Historia metra

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Czotyk
Posty: 2285
Rejestracja: 02 paź 2010, 23:03
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Czotyk » 11 sty 2015, 23:46

Na Targówku Fabrycznym jest wjazd do tunelu, tam miała być STP:
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... ecia_.html

"Wejście" do tunelu, długi budynek wyglądający jak stary magazyn, znajduje się gdzieś w okolicach Księcia Ziemowita i Mieszka I, nie pamiętam który to.
Obrazek
^^ widzicie go? On rozpędza się do 300 km/h a pendolino 200 km/ na 80 km...

Awatar użytkownika
kulikowski
Posty: 891
Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: kulikowski » 12 sty 2015, 1:27

ciekawe. Aczkolwiek myślałem o porównaniu na mapie lokalizacji starych tuneli z położeniem budowanego i planowanego odcinka II linii.
słyszałem, że w części dawnych tuneli zorganizowano kiedyś składnicę win importowanych ...
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6925
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 12 sty 2015, 2:57

Przeniosłem posty o metrze atomowym z wątku eksploatacyjnego.

A tutaj film w ramach ciekawostki: https://www.youtube.com/watch?v=-vWM78Y5PG8

Natomiast tutaj link do obszernego artykułu "Budowa metra głębokiego w Warszawie w latach 1951-1958". Można znaleźć sporo ciekawych informacji: http://metro.civ.pl/index.php?subaction ... p=artykuly

Awatar użytkownika
moonwalker
Posty: 354
Rejestracja: 18 sty 2010, 17:06
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: moonwalker » 12 sty 2015, 17:36

Widze ze temat sie odkopal. Oto artykul z portalu dzieje.pl pt. Nieznany plan warszawskiego metra z 1938r.:

http://www.dzieje.pl/content/nieznany-p ... i-rozmachu

Awatar użytkownika
Czotyk
Posty: 2285
Rejestracja: 02 paź 2010, 23:03
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Czotyk » 12 sty 2015, 17:53

Artykuł z 2011 ale ja na pewno ten plan widziałem wcześniej więc wcale nie taki nieznany. A że "przeciętni ludzie" tego nie wiedzą to inna sprawa.
Obrazek
^^ widzicie go? On rozpędza się do 300 km/h a pendolino 200 km/ na 80 km...

Awatar użytkownika
kulikowski
Posty: 891
Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: kulikowski » 14 sty 2015, 1:07

a kiedy zmieniono planowaną lokalizację II linii metra z ciągu Jagiellońska-Modlińska-Światowida-Tarchomin na obecny planowany przebieg na Targówku :?: Natomiast kiedy "przeniesiono" planowaną trasę metra z Człuchowskiej na Górczewską :?:

PS. Odnośnie planów z 1938 - ciekawe, jak zamierzano pogodzić odcinek naziemny metra na Puławskiej z linią tramwajową i wąskotorówką :-k
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88

Autobus Czerwon
Posty: 4091
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 14 sty 2015, 6:32

Czerwone to linie tramwajowe zdaje się.

Awatar użytkownika
kulikowski
Posty: 891
Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: kulikowski » 14 sty 2015, 20:11

Zgadza się. Jak się dokładniej przyjrzeć projektowi z 1938 r., to widać - oprócz tramwaju - naziemne przedłużenie metra na Puławskiej na południe od Dw. Południowego (prawdopodobnie do Piaseczna). Czyżby planowano wspólne tory tramwajowo-metrowe (od Wyścigów do Dw. Południowego) z ew. rozjazdem pod ziemię dla metra? Dla uściślenia - linię tramwajową z Dw. Południowego na Wyścigi otwarto w 10.1938, zatem kiedy powstawał ten projekt linia tramwajowa na płd. od Dw. Południowego była w budowie.

PS. Pewne światło chyba rzuca książka "Warszawa niezaistniała"?
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 sty 2015, 21:01

kulikowski pisze:a kiedy zmieniono planowaną lokalizację II linii metra z ciągu Jagiellońska-Modlińska-Światowida-Tarchomin na obecny planowany przebieg na Targówku :?:
Nie później niż w 99/00 - w studium z tego roku już jest trasa na Targówek wrysowana. Z kolei w połowie lat dziewięćdziesiątych zaawansowane były prace nad budową tramwaju w ciągu Nowostalowej. Zmiana musiała nastąpić w międzyczasie, lub na skutek ww studium.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ