Warszawska Kolej Dojazdowa

Moderator: JacekM

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 21 sty 2021, 19:20

Placuszek44 pisze:
21 sty 2021, 13:23
Hmmm... Rozumiem, że jak nie będzie możliwości kasowania biletów, to będą ważne na najbliższy pociąg. W takim razie z kartą miejską trzeba dodatkowo płacić za warszawski odcinek albo wysiąść w Opaczy i tam kupić... Z WKD korzystam rzadko, biletomatów w pociągach chyba tam nie ma?
A skąd założenie, że bilety z kas nie będą podlegały kasowaniu? W Łodzi i chyba też we Wrocławiu kupowałem bilety w kiosku, które były drukowane, jak z biletomatu. A w WKD jest biletomat na każdej stacji i te bilety podlegają skasowaniu.

Placuszek44
Posty: 108
Rejestracja: 06 lis 2018, 21:16
Lokalizacja: Ursynów

Post autor: Placuszek44 » 21 sty 2021, 21:41

Wolfchen pisze:
21 sty 2021, 19:13
Placuszek44 pisze:
21 sty 2021, 13:23
Rozumiem, że jak nie będzie możliwości kasowania biletów, to będą ważne na najbliższy pociąg.
Teoretycznie bilet drukowany z rolki może być kasowany w zwykłym kasowniku - kwestia odpowiedniego ustawienia drukarki, żeby cięła na odpowiednią szerokość.
ashir pisze:
21 sty 2021, 19:20
Placuszek44 pisze:
21 sty 2021, 13:23
Hmmm... Rozumiem, że jak nie będzie możliwości kasowania biletów, to będą ważne na najbliższy pociąg. W takim razie z kartą miejską trzeba dodatkowo płacić za warszawski odcinek albo wysiąść w Opaczy i tam kupić... Z WKD korzystam rzadko, biletomatów w pociągach chyba tam nie ma?
A skąd założenie, że bilety z kas nie będą podlegały kasowaniu? W Łodzi i chyba też we Wrocławiu kupowałem bilety w kiosku, które były drukowane, jak z biletomatu. A w WKD jest biletomat na każdej stacji i te bilety podlegają skasowaniu.
Jeśli rzeczywiście będą to bilety do kasowania, to dobrze. Lecz bilety sprzedawane np. w biletomatach w autobusach są ważne od momentu kupna, stąd moje wątpliwości.

Awatar użytkownika
karmat
Posty: 311
Rejestracja: 01 gru 2020, 20:25
Lokalizacja: Nowodwory
Kontakt:

Post autor: karmat » 21 sty 2021, 21:44

No bo to wynika z budowy kasowników, że przyjmują kartonik z paskiem, więc z biletomatu muszą być aktywne od momentu kupna. Jeżeli na WKD będą nadal tradycyjne kasowniki to nie powinno być problemów.

Sebastian
Posty: 907
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 21 sty 2021, 22:58

Warszawa jest chyba jedynym wyjątkiem w kraju że biletu z pojazdowego automatu nie można skasować.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 22 sty 2021, 17:13

Kwestia ZTMu, że wybrał takie, a nie inne automaty - nic nie stało na przeszkodzie, żeby moduł drukujący był przystosowany do drukowania biletów z paskiem magnetycznym (kwestia głowicy kodującej i oprogramowania, no i nieco innych wymiarów rolki.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 22 sty 2021, 23:23

Tu chyba chodziło o serwisowanie tego. Te bilety są dość cienkie i na rolcę można ich mnóstwo zmieścić.
A gdyby tak zrobić czytniki kodów QR do kasowników i kasowanie kodem QR?
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
karmat
Posty: 311
Rejestracja: 01 gru 2020, 20:25
Lokalizacja: Nowodwory
Kontakt:

Post autor: karmat » 23 sty 2021, 11:54

Na bilecie z biletomatu i tak drukuje się kod QR, więc byłoby to ciekawe rozwiązanie. Po odczytaniu przykładowego biletu w skanerze z telefonu jakiś ciąg znaków w Base64, po zdekodowaniu nic konkretnego.

Gdynianin
Posty: 630
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 24 sty 2021, 14:12

W soboty i niedziele WKD będzie skracana do Reduty. Od Komorowa jeden pociąg na torze, dwukierunkowo:
https://www.wkd.com.pl/aktualnosci/1122 ... -2021.html

Na odcinku W-wa Aleje Jerozolimskie-W-wa Centralna będzie jeździł autobus. Zastanawia mnie tylko kwestia taryfy:
Podróżni korzystający z zastępczej komunikacji autobusowej zobowiązani są do podróżowania tą komunikacją na podstawie ważnego biletu WKD jednorazowego lub okresowego.
Bilety ZTM będą obowiązywały w ZA1?

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 24 sty 2021, 14:30

Bilety ZTM będą obowiązywały, jak zawsze. To chodzi o to, że pasażerowie jadący na bilecie jednorazowym muszą przed odjazdem sami odręcznie "skasować" bilet. O taryfie ZTM nic nie jest wspomniane, ponieważ w pociągach również nie aktywujesz/skasujesz biletów ZTM i obojętnie od tego czy jedziesz pociągiem czy autobusem zastępczym to musisz to zrobić przed podróżą.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 25 sty 2021, 9:55

Kolejarska "optymalizacja kosztów" przez likwidację rozjazdów przybrała na WKD rozmiary monstrualne... rezerwowe rozjazdy lewe, nawet ustawiane ręcznie, to chyba nie jest jakiś straszy koszt.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 25 sty 2021, 18:38

Glonojad pisze:
25 sty 2021, 9:55
Kolejarska "optymalizacja kosztów" przez likwidację rozjazdów przybrała na WKD rozmiary monstrualne... rezerwowe rozjazdy lewe, nawet ustawiane ręcznie, to chyba nie jest jakiś straszy koszt.
Taki rozjazd to nie jest wielki koszt, problem pewnie zaczyna się kto miałby taki rozjazd przekładać?
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 25 sty 2021, 19:48

No trzeba by na weekend dróżnika wynająć, jeśli sterowanie zdalne z jakiegoś LCS nie wchodzi w grę. Zdaje się na Zachodnim i tak miały powstać przejścia i tor odstawczy?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 25 sty 2021, 22:14

A nie można takiej zwrotnicy na sprężynach :>?
ŁK

Sebastian
Posty: 907
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 26 sty 2021, 1:25

Byłoby łatwo o wykolejenie.
Natomiast przy rezerwowych zwrotnicach na klucz to chyba nie byłoby problemu żeby w razie awarii/wypadku oddelegować z Grodziska osobę do przekładania jej. Nie trzeba od razu nastawni z obsadą 24h budować.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 sty 2021, 7:35

Łukasz pisze:
25 sty 2021, 22:14
A nie można takiej zwrotnicy na sprężynach :>?
Nie jestem pewien czy na Wielkiej Kolei, którą WKD tak bardzo próbuje być, stosuje się programowe rozpruwanie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ