Warszawska Kolej Dojazdowa

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 gru 2021, 19:48

Przedłużenie do Centrum to akurat pomysł idiotyczny.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 21 gru 2021, 19:52

Glonojad pisze:
21 gru 2021, 19:48
Przedłużenie do Centrum to akurat pomysł idiotyczny.
Z czego wynika taka opinia?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 23 gru 2021, 17:39

Z wielu powodów:
- bardzo kosztowny tunel dla bardzo mało pojemnego jak na kolej środka transportu (pociągi 60-metrowe bez większych szans na przedłużenie, bo perony mają tylko 80 metrów, do tego częstotliwość 10-minutowa której za wiele się nie podniesie przy ślepym krańcu)
- ślepy kraniec oznaczający pracę wybitnie jednokierunkową
- dublowanie dużo bardziej wydajnego tunelu podmiejskiego i dużo lepiej dostępnego (a jak się przyjrzec - także oferującego większą podaż) tramwaju.
- uniemożliwienie wyprowadzenia korytarza WKD w dużo sensowniejszy korytarz przez południowe śródmieście, tj. albo po trasie Łazienkowskiej, albo w korytarzu M3 (północnego) do Stadionu.
- żeby to miało jakikolwiek sens, to powinno polegać na przebudowie wspólnej części trasy ze średnicą podmiejską na trasę z dwoma torami w każdym kierunku, z torami WKD w środku, ze wspólnym peronami wyspowymi na stacji Ochota; tylko wtedy problemem jest rozwiązanie Śródmieścia, bo dwie krawędzie są na linii 447/448 dużo bardziej potrzebne).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 23 gru 2021, 21:03

Dzięki, istotnie o wiele potrzebniejsze byłyby 4 tory dla średnicy podmiejskiej, lecz póki co - na to miejsca nie ma. Choć może wykup gruntów i wyburzenia byłyby wysoce kosztowne.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 23 gru 2021, 21:39

zxcvbnm pisze:Dzięki, istotnie o wiele potrzebniejsze byłyby 4 tory dla średnicy podmiejskiej, lecz póki co - na to miejsca nie ma. Choć może wykup gruntów i wyburzenia byłyby wysoce kosztowne.
4 torów to chyba nie potrzeba - jedynie na Śródmieściu, bo tam jest najdłuższa wymiana. Gdyby sygnalizacja była jak w metrze, dająca odstępy co 1.5 - 2 minuty, to by wystarczyło. Poza tym potem i tak jakoś trzeba by ten ruch z 4 torów rozprowadzić na Wschodnim i Zachodnim.

Koncepcja z TŁ jest fajna, tylko czy to się tam zmieści? Od Waryńskiego do Rozdroża nie jest zbyt luźno…
ŁK

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 23 gru 2021, 22:37

zxcvbnm pisze:
23 gru 2021, 21:03
Dzięki, istotnie o wiele potrzebniejsze byłyby 4 tory dla średnicy podmiejskiej, lecz póki co - na to miejsca nie ma. Choć może wykup gruntów i wyburzenia byłyby wysoce kosztowne.
Ale czemu 4 tory? Ja bym wolał jakąś alternatywną trasę. To co tu kilka razy pisałem na przykład Główny Wileński. Albo jakiś obwód od południa. Tak chyba miało być. Po to przesuwano linię Radomską by zrobić linię odwodową.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 24 gru 2021, 0:26

Jak najbardziej jestem za. Tylko z naszym dziadoskim PLK budowa takiej linii jest mało realna. Naprawdę to powinno być obecnie na etapie przygotowywania przetargu...
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Gdynianin
Posty: 630
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 25 gru 2021, 16:55

Glonojad pisze:
23 gru 2021, 17:39
Z wielu powodów:
- bardzo kosztowny tunel dla bardzo mało pojemnego jak na kolej środka transportu (pociągi 60-metrowe bez większych szans na przedłużenie, bo perony mają tylko 80 metrów, do tego częstotliwość 10-minutowa której za wiele się nie podniesie przy ślepym krańcu)
- ślepy kraniec oznaczający pracę wybitnie jednokierunkową
Przecież tam i tak byłoby miejsce pod alejami do wygospodarowania podczas przebudowy średnicy. Miejsce, którego inaczej nie ma jak wykorzystać, a budowa wraz z średnicą to stosunkowo niewielki koszt (w porównaniu do budowy "od zera").
A jako, że średnica dalej na wschód wchodzi pod aleje to jedyne wyjście na zagospodarowanie tej przestrzeni to ślepy kraniec.
Zresztą na początku województwo samo wykazywało zainteresowanie tym pomysłem.
- dublowanie dużo bardziej wydajnego tunelu podmiejskiego i dużo lepiej dostępnego (a jak się przyjrzec - także oferującego większą podaż) tramwaju.
WKD dubluje LK8 lub LK447 tylko na odcinku do W-wa Zachodnia/aleje Jerozolimskie. Jako, że niewiele osób korzysta dziś wyłącznie z tego pierwszego odcinka (de facto wymiany z Śródmieścia/Ochoty zaczynają się od W-wa al. Jerozolimskie), to jest to w większości zupełnie inny potok. Tak samo proponowanie Łopuszańskiej, Michałowicom, Komorowi czy Podkowie przesiadki na tramwaj na ostatnie 500m-1km to głupota.
- uniemożliwienie wyprowadzenia korytarza WKD w dużo sensowniejszy korytarz przez południowe śródmieście, tj. albo po trasie Łazienkowskiej, albo w korytarzu M3 (północnego) do Stadionu.
Centrum to wyklucza?
Docelowo (za >30 lat) wyobrazić sobie można układ co 10 do Centralnego/Centrum, co 10 do Zachodniego. Dlaczego tak? Bo chyba nikt nie wyobraża sobie likwidacji WKD do śródmieście kosztem wszystkich kursów wzdłuż TŁ.

A idąc w przyszłość, nierealną tylko przez barierę mentalną/polityczną - aż prosi się o tramwaj dwusystemowy w ciągu TŁ i kilku innych miejscach. To pozwoliłoby zastąpić też takie 523.
- żeby to miało jakikolwiek sens, to powinno polegać na przebudowie wspólnej części trasy ze średnicą podmiejską na trasę z dwoma torami w każdym kierunku, z torami WKD w środku, ze wspólnym peronami wyspowymi na stacji Ochota; tylko wtedy problemem jest rozwiązanie Śródmieścia, bo dwie krawędzie są na linii 447/448 dużo bardziej potrzebne).
Ale tego najbliższe >50 lat nie będzie.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 gru 2021, 17:17

Gdynianin pisze:
25 gru 2021, 16:55
Jako, że niewiele osób korzysta dziś wyłącznie z tego pierwszego odcinka (de facto wymiany z Śródmieścia/Ochoty zaczynają się od W-wa al. Jerozolimskie), to jest to w większości zupełnie inny potok. Tak samo proponowanie Łopuszańskiej, Michałowicom, Komorowi czy Podkowie przesiadki na tramwaj na ostatnie 500m-1km to głupota.
Przecież ci ludzie obecnie w dużej mierze się i tak przesiadają na transport miejski, bo przy placu Zawiszy i rondzie Czterdziestolatka jednak miejsc docelowych jest stosunkowo niewiele. Zwiększenie penetracji miasta będzie na ich korzyść.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 25 gru 2021, 18:26

Czyli najpierw miliard na 60-metrowym tramwaj co 10 minut do Dmowskiego, potem kolejne 3 na to samo na Trasie łazienkowskiej - co nijak nie pozwoli zdjąć z niej większości autobusów, bo podaż będzie niewystarczająca.

Nijak nie wiedzę, żeby na to jakakolwiek analiza ekonomiczna wyszła. Dlatego uważam, że jeśli WKD na TŁ, to wyłącznie z zaoraniem (ew. oddaniem SKM+KM) odcinka do JP2, bez kursów wariantowych, bo to po prostu nie ma sensu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 25 gru 2021, 22:54

Of course. Ale kursy wariantowe DWZ - Grochów to już by mogły być, niech jeździ nawet co 2 minuty. Wtedy te 3 miliardy zaczynają się kalkulować.

Gdynianin
Posty: 630
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 25 gru 2021, 23:53

fik pisze:
25 gru 2021, 17:17
Przecież ci ludzie obecnie w dużej mierze się i tak przesiadają na transport miejski, bo przy placu Zawiszy i rondzie Czterdziestolatka jednak miejsc docelowych jest stosunkowo niewiele. Zwiększenie penetracji miasta będzie na ich korzyść.
Ja się zgadzam. Dlatego trzeba zwiększyć poprzez doprowadzenie do Marszałkowskiej.
Glonojad pisze:
25 gru 2021, 18:26
Czyli najpierw miliard na 60-metrowym tramwaj co 10 minut do Dmowskiego, potem kolejne 3 na to samo na Trasie łazienkowskiej - co nijak nie pozwoli zdjąć z niej większości autobusów, bo podaż będzie niewystarczająca.

Nijak nie wiedzę, żeby na to jakakolwiek analiza ekonomiczna wyszła. Dlatego uważam, że jeśli WKD na TŁ, to wyłącznie z zaoraniem (ew. oddaniem SKM+KM) odcinka do JP2, bez kursów wariantowych, bo to po prostu nie ma sensu.
Użytkownicy WKD na pewno ucieszyliby się z takiej zmiany #-o Dodatkowa przesiadka i/lub dłuższy czas by dojechać w rejon Daszyniaka, odcięcie WKD od Centralnego i dodatkowa przesiadka by dojechać w rejon centralnego, dłużej do całego śródmieścia północnego.

Jeśli WKD na TŁ, to wyłącznie jako podbicie taktu (co 10 tu i tu) i ew. wspomniany tramwaj dwusystemowy (kursy Grochów-TŁ-Wola/Bemowo) lub kursy skrócone WKD Grochów-TŁ-Zachodni.
Na szczęście bezpiecznikiem przed pomysłami wywalania WKD z Placu Zawiszy i Centralnego jest struktura właścicielska.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 25 gru 2021, 23:58

Po co WKD ma bezwzględnie dojeżdżać do Centralnego skoro zalicza po trasie Zachodni?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Gdynianin
Posty: 630
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 26 gru 2021, 0:41

Po co ma jeździć TŁ, z dala od większości celów?

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 26 gru 2021, 8:43

Po co łączyć na siłę 2 infrastruktury, które do siebie nie pasują? Najpierw trzeba by znaleźć trasę, dla której częstotliwość 10 minut byłaby ok. Przedłużanie wkd tylko po to, żeby na Zachodnim (co już jest nierealne) kończyć 80% kursów, a wymianę mieć 98% (90% w kursach bezpośrednich, 100% w skróconych) wydaje się bez sensu. Żeby to chociaż jeździło na Włochy, Ursus, Piastów - toby można było z tej TŁ przedłużać. Ten Centralny jest trochę położony z dupy, ale też z drugiej strony jest zaraz pod JP II.

Zresztą podobny kejs jest przy trasie skośnej z Wileńskiego do Głównego, gdzie potencjał byłby na metro co 2 minuty, a trzeba by żonglować jakoś opóźnionym pociągiem z Wołomina i kursami skróconymi.

Średnica ma sens, bo tam jednak dąży się do częstotliwości 3-4 minuty.
ŁK

ODPOWIEDZ