Tabor Kolei Mazowieckich
Moderator: JacekM
3 tygodnie po ukończeniu P4.
Przecież on się nawet nie wykoleił. Trochę pneumatyki mogło ucierpieć, ale raczej niewiele więcej. To, że auto zostało wciągnięte pod przód wagonu motorowego, to kwestia braku jakiegokolwiek zgarniacza (co wg mnie jest błędem przy tym kształcie przodu).
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/ma ... 12772.html
W maju przetarg na 6 EZT akumulatorowych do jazdy pod trakcją i bez trakcji, a także 16 zwykłych EZT, oczywiście 2-członowych. Na 5 człony poczekamy, bo KPO...
W maju przetarg na 6 EZT akumulatorowych do jazdy pod trakcją i bez trakcji, a także 16 zwykłych EZT, oczywiście 2-członowych. Na 5 człony poczekamy, bo KPO...
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Tu jeszcze nie było. Za rynkiem kolejowym i platformą zakupową KM:
Wczoraj uruchomiono przetargi na zakup nowego taboru dla KM. I są niespodzianki:
*Urząd Marszałkowski zamawia 15 EZT (+10 EZT w opcji) wraz z opcjonalną usługa P4, 5 członowych lub równoważnych do obsługi połączeń regionalnych
*Koleje Mazowieckie zamawiają 16 EZT 2 członowych (z opcją na P4) do obsługi regionu Radomskiego.
Pierwsze zamówienie to trochę niespodzianka - zapowiadano w tym roku tylko przetarg na 16 EZT 2 członowych i 6 akumulatorów. Ale według mnie to dobrze, bo nowy tabor jest pilnie potrzebny na połączeniach do Pilawy/Dęblina i uzupełnienia połączeń Łowicz/Sochaczew oraz Warka/Radom by wkońcu te 130-160 km/h mogłoby być wykorzystywane. Zamiast tych 6 akumulatorowców mogą jeszcze jeździć spaliniaki. Choć jak będą środki to i one się jeszcze pojawią. Bardzo dobry ruch ze strony KM jeśli chodzi o przyspieszenie przetargów.
Wczoraj uruchomiono przetargi na zakup nowego taboru dla KM. I są niespodzianki:
*Urząd Marszałkowski zamawia 15 EZT (+10 EZT w opcji) wraz z opcjonalną usługa P4, 5 członowych lub równoważnych do obsługi połączeń regionalnych
*Koleje Mazowieckie zamawiają 16 EZT 2 członowych (z opcją na P4) do obsługi regionu Radomskiego.
Pierwsze zamówienie to trochę niespodzianka - zapowiadano w tym roku tylko przetarg na 16 EZT 2 członowych i 6 akumulatorów. Ale według mnie to dobrze, bo nowy tabor jest pilnie potrzebny na połączeniach do Pilawy/Dęblina i uzupełnienia połączeń Łowicz/Sochaczew oraz Warka/Radom by wkońcu te 130-160 km/h mogłoby być wykorzystywane. Zamiast tych 6 akumulatorowców mogą jeszcze jeździć spaliniaki. Choć jak będą środki to i one się jeszcze pojawią. Bardzo dobry ruch ze strony KM jeśli chodzi o przyspieszenie przetargów.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Na odwrót. UM zamawia krótkie, a KM zamawiają długie.
SIWZ na długie:
https://km.eb2b.com.pl/open-preview-auc ... zonego-ezt
SIWZ na długie:
https://km.eb2b.com.pl/open-preview-auc ... zonego-ezt
Racja. Dziękuję za sprostowanie.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Tak się głupio zapytam. Czy unifikacja taboru to dla spółek jakieś zło wcielone?? 2 osobne przetargi akurat tak by były 2 typy taboru. Ja rozumiem 2 osobne podmioty. Ale samorządy między sobą potrafią się dogadać, a spółka razem z województwem nie??
A dopiero co KolMazy zrobiły fajny przetarg na dużą partię pojazdów na kilka lat, wręcz modelowy.
A dopiero co KolMazy zrobiły fajny przetarg na dużą partię pojazdów na kilka lat, wręcz modelowy.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Niby tak, ale warunki przetargowe wprost pod Stadlera, zarówno ezt 2 i 5 członowe.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
-
- Posty: 4069
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Po czym to wnioskujesz?
Żeby nie było, nie insynyuję nic. Po prostu KM zrobił dobry ruch stawiając na warunki w przetargu które premiują niski koszt eksploatacji, a niekoniecznie koszt zakupu, a w tym dobrze się czuje Stadler i Newag. Choć mogę się zaskoczyć.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Niby fajnie, ale jak akurat trafi się jakiś FPS, czy dajmy na to CAF czy Bombardier to dopiero będzie ciekawie.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nie wiem czy FPS będzie chciał stanąć do tego zadania (i przez współpracę z Chinczykami nie za bardzo im kibicuję). CAF lub Alstom (Bombardiera już nie ma) mało prawdopodobny. Oni właściwie w Polsce nie biorą udziału w przetargach na zwykłe EZT.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Z lekkim opóźnieniem ogłoszono przetarg
https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTIC ... HTML&src=0
https://km.eb2b.com.pl/open-preview-auc ... owa-6-eazt
Minimalnie, opóźnienie 1 miesiąca na kolei to jak nic
Mnie bardziej cieszy fakt, że jest przetarg na 25EZT 5c, a KM ma plany na kolejne 50 EZT 5c, jednakże uzależnione od KPO. 6 AEZT to pewna ciekawostka, ale trzeba od czegoś zacząć. Jestem pewny, że za jakiś czas szynobusy znikną na rzecz tego typu pociągów.
EDIT: proszę nie poruszajmy tu tematu KPO, nie chcę się napinać
Mnie bardziej cieszy fakt, że jest przetarg na 25EZT 5c, a KM ma plany na kolejne 50 EZT 5c, jednakże uzależnione od KPO. 6 AEZT to pewna ciekawostka, ale trzeba od czegoś zacząć. Jestem pewny, że za jakiś czas szynobusy znikną na rzecz tego typu pociągów.
EDIT: proszę nie poruszajmy tu tematu KPO, nie chcę się napinać
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Ciekawe, pierwszy raz jadę lotniskowym dwuelfem na połączeniu Gdanska - Gora.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.