Tabor Kolei Mazowieckich

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 lut 2006, 15:55

Jakby nie cwaniakowali z preferowaniem Stadlera, to może już by było po...

Inna sprawa, ze informacja "wartość kontraktu może przekroczyć 280 mln zł" oznacza, że może nie udać się utrzymać zakładanego poziomu 20 mln zł za sztukę...

W sumie ciekawe, po ile EZTy robią Chińczycy ;)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Dęboszczak
Posty: 1934
Rejestracja: 25 gru 2005, 23:29
Lokalizacja: Dolny Mokotów

Post autor: Dęboszczak » 21 lut 2006, 23:33

Poprzedniemu prezesowi PKP PR się udało kupić a KM coś nie bardzo idzie..

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 22 lut 2006, 0:07

inż. Glonojad pisze:Inna sprawa, ze informacja "wartość kontraktu może przekroczyć 280 mln zł" oznacza, że może nie udać się utrzymać zakładanego poziomu 20 mln zł za sztukę...
PESA zrobi za 15 mln za sztuke, może nawet taniej, bo one nie mają jeździć z prędkością większą niż 110-120km/h.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 22 lut 2006, 6:12

Pesa zrobi za 12 za sztukę z Vmax 160 km/h ;).

Wydaje mi się zresztą, ze przedstawiciele UMarsz mówili o 160 km/h i linii siedlecko - sochaczewskiej dla tych jednostek, aby móc zniwelowac zakłócenia w kursowaniu przez pociągi dalekobieżne.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 22 lut 2006, 18:23

Pełnych modern były co najmniej dwie (jescze jakieś 18xx), a do końca zeszłego roku miało być ich bodajże 10... może była jakaś obsuwa?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

metron

Post autor: metron » 27 lut 2006, 14:22

Przecież to same kochane KM uszkodziły większą część swojego taboru poprzez zamontowanie w nich klocków hamulcowych z kompozytu.Już w lato słychać było głosy, że klocki te po rozgrzaniu potrafią wydłużyć dwukrotnie drogę hamowania pociągu.W zimie okazało się, że klocki te zaciskając się na obręczy powodują takie nagrzanie obręczy, że te zaczynają się hartować.Po kilku razach hamowania i stygnięcia obręczy na dużym mrozie okazało się zrobiły się one bardzo kruche.Stąd pojawiło się mnóstwo wyruszeń zdeformowania obręczy i w rezultacie zimowy paraliż pociągów.
Wyjaśnienia KM są idiotyczne.Winą za całą sytuację obarczają wszystkich.Począwszy od, PR, które rzekomo odebrały im części taboru poprzez PLK, które obwiniano za brak remontów, infrastruktury,wadliwy system ASDEK a skończywszy na zimie.
Dzięki temu przez kilka tygodni korzystanie z usług KM było istną gehenną.Odwołane pociągi sterczenie po 1,5 h na mrozie,opóźnienia po 40 minut całkowite,olewanie pasażera to była wtedy norma.Moim zdaniem 10% zniżki to zdecydowanie za mało za takie potraktowanie pasażera.
Dobrze, że UTK nakazał wycofanie kompozytów z eksploatacji.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 04 kwie 2006, 23:00

mazovia.pl pisze: Obrazek
KOMUNIKAT PRASOWY: OTWARCIE OFERT NA ZAKUP 14 NOWOCZESNYCH POCIĄGÓW DLA PRZEWOZÓW REGIONALNYCH NA MAZOWSZU I ŚLĄSKU

3 kwietnia br. zostały otwarte oferty w przetargu na zakup 14 pociągów elektrycznych dla województwa mazowieckiego i śląskiego. 10 pociągów trafi na Mazowsze, a 4 na Śląsk. Oferty złożyły dwie firmy: Bombardier Transportation i Stadler Bussnang AG.

Oferta firmy Bombardier opiewa na kwotę 267.023.670,70 zł - jest to cena za 14 pociągów. Firma zaoferowała dostawę dwóch pierwszych pociągów w ciągu 17 miesięcy od podpisania umowy. Pozostałe dostarczy w ciągu 30 miesięcy od podpisania umowy.

Firma Stadler złożyła ofertę na kwotę 257.600.000,00 zł za 14 pociągów. Pierwsze dwa pojazdy do byłyby dostarczone w ciągu 16 miesięcy od podpisania umowy, a kolejne do 30 miesięcy od podpisania umowy.

Obie firmy udzielają gwarancji:
· na pojazd - 42 miesiące
· na ramę pojazdu - 42 miesiące
· na komplet wózków tocznych i napędowych - 42 miesiące

Zakup 10 pociągów dla Mazowsza będzie sfinansowany z budżetu województwa mazowieckiego oraz ze środków przyznanych w ramach Kontraktu Wojewódzkiego, finansowanego z budżetu państwa.

Przewiduje się, że zakupione pociągi zostaną przekazane spółce „Koleje Mazowieckie – KM” i rozpoczną przewóz pasażerów w II połowie 2007 r.

Kryteria jakimi będzie kierować się zamawiający przy ocenie ofert to:

* cena 51%,
* koszty eksploatacji 20%
* ocena techniczna 14%
* termin gwarancji 10%
* termin realizacji 2 pierwszych zespołów trakcyjnych 5%


W najbliższym czasie Zarząd Województwa Mazowieckiego dokona wyboru oferty.

Wiesława Lipińska
Rzecznik prasowy
Na kogo wypadnie, na tego bęc
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 kwie 2006, 9:18

A gdyby dopuścili PESĘ, to już byśmy dawno jeździli, tylko nie 10, a 15 jednostkami...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 05 kwie 2006, 18:01

ale drogie znaczy lepsze :/

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 05 kwie 2006, 19:06

18,4 mln z jednostke to nadal dużo
8315 pisze:ale drogie znaczy lepsze :/
Wojewoda liczy, że pociągi będą produkowane w Siedlcach. Ale jak znam takie sprawy w Siedlcach (o ile w ogóle zakład zostanie uruchomiony) będzie wykonywana niewielka część produkcji. Do tego tydzień temu w piątkowym "Życiu Warszawy" pojawił się artykuł sponsorowany przez Stadlera, opatrzony pięknym zdjęciem FLIRTA.

FLIRT (Flinker Leichter Innovativer Regional Triebzug). Wszystko na jego temat jest tu
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 kwie 2006, 22:12

Rynek Kolejowy pisze: Obrazek
Bombardier dostarczy 14 pociągów za 267 mln zł
Zarząd Województwa Mazowieckiego poinformował, że Bombardier wygrał przetarg na dostawę 14 pociągów dla województwa mazowieckiego i śląskiego. Wartość kontraktu to 267 mln zł netto.
"Komisja uznała, że oferta firmy Bombardier przedstawia najkorzystniejszy bilans cenowy i innych kryteriów określonych w specyfikacji warunków zamówienia publicznego" – mówi komunikat zarządu województwa.
Złożona przez niemieckiego Bombardiera oferta na 14 pociągów opiewa na 267 mln 23 tys. 670,7 zł netto (bez podatku VAT). Natomiast konkurencyjna firma Stadler złożyła ofertę na 257 mln 600 tys. zł netto.
Zgodnie z komunikatem, o wyborze zadecydowały niższe koszty eksploatacji pociągów. Roczne zużycie energii jednego pociągu Bombardiera wynosi blisko 1,8 mln KWh, zaś zużycie energii pociągu Stadlera wynosi ponad 2,4 mln KWh.
"Zdaniem ekspertów wyższa cena za pociągi wyprodukowane przez Bombardiera zostanie zniwelowana po 4 latach eksploatacji. Planowany okres eksploatacji pociągów wynosi 30 lat" – podaje zarząd województwa.
Przy ocenie ofert zastosowano następujące kryteria: cena – 51 proc., koszty eksploatacji – 20 proc., ocena techniczna – 14 proc., termin gwarancji – 10 proc., termin realizacji dwóch pierwszych zespołów trakcyjnych – 5 proc.
Według kryteriów określonych w specyfikacji przetargu, spółka Bombardier osiągnęła 97,61 punktów, a firma Stadler – 93,21 punktów.
(źródło: PAP, 14 kwietnia 2006)
A ja i tak uważam, że trzeba było kupić PESĘ :p.
A tak, to bedzie EN-75 ;)

Bez SIWZu ciężko stwierdzić, co miałby Bombardier dostarczyć, pewnie coś z serii 42x (z grubsza FLIRTowi odpowiadają parametrami): http://www.bombardier.com/en/1_0/1_1/1_1_3_1_1.jsp

Pocieszające jest to, że firma ma opinię dobrego, sprawnego kontaktu z klientem, no i może PaFaWag coś wybuduje?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 14 kwie 2006, 22:59

Albo to (kiedyś narysowałem nawet jednostke serii 42X w malowaniu PKP z napisem na wyświetlaczu W-wa Wschodnia) albo elektryczny TALENT. Może pokaże sie jakiś oficjalny komunikat, to wszystko będzie jasne.
15/12/2005-12/7/2019

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 15 kwie 2006, 8:03

[img]http://www.rzeczpospolita.pl/gifs/head.gif[/img] pisze:Wygrał Bombardier

W piątek rozstrzygnięto przetarg na zakup taboru zorganizowany przez samorządy województw mazowieckiego i śląskiego. Wygrała oferta firmy Bombardier Transportation Germany GmbH & Co. KG. Za dostawę 10 pociągów dla województwa mazowieckiego i 4 dla śląskiego samorządowcy zapłacą jej 267 mln zł netto. To o 9,5 mln zł więcej, niż chciała konkurencja - firma Stadler Bussnang AG. - O wyborze zadecydowały niższe koszty eksploatacji pociągów. Zdaniem ekspertów wyższa cena za pociągi wyprodukowane przez Bombardiera zostanie zniwelowana po 4 latach eksploatacji - przekonuje Wiesława Lipińska, rzecznik Mazowieckiego Urzędu Marszałkowskiego. Nowe pociągi wyjadą na tory w II połowie 2007 r. Będą kursować na najbardziej obciążonych trasach: m.in. z Warszawy do Radomia i Ciechanowa oraz na linii Grodzisk - Otwock
[img]http://miasta.gazeta.pl/i/30/warszawa/00.gif[/img] pisze:O pociągi Mazowsze gra z talentem

Włodzimierz Pawłowski 14-04-2006 , ostatnia aktualizacja 14-04-2006 21:57


Nie szwajcarski Flirt, ale droższy Talent Bombardiera ma nas wozić po mazowieckich torach. Czy centrum serwisowe tej firmy powstanie w okręgu marszałka Struzika?

W piątek władze województwa rozstrzygnęły jeden z najdłuższych i najbardziej lukratywnych przetargów. Szukanie dostawcy 14 pociągów (dziesięciu dla Kolei Mazowieckich i czterech dla Śląska) ciągnęło się od grudnia 2004 r. Z powodu protestów trzeba było unieważnić dwa kolejne przetargi. W końcu wybór padł na kanadyjską firmę Bombardier Transportation i jej pociągi Talent. 14 składów ma kosztować 267 mln zł.

Mocne słowa o energii


To o 10 mln zł drożej, niż żądali Szwajcarzy z firmy Stadler Bussnang AG. Dla urzędników decydujące okazało się to, że składy kanadyjskie mają zużywać o jedną trzecią energii mniej. A to według producenta po czterech latach eksploatacji zniweluje różnicę w cenie.

- Pociągi Bombardiera tańsze w eksploatacji? To nonsens! - uważa Teresa Wiśniewska, pełnomocnik Stadlera w Polsce, która od "Gazety" dowiedziała się o decyzji władz Mazowsza. Przypomina, że w pierwszym przetargu to Flirt wypadł korzystniej od Talentu - Stadler podał ponaddwukrotnie niższe zużycie energii niż Bombardier. Tym razem było odwrotnie, bo komisja przetargowa pytała o inne parametry. - Znamy pociągi konkurencji. Wielkości podane przez Bombardiera są nielogiczne. Postąpili nieuczciwie, ale komisja przetargowa to zaakceptowała - komentuje Teresa Wiśniewska i zapowiada protest.

- To mocne słowa, ale widocznie konkurencja nie do końca zna nasz produkt - odpowiada na to Janusz Kućmin, pełnomocnik Bombardiera. Jego firma produkuje pociągi we Wrocławiu, w Warszawie ma biuro projektowe. Teraz ma rozszerzyć działalność na Mazowszu. Zamierza uruchomić centrum serwisowe taboru kolejowego, co oznacza kilkadziesiąt nowych miejsc pracy.

Tajemnicza inwestycja w tle


Lokalizacja zaplecza dla pociągów od dawna budzi ogromne emocje. W przypadku wygranej Stadler zbudowanie w Siedlcach dużego zakładu, w którym docelowo zatrudnienie znalazłoby nawet 500 osób. Zawarł już nawet wstępne porozumienia z władzami miasta. Teresa Wiśniewska przyznaje, że już kilka tygodni temu pojawiły się plotki o przegranej jej firmy. W Siedlcach, które bardzo liczyły na inwestycję Szwajcarów, psuły humor prezydentów od dawna. - Dla marszałka województwa Adama Struzika Siedlce nie mają większej wartości, bo to nie jest jego okręg wyborczy. Już dawno obstawił Bombardiera, który obiecał mu ulokowanie swojego centrum serwisowego albo w Płocku, albo gdzieś w okręgu płockim, np. w Nasielsku. Nawet kilkadziesiąt nowych miejsc pracy to sukces, który przed wyborami może się przydać - usłyszeliśmy od jednego z urzędników siedleckiego magistratu.

Były wicemarszałek Mazowsza Bogusław Kowalski, dziś wpływowy poseł LPR, przez blisko dwa lata nadzorował przetarg na pociągi dla Kolei Mazowieckich. W piątek nie krył zaskoczenia wyborem oferty Bombardiera. - Gdyby plotki okazały się choćby w części prawdziwe i centrum serwisowe rzeczywiście powstało gdzieś w okręgu wyborczym marszałka Struzika, to będzie to granda - przyznał były wicemarszałek.

Gdzie będzie nowy zakład? - Tego jeszcze nie mogę podać - odparł Janusz Kućmin z Bombardiera.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 15 kwie 2006, 9:08

Niskoperonowiec z dwoma drzwiami na wagon na Grodzisk? NIE!!!!
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 15 kwie 2006, 10:30

I kolejna bzdura-zamiast solidnie pomyśleć o jednostkach wysokoperonowych, typowych dla kolei aglomeracyjnej (PESA!) to kupują jednostke regionalną.
15/12/2005-12/7/2019

ODPOWIEDZ