Awarie i utrudnienia w metrze

Moderator: JacekM

Paweł D.
Posty: 5251
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 01 wrz 2022, 0:55

Tak na marginesie, to dochodzi jeszcze kwestia wypraszania pasażerów przy Waryńskiego (co też przyblokuje ruch) oraz praktycznie braku informacji liniowej na Jazzach.

Łukasz
Posty: 10539
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 01 wrz 2022, 11:13

Dwukierunkiem to takie trochę inne cofanie jest, prostsze jakby. Choć ruch trzeba zatrzymać. Możliwe też, ze 35 mogłoby pojechać do Wilanowskiej.
ŁK

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36618
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 05 wrz 2022, 9:48

pawcio pisze:
31 sie 2022, 23:51
Piotrek_2274 pisze:
31 sie 2022, 19:43
Otóż to, trójkąt mamy wolny. Co do 4 to owszem jeździ, ale ludzie nie byli w żaden sposób poinformowali o możliwości jazdy tą linią, poza tym ona jeździ przez całe miasto, a domniemane zametro podbijałoby częstotliwość na niezbędnym odcinku. Brygady możnaby przekierować chociażby ze wspomnianego 31 na Wierzbno. Oprócz tego pod nosem na Woronicza mamy zajezdnię, w której zawsze stoi jakaś rezerwa. Co do Zbawiciela, w obrębie placu nie ma izolatorów także z zasilaniem nie powinno być kłopotu.
Kluczowe i tak jest cofanie na odcinku liniowym. Zakładając skręt w prawo i cofanie na północ, trzeba i tak wstrzymywać ruch liniowy w obie strony, przy czym na południe na dłużej. Jest to oczywiście do ogarnięcia, ale wcale nie będzie to takie hop-siup.
Toteż lepiej byłoby to robić w przeciwną stronę.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 06 wrz 2022, 19:09

Łukasz pisze:
01 wrz 2022, 11:13
Dwukierunkiem to takie trochę inne cofanie jest, prostsze jakby. Choć ruch trzeba zatrzymać. Możliwe też, ze 35 mogłoby pojechać do Wilanowskiej.
To też byłby dobry pomysł.

Walas
Posty: 17079
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 12 gru 2022, 17:35

Wypadek śmiertelny na Racławickiej.
Ruch w pętli Dw. Gdański->Młociny, Kabaty->Stokłosy
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

wincenty
Posty: 1319
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 12 gru 2022, 18:46

Walas pisze:
12 gru 2022, 17:35
Wypadek śmiertelny na Racławickiej.
Ruch w pętli Dw. Gdański->Młociny, Kabaty->Stokłosy
O co chodzi z tym pojęciem "w pętli"? Bo nie rozumiem tego i mnie to irytuje. I chyba nie jest do końca po polsku przy okazji... Nie lepiej powiedzieć na odcinku, albo między?
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

primoż
Posty: 3712
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 12 gru 2022, 18:54

wincenty pisze:
12 gru 2022, 18:46
Walas pisze:
12 gru 2022, 17:35
Wypadek śmiertelny na Racławickiej.
Ruch w pętli Dw. Gdański->Młociny, Kabaty->Stokłosy
O co chodzi z tym pojęciem "w pętli"? Bo nie rozumiem tego i mnie to irytuje. I chyba nie jest do końca po polsku przy okazji... Nie lepiej powiedzieć na odcinku, albo między?
Nowomowa kolejowa.
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36618
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 12 gru 2022, 19:28

No ale żeby wypadek na Racławickiej zamykał odcinek aż do Dworca Gdańskiego, to słabo wymyślone. Możliwość prowadzenia przewozów z każdej strony do Świętokrzyskiej powinna być podstawą.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4867
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 12 gru 2022, 19:37

@Bastian, obecnie M1 kursuje już na nieco dłuższej trasie, na odcinkach Młociny-Świętokrzyska oraz Kabaty-Stokłosy.
ObrazekObrazek

Łukasz
Posty: 10539
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 12 gru 2022, 20:09

A dlaczego nie można do Wilanowskiej?
ŁK

Krzysztof_J
Posty: 448
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 12 gru 2022, 21:32

Łukasz pisze:
12 gru 2022, 20:09
A dlaczego nie można do Wilanowskiej?
Pewnie byłby problem ze zmianą kierunku, ponieważ w przypadku kończenia trasy na Wilanowskiej od strony Kabat najpierw pociąg musiałby wjechać na peron w kierunku Młocin, potem wjechać "pod prąd" na tory odstawcze, następnie wyjechać na peron w kierunku Kabat i dopiero odjechać w stronę Kabat.
Z kolei od strony Młocin możnaby jeździć aż do Politechniki. Tutaj schemat układu torowego: https://i0.wp.com/kmmetra.pl/wp-content ... .jpg?ssl=1

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3073
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 12 gru 2022, 21:47

Z Młocin do Politechniki nie mogły pociągu jeździć?
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

Łukasz
Posty: 10539
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 12 gru 2022, 22:45

Dzięki za schemat. Wydaje mi się, że manewry na Politechnice i tak byłyby lepsze, niż pchanie komunikacji zastępczej aż na Stokłosy. Pomijając pojemność, to autobusy i tak nie jeździły co 2 minuty (przynajmniej patrząc na ich liczbę wypisaną przez Walasa). Od Wilanowskiej wystarczyłoby pewnie metro co 10 minut.
ŁK

fraktal
Posty: 5475
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 13 gru 2022, 10:22

I pomyśleć, że jak będą budować stacje Muranów i pl. Konstytucji, to podobna organizacja ruchu będzie przez 36 miesięcy. :term:

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 13 gru 2022, 11:14

Krzysztof_J pisze:
12 gru 2022, 21:32
Łukasz pisze:
12 gru 2022, 20:09
A dlaczego nie można do Wilanowskiej?
Pewnie byłby problem ze zmianą kierunku, ponieważ w przypadku kończenia trasy na Wilanowskiej od strony Kabat najpierw pociąg musiałby wjechać na peron w kierunku Młocin, potem wjechać "pod prąd" na tory odstawcze, następnie wyjechać na peron w kierunku Kabat i dopiero odjechać w stronę Kabat.
Z kolei od strony Młocin możnaby jeździć aż do Politechniki. Tutaj schemat układu torowego: https://i0.wp.com/kmmetra.pl/wp-content ... .jpg?ssl=1
Pamiętam jakieś skrócenie do Wilanowskiej i takie manewry jak napisałeś, spokojnie się odbywały.

ODPOWIEDZ