Tabor Kolei Mazowieckich

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 22 mar 2022, 6:18

Akurat w sobotę jechałem na Soho pojedynczym Flirtem.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2201
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 22 mar 2022, 13:22

Paweł D. pisze:
21 mar 2022, 21:07
Bo w weekend większość R3 kończy na Wschodniej to i łatwiej to ogarnąć.
Jeśli od rana do popołudnia jeździ wahadło 2xFlirt Wschodnia - Błonie (wożąc powietrze) tylko po to, aby koło 16 pojechać do Celestynowa (nie neguję potrzeby podwójnego), to dla mnie jest to grube nieporozumienie. Podobnie z przyśpieszonym do Łowicza (przed korektą pojedynczy) z Głównej, który później wieczorem jedzie do Celestynowa. Na R3 spokojnie jeden starczy. Podobnie koło 15: podwójny do Skierniewic i za nim do Grodziska. Skoro zrobiono jakieś chore przypisania do linii, to skomplikowało to obiegi. A już szczytem obłudy jest zakup taboru na trasę Nasielsk - Czachówek, gdzie kompletnie nie ma takich łączeń, a nawet połączeń W-wa - Czachówek, żeby na linię radomską nowy tabor skierować. Dziwnym trafem linia nasielska ma w większości nowy tabor, więc ten kontrakt miałby sens gdyby uwolnił pojazdy nie przypisane do konkretnej trasy.
PS. EN AKM też mi się dobrze jeździ. Dziś 1605
No powiedziałbym, że to psi obowiązek KM przesunąć te Elfy na inną linię.

Tak w sobotę i niedzielę, a także w dp po za szczytem jeżdżą pojedynczo, ale to wygląda tak że jeden jeździ, a drugi odpoczywa.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27362
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 22 mar 2022, 18:55

Na linii legionowskiej pojedynczych ER160 pełno, tak poza szczytem, jak i w szczycie.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Paweł D.
Posty: 5246
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 22 mar 2022, 21:27

Tylko że linia legionowska nie ma relacji z resztą obszaru działania KM, więc typem taboru średnio się musisz przejmować.
Jak masz w obiegu Tłuszcz, Łowicz, Mrozy i może jakiś jeszcze kawałek mazowsza to tylko EN na to poślesz. Na tych obiegach co nie wychodzą poza R3/R7 możesz albo Flirty połączyć (i mieć spokój) albo odstawić.

Michalk001
Posty: 1219
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 23 mar 2022, 15:07

Elfy KM chyba zaczynają zaliczać P5. Właśnie wsiadłem do EN76-010 który ma datę 9.03.2022. Skład wygląda jak nowy, a po jeździe co mi się rzuciło w oczy to że wreszcie drzwi tak bardzo nie tłuką - szkoda tylko że nie przeprogramowano ich na wzór tych z SKM - nadal nie mają pamięci i trzeba czekać na zaświecenie się przycisku.
Łatwo rozpoznać skład po czarnych numerach taborowych na każdym członie pisanych typową kolejową czcionką.

Mateusz950
Posty: 727
Rejestracja: 12 cze 2012, 18:59
Lokalizacja: Pionki/Warszawa

Post autor: Mateusz950 » 24 mar 2022, 9:43

@Michalk001 Elfy KMów przechodzą naprawę P4/2 w Mińsku Mazowieckim. Wczoraj widziałem tę jednostkę w Nowym Dworze Mazowieckim jak szlajała się z innym Elfem na jednym z dwóch lotniskowych obiegów.
https://uetbdu.webwave.dev/
NOWY ADRES OD 9.03.2023.

Zapraszam. :)

Paweł D.
Posty: 5246
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 30 mar 2022, 17:53

Panowie, padło pytanie zestawienie pociągów, to zrobiłem tabelkę dla R3. Tak jak pisałem wcześniej. Zdecydowana większość to podwójne Flirty. Ciekawostką jest 19450/1 14:14 ze Wschodniej do Sochaczewa, która w poprzednim rozkładzie był na jednego Flirta, a teraz jest na jednego EN. Widać wcześniej był w obiegu, który pozwalał na obsługę Flirtami, więc w stosunku 1:1 zamiast rozsprzęgać Flirty (których brakło) KM wymyśliły dzielenie EN. Nie mam bladego pojęcia jak to wygląda obiegowo, bo w rozkładzie tej jednej jednostki nie wypatrzyłem. Może wraca służbowo...
Dla uproszczenia ograniczyłem tabelkę do odcinka Błonie-Wwa.
Załączniki
R3_2.pdf
kier. W-wa
(106.18 KiB) Pobrany 80 razy
R3_1.pdf
kier. Łowicz
(105.26 KiB) Pobrany 92 razy

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27362
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 30 mar 2022, 18:00

Ja nie w temacie, ale odjazdy pociągów przyspieszonych o 14.59 i 18.11 to zaiste maestria.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2201
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 30 mar 2022, 18:26

Szczerze? Liczba Flirtów na R3 wcale nie jest większa niż 45WE na R7/8. Spodziewałem się czegoś innego. Liczę, że 22WE z R9 (po dostawach ER160 dla kontraktu Nasielsk-Czachówek) wypełnią te brakujące, "dalsze" połączenia (czyli Łowicze, Dębliny i Pilawy, Radomie).
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

mb112
Posty: 927
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 31 mar 2022, 11:02

Dlaczego w związku z dostawami Flirtów nie można pozłączać większej liczby starszych EN po 3 zamiast po 2 jednostki ?

Paweł D.
Posty: 5246
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 31 mar 2022, 11:20

To jest dobre pytanie. Kluczem na pewno jest ilość EN w rezerwie.
Trochę humorystycznie napisze, że może powodem jest brak sygnalizacji otwarcia drzwi w 3 jednostce. Przynajmniej tak wynika ze zdjęcia zamieszczonego na FB KM :)
https://www.facebook.com/KolejeMazowiec ... 391377955/

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 623
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: 東武東上線志木駅

Post autor: TranslatorPS » 31 mar 2022, 12:52

Skoro zaczęliśmy próbować ułożyć przynajmniej namiastkę obiegów KM, pytanie - czy w Otwocku nocuje jakiś skład KM? Jak rozłożyłem na kawałki R7, to o 20.02 przyjeżdża 93520/1 i po nim już nic z Otwocka liniowo nie startuje, a o 6.14 rusza 91500/1 - ponownie, brak jakiegokolwiek przyjazdu (dopiero 6.54 coś kończy w Otwocku jeśli się nie mylę). Czy tutaj jest jednak szansa na podsył z Grochowa...?
Ponadto trzeba wziąć też pod uwagę, że obydwa pociągi kursują tylko w (D), więc mało sensu miałoby nocowanie składu przez cały weekend :-k
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

Paweł D.
Posty: 5246
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 31 mar 2022, 12:58

Raczej musi zjeżdżać służbowo, też nie mogłem się tego doliczyć. Trzeba zapytać na FB Siódemki, tam może mają na to oko. Podobnie jest z Sochaczew<>Łowicz, też ciężko się rano i wieczorem obrotów doliczyć.
A swoją drogą to ktoś zaprawiony w bojach powinien obiegi od KM wyciągnąć. Toż to informacja publiczna. Szczególnie w przypadku Flirtów z dofinansowaniem.

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 11 paź 2022, 14:33

Czy w Km jeżdżą jeszcze kible przed modernizacją poza babcią? I czy są plany kasowania EN 57AKM, czy kolejne flirty pójdą na wzmocnienia??
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 11 paź 2022, 14:38

kajo pisze:
11 paź 2022, 14:33
Czy w Km jeżdżą jeszcze kible przed modernizacją poza babcią? I czy są plany kasowania EN 57AKM, czy kolejne flirty pójdą na wzmocnienia??
Co to znaczy "przed modernizacją"? Jaki zakres zmian jest dla Ciebie dopuszczalny?

ODPOWIEDZ