Tabor Kolei Mazowieckich

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 02 lip 2020, 22:12

Dziś trafiłem na debiut ER160 na poc. 15413 (Zachodnia P8 18.29 - Mława).

Wrażenia:

na plus: całkiem wygodne fotele (ale chyba mniej wygodne niż w impulsach), ogólne wrażenie solidności (wszystko dopasowane, dokręcone, etc), cichy i płynny bieg.

na minus, i to gigantyczny: brak przestrzeni bagażowej; jedna malutka półeczka dostępna bez dźwigania bagażu nad głową plus niewielkie półki nad częścią siedzeń - dramatycznie złe rozwiązanie i gigantyczny krok w tył w stosunku do elfów.

na zwykły minus: niewielka liczba uchwytów dla pasażerów stojących.

do rozstrzygnięcia później: rozwiązanie przestrzeni rowerowej (mam obawy, że powtórzy się problem z ED160 - bardzo utrudnione przejście przy wiszących rowerach), klimatyzacja (w tym kursie działała, ale słabo - może to tylko kwestia złego ustawienia).

Ogólnie: no nowy pociąg, ale żeby to był jakiś gigantyczny postęp jakościowy w porównaniu do blisko dziesięcioletnich EN76, to nie mogę po tej podróży powiedzieć.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 lip 2020, 10:00

Ciasnawy układ wnętrz niestety widać było już na targach w Gdańsku - szkoda, że nikt nie wykorzystal tego czasu na korekty.

91670 był na piętrusie i to dość długim (czoła Bombardiera, środek mieszany); kilka minut przed nim leci pociąg tylko do zachodniego, a piętrus do Wschodniego przez średnicę podmiejską. To tak a propos (nie)marnowania slotów.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 03 lip 2020, 10:24

Jakie są wasze opinii o przestrzeni barowej? ;-)
Problemy z bagażami są od dawna i jak widać nikt się nie uczy na błędach...

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 04 lip 2020, 17:46

Ktoś wie kiedy odbiory i wyjazdy kolejnych sztuk (m.in. R3 - R7)? Myślę, że na otwarcie Otwock-Pilawa powinni zdążyć wdrożyć je do eksploatacji.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 04 paź 2020, 19:38

Koleje Mazowieckie mają w planach zakup piętrowe jednostki elektryczne.
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/zs ... 98857.html

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 paź 2020, 9:29

Tak, zwiększenie czasu wymiany pasażerów z pewnością poprawi przepustowosć linii średnicowej.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 05 paź 2020, 9:37

Glonojad pisze:
05 paź 2020, 9:29
Tak, zwiększenie czasu wymiany pasażerów z pewnością poprawi przepustowosć linii średnicowej.
Zastosowanie piętrowych EZT z automatu nie oznacza wydłużenia czasu wymiany pasażerów - wszystko zależy od tego, jak taki EZT będzie wyglądał (a to się bezpośrednio wiąże z planowanymi dla nich trasami - ja już chyba gdzieś pisałem, że piętrowe EZT à la RER widziałbym raczej w SKM niż KM).

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 06 paź 2020, 22:27

O ile się nie mylę to wagony piętrowe spełniają swoją rolę na liniach gdzie potrzeba taboru o dużej pojemności a występują ograniczenia w postaci zbyt krótkich peronów. Nie zauważyłem żeby w Mazowieckim ten problem występował

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 06 paź 2020, 22:53

Premo pisze:O ile się nie mylę to wagony piętrowe spełniają swoją rolę na liniach gdzie potrzeba taboru o dużej pojemności a występują ograniczenia w postaci zbyt krótkich peronów. Nie zauważyłem żeby w Mazowieckim ten problem występował
Perony są długie. Z początku na koniec powinien jeździć autobus.
ŁK

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 07 paź 2020, 14:24

kveld pisze:
05 paź 2020, 9:37
Glonojad pisze:
05 paź 2020, 9:29
Tak, zwiększenie czasu wymiany pasażerów z pewnością poprawi przepustowosć linii średnicowej.
Zastosowanie piętrowych EZT z automatu nie oznacza wydłużenia czasu wymiany pasażerów - wszystko zależy od tego, jak taki EZT będzie wyglądał (a to się bezpośrednio wiąże z planowanymi dla nich trasami - ja już chyba gdzieś pisałem, że piętrowe EZT à la RER widziałbym raczej w SKM niż KM).
Piętrowe EZT na RER jeżdżą na trasach, gdzie przystanki mają dwie krawędzie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 29 gru 2020, 23:09

Właśnie sobie czytam, że przyjechały ostatnie flirty z puli Sochaczew-Celestynów i zastanawiam się czy 12 Flirtów wystarczy by obsłużyć wszystkie pociągi do Sochaczewa? Zastanawiam się czy KM dzięki poprawie przyspieszenia skróci czas przejazdu, czy Flirtów jest jednak za mało i dupa.

Źródło:
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/st ... 00242.html
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 30 gru 2020, 8:50

Te Flirty były przewidziane na Sochaczew-Celestynów, i przy wdrożeniu takich połączeń co 1h do rozkładu pozwalałyby na obsługę właśnie co 1h takich połączeń pomiędzy Celestynowem, a Sochaczewem. Ale KM jak to KM, zmieniły sobie dofinansowanie z Sochaczewa na Łowicz (a drugą stronę - R7 olano bo pozostał Celestynów) w efekcie czego wyszło, że jeżdżą bez żadnej regularności i przy 12 składach (6 składów w trakcji podwójnej) nie masz szans na obsługę całej linii. I osobiście wnerwiło mnie to, bo to spowodowało, że R7 otrzymało z tego zaledwie 6 kursów w DP i 0 w DŚ. Dlaczego KM nie mogły zgłosić wniosku o zmianę dofinansowania również dla R7?

PS: Jak masz Łowicz-Dęblin/Pilawa to też odpada, bo dalej niż do Cls nie mogą, a takich połączeń jest sporo.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 gru 2020, 9:33

KM nie umie w podstawowej działalności logicznych stałych relacji zorganizować (choć wymówka w postaci "serwisujemy EN57 po każdym kursie" jest coraz mniej prawdziwa) a Ty wymagasz, żeby fundusze unijne ogarniali? To trzeba się napocić, jak sformułować zapis, żeby zapewnić sensowny zakres projektu a jednocześnie w miarę elastyczne trasowanie (mam osobiste doświadczenie w tym temacie) - a przecież dużo prościej rozłożyć ręce i powiedzieć "5 lat się przemęczą".

Przecież przede wszystkim podstawowym nonsensem jest łączenie Sochaczewa z Otwockiem (korytarzowo, stacje końcowe to pestka) w sytuacji, gdy w relacji Otwock-Pruszków jeździ SKM. Cykliczność oferty (podkreślam - wspólnej, bo przecież na całej długości trasy S1 jest wspólny bilet!) wymagałaby, żeby pary KM były analogiczne, czyli na przykład Grodzisk - Pilawa/Dęblin i Skierniewice - Celestynów w DP, Skierniewica - Pilawa/Dęblin w DS. Wtedy dałoby się zapewnić pasażerowi takt 30' poza obszarem wspólnym z SKM i 15' na obszarze wspólnym (w dni wolne odpowiednio 60 i 20). Teraz jest w porywach 10-20 w DP do Pruszkowa (Otwocka nie sprawdzałem) i 10-20-30 w DS, bo oczywiście w szczycie musza kibla sobie na Zachodnim czy Wschodnim kiblować (nomen omen), przez co dodatkowo pasażerowie mogą sobie pozwiedzać tunele Zachodniego z bagażami pozwiedzać, bo dwie krawędzie przy takim bizancjum nie wystarczają. (a już za obracanie Flirtów w peronach Zachodniego to bym dał komuś w twarz, jak daję słowo). Szkoda, że dyr. Ruta zamiast torpedować projekty tramwajowe nie załatwił przejęcia średnicy przez miasto...

No, ulało mi się.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 30 gru 2020, 9:51

To nie jest też tak, że mogą kible na dłuższą metę jeździć bez przeglądów, ale gdyby każda linia miała swoją bazę to można by było łączyć każdą relację na zasadzie dłuższa z krótszą... Te 14 slotów mogłoby zostać lepiej wykorzystane. No, ale w KM są przede wszystkim 2 problemy - brak baz, umowy na dofinansowanie. To, że to kible to w dalszej kolejności.
Jest 14 slotów, potrzeba 8 na R1/S1, 6 na R2/S2 i R7/S1, po 4 na R3, R8/S2 (R9 i R6 rządzą się innymi zasadami).
Wtedy jest to kombinacja 16 slotów po jednej stronie średnicy i 12 po drugiej. O ile po jednej stronie jest ok, to po drugiej trzeba by było póki co zostawić R1/S1 na 6 kursach co godzinę by było 14 i do czasów modernizacji średnicy mogłoby tak zostać.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 30 gru 2020, 9:55

Slotów na średnicy podmiejskiej jest teoretycznie 16 (na zmianę co 3,5' i 4').
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ