III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 17 mar 2021, 10:26

Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby z tych dwóch stacji południkowych zrobić w przyszłości inną linię, a tę przeciągnąć w miarę potrzeb dalej na zachód od Pl. Konstytucji.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 17 mar 2021, 10:59

pawcio pisze:
16 mar 2021, 22:39
Glonojad pisze:
16 mar 2021, 19:14


Oczywiście, ale to wymaga większej wyobraźni, niż (cenzura).

Ale nawet gdyby się upierać przy wykorzystaniu tego peronu, nawet gdyby się upierać przy Wiatracznej, deweloperce przy Bliskiej i Gocławiu na jednej linii , to mozna to zrobić mądrzej:

M3.png
Fajny jest ten tunel z czasów PRL ze Stadionu na Rondo Waszyngtona pod Stadionem Dziesięciolecia. Ale nie ma już ziemnego Stadionu Dziesięciolecia. Jest nowoczesny Stadion Narodowy posadowiony na kilku tysiącach pali o głębokości do 27m w dół. Ciekawe, jak się przez to przewiercić tunelem metra?
Akurat między Rondem Waszyngtona a Stadionem mój wariant jest dokładnie taki sam, jak oficjalny. Różnica jest w przepięciu Gocławia do Waszyngtona zmiast do Wiatracznej.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 17 mar 2021, 11:01

Emyl pisze:
17 mar 2021, 10:26
Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby z tych dwóch stacji południkowych zrobić w przyszłości inną linię, a tę przeciągnąć w miarę potrzeb dalej na zachód od Pl. Konstytucji.
W pierwszej kolejności bym przeciągał ją jednak na północ, przy czym moim zdaniem naprawdę nie ma potrzeby metra na osi Jana Pawła II - najchętniej bym ją na osi Żelaznej widział. Tak, nie wierzę zupelnie w dogmat "któreś metro musi być na Centralnym".
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 17 mar 2021, 11:20

Glonojad pisze:
17 mar 2021, 11:01
Emyl pisze:
17 mar 2021, 10:26
Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby z tych dwóch stacji południkowych zrobić w przyszłości inną linię, a tę przeciągnąć w miarę potrzeb dalej na zachód od Pl. Konstytucji.
W pierwszej kolejności bym przeciągał ją jednak na północ, przy czym moim zdaniem naprawdę nie ma potrzeby metra na osi Jana Pawła II - najchętniej bym ją na osi Żelaznej widział. Tak, nie wierzę zupelnie w dogmat "któreś metro musi być na Centralnym".
Moim zdaniem akurat Żelazna jest trochę po środku niczego, za to chętnie widziałbym metro w osi Okopowej. I nawet byłoby idealnie geometrycznie w połowie odległości między M1 a linią obwodową :D No i dodatkowo przemawia za tym rozmieszczenie stacji M2 i średnicy - przesiadka przy pl.Zawiszy i Rondzie Daszyńskiego, brzmi lepiej niż na pl.Starynkiewicza i przy Norblinie.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 17 mar 2021, 11:21

Co prawda oznacza to zaoranie tramwajów na Okopowej, ale faktycznie może być lepsze. Tylko tu jest wieczny dylemat - czy ważniejsze przesiadki, czy obsługa otoczenia... W każdym razie ciągnięcie metra na osi Jana Pawła II, czyli w odległości 1 przystanku od M1, uważam za błąd.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 17 mar 2021, 11:49

Glonojad pisze:
17 mar 2021, 11:21
Co prawda oznacza to zaoranie tramwajów na Okopowej, ale faktycznie może być lepsze. Tylko tu jest wieczny dylemat - czy ważniejsze przesiadki, czy obsługa otoczenia...
Dlaczego? Jakoś tramwaje na Marszałkowskiej mają się dobrze.

No i jednak zarówno na wschód jak i zachód Okopowej i Towarowej jest co obsługiwać i to z roku na rok coraz bardziej. Dyskutowałbym co prawda nad przebiegiem na północ od Kercelaka, bo cmentarz Powązkowski faktycznie obejdzie się bez obsługi metrem, ale to zawsze można przecież wygiąć metro i zrobić stację np. na skrzyżowaniu Anielewicza i Smoczej, co obsłużyłoby praktycznie całe Nowolipki i Muranów między Okopową a JP II. Oczywiście mówię o sytuacji, gdyby ta linia metra Mx szła dalej na północ, np. przez Osiedle Potok na Tarchomin i Nowodwory, a nie miała uciekać gdzieś na zachód (choć w sumie nie bardzo chyba nawet jest gdzie).

Żelazna też się powoli zagęszcza, ale w sumie w ostateczności czemu nie przywrócić tam tramwaju? Poza tym jest chyba dosyć dobrze obsługiwana przez ciągi poprzeczne, a jeśli chodzi o N-S to osobiście zazwyczaj zawsze i tak chodziłem do Okopowej lub JP II, bo 157 jakoś nigdy nie było mi po drodze. I patrząc na zapełnienie 157, nie tylko ja tak robię.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 17 mar 2021, 12:25

Autobus Czerwon pisze:
17 mar 2021, 11:20
Moim zdaniem akurat Żelazna jest trochę po środku niczego,
Za to sama Żelazna jest coraz gęstsza i na horyzoncie widać coraz więcej POI...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 17 mar 2021, 12:59

Tramwaj na Żelaznej nic nie da, oprócz wzrostu jednostkowej pojemności pojazdu. Natomaist metro z racji bezkolizyjności byłoby bezkonkurencyjne, nawet gdyby nieco zagęścic stacje (rzędu 700-800 metrów, to jednak strefa centralna). Natomiast tak, można kombinować z zygzakowaniem, oczywiście z dokladnoscią do fundamentów (obecnie zaproponowane M3 jest niewykonalne między Waszyngtona a Stadionem bez skrócenia/likwidacji torów odstawczych po południowej stronie stacji Stadion).

Jasne, na Marszałkowskiej tramwaj radzi sobie nieźle, ale to centrum miasta; na Andersa jest juz dużo gorzej. Sądzę, że na Okopowej tak różowo by nie było, choć z drugiej strony, w zależności od kierunku dalej na północ, ucierpiało by głównie 22 czy 27, a więc linie niefundamentalne dla ciągu; jak znam życie pocięte byłoby także 1, bo dlaczego nie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 17 mar 2021, 14:17

Emyl pisze:
17 mar 2021, 0:40
Tu jeszcze bardziej czytelna wersja uzupełniona o korekty i linie tramwajowe na Gocław:
Like :serducho: . Oczywiście w dalszym etapie bym poprowadził to M3 dalej na północ do Arkadii.
Imho stacja Przyczółek Grochowski powinna być dowiązana do al. USA.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Delwin
Posty: 259
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 18 mar 2021, 22:26

Emyl pisze:
17 mar 2021, 0:40
Tu jeszcze bardziej czytelna wersja uzupełniona o korekty i linie tramwajowe na Gocław:
Fajny pomysł. Szkoda, tylko że omija najbardziej ludną część Pragi Płd. czyli Gocław. Ciekawym jakie potoki by wyciśnieto w takim przebiegu. Już pomijam niezmierne zagęszczenie na Solcu i w okolicach Sejmu.

PiotrekP
Posty: 3484
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 23 mar 2021, 7:01

Emyl pisze:
17 mar 2021, 0:40
Tu jeszcze bardziej czytelna wersja uzupełniona o korekty i linie tramwajowe na Gocław:
Jak to dobrze wygląda. :cry:
Delwin pisze:
18 mar 2021, 22:26
Już pomijam niezmierne zagęszczenie na Solcu i w okolicach Sejmu.
Przynajmniej nie pomija osiedli, tak jak KM ze stacją Powiśle i M2 CNK.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 23 mar 2021, 7:20

Delwin pisze:
18 mar 2021, 22:26
Emyl pisze:
17 mar 2021, 0:40
Tu jeszcze bardziej czytelna wersja uzupełniona o korekty i linie tramwajowe na Gocław:
Fajny pomysł. Szkoda, tylko że omija najbardziej ludną część Pragi Płd. czyli Gocław. Ciekawym jakie potoki by wyciśnieto w takim przebiegu. Już pomijam niezmierne zagęszczenie na Solcu i w okolicach Sejmu.
80 autobusów na godzinę na Trasie Łazienkowskiej też pomija Gocław. Gocław sam w sobie nie uzasadnia metra - spokojnie wystarczy tramwaj biorąc pod uwagę odległość od centrum, wielkość potoków etc. Jeśli da się go obsłużyć przy okazji - fajnie, ale to nie jest tak, że metro na Gocław być musi, zwłaszcza, że daje czytelny układ dwóch równoległych tras tramwajowych i jednej trasy metra, co działa na Mokotowie i Bielanach na przykład.

Choć nie twierdzę, że nie może - wymaga to rzetelnej (=bez przyjętego a priori przebiegu przez Stadion) analizy. Wydaje się, ze jest to modelowy przykład wariantów alternatywnych do oceny :)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 23 mar 2021, 15:15

Te stacje na Solcu to akurat bardziej dla beki - tam spokojnie wystarczy jedna (ważniejsza jest przesiadka ze 162, niż ze 185), ale jak się popatrzy na mapę, to jest spory problem z jej usytuowaniem.

A tramwaj za Zamienieckiej to mi się marzy taki na żywca w ulicy z uspokojonym (a przy samym Szembeku okresowo wyciętym) ruchem indywidualnym, to by mogło fajnie wyglądać.

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1710
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 23 mar 2021, 16:59

Wątek marzycielski, kryzys finansowy u bram a tu sny o rozwoju metra. Zdychają za to o wiele tańsze i bardziej realne projekty tras tramwajowych, a szkoda.
ZUS fundatorem emigracji

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1614
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 23 mar 2021, 18:26

a/p TALENT pisze:
23 mar 2021, 16:59
Wątek marzycielski, kryzys finansowy u bram a tu sny o rozwoju metra. Zdychają za to o wiele tańsze i bardziej realne projekty tras tramwajowych, a szkoda.
No, i do tego bardziej potrzebne i bardziej tanie i bardziej szybko zbudowane. Ale chyba najmniej bardziej polityczne...
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

ODPOWIEDZ