Tabor Kolei Mazowieckich

Moderator: JacekM

alojz
Posty: 2652
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 18 lut 2023, 10:55

3 tygodnie po ukończeniu P4.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 18 lut 2023, 12:14

Przecież on się nawet nie wykoleił. Trochę pneumatyki mogło ucierpieć, ale raczej niewiele więcej. To, że auto zostało wciągnięte pod przód wagonu motorowego, to kwestia braku jakiegokolwiek zgarniacza (co wg mnie jest błędem przy tym kształcie przodu).

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 05 kwie 2023, 11:43

https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/ma ... 12772.html

W maju przetarg na 6 EZT akumulatorowych do jazdy pod trakcją i bez trakcji, a także 16 zwykłych EZT, oczywiście 2-członowych. Na 5 człony poczekamy, bo KPO...
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 10 cze 2023, 13:48

Tu jeszcze nie było. Za rynkiem kolejowym i platformą zakupową KM:
Wczoraj uruchomiono przetargi na zakup nowego taboru dla KM. I są niespodzianki:
*Urząd Marszałkowski zamawia 15 EZT (+10 EZT w opcji) wraz z opcjonalną usługa P4, 5 członowych lub równoważnych do obsługi połączeń regionalnych
*Koleje Mazowieckie zamawiają 16 EZT 2 członowych (z opcją na P4) do obsługi regionu Radomskiego.
Pierwsze zamówienie to trochę niespodzianka - zapowiadano w tym roku tylko przetarg na 16 EZT 2 członowych i 6 akumulatorów. Ale według mnie to dobrze, bo nowy tabor jest pilnie potrzebny na połączeniach do Pilawy/Dęblina i uzupełnienia połączeń Łowicz/Sochaczew oraz Warka/Radom by wkońcu te 130-160 km/h mogłoby być wykorzystywane. Zamiast tych 6 akumulatorowców mogą jeszcze jeździć spaliniaki. Choć jak będą środki to i one się jeszcze pojawią. Bardzo dobry ruch ze strony KM jeśli chodzi o przyspieszenie przetargów.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

alojz
Posty: 2652
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 10 cze 2023, 14:06

Na odwrót. UM zamawia krótkie, a KM zamawiają długie.

SIWZ na długie:
https://km.eb2b.com.pl/open-preview-auc ... zonego-ezt

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 10 cze 2023, 14:50

Racja. Dziękuję za sprostowanie.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 11 cze 2023, 10:16

Tak się głupio zapytam. Czy unifikacja taboru to dla spółek jakieś zło wcielone?? 2 osobne przetargi akurat tak by były 2 typy taboru. Ja rozumiem 2 osobne podmioty. Ale samorządy między sobą potrafią się dogadać, a spółka razem z województwem nie??

A dopiero co KolMazy zrobiły fajny przetarg na dużą partię pojazdów na kilka lat, wręcz modelowy.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 11 cze 2023, 10:44

Niby tak, ale warunki przetargowe wprost pod Stadlera, zarówno ezt 2 i 5 członowe.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 11 cze 2023, 13:58

Po czym to wnioskujesz?

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 12 cze 2023, 18:53

Żeby nie było, nie insynyuję nic. Po prostu KM zrobił dobry ruch stawiając na warunki w przetargu które premiują niski koszt eksploatacji, a niekoniecznie koszt zakupu, a w tym dobrze się czuje Stadler i Newag. Choć mogę się zaskoczyć.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 12 cze 2023, 23:29

Niby fajnie, ale jak akurat trafi się jakiś FPS, czy dajmy na to CAF czy Bombardier to dopiero będzie ciekawie.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 13 cze 2023, 9:25

Nie wiem czy FPS będzie chciał stanąć do tego zadania (i przez współpracę z Chinczykami nie za bardzo im kibicuję). CAF lub Alstom (Bombardiera już nie ma) mało prawdopodobny. Oni właściwie w Polsce nie biorą udziału w przetargach na zwykłe EZT.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

alojz
Posty: 2652
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 16 cze 2023, 12:47

zxcvbnm pisze:
05 kwie 2023, 11:43
W maju przetarg na 6 EZT akumulatorowych do jazdy pod trakcją i bez trakcji,
Z lekkim opóźnieniem ogłoszono przetarg
https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTIC ... HTML&src=0

https://km.eb2b.com.pl/open-preview-auc ... owa-6-eazt

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 16 cze 2023, 18:25

Minimalnie, opóźnienie 1 miesiąca na kolei to jak nic :D
Mnie bardziej cieszy fakt, że jest przetarg na 25EZT 5c, a KM ma plany na kolejne 50 EZT 5c, jednakże uzależnione od KPO. 6 AEZT to pewna ciekawostka, ale trzeba od czegoś zacząć. Jestem pewny, że za jakiś czas szynobusy znikną na rzecz tego typu pociągów.

EDIT: proszę nie poruszajmy tu tematu KPO, nie chcę się napinać :)
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 17 cze 2023, 6:26

Ciekawe, pierwszy raz jadę lotniskowym dwuelfem na połączeniu Gdanska - Gora.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ