Tabor SKM w Warszawie

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 paź 2022, 19:07

Albo ja jestem dziwny, albo czegoś nie rozumiem, ale sądziłem, że docelowo wszystkie S1 będą na 8-10 członów.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 03 paź 2022, 20:03

Nie, tak nie będzie.
Z 21 składów można zestawić 9 par pojazdów + 3 składy w rezerwie.
3 pary (45WEa, 2x5 człon) trafiają na S1, a dodatkowo na S1 utrzymane zostanie kursowanie pary 19WE (opcjonalnie wyjedzie 2 para jeśli wszystkie 19WE będą sprawne, a do sprawności brakuje jednego EZT któremu popsuły się silniki). Daje to 4/7 "dłuższych" brygad.
3 pary (31WEba, 2x4 człon) trafią na S2 - tylko tam te składy się nadają gdyż Lotnisko Chopina dłuższych nie pomieści (peron o długości 150m)
3 pary (45WEa, 2x5 człon) trafią tymczasowo na S3, a docelowo na S4/S40 do Piaseczna.
Imho słusznie, może mi jako pasażerowi S1 pasowałoby 6 brygad 45WEa i 1 19WE i wszystkie byłby długie, ale też to by było niesprawiedliwe względem mieszkańców Piaseczna - bo nie spodziewam się małych potoków na tejże linii - raczej będą duże. A i pod postami SKM na pewno byłoby sporo negatywnych komentarzy, że Piaseczno jest gorzej traktowane.

Dochodzi też inna kwestia. Aktualnie mogą to być max 3 brygady na S1 jeśli chodzi o tabor Impuls 2. Wynika to z tego, że SKM wydało zalecenie o nienocowaniu nowych składów w peronach, tylko powinny zjeżdzać do bazy. Dlatego 45WEa jeżdzi po obiegach 11/S1, 12/S1, 17/S1 które to na noc zjeżdzają do szopy.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 paź 2022, 6:50

Błagam, KM z Góry jeżdżą dramatycznie puste - wolne siedzące w szczycie do miasta. SKM na krótszej trasie z Piaseczna miałyby być bardziej pełne? Niby czemu, bo jednorazówki akceptują?

A na S1 tłok po prostu jest i jest, i będzie, to linia dużo ważniejsza tak dla aglomeracji, jak i dla całej Warszawy.

W transporcie nie chodzi o "sprawiedliwość", tylko o potrzeby - te na lini S1 są, po prostu, największe. I tyle.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 05 paź 2022, 10:14

Nie chcę się spierać, ale zobaczysz, że SKM przyciągnie pasażerów. Zobacz na linię Otwocką w 2009 i 2011 roku (przed i po uruchomieniu SKM). Fakt nie będzie to od razu, a teraźniejsze zatłoczenie na to nie wskazuje póki co.
Co do samej obsługi - na razie 3 obiegi ponieważ te 3 obiegi zjeżdżają w nocy na bazę, a SKM bardzo boi się zostawiać 45WEa na noc w peronach przez grafiti. Fakt faktem S1 jest najbardziej zatłoczona na WWK. W końcu łączyć 1 i 3 linię na Mazowszu jeśli chodzi o tłok...
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 05 paź 2022, 10:16

Ja też mam wrażenie, że 6 członów na S4/S40 to spokojnie powinno wystarczyć.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 05 paź 2022, 10:22

Wiem, że 4 obieg ma być też na 45WEa jeśli będzie taki skład dostępny. To wtedy 5/7 brygad długich.
Podoba mi się pomysł rozdzielenia taboru na weekend. W planie sobotnio niedzielnym jest 3 x 1x45WEa. Imho w weekendy 5 człon wystarcza. Ale w DP hmm... Podpytam się jeszcze czy to ostateczny plan czy zajdą zmiany.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27356
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 05 paź 2022, 10:27

S4 przyciągnie znaczący wewnątrzmiejski potok tranzytujący Zachodni z ciągu linii obwodowej, plus już obecnie są pory, w których w Legionowie 6 członów jest za mało. S1 jest pewnie naturalniejszym kandydatem na najbardziej pojemne składy, ale to nie znaczy że na S4 ta pojemność nie będzie adekwatnie wykorzystana.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 05 paź 2022, 10:30

Dlatego też brygad długich na S4/40 będzie 3, a S1 4-5. Chyba optymalne rozwiązanie.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27356
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 05 paź 2022, 10:39

O ile te długie brygady będą na S4, nie na S40, i odpowiednio rozłożone.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 05 paź 2022, 12:44

Pewnie tylko na S4, choć nie wiadomo czy nie będzie jakiś łączonych obiegów potworków.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

PiotrekP
Posty: 3484
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 05 paź 2022, 20:46

A czym jest/będzie S4/S40?

Walas
Posty: 17069
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 05 paź 2022, 20:58

PiotrekP pisze:
05 paź 2022, 20:46
A czym jest/będzie S4/S40?
Linia do Piaseczna
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 05 paź 2022, 21:07

S4 - Legionowo - Warszawa Gdańska - Piaseczno
S40 - Piaseczno - Warszawa Główna
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 05 paź 2022, 21:45

Oho, jutro lub w następnym tygodniu od poniedziałku do 30.10 oczekujcie niespodzianki na obiegu 13/15.

EDIT (6.10.2022):
Od dziś na obiegu 13/15 do 30.10 z racji zmniejszonego zainteresowania linią S2 pojawia się 2x31WEba.
Dziś konkretnie jest to obieg 13/S1. Na 15/S1 mamy 2x19WE. Po za tym 11/S1, 12/S1, 17/S1 na 2x45WEa.
Mamy 5/7 długich obiegów, więc naprawdę nie jest źle :)
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 30 paź 2022, 18:27

Wrzucam filmik z przejazdu nowym Impulsem:
https://www.youtube.com/watch?v=Hvyzhc6HMlI

Zwróćcie uwagę na moment pomiędzy: 23:09-23:16 oraz 24:16-24:25.

Czy naprawdę stację Warszawa Śródmieście musi wymawiać po polsku lektor angielski + brak polskiej zapowiedzi o przesiadkach? Podobnie jest przy innych stacjach, na których jest informacja o przesiadkach - jest tylko wersja angielska. Czy ZTM nie nadzoruje, jakie zapowiedzi wgrywają poszczególni przewoźnicy, tylko każdy robi operator robi tak jak uważa za stosowne?

ODPOWIEDZ