Awarie i utrudnienia w metrze

Moderator: JacekM

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 17 lis 2013, 20:08

aaa pisze:W jaki sposób można wyjść do tunelu z pociągu? Chyba jedyna możliwość jest przez kabinę maszynisty? Czy skrajnia pozwala na przejście człowiekowi obok pociągu w tunelu? Co z trzecią szyną i zasilaniem? Czy nie powinno być tak, że w razie awaryjnego zatrzymania zasilanie w trzeciej szynie zostaje automatycznie (bez jakiegośtam dyspozytora) wyłączone?
Sprecyzuj wymagania dla odróżnienia zatrzymania awaryjnego od nieawaryjnego i zrób to tak, żeby skład sprawny stojący za tobą albo przed tobą, mógł cokolwiek zrobić :)

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 17 lis 2013, 20:38

Byłem na stacji Ratusz Arsenał chwilę po tym jak pechowy skład odjechał poprzednim półkursem w kierunku Młocin. Na stacji było bardzo dużo dymu. W zasadzie już wtedy byłem przekonany, że coś się zjarało niestety nie widziałem pociągu bo ten najwidoczniej zdążył chwilę wcześniej pojechać. Jedynie co mnie ciekawi to czemu nikt nie zauważył problemu i nie zareagował na stacjach gdy skład jechał w kierunku Młocin. :-k

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10641
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 17 lis 2013, 20:39

Czy drzwi mogły być zablokowane, bo zasilanie w szynie nadal było? Przyszło mi do głowy, że całkiem sensowne byłoby blokowanie wyjścia na stronę z trzecią szyną pod napięciem (np. przez maszynistę).
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

alojz
Posty: 2656
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 17 lis 2013, 20:59

KwZ pisze:Czy drzwi mogły być zablokowane, bo zasilanie w szynie nadal było? Przyszło mi do głowy, że całkiem sensowne byłoby blokowanie wyjścia na stronę z trzecią szyną pod napięciem (np. przez maszynistę).
Jeden z uczestników powiedział, że drzwi otwarto awaryjne tylko po stronie przeciwnej niż trzecia szyna.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 17 lis 2013, 21:00

O ile jest opcja mostkowania awaryjnego otwierania drzwi, w co wątpię. Natomiast otwieranie awaryjne to sprawa typowo mechaniczna i omija wszystkie zabezpieczenia elektroniczne (w normalnych warunkach) i pozwala otworzyć drzwi bez względu na wszystko (nie dotyczy EN57 z blokadą drzwi.... jak to jeździ do dziś- to ja nie wiem).

Natomiast zasadniczym kierunkiem ucieczki i tak powinien być peron, a nie tunel. Nie bardzo jest na co zeskoczyć, poza trzecią szyną, a tego nie polecam.
Jedynie co mnie ciekawi to czemu nikt nie zauważył problemu i nie zareagował na stacjach gdy skład jechał w kierunku Młocin.
I to jest ważna informacja! Przy jakimkolwiek podejrzeniu nieprawidłowości, skład powinien być wycofany od razu, a tu wychodzi na to, że zrobił pół kółka i nikt nic nie zauważył! Poza tobą, a to też powinieneś zgłosić strażnikowi :)

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 17 lis 2013, 21:05

przewoz pisze:
Jedynie co mnie ciekawi to czemu nikt nie zauważył problemu i nie zareagował na stacjach gdy skład jechał w kierunku Młocin.
I to jest ważna informacja! Przy jakimkolwiek podejrzeniu nieprawidłowości, skład powinien być wycofany od razu, a tu wychodzi na to, że zrobił pół kółka i nikt nic nie zauważył! Poza tobą, a to też powinieneś zgłosić strażnikowi :)
Nie no tak jak napisałem, gdy zszedłem na peron pociągu jadącego w stronę Młocin już nie było. Na stacji było tylko zadymienie. Dopiero po powrocie do domu i przeczytaniu informacji o awarii połączyłem fakty. Jeśli rzeczywiście spod wagonu dymiło już w kierunku Młocin to nie mam pojęcia jak nikt z obsługi kolejnych stacji nie zareagował.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5242
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 17 lis 2013, 21:18

Dobrze, że nie w godzinach szczytu przy zatłoczonym składzie. Wtedy dopiero by było... #-o

bartoni722
Posty: 12140
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 17 lis 2013, 21:24

My tu gadu-gadu, a terminu wznowienia ruchu na całej linii nadal nie ma?
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Awatar użytkownika
adix155
Posty: 102
Rejestracja: 30 sie 2011, 13:18
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: adix155 » 17 lis 2013, 21:28

bartoni722 pisze:My tu gadu-gadu, a terminu wznowienia ruchu na całej linii nadal nie ma?
Jeszcze nie ma, ale na 99% jutro w metrze ma być podstawowa organizacja ruchu

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 17 lis 2013, 21:44

No i mamy jakość montażu made in Newag. Ciekawe dlaczego media pomijają , że za złożenie tego skladu odpowiada Newag?

primoż
Posty: 3712
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 17 lis 2013, 22:47

rhemek pisze:No i mamy jakość montażu made in Newag. Ciekawe dlaczego media pomijają , że za złożenie tego skladu odpowiada Newag?
A nie Wiedeń?
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Awatar użytkownika
michalek^
Posty: 329
Rejestracja: 14 lis 2011, 19:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: michalek^ » 17 lis 2013, 23:01

Sztuczna mgła.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2226
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 17 lis 2013, 23:07

To pewnie pancerna brzoza była...
Pogrąża się Siemens.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

1000
Posty: 622
Rejestracja: 23 wrz 2006, 22:09

Post autor: 1000 » 17 lis 2013, 23:16

primoż pisze:
rhemek pisze:No i mamy jakość montażu made in Newag. Ciekawe dlaczego media pomijają , że za złożenie tego skladu odpowiada Newag?
A nie Wiedeń?
Pierwszych dziesięć składów Inspiro, oznaczonych numerami od 01 do 10, są z Austrii. Te z Newagu są od numeru 11. wzwyż.
Akurat ten felerny skład miał numer 12 (wagon 4012), a więc z Newagu
PS. Tak w każdym razie wynika z zasad numeracji w temacie "Nowe wagony dla metra" objaśnionych przez JackaM

Awatar użytkownika
hafilip84
Jego Gryząca Albumowość
Posty: 7641
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:03
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: hafilip84 » 18 lis 2013, 0:45

Tymczasem jakieś pół godziny temu oficjalny profil ZTM-u nadał na buniu komunikat:
UWAGA
Przywrócono podstawową organizację ruchu w metrze.

ODPOWIEDZ