Budowa centralnego odcinka II linii metra

Moderator: JacekM

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 09 lis 2014, 19:40

Złotą, Sienną, Śliską, nawet Pańską - tak. Ale Chmielną - nie.

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 09 lis 2014, 19:49

System informacji pasażerskiej ładny, ale niestety znowu ktoś nie pomyślał (nie chciał pomyśleć?) i będzie nieczytelny dla osób słabowidzących. Z większych minusów - łącznik między M1 i M2 wydaje się dość ciasny, szkoda też, że nie ma choć symbolicznego podziału - obawiam się, że ludzie będą się tratować. Obawy mam też co do zdolności stacji Stadion do przyjęcia kilkudziesięciu tysięcy kibiców, chyba "dobrym" zwyczajem będzie wyłączana w dni meczowe...

Mieszane uczucia mam co do marmurowych ścian, które moim zdaniem dość średnio pasują do bardziej nowoczesnych elementów. Ale mieszane uczucia miałem też ~10 lat temu co do pl. Wilsona, a teraz to jedna z moich ulubionych stacji :)
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

sajbeer
Posty: 1078
Rejestracja: 06 maja 2008, 21:06
Lokalizacja: Warszawa-Bielany

Post autor: sajbeer » 09 lis 2014, 20:51

JacekM pisze:System informacji pasażerskiej ładny, ale niestety znowu ktoś nie pomyślał (nie chciał pomyśleć?) i będzie nieczytelny dla osób słabowidzących. Z większych minusów - łącznik między M1 i M2 wydaje się dość ciasny, szkoda też, że nie ma choć symbolicznego podziału - obawiam się, że ludzie będą się tratować. Obawy mam też co do zdolności stacji Stadion do przyjęcia kilkudziesięciu tysięcy kibiców, chyba "dobrym" zwyczajem będzie wyłączana w dni meczowe...

Mieszane uczucia mam co do marmurowych ścian, które moim zdaniem dość średnio pasują do bardziej nowoczesnych elementów. Ale mieszane uczucia miałem też ~10 lat temu co do pl. Wilsona, a teraz to jedna z moich ulubionych stacji :)
Łącznik będzie ciasny. Zbudowanie szerszego łącznika wymagałoby przebudowania tuneli pierwszej linii.

http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... ount=18876
Ostatnia skonsumowana "PARÓWKA"
21.12.2012
366+218 :arrow: 013B/28
Przedostatnia:
7.12.2012
140+685 :arrow: 019B/33 :D :tancze:

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 09 lis 2014, 21:56

No i? To nie zmienia faktu, że jest ciasny. Podobnie potencjalny projekt trzeciej linii nie zmienia bezsensowności stacji Stadion.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3073
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 10 lis 2014, 9:01

A mnie zdziwiły schody ruchome, które kończą się w połowie na stacji CNK.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

Awatar użytkownika
adix155
Posty: 102
Rejestracja: 30 sie 2011, 13:18
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: adix155 » 10 lis 2014, 21:55

A ja zapraszam do obejrzenia relacji z wczorajszego dnia. Większość zdjęć jest mojego autorstwa

https://www.facebook.com/kmmetra

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 11 lis 2014, 2:14

primoż pisze:Tylko, nie rozumiem czemu, na wyjściach na południową stronę al. Jana Pawła II ze stacji Rondo ONZ, jest dopisana ulica Chmielna? O ile jeśli wyjdzie się po wolskiej stronie to się dojdzie do Chmielnej, bo jak się wyjdzie po stronie śródmiejskiej, to do żadnej Chmielnej się nie dojdzie. Nie można było zamiast Chmielnej umieścić Złotą lub, co byłoby lepsze, Aleje Jerozolimskie, tylko ulicę, która z JPII ma styczność tylko po stronie zachodniej?
Według schematów na stacji Nowy Świat-Uniwersytet wyjście numer 5 prowadzi na ulicę Prostą ;)

BTW. znakomity jest pomysł z ponumerowaniem wyjść. Dzięki temu będzie bardzo łatwo wytłumaczyć "obcym", gdzie wysiąść.
vernalisadonis pisze:A mnie zdziwiły schody ruchome, które kończą się w połowie na stacji CNK.
W ogóle zasady umieszczenia schodów ruchomych w nowym metrze są dość dziwne. W łączniku między peronami na Świętokrzyskiej jeden ciąg schodów jest wyposażony w całości w schody ruchome, a na dwóch pozostałych schodów ruchomych nie ma w ogóle.

Ale, pomijając pewne szczegóły, stacje II linii metra niewątpliwie robią świetne wrażenie :)

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 11 lis 2014, 8:34

Na żywo nie widziałem, bo mam trochę lepsze zajęcia w długi weekend niż tłoczenie się w metrze, w którym będę się tłoczył jeszcze nie raz, ale czy te bohomazy z nazwą stacji na ścianach wyglądają tak fatalnie jak na zdjęciach?

Reszta na fotkach wygląda naprawdę fajnie.

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 11 lis 2014, 9:29

Bohomazy nie wyglądają aż tak źle, bo nie przyciągają za bardzo uwagi, może poza rondem ONZ, tam na białym tle jednak rzucają się w oczy. Moje oko drażnią bardziej marmury, które zupełnie nie pasują do nowoczesnych elementów.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8618
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 11 lis 2014, 22:53

BJ pisze:Na żywo nie widziałem, bo mam trochę lepsze zajęcia w długi weekend niż tłoczenie się w metrze, w którym będę się tłoczył jeszcze nie raz, ale czy te bohomazy z nazwą stacji na ścianach wyglądają tak fatalnie jak na zdjęciach?
:arrow: Na żywo, wbrew moim wcześniejszym obawom, wyglądają całkiem fajnie. Pozytywny wymiar tego jest również taki, że przynajmniej nie będą tam wieszać reklam.

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7374
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 11 lis 2014, 23:04

Czy tylko ja odniosłem wrażenie, że stacja Dworzec Wileński jest węższa niż pozostałe?

reserved
Posty: 14587
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 15 lis 2014, 20:27

Zauważyłem w Inspiro nowe schematy linii metra - uwzględniające II linię. =D> Bardzo ładne i czytelne. Czy w internecie można je już gdzieś zobaczyć?

Awatar użytkownika
Os0
Posty: 1644
Rejestracja: 01 sie 2011, 18:11
Lokalizacja: Nowodwory

Post autor: Os0 » 15 lis 2014, 20:31

Na Forum Polskich Wieżowców.
:mewa: 2 17 186 211 233 509 516 518 N01 N03 N13

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 15 lis 2014, 21:05

Dogadali się z tym... panem, który do tej pory blokował wszelkie ingerencje w system informacji na I linii?
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 15 lis 2014, 21:08

A ten pan to nie miał przypadkiem umowy tylko na pierwszą linię?
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Zablokowany