Tabor Kolei Mazowieckich

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
hafilip84
Jego Gryząca Albumowość
Posty: 7641
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:03
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: hafilip84 » 29 gru 2005, 5:46

[img]http://miasta.gazeta.pl/i/30/warszawa/00.gif[/img] pisze:Piętrowe wagony rozładują tłok na liniach podmiejskich?

Obrazek
Takie piętrusy zaczęły kursować z Warszawy przez Radom do Skarżyska
Fot. Jan Zamoyski / AG

Obrazek Krzysztof Śmietana 28-12-2005 , ostatnia aktualizacja 28-12-2005 23:29

Żeby rozładować ścisk w pociągach podmiejskich, Koleje Mazowieckie pożyczają w całej Polsce wagony. W ten sposób na torach pojawiły się m.in. dawno niewidziane w okolicach Warszawy piętrowe pociągi

Na ogromny tłok pasażerowie narzekają od połowy grudnia, czyli od momentu wejścia w życia nowego rozkładu jazdy. W "Gazecie" pisaliśmy, że czasem ludzie nie mogą się dostać do środka pociągu. Pasażerowie zasypali szefów Kolei Mazowieckich setkami listów i maili z protestami. Kolejarze tłumaczyli się, że inna spółka PKP - Przewozy Regionalne zabrała 15 składów elektrycznych i stąd ten tłok.

Teraz Koleje Mazowieckie próbują na gwałt pożyczać pociągi z różnych części Polski. Dwa wysłała do stolicy Szybka Kolej Miejska z Gdańska. Dzięki temu udało się wydłużyć składy na trasie z Działdowa przez Nowy Dwór i Legionowo do stolicy.

Nietypowe pociągi zaczęły zaś jeździć na trasie z Warszawy przez Radom do Skarżyska-Kamiennej. To piętrusy, które oprócz wysokości od zwykłych pociągów elektrycznych różnią się także tym, że trzeba w nich samemu otwierać sobie drzwi. - Dlatego puściliśmy je na trasę, gdzie nie ma tak dużo przystanków jak np. na linii grodziskiej i gdzie jeździ nieco mniej ludzi. Pociągi wycofane z linii do Radomia od 2 stycznia puścimy na linię z Małkini do Dworca Wileńskiego - zapowiada Grzegorz Kuciński, wiceprezes spółki Koleje Mazowieckie.

To właśnie od mieszkańców, którzy podróżują na tej trasie, dostawaliśmy najwięcej skarg. Sami na własnej skórze przekonaliśmy się zresztą, że ludzie jeżdżą tam ściśnięci jak sardynki. Co się dokładnie zmieni? Okazuje się, że na razie nie będzie tam dodatkowych kursów. Pojawią się tylko dwa wydłużone składy. Będą to najprawdopodobniej te, które dojeżdżają do Dworca Wileńskiego o godz. 7.17 i 7.37 - mają się składać z trzech jednostek, a nie z dwóch, jak dotychczas.

xxl
Posty: 38
Rejestracja: 01 sty 2006, 20:20

Post autor: xxl » 01 sty 2006, 22:45

Na przykładzie wypożyczania takich wynalazków jak piętrusy na linie w Warszawie, zakup 20 letnich autobusów szynowych, czy aż dwóch jednostek EW60 wycofanych z eksploatacji widać dobitnie, że KM nie radzą sobie zupełnie jako przewoznik.
Jak taka spółka jak KM może dobrze funkcjonować na rynku skoro jest uzalezniona od dobrej woli lub jej braku od innego przewoznika. Przecież mozna było przewidzieć, że wypożyczany tabor może zostać odebrany i zawczasu zapewnić wypozyczenie od innego przewoznika. Dopiero po artykułach w prasie opisujących gehenne pasażerów postanowiono wypożyczyć tabor od innych przewozników.


wstawione znaki przestankowe
boh

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 02 sty 2006, 16:19

Radzisz aby KM wypożyczyła od innych tyle taboru ile się da bo a nóż ktoś go może odebrać. Gratulacje za pięknie wyrzucone pieniądze podatników. Według tego najlepszym rozwiązaniem byłaby rezerwa taboru na poziomie 100%. Na szczęscie KM tak nie zrobiła. Wracając do tematu ciężko całą wine zwalić na KM. Rozkład jazdy jest ustalany z dużym wyprzedzeniem. W momencie jego zatwierdzania EZT z innych PR-ów były przyobiecane także po zmianie rozkładu. Niestety jak to na PKP bywa PR stwierdziły że wypożyczyć mogą dla KM tylko 10 jednostek. I zaczeło się. Ilość pociągów już wyznaczona a stan jednostek za mały. Oprócz tego szynobusy zostały zakupione aby obslugiwać linie o małej frekwencji w pojedyńczym kursie, w którym zbyteczny jest prądożerny EZT. Zakup ich podytkowany jest też tym że z biegiem lat (i przyrostem gotówki) KM je wymienie na nowy tabor o małej pojemności. Jeżeli chodzi o piętrusy to barszo dobry pomysł na wykorzystanie na tej linii.

xxl
Posty: 38
Rejestracja: 01 sty 2006, 20:20

Post autor: xxl » 02 sty 2006, 21:17

Wszystko "dasie", ale do tego potrzeba odrobiny dobrej woli i zdolnosci przewidywania. Podejrzewam, że KM wiedziały od dłuższego czasu, że będą mieć za mało taboru ale rezerw zaczęto szukać dopiero po olbrzymiej ilosci artukułów prasowych maili od zdenerwowanych pasażerów którzy musieli dojeżdzać scisnięci jak śledzie w beczce.
Po prostu władze KM pomyslały, a może nikt nie będzie robić rabanu sprawa przycichnie. Dopiero po awanturach zaczęto na siłę szukać taboru. O to mam włąsnie pretensje do KM.
Druga sprawa własciwie nie powinny mnie interesować kłopoty taborowe KM .Płacę za bilet spore pieniądze i mam prawo wymagać minimum komfortu, a nie być za własne ciężko zapracowane pieniądze być przewożony jak bydło.
Mnie nie interesują rozgrywki polityczne pomiędzy KM a PR. Kupuję bilet od przewoznika KM. I od niego mam prawa wymagać świadczenia usług na poziomie europejskim.

wstawione znaki przestankowe
boh

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 sty 2006, 15:13

http://www.stadlerrail.com/default.asp? ... &n=185&s=2

Nie jestem tylko pewien, czy 3 czy 4 człon. 4człon ma koło 70 metrów, więc raczej on.
Miałem dostać SIWZ, ale... nie dostałem.

Parametry czteroczłonowca:

http://www.stadlerrail.com/file/pdf/Flirt_en.pdf
- długość 74 metry
- V max 160 km/h
- przyspieszenie 1,3 m/s ²
- moc ciągła 2MW (czyli jak EP05 :shock: )
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MaG
Posty: 28
Rejestracja: 22 gru 2005, 21:43
Lokalizacja: Piaseczno - Gołków

Post autor: MaG » 07 sty 2006, 11:36

Przejechałem się dzisiaj piętrusami. Pociąg 21044 złożony był z ET-22 i rzeszowskiej oliwkowej Bipy. Wracałem natomiast pociągiem 12227 (ten do Radomia przez Śródmieście) skład ET-22 + oliwkowa Bipa ze Skarżyska Kam. Z ciekawych rzeczy - Bipa ze Skarżyska Kam. była oznakowana naklejkami Kolei Mazowieckich. Naklejki były przy drzwiach od zewnątrz oraz schemat tras KM w środku. Nie wiem czy dobrze widziałem, więc proszę nie traktować tego jako pewnik, ale jak przejeżdżałem wiaduktem nad stacją w Piasecznie ok. 8:30 w kierunku Radomia stał wagonowy skład. Być może był to pociąg 12225 do Radomia.
Skład był zestawiony z 4-5 wagonów nie wiem jakich (zwykłe malowanie PR kremowo-zielone), jednak mógł to być opóźniony Żeromski.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27357
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 20 sty 2006, 12:39

bohun pisze:BTW co sie w końcu dzieje z EW60?
Są chyba przystosowywane do użytku. Jednostka bez siedzeń raczej nie wyruszy w trasę :P
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 20 sty 2006, 13:48

Fikander pisze:Jednostka bez siedzeń raczej nie wyruszy w trasę :P
Oj jechałem przedziałowcem z Tranowa d Krakowa bez siedzeń w środku, to i tu moze być :/
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2272
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 23 sty 2006, 20:42

Mam do was pytanie;

Ile w tym momeńcie KM posiadają składów oraz ile jest całkowicie zmodernizowanych składów (tych z zielonymi siedzeniami).

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 23 sty 2006, 20:47

Lukasz436 pisze:Ile w tym momeńcie KM posiadają składów
184 "własnych" + chyba 23 wypożyczone EZT


BTW dziś o 14 jechało do Skarżyska EZT
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27357
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 23 sty 2006, 20:49

bohun pisze:184 "własnych" + chyba 23 wypożyczone EZT
Jesteś pewny? AFAIK 166 własnych + 17 wypożyczonych + 2 EW60.

[ Dodano: 2006-01-23, 20:50 ]
Co do modernizacji - ciężko mi odpowiedzieć na to pytanie, bowiem zakresy modern się różnią ;)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 23 sty 2006, 20:51

17 z olsztyna, 6 z Lublina, 2 z SKMki

EW60 zapomniałem, a o 184 to było ze strony i jakiejś reklamy z zeszłego RJ, ale mogli wpisać razem z wypożyczonymi - tylko wtedy było ich 30... :-?
nie, nie jestem pewny.

[ Dodano: 2006-01-23, 20:52 ]
Lukasz436 pisze:oraz ile jest całkowicie zmodernizowanych składów
całkowicie to jest chyba tylko jedne - 1920, ale z zielonymi siedzeniami to jest więcej, nie wiem dokładnie ile...
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
hafilip84
Jego Gryząca Albumowość
Posty: 7641
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:03
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: hafilip84 » 14 lut 2006, 14:21

[img]http://miasta.gazeta.pl/i/30/warszawa/00.gif[/img] pisze:Pociągi podmiejskie psują się na potęgę
ObrazekKrzysztof Śmietana 13-02-2006 , ostatnia aktualizacja 13-02-2006 23:27

Zima obnażyła fatalny stan podmiejskich pociągów - stary tabor psuje się na potęgę. Skutek jest taki, że pasażerowie muszą się tłoczyć w skróconych składach

Znowu odbieramy w "Gazecie" dziesiątki telefonów i maili od wściekłych pasażerów. Narzekają, że coraz częściej na stację zamiast podwójnych składów wjeżdżają pojedyncze - dwa razy krótsze. Często nie sposób się w nich upchnąć i wiele osób zostaje na peronach. - To, co się dzieje od kilku dni z pociągami, to jakiś skandal! Gdy wracam do domu, często już na Dworcu Śródmieście nie da się wejść do środka. Kiedyś jeździły o wiele dłuższe składy. Nie wiem, dlaczego je poskracali - narzeka Anna Dąbrowska z Siedlec.

Ostatnio w godzinach szczytu pojedyncze pociągi pojawiły się także na innych trasach m.in. do Grodziska Maz., Sochaczewa i Otwocka. Są niemiłosiernie zapchane. Czytelnicy opowiadają też, że nawet jeśli uda się wejść do pociągów, te coraz częściej potwornie się wloką. Tak było w ostatnią sobotę, kiedy skład z Łowicza w Błoniu zaczął jechać z prędkością 20-30 km na godz. Skutek: do Warszawy przyjechał z godzinnym opóźnieniem!

Co jest powodem tego zamieszania? Okazuje się, że w ostatnich tygodniach pociągi nagminnie się psują. Jak twierdzi Donata Nowakowska, rzeczniczka Kolei Mazowieckich, podczas mrozów pojawiły się problemy z kołami. Ich usterki wykrywają ostatnio specjalne urządzenia zainstalowane na torach.

- Chodzi o tzw. płaskie miejsca na kołach. Mogą doprowadzić do pękania szyn. Pociąg z takimi kołami trzeba natychmiast wycofać z ruchu. Ostatnio w okolicach Warszawy zdarza się to nawet dziesięć razy dziennie - oblicza Ryszard Bandosz ze spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, która odpowiada za stan torów. Według niego owe spłaszczenie kół mogą powodować źle działające hamulce.

Taki pociąg z nierównymi kołami Koleje Mazowieckie muszą wycofywać na kilka dni. - Nie chcemy dopuścić do sytuacji, by pociągi nie jeździły wcale, dlatego dzielimy je na krótsze i wysyłamy na trasę - mówi Donata Nowakowska. Zapewnia jednak, że za kilka dni "sytuacja powinna być opanowana", bo na tory po naprawie ma wrócić większość wycofanych składów. Wczoraj nie chciała się wypowiadać na temat dokładnych przyczyn awarii.

Pasażerowie coraz bardziej przekonują się jednak, że stare elektryczne pociągi, które jeżdżą po mazowieckich torach, powinny wreszcie doczekać się wymiany. Choć władze Mazowsza od roku próbują znaleźć dostawcę pierwszej dziesiątki nowoczesnych wagonów, wciąż nie wiadomo, kto je wyprodukuje. Urząd marszałkowski prowadzi na razie negocjacje z dwiema firmami.

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 14 lut 2006, 15:39

Obudzili się...

Koleje Mazowieckie KM pisze:10-02-2006

Spółka „Koleje Mazowieckie – KM” przeprasza wszystkich pasażerów za niedogodności w podróży, wynikające przede wszystkim z trudnych warunków okresu zimowego, będących przyczyną większej usterkowości taboru. Niespotykane przez ostatnie lata na Mazowszu niskie temperatury, dochodzące w porze nocnej do -30°C spowodowały usterki zestawów kołowych. Zmusiło to naszą Spółkę do wycofania uszkodzonego taboru z eksploatacji i wykonania napraw w celu osiągnięcia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa ruchu pociągów.
W chwili obecnej spółka nie ma możliwości pozyskania dodatkowego taboru, czynimy jednak wszelkie starania, aby maksymalnie skrócić czas naprawy wycofanych z obiegu jednostek i jak najszybciej włączyć je do ruchu.
Skargi i reklamacje pasażerów będą rozpatrywane tylko w przypadku przesłania w formie listownej z podaniem danych adresowych.
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 21 lut 2006, 13:23

Rynek Kolejowy pisze:Mazowiecki Urząd Marszałkowski chce za kilka dni kolejny raz zaprosić producentów taboru kolejowego do złożenia ofert na dostawę 14 elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) do obsługi podmiejskich przewozów pasażerskich.
W trzecim podejściu do tego zamówienia Mazowsze zmieniło zasady wyboru producenta. Najpierw odbywały się negocjacje z zainteresowanymi firmami, a dopiero potem będą oni składać oferty.
- Pierwszy przetarg został unieważniony po decyzji Urzędu Zamówień Publicznych. Za drugim razem złożone oferty zawierały błędy. Teraz chcielibyśmy wreszcie doprowadzić do zawarcia umowy – mówi Krzysztof Strachota-Osiński, przewodniczący komisji przetargowej.
W ubiegłym tygodniu odbyła się kolejna tura rozmów. Wartość tego kontraktu może przekroczyć 280 mln zł.
Mazowsze negocjuje tylko z dwoma zainteresowanymi: szwajcarską firmą Stadler i kanadyjskim Bombardierem. Do konkursu nie zostali dopuszczeni krajowi producenci. To było powodem zerwania pierwszego przetargu, bo bydgoska Pesa poskarżyła się na warunki konkursu do sądu arbitrażowego, który przyznał jej rację.
Żadna z negocjujących stron nie puszcza teraz pary z ust na ten temat – wszystkim zależy, na tym, aby zamówienie na EZT wreszcie zostało złożone.
- Chcielibyśmy podpisać umowę w drugiej połowie marca – podkreśla Krzysztof Strachota-Osiński.
Mówi się że do trzech razy sztuka, więc trzymam kciuki [-o<

ODPOWIEDZ