi przy priorytecie w ruchu i dojeżdża do metra szybciej niż autobusy.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

BJJ
Posty: 268
Rejestracja: 17 sie 2011, 13:32
Kontakt:

Post autor: BJJ » 18 paź 2016, 11:56

MisiekK pisze: Wiesz czemu do tej pory tramwaj był planowany po 2030 roku? Podpytaj radnych - pana R., panią B. - czemu tak usilnie go nie chciano. Przez lata udowadniano, że budowa przejścia dla tramwaju będzie kosztować tyle co metro, jaki ten tramwaj strasznie drogi, jaki nieprzydatny i w ogóle. Opowiadanie mieszkańcom bajek o 'sukcesach w walce o metro', artykuły w Echu Białołęckim naszpikowane bredniami jak rodzynkami mazurki na Wielkanoc, a wszyscy to łykali jak młode pelikany śmierdzące ryby. Już ładnych kilka lat temu było wiadomo, że metra na ZB nie będzie i państwo radni o tym doskonale wiedzieli, a snuli bajdy niestworzone o 'chłonności terenu'.
Metro tak - będzie tam potrzebne i pojedzie na ZB za 30, może 40 lat jak całe bagno się zabuduje.
W tym czasie Gocław mamiony III linią metra, bredniami o BRT po prostu wygrał linię tramwajową i będzie ją miał. Bo Gocław ma mądrych radnych, czy mądrych mieszkańców, a może wyważono i wybrano środek, który jest szybszy i realnie w krótkim czasie do uzyskania.
oczywiście masz częściowo rację. Radni białołęccy, o których mówisz, byli takimi kret**ami, że próbowali zrobić dobrze głównie sobie, dowodząc, że jest potrzeba ciągnięcia metra na Kobiałkę. Posługiwali się źle przeprowadzonym studium komunikacyjnym, które na wejściu miało błędy, zakłamania, niedoszacowania. Gdybyśmy mieli bystrzejszych, którzy mogą coś więcej niż tylko pisać do Echa, to byłyby szanse. Oczywiście, że nie będzie metra Kobiałce przez 30 lat. Albo nawet i 50. Ale na Derbach powinno być. Z jednego prostego powodu: gęstość zaludnienia na osiedlach blokowych do ul. Berensona jest porównywalna z gęstością innych dzielnic / obszarów, przez które metro przechodzi. Skrajnym debilizmem było sięganie po statystyki w rodzaju: powierzchnia dzielnicy 73 km2 / ludność 120.000. Średnia? No, jaka ma być przy takim liczeniu.
MisiekK pisze: Na Tarchominie też miało być metro i tylko metro, bo metro i jedna stacja zbawi caaaałą dzielnicę. Jest tramwaj, który świetnie sobie radzi przy priorytecie w ruchu i dojeżdża do metra szybciej niż autobusy.
to, że metro zbawia, widać dziś na Trasie Toruńskiej, gdyby ta jedna stacja była położona przy węźle z Głębocką nie byłoby rano na wlocie do Warszawy 30.000 samochodów, a te kilkanaście tysięcy pasażerów z Białołęki i Marek poleciałoby sprawnie do centrum. Tramwajem oczywiście też polecą.
Pytanie jest tylko jedno. Gdzie ta ostatnia stacja bardziej się sprawdzi i przyniesie miastu / mieszkańcom więcej korzyści? Znacie moje zdanie. "Rembieliniakom" specjalnie życia nie poprawi - mają tramwaj, mogą też podjechać do stacji Kondratowicza szeroką i luźną ul. Kondratowicza. Wschodnia Białołęki leży i kwiczy, tranzyt leży i kwiczy, Wisłostrada leży i kwiczy.
Jedna stacja rozwiązuje cały problem.

http://tvnwarszawa.tvn24.pl/ulice,news, ... 14806.html
"Kocioł na Białołęce
Problemy z przedostaniem się w stronę centrum mieli także mieszkańcy Białołęki. Internauci alarmowali o gigantycznym korku na ul. Juranda że Spychowa. "Próbowałam już wydostać się z Białołęki innymi drogami np. Białołecka, ale nie przyniosło to skutku. Zakorkowane są praktycznie wszystkie ulice w rejonie ul. Ostródzkiej i Płochocińskiej. Ciężko nawet przedostać się na Bródno. Jest tu gigantyczny kocioł - napisała Anna na warszawa@tvn.pl. "Wszystko stoi - św Wincentego, Radzymińska. Makabra. Nie pamiętam, żebym jechała w takich korkach, nawet w szczycie" - napisała nasza dziennikarka Ewelina Cyranowska, która próbuje wyjechać z Targówka.

Autobusy poopóźniane
Kolizja, a potem korek odbił się także na pasażerach komunikacji miejskiej. Jak podał Zarząd Transportu Miejskiego opóźnione są kursy linii: E-9, 104, 112, 114, 118, 132, 134, 145, 156, 186, 326, 414, 518, 705, 732, 735."

Dodam tylko, że kolizja na S8 to stan normalny.
Inicjatywa Społeczna na Rzecz
Zrównoważonego Rozwoju Białołęki
„Białołęka Jest Jedna”

http://www.bialolekajestjedna.blogspot.com

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7650
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 18 paź 2016, 14:11

BJJ pisze:oczywiście masz częściowo rację.
Całkowitą drogi panie, bo śledzę tą zabawę od 2003 roku.
BJJ pisze:Radni białołęccy, o których mówisz, byli takimi kret**ami, że próbowali zrobić dobrze głównie sobie, dowodząc, że jest potrzeba ciągnięcia metra na Kobiałkę. Posługiwali się źle przeprowadzonym studium komunikacyjnym, które na wejściu miało błędy, zakłamania, niedoszacowania. Gdybyśmy mieli bystrzejszych, którzy mogą coś więcej niż tylko pisać do Echa, to byłyby szanse. Oczywiście, że nie będzie metra Kobiałce przez 30 lat. Albo nawet i 50. Ale na Derbach powinno być. Z jednego prostego powodu: gęstość zaludnienia na osiedlach blokowych do ul. Berensona jest porównywalna z gęstością innych dzielnic / obszarów, przez które metro przechodzi. Skrajnym debilizmem było sięganie po statystyki w rodzaju: powierzchnia dzielnicy 73 km2 / ludność 120.000. Średnia? No, jaka ma być przy takim liczeniu.
Czas skończyć sny o potędze i się obudzić. Jedno gęste osiedle na środku niższej zabudowy nie uzasadnia doprowadzania metra. To jest osiedle do obsługi tramwajowej i analiza Transprojektu bezlitośnie to udowadnia. Gdyby radni byli bystrzejsi, a mieszkańcy bardziej ogarniający rzeczywistość, to już dziś byłby tramwaj i nie byłoby tego pierdzielnika.
BJJ pisze:Pytanie jest tylko jedno. Gdzie ta ostatnia stacja bardziej się sprawdzi i przyniesie miastu / mieszkańcom więcej korzyści? Znacie moje zdanie. "Rembieliniakom" specjalnie życia nie poprawi - mają tramwaj, mogą też podjechać do stacji Kondratowicza szeroką i luźną ul. Kondratowicza. Wschodnia Białołęki leży i kwiczy, tranzyt leży i kwiczy, Wisłostrada leży i kwiczy.
Jedna stacja rozwiązuje cały problem.
Wschodnia Białołęka leży i kwiczy, bo ANR na pałę spuściła tereny bez PZP po PGR Bródno pod developerkę. Od początku było widać, że nie ma dróg dojazdowych, woda w kranach ledwie leci, a szamba śmierdzą - nikt tego nie ukrywał. Tramwaj rozwiąże ten problem. A że tramwaj może być relatywnie szybko to warto zrobić bilans strat i zysków i o szybszą budowę tego tramwaju walczyć, a metrowe mrzonki położyć na półkę na 20 lat
BJJ pisze:http://tvnwarszawa.tvn24.pl/ulice,news, ... 14806.html
"Kocioł na Białołęce
Problemy z przedostaniem się w stronę centrum mieli także mieszkańcy Białołęki. Internauci alarmowali o gigantycznym korku na ul. Juranda że Spychowa. "Próbowałam już wydostać się z Białołęki innymi drogami np. Białołecka, ale nie przyniosło to skutku. Zakorkowane są praktycznie wszystkie ulice w rejonie ul. Ostródzkiej i Płochocińskiej. Ciężko nawet przedostać się na Bródno. Jest tu gigantyczny kocioł - napisała Anna na warszawa@tvn.pl. "Wszystko stoi - św Wincentego, Radzymińska. Makabra. Nie pamiętam, żebym jechała w takich korkach, nawet w szczycie" - napisała nasza dziennikarka Ewelina Cyranowska, która próbuje wyjechać z Targówka.
[..] Dodam tylko, że kolizja na S8 to stan normalny.
Dzisiejsza sytuacja była związana z porządna kolizją i opieszałością służb, które trzymały wraki na 2 pasach (z 3 dostępnych) przez prawie 3 godziny od zdarzenia. I nie pisz mi proszę, że codziennie dochodzi do kolizji 6 aut betonujacej główna trasę.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

BJJ
Posty: 268
Rejestracja: 17 sie 2011, 13:32
Kontakt:

Post autor: BJJ » 18 paź 2016, 14:58

MisiekK pisze: Czas skończyć sny o potędze i się obudzić. Jedno gęste osiedle na środku niższej zabudowy nie uzasadnia doprowadzania metra.
Jedno osiedle? To osiedle docelowo większe od Targówka! Za 5-10 lat zostaną zabudowane pozostałe skrawki łąk i będzie obszar większy i bardziej zaludniony od Targówka Mieszkaniowego, który będzie miał 2 stacje metra. Równie dobrze możesz powiedzieć, że Targówek to jedno osiedle pośrodku niskiej zabudowy, albo bardzo niskiej (cmentarz) :) We fragmencie Derbowym pominąłem niską zabudowę, z kilkoma wyjątkami wewnątrz osiedli. Na zdjęciu masz naniesione stan obecny plus kilka inwestycji do 2020.
Obrazek
MisiekK pisze: To jest osiedle do obsługi tramwajowej i analiza Transprojektu bezlitośnie to udowadnia.
Ta analiza bezlitośnie udowadnia kretynizm jej autorów, ponieważ zaleca budowę linii tramwajowej w ciągu Trasy Olszynki Grochowskiej ok. 2025 roku. Mędrcy, którzy ją wykonali, chcą, żeby 20.000 mieszkańców tkwiło w tym korku kolejne 10 lat. Korku ciągnącym się od ronda Małej Brzozy / czasem od Lewandów do Ronda Żaba.
BJJ pisze:Pytanie jest tylko jedno. Gdzie ta ostatnia stacja bardziej się sprawdzi i przyniesie miastu / mieszkańcom więcej korzyści? Znacie moje zdanie. "Rembieliniakom" specjalnie życia nie poprawi - mają tramwaj, mogą też podjechać do stacji Kondratowicza szeroką i luźną ul. Kondratowicza. Wschodnia Białołęki leży i kwiczy, tranzyt leży i kwiczy, Wisłostrada leży i kwiczy.
Jedna stacja rozwiązuje cały problem.
MisiekK pisze: Wschodnia Białołęka leży i kwiczy, bo ANR na pałę spuściła tereny bez PZP po PGR Bródno pod developerkę. Od początku było widać, że nie ma dróg dojazdowych, woda w kranach ledwie leci, a szamba śmierdzą - nikt tego nie ukrywał. Tramwaj rozwiąże ten problem. A że tramwaj może być relatywnie szybko to warto zrobić bilans strat i zysków i o szybszą budowę tego tramwaju walczyć, a metrowe mrzonki położyć na półkę na 20 lat
tramwaj będzie w 2022 (rok opóźnienia w stosunku do planów to minimum). Czyli mniej więcej w tym samym czasie co metro.
Jeszcze raz zapytam. Gdzie ostatnia stacja będzie korzystniejsza dla miasta / mieszkańców / ruchu kołowego na prawym brzegu?
Rembielińska czy Grodzisk?
Jeśli Grodzisk, to uparte od 5 lat tkwienie przy Rembielińskiej powinno skończyś się prokuratorem za niegospodarność. A być może coś więcej.
MisiekK pisze: Dzisiejsza sytuacja była związana z porządna kolizją i opieszałością służb, które trzymały wraki na 2 pasach (z 3 dostępnych) przez prawie 3 godziny od zdarzenia. I nie pisz mi proszę, że codziennie dochodzi do kolizji 6 aut betonujacej główna trasę.
Niecodziennie. Ale codziennie są tam korki.

Dodano po 17 minutach 36 sekundach:
Czy naprawdę nie widać, że Derby/Lewandów to NIE jest małe osiedle kilku bloków pośrodku pola?
Tak, nie ma ta 12-piętrowców. Ale gęstość zaludnienia to iloczyn: gęstość bloków x wysokość. Tam gdzie na Targówku sa sralniczki, górki, działki, na Derbach jest kolejny blok. Teren biologicznie czynny na Derbach wynosi 40%-50%. Na Targówku 80%-90%. To co jest łąką zaraz będzie kolejnym osiedlem. Targówek też się zmienia. Ale jest inna skala tych zmian. Na Targówku powstaje 1 blok na 80 mieszkań, na Derbach w tym czasie 1 osiedle na 400.
Obrazek
Inicjatywa Społeczna na Rzecz
Zrównoważonego Rozwoju Białołęki
„Białołęka Jest Jedna”

http://www.bialolekajestjedna.blogspot.com

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 18 paź 2016, 15:06

BJJ pisze:tramwaj będzie w 2022 (rok opóźnienia w stosunku do planów to minimum). Czyli mniej więcej w tym samym czasie co metro.
Jeszcze raz zapytam. Gdzie ostatnia stacja będzie korzystniejsza dla miasta / mieszkańców / ruchu kołowego na prawym brzegu?
Rembielińska czy Grodzisk?
W 2022 metro będzie albo na Rebielińskiej, albo na Trockiej. W pięć lat całego procesu inwestycyjnego pod metro według nowego planu odwrócić się nie da. Alternatywa metro w 2022 do Rembielińskiej lub na Derby jest alternatywą fałszywą.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7650
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 18 paź 2016, 15:35

BJJ pisze:tramwaj będzie w 2022 (rok opóźnienia w stosunku do planów to minimum). Czyli mniej więcej w tym samym czasie co metro.
W metro na Bródnie w 2022 wątpię. I wielu wątpi. W tej perspektywie unijnej będzie 3+3. Jak kolejnej perspektywy nie będzie to metro będzie przyrastało o 1 stację na 3-4 lata jak to było z I linią.
Linia tramwajowa nie musi być opóźniona. Nowodwory będą oddane albo w terminie albo przed nim. Więc nie spać, tylko naciskać na przyspieszenie inwestycji.
BJJ pisze:Ta analiza bezlitośnie udowadnia kretynizm jej autorów, ponieważ zaleca budowę linii tramwajowej w ciągu Trasy Olszynki Grochowskiej ok. 2025 roku.
Trasę linii tramwajowej można na tym etapie przesunąć. Za to analiza Transprojektu świetnie pokazuje trendy jakie będą przy obsłudze komunikacyjnej ZB i że metro zaczyna się opłacać na tym terenie dopiero gdy zamieszka tam nierealna na dziś liczba mieszkańców.
BJJ pisze:Niecodziennie. Ale codziennie są tam korki.
Które jadą, nie stoją.
BJJ pisze: To co jest łąką zaraz będzie kolejnym osiedlem
Albo i nie będzie. Białołęka taka atrakcyjna już nie jest .
pawcio pisze: Alternatywa metro w 2022 do Rembielińskiej lub na Derby jest alternatywą fałszywą.
Jest naiwną mrzonką.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

BJJ
Posty: 268
Rejestracja: 17 sie 2011, 13:32
Kontakt:

Post autor: BJJ » 18 paź 2016, 16:18

czy metro, czy tramwaj, na pewno będzie opóźnienie. Tak czy siak 5-6 lat czekania.
Nadal nie rozumiem, ilu mieszkańców musiałoby mieszkać za Trasą Toruńską, żeby doszło tam metro. 50.000? 100.000?

A ile osób mieszka na Bielanach? 130.000 i mają 4 stacje metra. Prawdą jest, że przejmują ruch z Tarchomina siłą tam dowożony :), ale to nadal jest 200.000 mieszkańców na 4 stacje metra. Czy Derby-Lewandów-Marki-Kobiałka nie dostarczą 50.000 mieszkańców? Spokojnie. A jeśli się zagęści, powstanie ostatnia stacja na końcu osiedla.
Ursynów - 150.000 ludzi - 5 stacji metra, czyli 30.000 na stację. I to jest ponoć moloch.

Pogodzony jestem, że metra tu nie będzie, ale nie rozumiem tej polityki. Nie rozumiem wyższości stacji Rembielińska nad Grodzisk. I nikt nie potrafi tego wyjaśnić, tylko rzuca kolejne argumenty.

Dodano po 4 minutach 14 sekundach:
MisiekK pisze:
BJJ pisze: To co jest łąką zaraz będzie kolejnym osiedlem
Albo i nie będzie. Białołęka taka atrakcyjna już nie jest .
dolary przeciw orzechom, że będzie.
2017 przebudowa Głębockiej
2017 budowa Geometrycznej - dojazd do Trasy Toruńskiej
2018 budowa Siecznej - komunikacja na os. Lewandów
2020 budowa zespołu szkół na Siecznej
2021 tramwaj
2022 metro kondratowicza

nie znajda się chętni?
Inicjatywa Społeczna na Rzecz
Zrównoważonego Rozwoju Białołęki
„Białołęka Jest Jedna”

http://www.bialolekajestjedna.blogspot.com

ODPOWIEDZ