Obiegi i obsługa połączeń KM

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 10 gru 2018, 11:16

Poranny kurs łączony Skierniewice-Otwock-WWZ 2x45WE.
Jednorazowy wybryk, czy KM wreszcie się ugieło pod skargami na profilu FB? :D
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Paweł D.
Posty: 5246
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 07 maja 2019, 21:33

Mógłby się ktoś podzielić dokładnym obiegiem w który wchodzi 91450 (Sochaczew-Wwa) i 19460 (Wwa-Sochaczew) - chyba takie jest przejście.
Intryguje mnie czemu raz skład obsługują dwie jednostki a raz jedna. Czy to wymiana między obiegami czy problemy techniczne. A że skład jedzie z W-wy ok. godz. 16, to przy jednym EZT jest masakra. W poprzednim rozkładzie był na 3 jednostki.

WojtekE65
Posty: 947
Rejestracja: 15 lis 2012, 19:28
Lokalizacja: Legionowo Przystanek

Post autor: WojtekE65 » 12 lip 2019, 8:51

Na jakiś czas od 31 lipca należy się pożegnać z ośmioma piętrusami.
Ile trwa przeciętnie doprowadzenie do normalnego stanu wagonów po takich klientach?

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 92709.html

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1710
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 12 lip 2019, 9:51

Niestety, tzw. bydłowozy to utrapienie PKP i innych przewoźników. Słynne były pociągi grozy wiozące poborowych/rezerwę za czasów zasadniczej służby wojskowej, a także wiozące tłuszczę zwaną kibolami. Oprócz tego bogatą, niechlubną tradycję miała linia "tłuszczańska" ulubiony motyw krytyki Prema na śp. forum KM. Z przykrością należy stwierdzić, że zakała z bydłowozów zaczyna panoszyć się w samolotach, zwłaszcza tzw. tanich przewoźników lub czarterach biur podróży. Nowym utrapieniem są tzw. "madki z bombelkami". Produkt hodowlany, a nie wychowany.
ZUS fundatorem emigracji

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 12 lip 2019, 10:13

WojtekE65 pisze:
12 lip 2019, 8:51
Na jakiś czas od 31 lipca należy się pożegnać z ośmioma piętrusami.
Ile trwa przeciętnie doprowadzenie do normalnego stanu wagonów po takich klientach?

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 92709.html
Bez przesady, myślę ze na słonecznym po Openerze jest podobna skala uszkodzeń i jakoś nikt takich wagonów nie odstawia.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 12 lip 2019, 11:27

Bilet w 2 strony kosztuje 199 zł. To chyba trochę odsieje.
ŁK

Sebastian
Posty: 907
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 13 lip 2019, 15:01

PRy zrezygnowały z obsługi tego festiwalu to znaleziono innego przewoźnika. Swoją drogą KM mogłoby dać 3 X EN57 a nie tabor z najwyższej półki.

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 13 lip 2019, 15:04

PRy zrezygnowały, ale ostatecznie chyba 42 pociągi puszczają.
ŁK

alojz
Posty: 2652
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 13 lip 2019, 18:37

Sebastian pisze:
13 lip 2019, 15:01
PRy zrezygnowały z obsługi tego festiwalu to znaleziono innego przewoźnika.
Znaleziono?
Kto szukał? Bo na pewno nie organizator imprezy.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 14 lip 2019, 22:22

Dobra, ja trochę zacznę niemiłymi słowami o KM, ale pewnej kwestii nie jestem w stanie zrozumieć - polityki taborowej.
1. KM-y mówią - do Dęblina, czy Radomia po modernizacji do 160 km/h nie będzie nowych składów - kwestia dofinansowania - ok. Zrozumiała sprawa. Tylko dlaczego biorą 6 składów z finansowania regionalnego na linię R9 (71 składów - 6 5czł z regionalnego, 51 5czł CUPT), gdzie takowe składy już jeżdżą? Mało tego, przewiduje się 2 kontrakty, drugi to 15 składów do Modlina. Pytanie jaki jest cel pchania takiej ilości nowego taboru kosztem innych linii? Nie zdziwię się jeśli po modernizacji do Dęblina pojadą sobie EN57A...
2. Co jest ważniejsze - przewozy w obrębie regionu, czy komercyjne przyśpieszone? Generalnie KM-om ciągle brakuje taboru, a 6 wagonów piętrowych jakby nie patrzeć idzie w trasę... Równie dobrze mogłyby to być EN57AKM/AL.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 14 lip 2019, 22:43

To Koleje Mazowieckie mają coś komercyjnego oprócz Słonecznego (oraz kiedyś Dragona)?

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 15 lip 2019, 11:03

zxcvbnm pisze:
14 lip 2019, 22:22
Dobra, ja trochę zacznę niemiłymi słowami o KM, ale pewnej kwestii nie jestem w stanie zrozumieć - polityki taborowej.
1. KM-y mówią - do Dęblina, czy Radomia po modernizacji do 160 km/h nie będzie nowych składów - kwestia dofinansowania - ok. Zrozumiała sprawa. Tylko dlaczego biorą 6 składów z finansowania regionalnego na linię R9 (71 składów - 6 5czł z regionalnego, 51 5czł CUPT), gdzie takowe składy już jeżdżą? Mało tego, przewiduje się 2 kontrakty, drugi to 15 składów do Modlina. Pytanie jaki jest cel pchania takiej ilości nowego taboru kosztem innych linii? Nie zdziwię się jeśli po modernizacji do Dęblina pojadą sobie EN57A...
2. Co jest ważniejsze - przewozy w obrębie regionu, czy komercyjne przyśpieszone? Generalnie KM-om ciągle brakuje taboru, a 6 wagonów piętrowych jakby nie patrzeć idzie w trasę... Równie dobrze mogłyby to być EN57AKM/AL.
Puszczanie jednego typu taboru na daną linie nie jest głupie. Można na przykład ułożyć rozkład pod wyższe przyspieszenia nowych pojazdów. No i łatwiej jest podmieniać pojazdy w przypadku awarii.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 15 lip 2019, 12:35

Na R9 tak czy inaczej jeżdżą składy z wysokim przyśpieszeniem...
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Paweł D.
Posty: 5246
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 15 lip 2019, 14:03

zxcvbnm pisze:
14 lip 2019, 22:22
Generalnie KM-om ciągle brakuje taboru
Taboru brakuje aż tak, że w newralgicznych godzinach pociągi są co 40-50 minut, a w środku dnia co 20. Bardziej to rozkład układany pod kolejarzy.....
kajo pisze:
15 lip 2019, 11:03
Puszczanie jednego typu taboru na daną linie nie jest głupie. Można na przykład ułożyć rozkład pod wyższe przyspieszenia nowych pojazdów. No i łatwiej jest podmieniać pojazdy w przypadku awarii.
Nie, no pewnie. Niech będą lepsi i gorsi. Lepsi w nowoczesnych, gorsi w leciwych EN. Podmiana w KM? Tiaaaa....

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 15 lip 2019, 15:52

Paweł D. pisze:
zxcvbnm pisze:
14 lip 2019, 22:22
Generalnie KM-om ciągle brakuje taboru
Taboru brakuje aż tak, że w newralgicznych godzinach pociągi są co 40-50 minut, a w środku dnia co 20. Bardziej to rozkład układany pod kolejarzy.....
kajo pisze:
15 lip 2019, 11:03
Puszczanie jednego typu taboru na daną linie nie jest głupie. Można na przykład ułożyć rozkład pod wyższe przyspieszenia nowych pojazdów. No i łatwiej jest podmieniać pojazdy w przypadku awarii.
Nie, no pewnie. Niech będą lepsi i gorsi. Lepsi w nowoczesnych, gorsi w leciwych EN. Podmiana w KM? Tiaaaa....
A to nie będzie tak, że z linii do Tłuszcza będzie musiała zniknąć masa ALi, bo tam będą nowe?

Poza tym puszczanie pociągów na 160 (na linii do Tłuszcza tez) zatrzymujących się co 2km też jest bez sensu. A pewnie jakieś przyspieszone i tak na wagonach będą do Dęblina.
ŁK

ODPOWIEDZ