Tabor Kolei Mazowieckich

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 25 maja 2006, 9:00

To było do przewidzenia. Przy obecnej Ustawie o zamówieniach publicznych można się odwoływać bez końca... Jedynym sposobem zapobiegania takim sytuacją jest nowa Ustawa. Inaczej nie da rady.
:arrow: coś mi się wydaje, że z nowych pociągów mogąbyć nici.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 25 maja 2006, 17:32

Najlepsze jest to:
Pieniądze z budżetu nie przepadną. Nie dostaniemy ich my, to trafią do innego województwa - uspokaja Krzysztof Strachota nadzorujący zamówienia publiczne w urzędzie marszałkowskim.
To obrazuje jak im zależy na dobrze mieszkańców Mazowsza.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 26 maja 2006, 20:06

Wyborcza pisze:Pojedziemy pociągami Flirt

Włodzimierz Pawłowski 26-05-2006 , ostatnia aktualizacja 26-05-2006 10:12

Szwajcarski Stadler będzie dostawcą pociągów dla Mazowsza, które produkowane będą w Siedlcach.

Mamy wreszcie finał najdroższego kontraktu w dziejach polskiego kolejnictwa. Przetarg na dostawę 14 pociągów osobowych (dziesięciu dla Mazowsza i czterech dla Śląska) ciągnął się prawie dwa lata. Zlecenie wartości prawie 258 mln zł otrzyma szwajcarski koncern Stadler, producent pociągów Flirt. Wczoraj komisja przetargowa, tym razem obradująca pod nadzorem arbitra z Urzędu Zamówień Publicznych, unieważniła ofertę kanadyjskiego Bombardiera i wykluczyła go z dalszego postępowania.

Żal Bombardiera...

Miesiąc wcześniej zarząd Mazowsza wybrał produkowane przez Bombardiera pociągi Talent. Po proteście Stadlera arbitrzy z Urzędu Zamówień Publicznych dopatrzyli się w dokumentach kanadyjskiej firmy poważnych uchybień formalnych i nakazali ponowne rozpatrzenie obydwu ofert.

- Dzisiejsza decyzja komisji przetargowej była jedynie wykonaniem wyroku niezależnych arbitrów - wyjaśnia Magdalena Lewandowska z biura prasowego urzędu marszałkowskiego.

Rozstrzygnięcie komisji natychmiast potwierdził zarząd Mazowsza, do którego należała ostateczna decyzja.

Pośpiech władz województwa jest zrozumiały. Umowę na dostawę pociągów muszą podpisać do końca czerwca. Inaczej przepadnie zarezerwowane w kontrakcie wojewódzkim 62 mln zł rządowej dotacji.

Obie zainteresowane firmy jeszcze wczoraj dostały informację o decyzji władz Mazowsza. Na piśmie otrzymają ją dziś. Najpewniej tym razem protest złoży Bombardier. W Urzędzie Zamówień Publicznych, gdzie raz już przegrał, raczej nie ma czego szukać.

Zapewne odwoła się więc do sądu okręgowego. - W ciągu tygodnia będziemy wiedzieli, czy tak się stanie - mówi Magdalena Lewandowska.

...i radość Siedlec

Ewentualny protest kanadyjskiej firmy nie powinien blokować podpisania umowy ze Szwajcarami. Za zgodą prezesa Urzędu Zamówień Publicznych marszałkowie będą mogli sfinalizować kontrakt ze Stadlerem i zmieścić się w wyznaczonym terminie.

Wczorajsza decyzja ucieszyła władze Siedlec. To na ich terenie Szwajcarzy zamierzają uruchomić fabrykę produkującą swoje Flirty.

- Sprawa ciągnie się od przeszło dwóch lat. Przedstawiciele Stadlera byli u nas wiele razy. Wszystko jest dograne i dogadane. Teraz tylko umowa i ruszamy - zapowiada prezydent Siedlec Mirosław Symanowicz. Nie ukrywa, że inwestycja Stadlera to dla miasta ogromna szansa. W ciągu najbliższych kilku miesięcy Szwajcarzy chcą uruchomić w Siedlcach montownię pociągów, co oznacza 150-200 nowych miejsc pracy. Po roku chcą ruszyć z produkcją nadwozi. Docelowo zamierzają zatrudnić nawet 500 osób.
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,3371648.html

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 30 maja 2006, 18:24

Kurier Mazowiecki TVP3 podał, że KM-KM chce za 50mln euro kupić 11 zespołów typu pull-push (na wizualizacji pokazano wagony, produkowane przez zakłady w Bautzen). Wrzuciłbym screen-shota, ale żeby go zrobić musiałem się troche pogłowić, bo TVP3 tak strzeże swoich tajemnic (zabezpieczyli przed możliwością zescreenowania nagrania, które jest dostepne na ich stronach). W wolnej chwili zrobie z tego rysunek jak miałoby wyglądać malowanie tych wagonów. Miałyby jeździć do Siedlec, Radomia i Ciechanowa. Widać, że pomysł z bipami chwycił. Zapewne wagony przystosują do jazdy z EU07/ET22 (zdaje się mają te samą aparature i wagony nie bądą wymagały zabudowy zdalnego sterowania tylko dla jednego typu lokomotywy). Może kiedyś doczekamy się lokomotyw w barwach Molei Mazowieckich ;)
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 30 maja 2006, 21:17

Co prawda nie z TVP ale o to właśnie chodzi.
Zdjęcie pochodzi z przed prawie roku.
Załączniki
IMG_1991.jpg

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 30 maja 2006, 21:38

wygląda jak bipa
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 30 maja 2006, 21:45

A nie! :D Ja mam w nieco innym malowaniu. Ale rysunek chyba już niepotrzebny

[ Dodano: 2006-05-30, 21:50 ]
Tm pisze:wygląda jak bipa
Jakby nie patrzć konstrukcja pokrewna. Rozwijana od 1936r, potem poprzez enerdowskie wagony w różnych odmianach (w tym bipy pull-push, których u nas nie było) aż po takie składy.
15/12/2005-12/7/2019

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 30 maja 2006, 21:57

TLG pisze:Ja mam w nieco innym malowaniu. Ale rysunek chyba już niepotrzebny
co niepotrzebny, dawaj ;-)
TLG pisze:Rozwijana od 1936r,
hę?
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 30 maja 2006, 23:00

Tm pisze:hę?
Ha! Konstrukcja, którą znamy jako "bipa" jest rozwijana od 1936r. Oczywiście przed wojną były to wagony bardzo komfortowe, z ogrzewaniem nawiewnym (nowość w tamtych czasach). A enerdowcy zrobili z tego kibitke (określenie "bipy" funkcjonujące wśród pasażerów pociągów woodstockowych) do przewozów lokalnych.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Karol
Posty: 857
Rejestracja: 18 gru 2005, 16:24
Lokalizacja: Marysin Wawerski

Post autor: Karol » 31 maja 2006, 0:10

Bardzo pojemną kibitkę w czasach gdy połowa Polski jeszcze nie wiedziała co to jest EN-57 :smile: potem jeszcze bipy np. w Lublinie miały renesans mały około 2001 roku gdy większość kibli poszła do remontu (i dostały te paskudne malowanie [-( ) i większość ruchu lokalnego opierała się na składach EU 07+bhp+bhp+bhp+bhp.
www.kolej.one.pl
Zachęcam do aktualizowania danych!!!

Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 31 maja 2006, 19:14

Zgodnie z zapowiedzią pokaz utajnionego prezentowanego w TVP3 malowania "pull-pusha".
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 31 maja 2006, 19:17

łaaaadny ;) dziękujemy!
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6104
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 31 maja 2006, 21:30

Cóż za rysunki TLG nam serwuje... =D>
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 31 maja 2006, 22:05

Mniamuśny, chociaż wolałbym EW74 ;)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 09 cze 2006, 22:09

Obrazek
Nowe pociągi mogą przepaść

W ostatniej chwili władze województwa zmieniły dostawcę

Zarząd województwa ma nóż na gardle – jeśli do końca czerwca nie podpisze umowy z dostawcą, straci 62 mln zł z budżetu centralnego na zakup pociągów.

Jeszcze dwa miesiące temu było niemal pewne, że 14 nowych pociągów regionalnych dla Mazowsza i Śląska (10 miały dostać Koleje Mazowieckie, a pozostałe cztery miały pojechać na Śląsk) dostarczy Bombardier. Jednak w poniedziałek zarząd Mazowsza nieoczekiwanie ogłosił, że pociągi dostarczy firma Stadler.

Feralny przetarg

To już trzeci w ciągu ostatnich dwóch lat przetarg na pociagi dla Mazowsza. Poprzednie próby zakupu taboru spełzły na niczym z powodu błędów w ofertach dostawców. – Polska była dla nas nowym rynkiem i nie do końca orientowaliśmy się w kruczkach prawnych – tłumaczy złe przygotowanie ofert Teresa Wiśniewska, przedstawicielka Stadlera. W kwietniu rozstrzygnięto trzeci przetarg.

Wybrano w nim pociąg Talent, oferowany przez firmę Bombardier. Ale firma Stadler, która również startowała w przetargu z konkurencyjnym pociągiem Flirt, nie pogodziła się z porażką i złożyła odwołanie do Urzędu Zamówień Publicznych.

Ten nakazał ponowne zbadanie ofert. Tym razem zarząd województwa nieoczekiwanie wykluczył wcześniej wybranego Bombardiera z przetargu. W ten sposób pozostał tylko jeden oferent, który automatycznie wygrał przetarg. Był to Stadler.

– Po zbadaniu sprawy okazało się, że w ofercie Bombardiera znalazły się błędy formalne, które dyskwalifikują tę firmę z dalszego postępowania – mówi Wiesława Lipińska, rzecznik urzędu marszałkowskiego.

– Nie rozumiem tej decyzji – tłumaczy Karol Romanowski z firmy Bombardier. – Przecież UZP nie nakazał wykluczyć nas z przetargu, a tylko wyjaśnić nieścisłości. Dał możliwość dialogu, którego zarząd województwa nie podjął. Bombardier złożył odwołanie od decyzji władz. – Termin posiedzenia zespołu arbitrów jeszcze nie jest wyznaczony. Mamy na to dwa tygodnie – usłyszeliśmy w UZP.

Jeśli jednak zespół arbitrów nie uzna racji Bom- bardiera, ten odwoła się do sądu. – Zależy nam na przejrzystości procedur, a tego zabrakło w tym postępowaniu. Jeśli nie wygramy w UZP, następnym krokiem będzie sąd – mówi Romanowski.

Pasażerowie poczekają

– Zrobimy wszystko, by dokończyć przetarg w terminie – mówi Wiesława Lipińska. Jednak nadzieja na to, że sprawę uda się załatwić przed 30 czerwca, jest znikoma. Urząd marszałkowski zapewnia, że przekroczenie terminu nie oznacza, że 62 mln zł trzeba będzie zwrócić do budżetu państwa. Ale trzeba będzie je wydać na inne cele. Urząd jeszcze nie zdecydował, na jakie.

2006-06-09
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

ODPOWIEDZ