Warszawska Kolej Dojazdowa

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 gru 2021, 8:48

Gdynianin pisze:
26 gru 2021, 0:41
Po co ma jeździć TŁ, z dala od większości celów?
Na TŁ można sie przesiąść w dokładnie każdy ciąg poprzeczny, na który można się przesiąść z AJ. Jak juz wyjąśniono, celów za wiele przy Zawiszy i JPII za wiele nie ma.
Łukasz pisze:
26 gru 2021, 8:43
Po co łączyć na siłę 2 infrastruktury, które do siebie nie pasują?
Wręcz przeciwnie, WKD bardziej kalibrem pasuje do potoków prognozowanych na północnej M3, niż Metropolisy i Kreciki.
Najpierw trzeba by znaleźć trasę, dla której częstotliwość 10 minut byłaby ok.
Sądzę, że po przedłużeniu via TŁ spokojnie potok by wzrósł do 5-minutowego.
rzedłużanie wkd tylko po to, żeby na Zachodnim (co już jest nierealne) kończyć 80% kursów, a wymianę mieć 98% (90% w kursach bezpośrednich, 100% w skróconych) wydaje się bez sensu.
Wręcz przeciwnie, większy sens ma kończenie części kursów na Zachodnim (choć nie wiem, czemu nie w Pruszkowie, chyba żeby do tezy pasowało) niż wszystkich, jak przy północnym M3.
Żeby to chociaż jeździło na Włochy, Ursus, Piastów - toby można było z tej TŁ przedłużać.
Mozna o odnogach pomyśleć, taniej zrobić półtora kilometra odnogi na Skorosze od WKD, niż ciągnąć tam - według pomysłu z wyborów - metro ze Służewca.
Ten Centralny jest trochę położony z dupy, ale też z drugiej strony jest zaraz pod JP II.
Na ciąg JPII też z TŁ się przesiąść można. A sam Centralny doskonale zastąpi nowy Zachodni zwłaszcza, ze jednak gros podróży z Warszawy jest na Zachód (a dla podróży na wschód przesiadka ma szansę być neutralną).
Zresztą podobny kejs jest przy trasie skośnej z Wileńskiego do Głównego, gdzie potencjał byłby na metro co 2 minuty, a trzeba by żonglować jakoś opóźnionym pociągiem z Wołomina i kursami skróconymi.
To jest właśnie zupełnie inny przystanek, bo Wileński obsługuje kolej regionalną na ogólnej infrastrukturze (choć przypominam, że tam jest para aglo przecież) a WKD ma kompletnie wydzieloną, własną infrastrukturę i przystanki w tempie właśnie metra. Gdyby nie idiotyczny tabor, to WKD byłoby jedynym polskim przykładem Stadtbahnu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 26 gru 2021, 10:00

Gdynianin pisze:
25 gru 2021, 23:53
fik pisze:
25 gru 2021, 17:17
Przecież ci ludzie obecnie w dużej mierze się i tak przesiadają na transport miejski, bo przy placu Zawiszy i rondzie Czterdziestolatka jednak miejsc docelowych jest stosunkowo niewiele. Zwiększenie penetracji miasta będzie na ich korzyść.
Ja się zgadzam. Dlatego trzeba zwiększyć poprzez doprowadzenie do Marszałkowskiej.
To jest marnowanie przestrzeni w centrum miasta. WKD oferuje zdolność przewozową na poziomie poniżej 3k pax na godzinę, tyle co równoległa, przepełniona, linia średnicowa w ciągu 10 minut.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Gdynianin
Posty: 630
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 26 gru 2021, 10:45

Glonojad pisze:
26 gru 2021, 8:48
Gdynianin pisze:
26 gru 2021, 0:41
Po co ma jeździć TŁ, z dala od większości celów?
Na TŁ można sie przesiąść w dokładnie każdy ciąg poprzeczny, na który można się przesiąść z AJ. Jak juz wyjąśniono, celów za wiele przy Zawiszy i JPII za wiele nie ma.
Użytkownicy WKD jadący w rejon Ronda Daszyńskiego czy Ronda ONZ na pewno ucieszyliby się z wydłużenia czasu przejazdu. Przykladowo: dziś WKD + dojście pieszo do celów (ew. dla posiadaczy karty miejskiej WKD+1 przystanek tramwajem).
Propozycja: WKD + przesiadka w jakąś nie-skróconą "1" na Wawelskiej?

Na szczęście to mrzonki.
fik pisze:
26 gru 2021, 10:00
To jest marnowanie przestrzeni w centrum miasta. WKD oferuje zdolność przewozową na poziomie poniżej 3k pax na godzinę, tyle co równoległa, przepełniona, linia średnicowa w ciągu 10 minut.
WKD wypełnia przestrzeń na południe od średnicy na odcinku, gdzie ta średnica nie idzie pod Alejami. Tu nie ma rozwiązania albo-albo, bo wąskim gardłem średnicy jest odcinek między Marszałkowską, a Nowym Światem.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 26 gru 2021, 10:52

Gdynianin pisze:
26 gru 2021, 10:45
fik pisze:
26 gru 2021, 10:00
To jest marnowanie przestrzeni w centrum miasta. WKD oferuje zdolność przewozową na poziomie poniżej 3k pax na godzinę, tyle co równoległa, przepełniona, linia średnicowa w ciągu 10 minut.
WKD wypełnia przestrzeń na południe od średnicy na odcinku, gdzie ta średnica nie idzie pod Alejami. Tu nie ma rozwiązania albo-albo, bo wąskim gardłem średnicy jest odcinek między Marszałkowską, a Nowym Światem.
Nie. Pociągów z zachodu potrzebujesz więcej, bo dwa kierunki wschodnie mają dedykowane dworce (Gdański i Wileński), więc dworzec czołowy w centrum Warszawy byłby idealnym rozwiązaniem dla "nadmiarowych" pociągów z zachodu.

Innymi słowy, trzeba było uciąć WKD na Zachodnim i oddać odcinek średnicowy do PLK.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Gdynianin
Posty: 630
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 26 gru 2021, 14:36

a) W-wa Główna istnieje
b) decyzja już zapadła: +6 par na średnicy i zachowanie WKD
c) WKD to też kierunek zachodni
d) Gdański mógłby być też dedykowany zachodowi i to mniejszym kosztem (Błonie via 509).

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 26 gru 2021, 14:46

a) to nie sprawi, że tory WKD będą wykorzystane bardziej efektywnie
b) to nie sprawi, że tory WKD będą wykorzystane bardziej efektywnie
c) to nie sprawi, że tory WKD będą wykorzystane bardziej efektywnie
d) to nie sprawi, że tory WKD będą wykorzystane bardziej efektywnie
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36586
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 27 gru 2021, 10:17

Gdynianin pisze:
26 gru 2021, 14:36
d) Gdański mógłby być też dedykowany zachodowi i to mniejszym kosztem (Błonie via 509).
Gdynianin pisze:Użytkownicy WKD jadący w rejon Ronda Daszyńskiego czy Ronda ONZ na pewno ucieszyliby się z wydłużenia czasu przejazdu.
Sam grzęźniesz we własnej argumentacji. Skoro pasażerowie z Błonia mają jakoś znieść analogiczne (a nawet większe, bo z Gdańskiego dalej, niż z TŁ) wydłużenie, to czemu nie zniosą go pasażerowie z Podkowy Leśnej?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 27 gru 2021, 12:19

Gdański i Wilenski pełnią swoją rolę tak dobrze (zwłaszcza ten drugi), bo pozwalają na dojazd do istotnego punktu przesiadkowego zauważalnie szybciej niż bezpośrednio do centrum - rekompensując to większą regularnością i liczbą kursów, niż byłoby to możliwe przy kierowaniu wszystkiego na średnicę.

W przypadku LK3 nie byłoby ani szybciej, ani więcej, bo głównym czynnikiem ograniczającym ofertę jest niedostosowanie linii do ruchu mieszanego po absurdalnej modernizacji z lat 90.

Nieustająco uważam, że punktem wyjścia do dyskusji powinien być fakt, że mamy w centrum dwumilionowej aglomeracji bardzo nieefektywnie wykorzystany ciąg szynowy i należy to zmienić. Czynniki ograniczające wykorzystanie linii WKD są co do zasady dwa (powiązane ze sobą): niska pojemność składów i dysfunkcyjny układ stacji końcowej ograniczający częstotliwość.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Paweł D.
Posty: 5245
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 27 gru 2021, 13:21

Na marginesie, to pasażerowie z Błonia i LK3 chętnie przytulą jakiś pociąg KM zamiast na Główną to na Gdańską. Oczywiście w rozsądnej godzinie i czasie przejazdu. Niby pośpiechy mają zbliżony czas przejazdu Sochaczew-Centralna/Gdańska....

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 06 sty 2022, 17:13

Kontynuując wątek WKD ze zmian od stycznia 2022, dlaczego właściwie współpraca WKD-ZTM kończy się na 1 strefie, a nie ma całej 2 strefy od Opaczy do Pruszkowa?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 06 sty 2022, 17:15

O ile dobrze pamiętam, gmina Michałowice jest od zawsze bardzo niechętna do współpracy z ZTM. Było to problemem przy uruchamianiu 717 też.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 07 sty 2022, 9:02

Dodatkowo ongiś wskazywano na problem z podażą: WKDki i tak były pełne, a nowi pasażerowie mogliby się nie zmieścić...

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 07 sty 2022, 12:49

A WKD nie ma w planach kupić 3 EZT w celu zwiększenia częstotliwości? Zresztą na stronie mają to wpisane.
Mogliby rozważyć 2 strefę biletową mimo potencjalnie mniejszych wpływów.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 07 sty 2022, 14:13

Jeśli Michałowice nie będą chciały płacić za wspólny bilet, to nic z tym nie da się zrobić. Chyba że ich wkład przejmie powiat pruszkowski.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 07 sty 2022, 19:13

fik pisze:
06 sty 2022, 17:15
O ile dobrze pamiętam, gmina Michałowice jest od zawsze bardzo niechętna do współpracy z ZTM. Było to problemem przy uruchamianiu 717 też.
Nie zrobi się z tym nic, póki nie będzie buspasa na Alejach oraz Krakowskiej a i to, bez płatnego wjazdu, może nie wystarczyć.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ