Idea aby wybudować metro aby woziło powietrze jest ambitna. No, ale stać nas - koniaczek?
Chyba za dużo wypiłeś
Może nie powinienem odpisywać na taki trolling z przedszkolami?
Jeszcze raz: spodziewamy się, że Chrzanów się zabuduje gęsto i będzie tam wsiadać sporo ludzi. Sporo - to może oznaczać np. 2000 os. na godzinę szczytu na stację w kierunku głównym - tego rzędu jest teraz na Kabatach (tudzież było przed 7xx). Dla metra - mającego przepustowość 30 tys. os./h to może wydawać się mało (miejsc siedzących jest dwa-trzy razy więcej), ale jakby chcieć przewieźć to autobusami, to paaanie, 15 przegubów/h.
Poza tym: gdzieś STP należy wybudować, to nie KMy
, to czemu nie dobudować dwie stacje?
Zielona Białołęka przeciwnie,
już się zabudowała niską zabudową. Poza tym były propozycje robienia odgałęzienia, lecz jak pokazały testy z włączaniem składu od pl. Wilsona, to nie jest zbyt praktyczne rozwiązanie. Tzn. Metro tego nie chce wprowadzać i należy założyć, że nie da się.
M3 w tej czy innej formie nie jest pilna. M3 na Gocław jest cały czas w oficjalnych planach, lecz nie spodziewałbym się jej realizacji w przewidywalnej przyszłości. Więcej, po 2022 roku nie będzie dofinansowania unijnego i pewnie w ogóle spadnie z grafiku. Tylko na razie nie ma politycznej odwagi, żeby to głośno przyznać. Co jest trochę głupie, bo to niespecjalnie zależy od ekipy rządzącej, ale cóż, uroki demokracji.
Zaś Chomiczówka, Piaski, Ruda, Gocław, Stegny, Sadyba, Sielce, Czerniaków, Siekierki itd. mają się pocałować w pompkę.
Może sam się
? W żadnym z tych kierunków nie było nigdy metra w poważnych planach. Gocław, Sadyba, Sielce, Siekierki są na priorytetowe do budowy tramwaju.