Tabor Kolei Mazowieckich

Moderatorzy: JacekM, person

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 35623
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 14 gru 2005, 1:07

Obrazek
Szynobusy po raz pierwszy zaczną jeździć w okolicach Warszawy

Krzysztof Śmietana 08-12-2005 , ostatnia aktualizacja 08-12-2005 22:52

Od niedzieli po raz pierwszy w okolicach Warszawy zaczną jeździć niewielkie szynobusy. To jedna z wielu zmian wprowadzanych na kolei razem z nowym rozkładem jazdy

Szynobusy to najnowszy zakup Kolei Mazowieckich. Pociągi nie są nowe (mają ponad 20 lat), ale trzymają się całkiem nieźle. 11 składów sprowadzonych z Niemiec kosztowało 2,5 mln zł. Przynajmniej tyle trzeba zapłacić za jeden nowy szynobus wyprodukowany w Polsce.
Obrazek

Wygodne i schludne

Już wczoraj pierwsi podróżni mieli szansę ocenić wagony. - Wewnątrz prezentują się o wiele lepiej niż polskie pociągi elektryczne. Mają wygodne siedzenia i są dość schludne - chwalił Wojciech Szymalski ze stowarzyszenia Zielone Mazowsze, który razem z dziennikarzami testował szynobus na trasie z Dworca Wschodniego do Rembertowa.

Po co Koleje Mazowieckie kupiły te pociągi? Bo ich eksploatacja jest przynajmniej o połowę tańsza niż utrzymywanie o wiele większych pociągów elektrycznych.

Spalinowe szynobusy (krótsze zabierają 136 pasażerów, dłuższe - 276) wyjadą na mniej uczęszczane trasy. Już od niedzieli, w dniu wejścia w życie nowego rozkładu jazdy, zaczną kursować z Ostrołęki przez Wyszków do Tłuszcza, gdzie będzie można się przesiąść do pociągu do Warszawy. Pod koniec stycznia pojawią się zaś na liniach z Sierpca do Nasielska i z Radomia do Drzewicy. Tam kursy zawieszono wiele miesięcy temu, bo przejazdy były zbyt deficytowe.

Dlaczego tak rzadko do Tłuszcza?

Wypuszczenie na tory szynobusów to jednak niejedyne zmiany, które wejdą w życie wraz z nowym rozkładem jazdy. Szefowie Kolei Mazowieckich zapowiadają, ze od niedzieli pociągi na wszystkich trasach dojeżdżających do stolicy będą kursować w równych odstępach. Dla pasażerów oznacza to, że łatwiej zapamiętają ich godziny odjazdów ze stacji. Kolejarze zapowiadają też, że na trasy wyślą dodatkowe pociągi. Np. na linii grodziskiej w godzinach szczytu - co dziesięć minut. W sumie będzie o blisko 70 połączeń więcej niż w obecnym rozkładzie jazdy.

Do "Gazety" docierają jednak skargi podróżnych, że na niektórych trasach pociągi zaczną jeździć rzadziej. "Dotychczas składy na trasie z Tłuszcza do Warszawy Wileńskiej w godzinach szczytu jeździły co 15 min. Teraz dowiaduję się, że mają kursować co 20 min. Kto to wymyślił? Przecież czasem nie można wejść do środka, bo taki jest tłok" - alarmuje pan Krzysztof z Wołomina.

Grzegorz Kuciński, wiceprezes Kolei Mazowieckich, twierdzi, że w najbliższych tygodniach będą prowadzone badania, które pokażą, ile osób jeździ pociągami. - Jeśli gdzieś rzeczywiście będzie zbyt ciasno, postaramy się to jakoś naprawić. Na początku lutego będzie korekta rozkładu jazdy i wtedy można pomyśleć o ewentualnych dodatkowych kursach - zapowiada.

Bydgoszcz zamiast Brukseli

W niedzielę zmieniają się też rozkłady pociągów dalekobieżnych, m.in. pojawi się nowe połączenie do Bydgoszczy. O godz. 15.55 z Dworca Centralnego wyruszą "Kujawy" Tanich Linii Kolejowych.

Będzie jednak mniej pociągów międzynarodowych. Z rozkładów zniknie "Bohemia" do Pragi i "Polonez" do Moskwy. Pociąg "Jan Kiepura" zamiast do Brukseli pojedzie zaś do Frankfurtu nad Menem (przez Kolonię).


[ Komentarz dodany przez: MeWa: 2008-04-12, 00:18 ]
Zmiana koloru tematu. MeWa

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 24785
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 15 gru 2005, 22:26

Jak podaje grupa dyskusyjna pl.misc.kolej, SKM sprzedało Kolejom Mazowieckim dwuskład EW60-001+002, który przejdzie remont tam gdzie zwykle ;). EDIT: A może w NEWAGu? Jeśli to drugie, to ponoć bez faceliftingu ;)

Ciekawy pomysł, bardzo przydałby się na linii grodziskiej (szybkość wymiany!), chociaż na Sohaczewskiej z kolei łatwiej byłoby wykorzystać jego atuty (tj. troszkę lepsze przyspieszenie). Nie wiem jednak, jak tabor wysoki współgrałby z peronami średnimi które są na sporej części przystanków na E20.

Strona z parametrami:
http://www.bluefish.webd.pl/Tabor/Elekt ... /EW60.html

Flash8222
Posty: 6425
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 15 gru 2005, 22:57

inż. Glonojad pisze:Jak podaje grupa dyskusyjna pl.misc.kolej, SKM sprzedało Kolejom Mazowieckim dwuskład EW60-001+002, który przejdzie remont tam gdzie zwykle ;). EDIT: A może w NEWAGu? Jeśli to drugie, to ponoć bez faceliftingu ;)

Ciekawy pomysł, bardzo przydałby się na linii grodziskiej (szybkość wymiany!), chociaż na Sohaczewskiej z kolei łatwiej byłoby wykorzystać jego atuty (tj. troszkę lepsze przyspieszenie). Nie wiem jednak, jak tabor wysoki współgrałby z peronami średnimi które są na sporej części przystanków na E20.

Strona z parametrami:
http://www.bluefish.webd.pl/Tabor/Elekt ... /EW60.html

No wreszcie przejadę się EW60 :D

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 25263
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: Niemandswasser
Kontakt:

Post autor: fik » 15 gru 2005, 23:01

łooo, a to Ci ciekawostka, a nawet sensacyjka... :o :)

choć próba wyobrażenia sobie tego cuda na chociażby Gdańszczaku jest radosna :D niemniej jednak KMy coś robią... czasami nawet wychodzi im.
A poza tym uważam, że 184 musi jeździć przez ZP BW1920.

Gacek
Posty: 1460
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Loża Sadystów- marquis de Sade. Gare Centrale
Kontakt:

Post autor: Gacek » 16 gru 2005, 11:36

Hmmm na każdej szopie KM stoi w rezerwie jedna- dwie jEZT jako rezerwa na podmianę- niewykluczone, że te zasilą mocno uszczuplone rezerwy KM i wyjadą tylko czasem.

Glonojad

Post autor: Glonojad » 16 gru 2005, 18:39

Mam nadzieję, że nie - na linii grodziskiej, gdzie i ludzi i przystanków sporo, byłyby jak znalazł.
Poza tym, ze zdjęć wynika, że to NG będzie porządne - a takiego trzymać w szopie szkoda.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Kontakt:

Post autor: MeWa » 16 gru 2005, 19:58

swoją drogą, nie podoba mi się malowanie tych szynobusów, tzn. śmiesznie wyglądają :)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 25263
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: Niemandswasser
Kontakt:

Post autor: fik » 22 gru 2005, 19:17

Wedle informacji, którą na pmk podał Alekloco, do planowego ruchu w obrębie WWK wracają wagony piętrowe Bhp. Oto całość informacji
Alekloco@pl.misc.kolej pisze: W związku z brakami taborowymi KM uruchamia następujące pociągi w składzie ET22+Bhp:

21042 Skarzysko Kam. 4:57 - Wwa Wsch. 7:37
21044 Skarzysko Kam. 6:32 - Wwa Wsch. 9:15
21234 Radom 14:52 - Wwa Wsch. 17:06
12043 Wwa Wsch. 14:33 - Skarzysko Kam. 17:27
12045 Wwa Wsch. 17:28 - Skarzysko Kam. 20:29
12227 Wwa Wsch. 9:41 - Radom 12:06

Miłej jazdy.

Alekloco
Sensacja jak dla mnie, choć współczuję trochę pasażerom :)
A poza tym uważam, że 184 musi jeździć przez ZP BW1920.

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu
Kontakt:

Post autor: bohunu » 22 gru 2005, 19:55

Oho, to tak jak PKP PR dwa lata temu RP do Skarżyska jechał na Bipach....
Zaraz po świętach jadę do Radomia :D
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
RiZoNe
Posty: 129
Rejestracja: 23 gru 2005, 9:54
Lokalizacja: Gocław

Post autor: RiZoNe » 23 gru 2005, 10:53

a wracając do tematu .... moje zdanie jest następujące : jak nie zobaczę to nie uwierzę :D

Przy okazji pierwszego postu witam wszystkich :-D

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 25263
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: Niemandswasser
Kontakt:

Post autor: fik » 23 gru 2005, 12:17

RiZoNe pisze:a wracając do tematu .... moje zdanie jest następujące : jak nie zobaczę to nie uwierzę :D
Strona KMów częściowo potwierdza...

http://www.mazowieckie.com.pl/site.php5 ... 4/123.html
• w ciągu najbliższych dni „PKP Przewozy Regionalne” Spółka z o.o. udostępnią naszej Spółce tabor wagonowy, który zostanie wykorzystany na trasie Warszawa – Skarżysko – Kamienna. Odzyskane cztery składy EZT wyjadą na szlaki o największych potokach podróżnych: Warszawa – Siedlce i Warszawa – Małkinia; badania zapełnienia pociągów w trakcie,
A poza tym uważam, że 184 musi jeździć przez ZP BW1920.

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu
Kontakt:

Post autor: bohunu » 23 gru 2005, 12:29

i jesze to mnie interesuje:
• od 22 grudnia skierujemy dwa dodatkowe EZT, wypożyczone z SKM Gdynia, do wzmocnienia składów pociągów kursujących na linii Warszawa – Działdowo do wzmocnienia pozostałych pociągów,
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 25263
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: Niemandswasser
Kontakt:

Post autor: fik » 23 gru 2005, 12:50

RiZoNe pisze:=D> no to w ciągu najbliższych dni jade do Skarżyska :D :lol:
Dodam, że dziś już co najmniej jeden pociąg składał się z poczwórnej jajecznicy.

[ Dodano: 2005-12-23, 12:56 ]
bohun pisze:i jesze to mnie interesuje:
• od 22 grudnia skierujemy dwa dodatkowe EZT, wypożyczone z SKM Gdynia, do wzmocnienia składów pociągów kursujących na linii Warszawa – Działdowo do wzmocnienia pozostałych pociągów,
A mnie też. Niby ostatnio KMy przejęły (kupiły? wypożyczyły?) te dwie sztuki EW60, ale przecież ludzie wysiadając z tego na Gdańskim pozabijaliby się:)
A poza tym uważam, że 184 musi jeździć przez ZP BW1920.

Awatar użytkownika
Banan
Posty: 175
Rejestracja: 15 gru 2005, 17:32
Lokalizacja: Nowodwory
Kontakt:

Post autor: Banan » 23 gru 2005, 17:30

Muszę tu pochwailić Koleje Mazowieckie =D> . Jakież było poruszenie na warszawskich dworcach kiedy nadjeżdżała ET22-990 ze składem Bhp (14:35 z opóźnieniem ze Wsch.). Ludzie się po prostu cieszyli, że nie będą toczyć się kiblem do Radomia/Skarżyska. Oczywiście frekwencja dopisała i wszystkie miejsca zajętę były już na Centralnym.

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu
Kontakt:

Post autor: bohunu » 23 gru 2005, 21:13

z 17:40 było gorzej... frekwencja marna, a kierpoć psioczył. Ludzie byli conajmniej zdziweni. Natoimast oblot loka na Wschodnim opóźnił odjazd około 10min...
Kierpoć stwierdził, że ma być tego więcej, ale wszystko się okaże po Nowym Roku :D


Zdjątka sa już w Albumie (Warszawa) i w mej osobistej Galerii 8-)
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

ODPOWIEDZ