III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 16 mar 2021, 16:06

A PKP Gocławek nie miał być przesuwany? Wtedy lepiej ostatnią stację dać od PKP Gocławek do ZP Okularowa. Lepsze objęcie Gocławka Wsch. i Wygody, Ząbek. Łatwiej zrobić dowózkę coś na kształt dawnego 445 bez zastanawiania się gdzie zakrańcować dowózki w innym wypadku. No i oczywiście kraniec 188 i 202 też przesunąć

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 16 mar 2021, 16:10

Wydaje mi się, że przesiadka R7-?>Mx jest ważniejsza, niż "445"->Mx, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby stację metra przesunąć razem z peronami PKP Gocławek.

edit: a, dobra, już rozumiem. Tak ;)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 16 mar 2021, 17:08

Emyl pisze:
16 mar 2021, 15:27
Skoro już jesteśmy na etapie widzimisię, to ja bym chciał tak:
Niedasie, bo nie używa św. peronu zapasowego na Stadionie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 16 mar 2021, 17:49

Ten peron można wykorzystać na sto innych sposobów, od muzeum metra poczynając, na wpuszczeniu tramwajów kończąc.

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1614
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 16 mar 2021, 19:00

Emyl pisze:
16 mar 2021, 17:49
Ten peron można wykorzystać na sto innych sposobów, od muzeum metra poczynając, na wpuszczeniu tramwajów kończąc.
Mądrego to i dobrze posłuchać.
Czy jakoś tak.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 16 mar 2021, 19:14

Emyl pisze:
16 mar 2021, 17:49
Ten peron można wykorzystać na sto innych sposobów, od muzeum metra poczynając, na wpuszczeniu tramwajów kończąc.
Oczywiście, ale to wymaga większej wyobraźni, niż (cenzura).

Ale nawet gdyby się upierać przy wykorzystaniu tego peronu, nawet gdyby się upierać przy Wiatracznej, deweloperce przy Bliskiej i Gocławiu na jednej linii , to mozna to zrobić mądrzej:
M3.png
M3.png (213.74 KiB) Przejrzano 1747 razy
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 623
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: 東武東上線志木駅

Post autor: TranslatorPS » 16 mar 2021, 19:36

A kto powiedział, że północny wylot św. peronu stadionowego musi lecieć na wschód? Ja tu widzę okazję do bardzo chamskiego łuku na zachód i wzmocnienia transportu w kierunku okołobemowskim.
Oczywiście pomijając fakt, że tenże peron wciąż jest kompletnie bezużyteczny w jakikolwiek logiczny sposób.
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 16 mar 2021, 19:42

Tak w ogóle to 50% więcej sensu by było, gdyby Gocław pojechał na Bemowo a Bródno na Ochotę. ale tak sie oczywiście niedasie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 16 mar 2021, 20:35

michael112 pisze:
16 mar 2021, 13:42
Prywatnie mi by było na rękę gdyby wybrali wariant pod Dolną i Racławicką. :P
Też jestem za tym wariantem, wtedy w odwiedziny do mamy jeździłbym M3 zamiast 18 lub 138 :D

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8617
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 16 mar 2021, 21:36

Piotrek_2274 pisze:
16 mar 2021, 15:50
Emyl pisze:
16 mar 2021, 15:27
Skoro już jesteśmy na etapie widzimisię, to ja bym chciał tak:
Ależ to jest dobre, i znów się okazuje, że w 5 minut można zrobić lepszy projekt niż tzw "100 lat planowania"
:arrow: Dobre, dobre! Też uważam, że to ma większy sens niż wożenie ludzi z Gocławia do centrum przez Dworzec Wschodni.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 16 mar 2021, 22:39

Glonojad pisze:
16 mar 2021, 19:14
Emyl pisze:
16 mar 2021, 17:49
Ten peron można wykorzystać na sto innych sposobów, od muzeum metra poczynając, na wpuszczeniu tramwajów kończąc.
Oczywiście, ale to wymaga większej wyobraźni, niż (cenzura).

Ale nawet gdyby się upierać przy wykorzystaniu tego peronu, nawet gdyby się upierać przy Wiatracznej, deweloperce przy Bliskiej i Gocławiu na jednej linii , to mozna to zrobić mądrzej:

M3.png
Fajny jest ten tunel z czasów PRL ze Stadionu na Rondo Waszyngtona pod Stadionem Dziesięciolecia. Ale nie ma już ziemnego Stadionu Dziesięciolecia. Jest nowoczesny Stadion Narodowy posadowiony na kilku tysiącach pali o głębokości do 27m w dół. Ciekawe, jak się przez to przewiercić tunelem metra?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 623
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: 東武東上線志木駅

Post autor: TranslatorPS » 16 mar 2021, 22:43

Glonojad pisze:
16 mar 2021, 19:42
Tak w ogóle to 50% więcej sensu by było, gdyby Gocław pojechał na Bemowo a Bródno na Ochotę. ale tak sie oczywiście niedasie.
Miałem na myśli z grubsza coś takiego - oczywiście jakiś bardziej szczegółowy przebieg po zachodniej stronie miasta powinien być rozrysowany w takim przypadku przez kogoś bardziej na miejscu:
warszawski_wybryk_artystyczno_palcowy.png
Jestem też świadom tego, że potrzebna jest też druga oś NS wysokiej pojemności, ale nie jestem do końca pewien jak takową rozsądnie wpiąć w to.
Odcinka wspólnego przez tylko jedną stację z M2 nie ma się co bać, to był jedyny sposób na sensowne wpięcie czegokolwiek tutaj, bo kopać pod Starym Miastem to zamiaru nie mam tutaj.

EDIT: Po czym pawcio przebił piękną istotę naszych pomysłów niczym Władziu Trzeci swoich wrogów, ale przesunięcie przebiegu ciut bliżej rzeki jeszcze nikogo tutaj nie powinno zgubić.
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 17 mar 2021, 0:40

Tu jeszcze bardziej czytelna wersja uzupełniona o korekty i linie tramwajowe na Gocław:
Załączniki
M4.png

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 17 mar 2021, 9:29

Żartowałem z tymi schodkami nad Wisłą :kekeke:
No ale nie da się ukryć, że ten przebieg pozwoliłby wyciąć Bardzo Dużo Autobusów z Centrum, znaczy wróć, utrzymać bardzo dużo pięćsetek co 20/30//30.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

bartoni722
Posty: 12138
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 17 mar 2021, 10:23

O proszę, a myślałem że wersja której jestem wyznawcą jest najbardziej przez wszystkich oklepana. Czyli metro z Wiatracznej na Zachodni wzdłuż korytarza TŁ - a tu okazuje się że nie. Wtedy mogłoby stamtąd zniknąć prawie wszystko (w zasadzie tylko 141 i 187 by zostało). Węzeł dla zapłowiecza byłby na Przyczółku a dla Gocławia - na Międzynarodowej (tram + metro). Funkcję odcinka do DwC i Ronda ONZ z propozycji emyla (a może nawet lepiej na Daszyńskiego?) przejęłaby linia południkowa która prędzej czy później i tak musi powstać (np. na węźle GUS albo Pomnik Lotnika).
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

ODPOWIEDZ