Tabor Kolei Mazowieckich

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27356
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 07 maja 2018, 14:17

Generalnie jeżdżenie pociągami z postojami przy każdej latarni 160 km/h jest całkowicie pozbawione sensu, bo odzyski czasowe są niezauważalne. Oczywiście odrębnym tematem jest prawie całkowity brak pociągów przyspieszonych, które 160 jeździć mogłyby i powinny; tymczasem jest ich garstka, a i w tej garstce 160 normą nie jest.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 11 maja 2018, 22:49

Wreszcie jakieś media to zauważyły (pierwszy punkt o taborze): http://tvccls.pl/2018/05/10/spolecznosc ... ni-gorzej/
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
MilosnikKomunikacji
Posty: 1246
Rejestracja: 01 wrz 2015, 20:26
Lokalizacja: Bródno-Podgrodzie
Kontakt:

Post autor: MilosnikKomunikacji » 14 maja 2018, 20:24

Zmusić Koleje Mazowieckie, ciekawie ;)

alojz
Posty: 2652
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 31 sty 2019, 22:25

http://inforail.pl/mazowieckie-gamy-wyc ... 11946.html
Mazowieckie Gamy wycofane z ruchu. Problemy ze sterowaniem

Loui
Posty: 193
Rejestracja: 11 gru 2008, 11:49

Post autor: Loui » 01 lut 2019, 21:19

Nie pierwszy i nie ostatni raz stoją w krzakach pod szopą.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 05 sie 2019, 15:33

Ten fantastycznie mały napis na wyświetlaczach bocznych Flirtów to zostanie kiedyś powiększony czy nie?

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 27 paź 2019, 21:40

Flirt 3 (L-4423) (Swoją drogą czy będzie posiadać oznaczenie Exxx lub xxWE?) niedawno jeździł w Żmigrodzie:
https://www.youtube.com/watch?v=6RLMYKQz6qE
Czy ktoś się orientuje w temacie, czy są szanse na wyjazd Flirt 3 w listopadzie zgodnie z zapowiedzią Kolei Mazowieckich?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 28 paź 2019, 12:04

zxcvbnm pisze:
27 paź 2019, 21:40
Flirt 3 (L-4423) (Swoją drogą czy będzie posiadać oznaczenie Exxx lub xxWE?) niedawno jeździł w Żmigrodzie:
https://www.youtube.com/watch?v=6RLMYKQz6qE
Czy ktoś się orientuje w temacie, czy są szanse na wyjazd Flirt 3 w listopadzie zgodnie z zapowiedzią Kolei Mazowieckich?
Skoro niedawno jeździł w Żmigrodzie, a sam UTK ma 60 dni na przekładanie papierów, to sam sobie odpowiedz na to pytanie.

Kracho
Posty: 174
Rejestracja: 17 paź 2007, 11:40
Lokalizacja: BI/WJ

Post autor: Kracho » 05 lis 2019, 11:46

Czy istnieje jakiś serwis/wykaz z informacją jaki rodzaj taboru KM jest wysyłany na konkretne połączenie/linię?

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 18 lis 2019, 17:11

kveld pisze:
28 paź 2019, 12:04
zxcvbnm pisze:
27 paź 2019, 21:40
Flirt 3 (L-4423) (Swoją drogą czy będzie posiadać oznaczenie Exxx lub xxWE?) niedawno jeździł w Żmigrodzie:
https://www.youtube.com/watch?v=6RLMYKQz6qE
Czy ktoś się orientuje w temacie, czy są szanse na wyjazd Flirt 3 w listopadzie zgodnie z zapowiedzią Kolei Mazowieckich?
Skoro niedawno jeździł w Żmigrodzie, a sam UTK ma 60 dni na przekładanie papierów, to sam sobie odpowiedz na to pytanie.
Właśnie starałem się znaleźć jakiś nowszy artykuł mówiący kiedy przyjadą Flirty i jedyne co znalazłem to od nowego rozkładu, ale wydaje się to nierealne, wiadomo może coś na ten temat? Źle szukam? Koleje Mazowieckie się nie chwalą?
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 18 lis 2019, 21:32

Oficjalnie - "pociągi wejdą do eksploatacji w pierwszej połowie 2020 r. w czasie trwania nowego r.j.", ale nie potrafią podać konkretnego miesiąca co jest bardzo zastanawiające.
Nieoficjalnie - opóźniona homologacja, najwcześniej to luty. Nie tylko PESA ma opóźnienia. (Aby wyjechał w listopadzie na testach w Żmigrodzie powinien być już w lipcu).
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Michalk001
Posty: 1219
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 23 lis 2019, 6:19

Czy EN57AL są ostatnio w jakimś stopniu modernizowane? Wczoraj jechałem EN57AL-1657 i miał zupełnie inny sygnał otwierania drzwi. Sygnał jest identyczny jak w najnowszych Elfach 2 i po raz pierwszy się spotkałem żeby był zastosowany w innym składzie.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 23 lis 2019, 11:01

To cecha najnowszej partii modernizacji, tzn. 39 składów modernizowanych w latach 2016-2017.
Jestem za wymianą dźwięków we wszystkich modernizacjach - to co odstawiono w AKM v. 2013 i AL v. 2014-2015 jest koszmarne.
Zdaje się, że teraz zunifikowano pewne elementy i te same dźwięki stosowane są w nowych składach, czy ELF2 czy Impuls 2.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Michalk001
Posty: 1219
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 23 lis 2019, 21:16

zxcvbnm pisze:
23 lis 2019, 11:01
To cecha najnowszej partii modernizacji, tzn. 39 składów modernizowanych w latach 2016-2017.
Jestem za wymianą dźwięków we wszystkich modernizacjach - to co odstawiono w AKM v. 2013 i AL v. 2014-2015 jest koszmarne.
Zdaje się, że teraz zunifikowano pewne elementy i te same dźwięki stosowane są w nowych składach, czy ELF2 czy Impuls 2.
Faktycznie ten nowy sygnał jest dużo przyjemniejszy dla ucha i zarazem dość charakterystyczny.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 30 sty 2020, 18:13

Ile jeszcze będzie trwał ten cyrk z Flirtami 3 dla KM? Opóźnienie wynosi już kilka ładnych miesięcy, a one wciąż na testach... Z takim tempem odbiór będzie gdzieś w kwietniu. Widocznie Stadler uznał, że bez przeszkód będą testować eksperymentalny system ETCS2 B3 ich produkcji i nikt nie będzie domagał się kar... oby się przeliczyli. Czas biegnie, luty to już 3 miesiące.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

ODPOWIEDZ