Tabor Kolei Mazowieckich

Moderatorzy: JacekM, person

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 25587
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: Niemandswasser

Re: Tabor Kolei Mazowieckich

Post autor: fik » 02 lip 2020, 22:12

Dziś trafiłem na debiut ER160 na poc. 15413 (Zachodnia P8 18.29 - Mława).

Wrażenia:

na plus: całkiem wygodne fotele (ale chyba mniej wygodne niż w impulsach), ogólne wrażenie solidności (wszystko dopasowane, dokręcone, etc), cichy i płynny bieg.

na minus, i to gigantyczny: brak przestrzeni bagażowej; jedna malutka półeczka dostępna bez dźwigania bagażu nad głową plus niewielkie półki nad częścią siedzeń - dramatycznie złe rozwiązanie i gigantyczny krok w tył w stosunku do elfów.

na zwykły minus: niewielka liczba uchwytów dla pasażerów stojących.

do rozstrzygnięcia później: rozwiązanie przestrzeni rowerowej (mam obawy, że powtórzy się problem z ED160 - bardzo utrudnione przejście przy wiszących rowerach), klimatyzacja (w tym kursie działała, ale słabo - może to tylko kwestia złego ustawienia).

Ogólnie: no nowy pociąg, ale żeby to był jakiś gigantyczny postęp jakościowy w porównaniu do blisko dziesięcioletnich EN76, to nie mogę po tej podróży powiedzieć.
Lepszy dla ciebie byłby świt zimowy
I sznur i gałąź pod ciężarem zgięta.


#wypierdalać #jebaćkler

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 25088
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 lip 2020, 10:00

Ciasnawy układ wnętrz niestety widać było już na targach w Gdańsku - szkoda, że nikt nie wykorzystal tego czasu na korekty.

91670 był na piętrusie i to dość długim (czoła Bombardiera, środek mieszany); kilka minut przed nim leci pociąg tylko do zachodniego, a piętrus do Wschodniego przez średnicę podmiejską. To tak a propos (nie)marnowania slotów.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 6693
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy
Kontakt:

Post autor: person » 03 lip 2020, 10:24

Jakie są wasze opinii o przestrzeni barowej? ;-)
Problemy z bagażami są od dawna i jak widać nikt się nie uczy na błędach...

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 1604
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 04 lip 2020, 17:46

Ktoś wie kiedy odbiory i wyjazdy kolejnych sztuk (m.in. R3 - R7)? Myślę, że na otwarcie Otwock-Pilawa powinni zdążyć wdrożyć je do eksploatacji.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Flash8222
Posty: 6568
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 04 paź 2020, 19:38

Koleje Mazowieckie mają w planach zakup piętrowe jednostki elektryczne.
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/zs ... 98857.html

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 25088
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 paź 2020, 9:29

Tak, zwiększenie czasu wymiany pasażerów z pewnością poprawi przepustowosć linii średnicowej.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1448
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 05 paź 2020, 9:37

Glonojad pisze:
05 paź 2020, 9:29
Tak, zwiększenie czasu wymiany pasażerów z pewnością poprawi przepustowosć linii średnicowej.
Zastosowanie piętrowych EZT z automatu nie oznacza wydłużenia czasu wymiany pasażerów - wszystko zależy od tego, jak taki EZT będzie wyglądał (a to się bezpośrednio wiąże z planowanymi dla nich trasami - ja już chyba gdzieś pisałem, że piętrowe EZT à la RER widziałbym raczej w SKM niż KM).

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5371
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 06 paź 2020, 22:27

O ile się nie mylę to wagony piętrowe spełniają swoją rolę na liniach gdzie potrzeba taboru o dużej pojemności a występują ograniczenia w postaci zbyt krótkich peronów. Nie zauważyłem żeby w Mazowieckim ten problem występował

Łukasz
Posty: 8155
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 06 paź 2020, 22:53

Premo pisze:O ile się nie mylę to wagony piętrowe spełniają swoją rolę na liniach gdzie potrzeba taboru o dużej pojemności a występują ograniczenia w postaci zbyt krótkich peronów. Nie zauważyłem żeby w Mazowieckim ten problem występował
Perony są długie. Z początku na koniec powinien jeździć autobus.
ŁK

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 25088
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 07 paź 2020, 14:24

kveld pisze:
05 paź 2020, 9:37
Glonojad pisze:
05 paź 2020, 9:29
Tak, zwiększenie czasu wymiany pasażerów z pewnością poprawi przepustowosć linii średnicowej.
Zastosowanie piętrowych EZT z automatu nie oznacza wydłużenia czasu wymiany pasażerów - wszystko zależy od tego, jak taki EZT będzie wyglądał (a to się bezpośrednio wiąże z planowanymi dla nich trasami - ja już chyba gdzieś pisałem, że piętrowe EZT à la RER widziałbym raczej w SKM niż KM).
Piętrowe EZT na RER jeżdżą na trasach, gdzie przystanki mają dwie krawędzie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ