Obiegi i obsługa połączeń KM

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 02 wrz 2021, 9:23

Było już tak, że w Radomiu stał na jednym torze pociąg do Dęblina i pociąg do Dęblina, odjazdy w odstępie kilku minut.

A że KMy się strasznie zagoniły sięgając po dofinansowanie dla kolei aglomeracyjnych, to fakt niewątpliwy.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8265
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 02 wrz 2021, 11:56

zxcvbnm pisze:
01 wrz 2021, 22:09
Panowie (i Panie także).
Znacie moją działalność na Wawkomie. W narzekaniu na KM sobie zęby zjadłem. Owszem tłumaczenie CUPT możemy przyjąć jako prawdziwe, ale w takim razie:
A. Dlaczego Flirt3 mogą jeździć do Łowicza Głównego? Też poza WOF
B. Wydłużono Modlińsko-Czachówskowskim Flirtom finansowanie do Nasielska - po za WOF
C. Do Pilawy - pierwszej stacji za WOF - się nie da?
Szkoda słów. Kiedyś nie było torów - był problem z taborem. Teraz są tory i też jest problem. Owszem stopniowo pojawią się 45WE, ale zapewne biorąc pod uwagę ruch na LK1 będą pojawiać się równie często jak te pojedyncze kursy ER160 do Otwocka/Celestynowa...
O tym przecież napisałem, to niektórzy wolą szastać CUPTem.
A przecież historia pokazuje, że wystarczy chcieć i napisać odpowiedni wniosek do CUPTu, by się dało.

KMy po prostu nie chcą Pilawy i tyle. Ale niektórzy wolą pisać coś o Programie - tej trzeciej, zaginionej tablicy mojżeszowej...

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 02 wrz 2021, 12:26

Wiadomo, w CUPT to siedzą sami idioci, którzy najpierw klepną dofinansowanie, a potem zgodzą się bezrefleksyjnie na wywrócenie całego programu do góry nogami.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 02 wrz 2021, 15:46

Podejrzewam że jednak CUPT po złości nie chce przyklepać. Wszak to są trochę inne grupy polityczne. Wszelkie wnioski dla IC są przyklepywane, a warunki dofinansowania zmienia hurtem.
Ciekawe jest dla mnie tłumaczenie, że w momencie składania wniosku o Łowicz linia była w remoncie... A czy modernizacja LK7 została zakończona? :)
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 02 wrz 2021, 16:01

Mogę Cię zapewnić, że IC złożyło niejeden wniosek, który nie został przyklepany.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8265
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 04 wrz 2021, 10:52

fik pisze:
02 wrz 2021, 12:26
Wiadomo, w CUPT to siedzą sami idioci,
Nie. Siedzą mądrzy ludzie, którzy wiedzą, że wydłużenie obiegu o dwie-trzy-kilka stacji NA TEJ SAMEJ LINII, to nie jest żadna rewolucja, trzęsienie ziemi, ani działanie sprzeczne z genezą.
Ale ja się nie znam, ja truskawki z cukrem i małe ego.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 10 wrz 2021, 20:56

Podobno jak Trakcja wejdzie to będzie kolejny wniosek bo hejterzy (sorry, ale jeśli da się mocniej narzekać niż ja to potrafię, to znaczy że już naprawdę odlot) mocno naciskają na spółkę, można powiedzieć walka o nowy tabor to punkt honoru. Mi to gra, ale powiedzmy sobie szczerze, ile osób z Pilawy czy Dęblina będzie korzystać z 2x5 czlonów?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 12 wrz 2021, 8:35

To zupełnie nie tak. Pilawa/Dęblin na długim składzie jest po to, żeby Celestynów, Otwock i Wawer miały gdzie wsiaść. To właśnie pociągi do Celestynowa czy Otwocka mogą mieć 5-6 członów.

To co jest faktycznym problemem to niewykonalna koordynacja - SKM łączy Pruszków z Otwockiem i lotnisko z Sulejówkiem (co jest słuszne, bo połączenie linii radomskiej z lubelską jest złe) a KM ma to oczywiście spinane inaczej (i marnuje sloty kończąc w Warszawie).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 14 wrz 2021, 20:11

My tu sobie gadamy, ale i tak na KM wpływu nie mamy.
Wszelkiego rodzaju tabor ograniczony jest licznymi warunkami dofinansowań. To raz. Dwa, liczba baz jest mała, ale nie przeszkadza to puszczać relacji Radom - Dęblin od nowego rj. Trzy liczba kursów na R8 i R9 dalej jest taka sobie, a z drugiej strony na R1 jest ich olbrzymia liczba więc nie utworzysz stałych relacji np. R7-R1, R2-R8 itp.
Niestety, KM uparcie nie chcą łączyć krótkich relacji z długimi.
Np. Łowicz Główny - Mińsk Mazowiecki, Dęblin - Grodzisk Mazowiecki, Radom - Rembertów. Przy obecnej ilości 14 slotów dało by utworzyć sensowny układ połączeń bez krańcowania na WW i WZ.
No, ale z Siedlec do Piaseczna pociąg nie pojedzie bo ER75. Sochaczew - Dęblin będzie miał trudności bo ER160 przecież nie może jeździć dalej bo tak. 22WE jeżdżą tylko po LK9 i na Lotnisko a już powinny istnieć połączenia w stylu Czachówek - Modlin. Sama LK9 pewnie by chciała więcej połączeń. Chociaż na 45WE udało się znaleźć obejście i wybrane kursy jeździły ze Skierniewic do Otwocka.
Czy tu na pewno brak dobrej liczby baz jest takim ograniczeniem?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Paweł D.
Posty: 5243
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 14 wrz 2021, 20:24

KM to łączą sobie relacje jak im pasuje (co akurat nie dziwi). Będzie Wołomin/Zielonka/Tłuszcz - Błonie. Jest Dęblin-Błonie/Łowicz. Ciężko o regułę długa/krótka.
Ja akurat rozumiem zarówno KM jak i CUPT. Wysłanie Flirtów z R3 do Pilawy czy Dęblina spowoduje, że przy obecnej mizerii tych pojazdów przeciętny pasażer będzie miał małą szansę na jazdę nowym taborem.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 wrz 2021, 20:38

Trwałość na 22WE powinna się skończyć już za chwilę, jeśli się nie skończyła.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 14 wrz 2021, 20:50

22WE ostatnio jeżdżą też w kierunku Skierniewic.

alojz
Posty: 2652
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 14 wrz 2021, 20:54

Za Impulsy które są na P4. Zresztą Elfom też zaczęły wypadać okresy na P4, a przetarg dopiero w toku.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 15 wrz 2021, 11:44

Paweł D. pisze:
14 wrz 2021, 20:24
Ja akurat rozumiem zarówno KM jak i CUPT. Wysłanie Flirtów z R3 do Pilawy czy Dęblina spowoduje, że przy obecnej mizerii tych pojazdów przeciętny pasażer będzie miał małą szansę na jazdę nowym taborem.
O to właśnie chodzi, że 10 ER75 na R2 jest o wiele wydajniej wykorzystywane. Obecnie ER160 mogą jeździć w dwóch przypadkach:
-Połączenie z Łowicza lub Sochaczewa kończy się na WW, WG
-Jest łączenie między R3 a Otwockiem lub Celestynowem.
Takich połączeń nie jest jakoś dużo. Dlatego jedna para może jeździć w obrębie Rembertowa, Piaseczna i Grodziska by miała jakieś wykorzystanie.

22WE jako zastępstwo, planowo jeszcze nigdzie poza R9/R90/KML się nie pojawiają.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Paweł D.
Posty: 5243
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 15 wrz 2021, 12:28

Są i kursy Otwock/Celestynów-Zachodnia.

ODPOWIEDZ