Tabor Kolei Mazowieckich

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1711
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 13 paź 2017, 9:10

10 lat temu też się cieszyłeś, a potem okazało się, że Stadlery spowolniono na 120 km./h.
ZUS fundatorem emigracji

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1851
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 13 paź 2017, 10:57

Czekamy teraz na protesty PESy i Newagu oraz na naciski władz centralnych, żeby to oczywiście "rdzennie polski" producent jednak dostał to zamówienie...

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2226
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 13 paź 2017, 20:34

kveld pisze:
13 paź 2017, 10:57
Czekamy teraz na protesty PESy i Newagu oraz na naciski władz centralnych, żeby to oczywiście "rdzennie polski" producent jednak dostał to zamówienie...
Mało możliwe
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 14 paź 2017, 21:43

a/p TALENT pisze:
13 paź 2017, 9:10
10 lat temu też się cieszyłeś, a potem okazało się, że Stadlery spowolniono na 120 km./h.
?
Zasuwają 160.
W zasadzie Flirty były pierwszymi pociągami regionalnymi, którymi jechałem 160 i przez długi czas w ogóle jedynymi regionalnymi, którymi jechałem z taką prędkością (również pierwszymi jadącymi regionalnymi jadącymi 130 i to z początkiem nowego rozkładu po ich dostawie).

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1711
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 16 paź 2017, 10:27

O "spowolnionych" Stadlerach jest obszerny rozdział w 3 cz. trylogii autorstwa panów Kromy, Sosińskiego, Zintla " Normalnotorowe wagony silnikowe kolei polskich 1991-2013" oraz w "Świecie Kolei" bodaj rocznik 2008. Stwierdzono tam, że " elektronicznie ograniczono tam moc silników z 500 KWh na 400 KWh i prędkość do 120 km/h". Może życie dopisało dalszy ciąg i Stadlerom "zdjęto elektroniczny kaganiec", podobnie jak tzw. TIR-m za wschodniej granicy?
ZUS fundatorem emigracji

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 16 paź 2017, 22:27

Panie a/p TALENT jest Pan komunikacyjnym dinozaurem. Użytkownik przewoz dobre kilka lat temu publikując wykresy z GPS udowodnił, że FLIRTy Kolei Mazowieckich są w stanie osiągnąć 160 km/h. Mam rozumieć że ta krytyka jest spowodowana tym że w przetargu nie brała udziału firma BOMBARDIER, która swego czasu oferowała swój flagowy produkt o nazwie TALENT

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1711
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 17 paź 2017, 9:37

Przemysławie, nie odgrzewajmy historii sprzed 9 lat. Faktem jest, że sprawa jest "podejrzana". Co innego piszą poważne źródła, co innego praktycy i miłośnicy. Przy okazji - korzystając z "taborowego humoru premowego" - co to był za ezt nazwany niegdyś na wawkomie - " Premolino na wózkach od EN 57"?
ZUS fundatorem emigracji

Michalk001
Posty: 1219
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 05 gru 2017, 16:14

Odwołania oddalone, tak więc witamy Flirty 3 w KM. Co prawda nie jeździ się nimi najlepiej, ale za to jest to chyba najładniejszy obecnie EZT. Czyli wybór raczej na plus.

Autobus Czerwon
Posty: 4093
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 05 gru 2017, 20:59

Odczucia z jazdy są mocno subiektywne, zaś dane eksploatacyjne i opinia zaplecza mówią swoje na korzyść Flirtów.

Michalk001
Posty: 1219
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 05 gru 2017, 21:48

Autobus Czerwon pisze:
05 gru 2017, 20:59
Odczucia z jazdy są mocno subiektywne, zaś dane eksploatacyjne i opinia zaplecza mówią swoje na korzyść Flirtów.
Subiektywne, niesubiektywne - 2 razy jechałem Flirtem 3 i denerwujące jest ciągłe syczenie powietrza w układach pneumatycznych podczas jazdy. W Impulsach, ani Elfach tego nie ma.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2226
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 05 gru 2017, 22:08

Moja propozycja malowania:
Bez nazwy.png
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Michalk001
Posty: 1219
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 06 gru 2017, 7:48

zxcvbnm pisze:
05 gru 2017, 22:08
Moja propozycja malowania:
Całkiem niezła, ale jeszcze żółtego brakuje. 😉 A te kolorki fluo na drzwiach dają fajny efekt.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27393
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 06 gru 2017, 8:30

Michalk001 pisze:
05 gru 2017, 21:48
Autobus Czerwon pisze:
05 gru 2017, 20:59
Odczucia z jazdy są mocno subiektywne, zaś dane eksploatacyjne i opinia zaplecza mówią swoje na korzyść Flirtów.
Subiektywne, niesubiektywne - 2 razy jechałem Flirtem 3 i denerwujące jest ciągłe syczenie powietrza w układach pneumatycznych podczas jazdy. W Impulsach, ani Elfach tego nie ma.
Jeżdżę ED160 codziennie i nie stwierdzam takich efektów w stopniu odróżniającym się od innych nowoczesnych EZT.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Michalk001
Posty: 1219
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 06 gru 2017, 9:15

fik pisze:
06 gru 2017, 8:30
Michalk001 pisze:
05 gru 2017, 21:48

Subiektywne, niesubiektywne - 2 razy jechałem Flirtem 3 i denerwujące jest ciągłe syczenie powietrza w układach pneumatycznych podczas jazdy. W Impulsach, ani Elfach tego nie ma.
Jeżdżę ED160 codziennie i nie stwierdzam takich efektów w stopniu odróżniającym się od innych nowoczesnych EZT.
ED160 nie jechałem, jechałem Flirtami ŁKA i tam jest to dość uciążliwe. Wygląda to tak jakby skład bujając się na nierównościach toru co chwilę spuszczał powietrze z poduszek zawieszenia starając się ustabilizować. Może w nowszych egzemplarzach zostało to wyeliminowane, jeżeli tak to bardzo dobrze. Flirty to bardzo dobre jednostki - nawet pierwsze z KM pomimo 10 lat oferują komfort jazdy nieco wyższy od obecnych składów innych producentów.

Łukasz
Posty: 10557
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 06 gru 2017, 20:55

Nie no, ed160 coś takiego robią, może nie na równym Legionowo-W-wa, ale na Kielce-CMK i Działdowo-Olsztyn było to bardzo słychać. Może to jakiś układ pneumatyczny, bo tam tory nie są za równe - albo dużo zwalniania/przyspieszania... Ale żeby to jakoś mega przeszkadzało, to nie powiem.
ŁK

ODPOWIEDZ