Sprecyzuj wymagania dla odróżnienia zatrzymania awaryjnego od nieawaryjnego i zrób to tak, żeby skład sprawny stojący za tobą albo przed tobą, mógł cokolwiek zrobićaaa pisze:W jaki sposób można wyjść do tunelu z pociągu? Chyba jedyna możliwość jest przez kabinę maszynisty? Czy skrajnia pozwala na przejście człowiekowi obok pociągu w tunelu? Co z trzecią szyną i zasilaniem? Czy nie powinno być tak, że w razie awaryjnego zatrzymania zasilanie w trzeciej szynie zostaje automatycznie (bez jakiegośtam dyspozytora) wyłączone?
Awarie i utrudnienia w metrze
Moderator: JacekM
Byłem na stacji Ratusz Arsenał chwilę po tym jak pechowy skład odjechał poprzednim półkursem w kierunku Młocin. Na stacji było bardzo dużo dymu. W zasadzie już wtedy byłem przekonany, że coś się zjarało niestety nie widziałem pociągu bo ten najwidoczniej zdążył chwilę wcześniej pojechać. Jedynie co mnie ciekawi to czemu nikt nie zauważył problemu i nie zareagował na stacjach gdy skład jechał w kierunku Młocin.
Czy drzwi mogły być zablokowane, bo zasilanie w szynie nadal było? Przyszło mi do głowy, że całkiem sensowne byłoby blokowanie wyjścia na stronę z trzecią szyną pod napięciem (np. przez maszynistę).
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Jeden z uczestników powiedział, że drzwi otwarto awaryjne tylko po stronie przeciwnej niż trzecia szyna.KwZ pisze:Czy drzwi mogły być zablokowane, bo zasilanie w szynie nadal było? Przyszło mi do głowy, że całkiem sensowne byłoby blokowanie wyjścia na stronę z trzecią szyną pod napięciem (np. przez maszynistę).
O ile jest opcja mostkowania awaryjnego otwierania drzwi, w co wątpię. Natomiast otwieranie awaryjne to sprawa typowo mechaniczna i omija wszystkie zabezpieczenia elektroniczne (w normalnych warunkach) i pozwala otworzyć drzwi bez względu na wszystko (nie dotyczy EN57 z blokadą drzwi.... jak to jeździ do dziś- to ja nie wiem).
Natomiast zasadniczym kierunkiem ucieczki i tak powinien być peron, a nie tunel. Nie bardzo jest na co zeskoczyć, poza trzecią szyną, a tego nie polecam.
Natomiast zasadniczym kierunkiem ucieczki i tak powinien być peron, a nie tunel. Nie bardzo jest na co zeskoczyć, poza trzecią szyną, a tego nie polecam.
I to jest ważna informacja! Przy jakimkolwiek podejrzeniu nieprawidłowości, skład powinien być wycofany od razu, a tu wychodzi na to, że zrobił pół kółka i nikt nic nie zauważył! Poza tobą, a to też powinieneś zgłosić strażnikowiJedynie co mnie ciekawi to czemu nikt nie zauważył problemu i nie zareagował na stacjach gdy skład jechał w kierunku Młocin.
Nie no tak jak napisałem, gdy zszedłem na peron pociągu jadącego w stronę Młocin już nie było. Na stacji było tylko zadymienie. Dopiero po powrocie do domu i przeczytaniu informacji o awarii połączyłem fakty. Jeśli rzeczywiście spod wagonu dymiło już w kierunku Młocin to nie mam pojęcia jak nikt z obsługi kolejnych stacji nie zareagował.przewoz pisze:I to jest ważna informacja! Przy jakimkolwiek podejrzeniu nieprawidłowości, skład powinien być wycofany od razu, a tu wychodzi na to, że zrobił pół kółka i nikt nic nie zauważył! Poza tobą, a to też powinieneś zgłosić strażnikowiJedynie co mnie ciekawi to czemu nikt nie zauważył problemu i nie zareagował na stacjach gdy skład jechał w kierunku Młocin.
Dobrze, że nie w godzinach szczytu przy zatłoczonym składzie. Wtedy dopiero by było...
-
- Posty: 12140
- Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
- Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk
My tu gadu-gadu, a terminu wznowienia ruchu na całej linii nadal nie ma?
I już nie stały pasażer świetnej linii 527.
Jeszcze nie ma, ale na 99% jutro w metrze ma być podstawowa organizacja ruchubartoni722 pisze:My tu gadu-gadu, a terminu wznowienia ruchu na całej linii nadal nie ma?
No i mamy jakość montażu made in Newag. Ciekawe dlaczego media pomijają , że za złożenie tego skladu odpowiada Newag?
A nie Wiedeń?rhemek pisze:No i mamy jakość montażu made in Newag. Ciekawe dlaczego media pomijają , że za złożenie tego skladu odpowiada Newag?
Nie zawsze poważne opinie
Sztuczna mgła.
To pewnie pancerna brzoza była...
Pogrąża się Siemens.
Pogrąża się Siemens.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Pierwszych dziesięć składów Inspiro, oznaczonych numerami od 01 do 10, są z Austrii. Te z Newagu są od numeru 11. wzwyż.primoż pisze:A nie Wiedeń?rhemek pisze:No i mamy jakość montażu made in Newag. Ciekawe dlaczego media pomijają , że za złożenie tego skladu odpowiada Newag?
Akurat ten felerny skład miał numer 12 (wagon 4012), a więc z Newagu
PS. Tak w każdym razie wynika z zasad numeracji w temacie "Nowe wagony dla metra" objaśnionych przez JackaM