Historia metra
Moderator: JacekM
Na Targówku Fabrycznym jest wjazd do tunelu, tam miała być STP:
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... ecia_.html
"Wejście" do tunelu, długi budynek wyglądający jak stary magazyn, znajduje się gdzieś w okolicach Księcia Ziemowita i Mieszka I, nie pamiętam który to.
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... ecia_.html
"Wejście" do tunelu, długi budynek wyglądający jak stary magazyn, znajduje się gdzieś w okolicach Księcia Ziemowita i Mieszka I, nie pamiętam który to.
^^ widzicie go? On rozpędza się do 300 km/h a pendolino 200 km/ na 80 km...
- kulikowski
- Posty: 891
- Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
- Lokalizacja: Rakowiec
ciekawe. Aczkolwiek myślałem o porównaniu na mapie lokalizacji starych tuneli z położeniem budowanego i planowanego odcinka II linii.
słyszałem, że w części dawnych tuneli zorganizowano kiedyś składnicę win importowanych ...
słyszałem, że w części dawnych tuneli zorganizowano kiedyś składnicę win importowanych ...
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88
- Emyl
- Podrzędne Chamidło
- Posty: 6925
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
- Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
- Kontakt:
Przeniosłem posty o metrze atomowym z wątku eksploatacyjnego.
A tutaj film w ramach ciekawostki: https://www.youtube.com/watch?v=-vWM78Y5PG8
Natomiast tutaj link do obszernego artykułu "Budowa metra głębokiego w Warszawie w latach 1951-1958". Można znaleźć sporo ciekawych informacji: http://metro.civ.pl/index.php?subaction ... p=artykuly
A tutaj film w ramach ciekawostki: https://www.youtube.com/watch?v=-vWM78Y5PG8
Natomiast tutaj link do obszernego artykułu "Budowa metra głębokiego w Warszawie w latach 1951-1958". Można znaleźć sporo ciekawych informacji: http://metro.civ.pl/index.php?subaction ... p=artykuly
- moonwalker
- Posty: 354
- Rejestracja: 18 sty 2010, 17:06
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Widze ze temat sie odkopal. Oto artykul z portalu dzieje.pl pt. Nieznany plan warszawskiego metra z 1938r.:
http://www.dzieje.pl/content/nieznany-p ... i-rozmachu
http://www.dzieje.pl/content/nieznany-p ... i-rozmachu
Artykuł z 2011 ale ja na pewno ten plan widziałem wcześniej więc wcale nie taki nieznany. A że "przeciętni ludzie" tego nie wiedzą to inna sprawa.
^^ widzicie go? On rozpędza się do 300 km/h a pendolino 200 km/ na 80 km...
- kulikowski
- Posty: 891
- Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
- Lokalizacja: Rakowiec
a kiedy zmieniono planowaną lokalizację II linii metra z ciągu Jagiellońska-Modlińska-Światowida-Tarchomin na obecny planowany przebieg na Targówku Natomiast kiedy "przeniesiono" planowaną trasę metra z Człuchowskiej na Górczewską
PS. Odnośnie planów z 1938 - ciekawe, jak zamierzano pogodzić odcinek naziemny metra na Puławskiej z linią tramwajową i wąskotorówką
PS. Odnośnie planów z 1938 - ciekawe, jak zamierzano pogodzić odcinek naziemny metra na Puławskiej z linią tramwajową i wąskotorówką
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88
-
- Posty: 4091
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Czerwone to linie tramwajowe zdaje się.
- kulikowski
- Posty: 891
- Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
- Lokalizacja: Rakowiec
Zgadza się. Jak się dokładniej przyjrzeć projektowi z 1938 r., to widać - oprócz tramwaju - naziemne przedłużenie metra na Puławskiej na południe od Dw. Południowego (prawdopodobnie do Piaseczna). Czyżby planowano wspólne tory tramwajowo-metrowe (od Wyścigów do Dw. Południowego) z ew. rozjazdem pod ziemię dla metra? Dla uściślenia - linię tramwajową z Dw. Południowego na Wyścigi otwarto w 10.1938, zatem kiedy powstawał ten projekt linia tramwajowa na płd. od Dw. Południowego była w budowie.
PS. Pewne światło chyba rzuca książka "Warszawa niezaistniała"?
PS. Pewne światło chyba rzuca książka "Warszawa niezaistniała"?
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26816
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Nie później niż w 99/00 - w studium z tego roku już jest trasa na Targówek wrysowana. Z kolei w połowie lat dziewięćdziesiątych zaawansowane były prace nad budową tramwaju w ciągu Nowostalowej. Zmiana musiała nastąpić w międzyczasie, lub na skutek ww studium.kulikowski pisze:a kiedy zmieniono planowaną lokalizację II linii metra z ciągu Jagiellońska-Modlińska-Światowida-Tarchomin na obecny planowany przebieg na Targówku
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.