Tabor Kolei Mazowieckich

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 23 lis 2021, 7:21

No jednak EN57 jest bardziej typowy, niż EW58. To chyba nawet nie będzie ostatni oporowy w KM, bo część modernizacji była przecież bez napędów.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 23 lis 2021, 7:26

W KMach jest bodaj jeden EN57 zrobiony na modłę SPOTa (zmienione czoło, stary napęd) oraz kilka EN71KM z podobną konfiguracją.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 23 lis 2021, 9:48

Przyznam, że mam daleko idące wątpliwości co do malowania w barwy historyczne taboru będącego wciąż w planowej eksploatacji. Z punktu widzenia pasażera to trochę "tak, wozimy cię złomem, którego miejsce jest w muzeum i jeszcze się tym szczycimy".
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 23 lis 2021, 14:49

fik pisze:
23 lis 2021, 9:48
Przyznam, że mam daleko idące wątpliwości co do malowania w barwy historyczne taboru będącego wciąż w planowej eksploatacji. Z punktu widzenia pasażera to trochę "tak, wozimy cię złomem, którego miejsce jest w muzeum i jeszcze się tym szczycimy".
To może tylko dowozy do Sochaczewa, czy piaseczna na wąskotorówkę?
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 23 lis 2021, 15:35

A to by było spoko, jakby to zrobić jako przemyślany produkt.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 23 lis 2021, 19:45

Tym przemyślanym produktem będą wahadła Radom-Dęblin, Radom-Skarżysko albo Tłuszcz-Wyszków...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 23 lis 2021, 22:05

Toż ten skład przecież nie będzie w regularnym ruchu jak każdy inny EN57. Zresztą nad EN57 i tak wisi widmo zmierzchu.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 23 lis 2021, 22:43

Oczywiście, że będzie.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3058
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 11 sty 2022, 1:04

„Babcia” Kolei Mazowieckich wraca na tory w żółto-granatowej odsłonie.
https://www.nakolei.pl/babcia-kolei-maz ... ogEa403gMk
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 623
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: 東武東上線志木駅

Post autor: TranslatorPS » 21 mar 2022, 10:31

Ma ktoś może wiedzę czy w nowym zamknięciu rozkładowym od 13 marca zmieniły się jakoś obiegi Impulsów i Flirtów, szczególnie na R7 i R8? Trochę zmian relacyjnych w końcu miało miejsce.
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 21 mar 2022, 18:55

Jakieś zmiany są, np. tu https://www.facebook.com/20369409834186 ... 300963375/
Ale do ideału sporo brakuje, liczę, że zaczną też przechodzić EN76. Na Dęblin-Radom.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Paweł D.
Posty: 5245
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 21 mar 2022, 19:06

Jeśli chodzi o Flirty, to KM w większości połączyły je po dwa i problem z dobraniem pod nie obiegów jakby się rozwiązał.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 21 mar 2022, 20:24

Paweł D. pisze:
21 mar 2022, 19:06
Jeśli chodzi o Flirty, to KM w większości połączyły je po dwa i problem z dobraniem pod nie obiegów jakby się rozwiązał.
Chyba takie były założenia, by jeździły po 2. Zresztą na R3, jak w weekend jechałem, to chyba udało im się tak ułożyć obsadę, że chyba prawie wszystkie kursy do Łowicza i część do Sochaczewa jest nimi obsadzona. 2 składy 5 członowe należy potencjalnie traktować jako zamiennik za 2 EN57.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 21 mar 2022, 20:57

10 członów ER160 = 6 członów EN57?

Paweł D.
Posty: 5245
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 21 mar 2022, 21:07

Bo w weekend większość R3 kończy na Wschodniej to i łatwiej to ogarnąć.
Jeśli od rana do popołudnia jeździ wahadło 2xFlirt Wschodnia - Błonie (wożąc powietrze) tylko po to, aby koło 16 pojechać do Celestynowa (nie neguję potrzeby podwójnego), to dla mnie jest to grube nieporozumienie. Podobnie z przyśpieszonym do Łowicza (przed korektą pojedynczy) z Głównej, który później wieczorem jedzie do Celestynowa. Na R3 spokojnie jeden starczy. Podobnie koło 15: podwójny do Skierniewic i za nim do Grodziska. Skoro zrobiono jakieś chore przypisania do linii, to skomplikowało to obiegi. A już szczytem obłudy jest zakup taboru na trasę Nasielsk - Czachówek, gdzie kompletnie nie ma takich łączeń, a nawet połączeń W-wa - Czachówek, żeby na linię radomską nowy tabor skierować. Dziwnym trafem linia nasielska ma w większości nowy tabor, więc ten kontrakt miałby sens gdyby uwolnił pojazdy nie przypisane do konkretnej trasy.
PS. EN AKM też mi się dobrze jeździ. Dziś 1605

ODPOWIEDZ