Tabor Kolei Mazowieckich

Moderatorzy: JacekM, person

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1367
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Re: Tabor Kolei Mazowieckich

Post autor: kveld » 28 paź 2019, 12:04

zxcvbnm pisze:
27 paź 2019, 21:40
Flirt 3 (L-4423) (Swoją drogą czy będzie posiadać oznaczenie Exxx lub xxWE?) niedawno jeździł w Żmigrodzie:
https://www.youtube.com/watch?v=6RLMYKQz6qE
Czy ktoś się orientuje w temacie, czy są szanse na wyjazd Flirt 3 w listopadzie zgodnie z zapowiedzią Kolei Mazowieckich?
Skoro niedawno jeździł w Żmigrodzie, a sam UTK ma 60 dni na przekładanie papierów, to sam sobie odpowiedz na to pytanie.

Kracho
Posty: 173
Rejestracja: 17 paź 2007, 11:40
Lokalizacja: BI/WJ

Post autor: Kracho » 05 lis 2019, 11:46

Czy istnieje jakiś serwis/wykaz z informacją jaki rodzaj taboru KM jest wysyłany na konkretne połączenie/linię?

kajo
Posty: 2234
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Nowa Iwiczna
Kontakt:

Post autor: kajo » 18 lis 2019, 17:11

kveld pisze:
28 paź 2019, 12:04
zxcvbnm pisze:
27 paź 2019, 21:40
Flirt 3 (L-4423) (Swoją drogą czy będzie posiadać oznaczenie Exxx lub xxWE?) niedawno jeździł w Żmigrodzie:
https://www.youtube.com/watch?v=6RLMYKQz6qE
Czy ktoś się orientuje w temacie, czy są szanse na wyjazd Flirt 3 w listopadzie zgodnie z zapowiedzią Kolei Mazowieckich?
Skoro niedawno jeździł w Żmigrodzie, a sam UTK ma 60 dni na przekładanie papierów, to sam sobie odpowiedz na to pytanie.
Właśnie starałem się znaleźć jakiś nowszy artykuł mówiący kiedy przyjadą Flirty i jedyne co znalazłem to od nowego rozkładu, ale wydaje się to nierealne, wiadomo może coś na ten temat? Źle szukam? Koleje Mazowieckie się nie chwalą?
Ciekawa strona http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 1549
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 18 lis 2019, 21:32

Oficjalnie - "pociągi wejdą do eksploatacji w pierwszej połowie 2020 r. w czasie trwania nowego r.j.", ale nie potrafią podać konkretnego miesiąca co jest bardzo zastanawiające.
Nieoficjalnie - opóźniona homologacja, najwcześniej to luty. Nie tylko PESA ma opóźnienia. (Aby wyjechał w listopadzie na testach w Żmigrodzie powinien być już w lipcu).
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Michalk001
Posty: 1158
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

Post autor: Michalk001 » 23 lis 2019, 6:19

Czy EN57AL są ostatnio w jakimś stopniu modernizowane? Wczoraj jechałem EN57AL-1657 i miał zupełnie inny sygnał otwierania drzwi. Sygnał jest identyczny jak w najnowszych Elfach 2 i po raz pierwszy się spotkałem żeby był zastosowany w innym składzie.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 1549
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 23 lis 2019, 11:01

To cecha najnowszej partii modernizacji, tzn. 39 składów modernizowanych w latach 2016-2017.
Jestem za wymianą dźwięków we wszystkich modernizacjach - to co odstawiono w AKM v. 2013 i AL v. 2014-2015 jest koszmarne.
Zdaje się, że teraz zunifikowano pewne elementy i te same dźwięki stosowane są w nowych składach, czy ELF2 czy Impuls 2.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Michalk001
Posty: 1158
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

Post autor: Michalk001 » 23 lis 2019, 21:16

zxcvbnm pisze:
23 lis 2019, 11:01
To cecha najnowszej partii modernizacji, tzn. 39 składów modernizowanych w latach 2016-2017.
Jestem za wymianą dźwięków we wszystkich modernizacjach - to co odstawiono w AKM v. 2013 i AL v. 2014-2015 jest koszmarne.
Zdaje się, że teraz zunifikowano pewne elementy i te same dźwięki stosowane są w nowych składach, czy ELF2 czy Impuls 2.
Faktycznie ten nowy sygnał jest dużo przyjemniejszy dla ucha i zarazem dość charakterystyczny.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 1549
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 30 sty 2020, 18:13

Ile jeszcze będzie trwał ten cyrk z Flirtami 3 dla KM? Opóźnienie wynosi już kilka ładnych miesięcy, a one wciąż na testach... Z takim tempem odbiór będzie gdzieś w kwietniu. Widocznie Stadler uznał, że bez przeszkód będą testować eksperymentalny system ETCS2 B3 ich produkcji i nikt nie będzie domagał się kar... oby się przeliczyli. Czas biegnie, luty to już 3 miesiące.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

kajo
Posty: 2234
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Nowa Iwiczna
Kontakt:

Post autor: kajo » 05 kwie 2020, 12:50

Ja odświeże temat, wiadomo kiedy można się spodziewać Flirtów? Wiem, że korona itd. Ale opóźnienie jest już spore.
Ciekawa strona http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Łukasz
Posty: 7886
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 05 kwie 2020, 17:47

kajo pisze:Ja odświerze temat,
Że łot?
ŁK

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 1549
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 06 kwie 2020, 19:56

Pierwsze 3 sztuki szwendają się po Polsce, 3 kolejne nie wiadomo nawet co z nimi, faktem jest, że już dawno wyprodukowane, na testy wyjechały już pierwsze 2 ER160 z zamówienia na Celestynów-Błonie. Kiedy dojadą? Źródła mówią, że w tym miesiącu pojawią się w KM, ale niestety opóźnienie minimum 0,5 roczne... Nie postarał się Stadler, ponieważ składy na testy powinny wyjechać już w czerwcu, a nie na przełomie września/października, ale też nie postarało się PLK które nie zapewnia należytych urządzeń pod testy ETCS 2 Baseline 3.4. Oprócz tego wyszło kilka błędów konstrukcyjnych do naprawienia. Reszta pozostaje owiana tajemnicą.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 24788
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 maja 2020, 15:25

Co jeździ na linii RE91? Newagi? Niemce?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Łukasz
Posty: 7886
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 07 maja 2020, 6:21

Skąd w ogóle to oznaczenie ER160? R jak Regionalny, D jak dalekobieżny?
ŁK

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 1549
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 07 maja 2020, 12:49

https://scontent-frx5-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5ED7BB35
Kradzione z grupy "Gdzie są elektryki i diesle".
Dlaczego tak? Nie wiem. Pewnie teraz oznaczenia PKP ewoluują w stronę ER/EDXXX jak Dartach i Flirtach 3.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Autobus Czerwon
Posty: 2510
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 07 maja 2020, 14:04

zxcvbnm pisze:
07 maja 2020, 12:49
Dlaczego tak? Nie wiem. Pewnie teraz oznaczenia PKP ewoluują w stronę ER/EDXXX jak Dartach i Flirtach 3.
Przede wszystkim, oznaczenia PKP obecnie nie są w żadne sposób obowiązujące. Obowiązujący jest numer EVN, a jak przewoźnik sobie oznaczy we własnej nomenklaturze pociąg, czy to będzie 4E, czy ED160, czy ER160, to jest sprawa tylko i wyłącznie przewoźnika.

ODPOWIEDZ