III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra
Moderator: JacekM
Można wymyślać linie metra na 15 różnych sposobów, ale to właśnie jest argumentem za tym, aby najpierw pobudować wszystkie linie tramwajowe, jakie są na tapecie.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Jesli o mnie chodzi, to w pierwszej kolejnosci nalezaloby budowac M5 od Goclawka na zachod i M4 od Marymontu na poludnie, przy czym to moglaby byc jedna linia z pominieciem Naruciaka (lub jakąś tymczasową łącznicą). Przy czym M4 od Babki na dół powinnk mieć stacje Stawki - Smocza - WolaRatusz - Rondo Daszynskiego.
Jeśli zaś już koniecznie ratowac M3, to jako linię w pełni obwodową, od Wsxhodniego dalej: Wileński - Stare Miasto - RatuszArsenał - Smocza - Płocka - Zachodni - BW1920 - Rakowiec - Woloska - Raclawicka.
Nie przekonuje mnie wschodnie wydluzenie M2 zupelnie,natomast dowiazanie do pociagu w Ursusie uwazam za nieglupie. Białołęcka końcóka M4 jest do przemyślenia, przy czym jeśli odginac je bardziej na wschód, to koniecznie w powiazaniu ze zmianami w MPZP, bo oczywiscie ani szeregowce z rejonu Białołęckiej, ani 2-3 piętra na ZB nie uzasadniają metra.
Jeśli zaś już koniecznie ratowac M3, to jako linię w pełni obwodową, od Wsxhodniego dalej: Wileński - Stare Miasto - RatuszArsenał - Smocza - Płocka - Zachodni - BW1920 - Rakowiec - Woloska - Raclawicka.
Nie przekonuje mnie wschodnie wydluzenie M2 zupelnie,natomast dowiazanie do pociagu w Ursusie uwazam za nieglupie. Białołęcka końcóka M4 jest do przemyślenia, przy czym jeśli odginac je bardziej na wschód, to koniecznie w powiazaniu ze zmianami w MPZP, bo oczywiscie ani szeregowce z rejonu Białołęckiej, ani 2-3 piętra na ZB nie uzasadniają metra.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27359
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Koncepcja ogłoszona oficjalnie, spójna z ubiegłorocznymi przeciekami: https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 77162.html
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Zarówno M4 jak i M5 warto budować przed M3.Glonojad pisze: ↑10 lis 2022, 7:36Jesli o mnie chodzi, to w pierwszej kolejnosci nalezaloby budowac M5 od Goclawka na zachod i M4 od Marymontu na poludnie, przy czym to moglaby byc jedna linia z pominieciem Naruciaka (lub jakąś tymczasową łącznicą). Przy czym M4 od Babki na dół powinnk mieć stacje Stawki - Smocza - WolaRatusz - Rondo Daszynskiego.
Jeśli zaś już koniecznie ratowac M3, to jako linię w pełni obwodową, od Wsxhodniego dalej: Wileński - Stare Miasto - RatuszArsenał - Smocza - Płocka - Zachodni - BW1920 - Rakowiec - Woloska - Raclawicka.
Nie przekonuje mnie wschodnie wydluzenie M2 zupelnie,natomast dowiazanie do pociagu w Ursusie uwazam za nieglupie. Białołęcka końcóka M4 jest do przemyślenia, przy czym jeśli odginac je bardziej na wschód, to koniecznie w powiazaniu ze zmianami w MPZP, bo oczywiscie ani szeregowce z rejonu Białołęckiej, ani 2-3 piętra na ZB nie uzasadniają metra.
M5 można by już z PKP Gocławek podciągnąć do PKP Rembertów, co da połączenie nie tylko z linią otwocką, ale też i z linią siedlecką.
Ono chyba musiałoby po pierwsze zaginać się do Marysina, po drugie dochodzić do Akademii, żeby się to jakkolwiek opłacało.
Ma ktoś tekst tego studium? Potrafię znaleźć tylko wyglądające na poprzednie [link] z 2006 - niby ostatnie zmiany z 2021, ale duża część opisywanego stanu istniejącego to początek lat 2000.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Ale wtedy szłoby pod jednostką wojskową, na co wojsko się raczej nie zgodzi, tak jak nie chce wschodniej obwodnicy.
Musiałby być zawijas przez Zieloną i Nowy Rembertów.
Niemniej projekt fajny. Tylko M3 jakoś podrasować.
M4 i M5 mają bardzo atrakcyjne trasy.
Fajny projekt.
Tylko czy realny, chyba nie.
Potrzebny tak.
I tylko mi brak jeszcze projektu aglomeracyjnego.
No bo Warszawa będzie się rozrastać.
Chyba że mieszkańców będzie mniej to po co to wszystko.
Tylko czy realny, chyba nie.
Potrzebny tak.
I tylko mi brak jeszcze projektu aglomeracyjnego.
No bo Warszawa będzie się rozrastać.
Chyba że mieszkańców będzie mniej to po co to wszystko.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .
W ramach projektu aglomeracyjnego wystarczy na początek, aby Koleje Mazowieckie zrobiły kilka stałych regularnych linii.
R1+R2 - połączenie wschód-zachód.
I kolejne naprzeciwległe relacje:
R3+R7 oraz R8+R9.
Koncepcja miast 15-minutowych jest rozwijana od dłuższego czasu. Warszawa jest w programie 100 miast europejskich Smart City. Skoro zaczynają pisać o tym media głównego nurtu, to znaczy, że nie jest to już tylko teoria spiskowa, ale projekt wszedł w ostatnią fazę realizacji. W tej chwili są już pilotażowe wdrożenia - na razie 2 miasta w UK. I oczywiście wszystko w ramach "ratowania klimatu" i zgodnie ze schematem "Jest zagrożenie, jest rozwiązanie".
np.
"15-minutowe miasto. Samochody przestaną nam być potrzebne?"
15-minutowe miasto. Samochody przestaną nam być potrzebne?
Media niezależne:
Szkocja proponuje ogólnokrajowe „20-minutowe dzielnice”, w których obywatele mają ograniczoną odległość od domu, aby uratować Ziemię przed globalnym ociepleniemg
Źródło: NaturalNews.com ("Scotland proposing nationwide “20-minute neighborhoods” where citizens are limited how far they can travel from home in order to save Earth from global warming")
np.
"15-minutowe miasto. Samochody przestaną nam być potrzebne?"
15-minutowe miasto. Samochody przestaną nam być potrzebne?
To napisał Onet.Oksford chce być 15-minutowym miastem. ...plany Oksfordu, który ma zostać podzielony na 15-minutowe dzielnice objęte ograniczeniami ruchu samochodowego. W 2024 r. ruszy pilotażowe wdrożenie systemu filtracji pojazdów. Ograniczy on możliwość przemieszczania się autem z jednej dzielnicy do drugiej i wprowadzi obowiązek starania się o przepustkę umożliwiającą pokonywanie takich tras maksymalnie przez sto dni w ciągu roku. Bez przepustki do sąsiedniej dzielnicy będzie można dotrzeć drogą okrężną – przez obwodnicę.
Media niezależne:
Szkocja proponuje ogólnokrajowe „20-minutowe dzielnice”, w których obywatele mają ograniczoną odległość od domu, aby uratować Ziemię przed globalnym ociepleniemg
Źródło: NaturalNews.com ("Scotland proposing nationwide “20-minute neighborhoods” where citizens are limited how far they can travel from home in order to save Earth from global warming")
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27359
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Ja wiem, co to są miasta piętnastominutowe, mieszkam w miejscu spełniającym wszystkie założenia zresztą (i osranym samochodozą ponad wszelką miarę też).
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Jak wiesz to po co pytasz?