Tabor SKM w Warszawie

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 16 lut 2020, 17:50

Dorzucam małą wizualizację:
Obrazek
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 16 lut 2020, 20:39

Pewnie nikt normalny by nie pomyślał o tym, bo by nie zauważył, że różnica to 111.
ŁK

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 16 lut 2020, 20:53

O czym nie pomyślał?

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 16 lut 2020, 22:00

ashir pisze:O czym nie pomyślał?
Widocznie jesteś jeszcze bardziej normalny, skoro nie pomyślałeś nawet, o czym by pomyślał.
ŁK

Michalk001
Posty: 1219
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 25 lut 2020, 18:50

SKM podobno rozstrzygnęła przetarg na wynajem taboru. Znów powitamy 14WE.

alojz
Posty: 2652
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 25 lut 2020, 19:05


Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 25 lut 2020, 20:07

I dobrze, że tym razem pojawili się oferenci. Sytuacja taborowa tego wymaga, a na długo zanim podjęto decyzję o zerwaniu umowy z PESA Bydgoszcz zdecydowano się na wydłużenie S3 do Radzymina i teraz przy zbliżającej się zerowej rezerwie te 2 14WE bardzo będą potrzebne.
Akurat podaży to zbytnio nie zwiększą (6 starych członów odpowiada 7 nowym, a i 14WE ma inną organizację wnętrza co w praktyce daje podobną pojemność do 35WE), ale będzie pewność, że nie odwołają kursów z racji braku taboru. Niestety, PESA narobiła trochę smrodu (w 2020 powinny się już kończyć dostawy 13 EZT) i teraz trzeba sobie jakoś radzić.

SKM Warszawa też jak widać popełniała błędy - od początku byłem zdania, że sprzedaż 14WE jest zbyt pochopna. No, ale cóż... czasu nikt nie cofnie.
PS: Prawdopodobnie pojawią się na początku marca - po dostosowaniu do warunków ZTM.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 25 lut 2020, 21:10

Rozumiem, że swoją opinię na temat tego wielkiego błędu SKM poprzesz jakimiś wyliczeniami?
ŁK

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 25 lut 2020, 21:25

Pytanie (dotyczące nadinterpretacji): Czy ja napisałem, że to jest jakiś wielki błąd? Po prostu przydałoby się teraz kilka składów.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 25 lut 2020, 23:26

zxcvbnm pisze:Pytanie (dotyczące nadinterpretacji): Czy ja napisałem, że to jest jakiś wielki błąd? Po prostu przydałoby się teraz kilka składów.
Błąd plus pochopność decyzji tak właśnie brzmią.
ŁK

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 07 kwie 2020, 19:29

http://www.um.warszawa.pl/aktualnosci/n ... wskiej-skm
Umowa SKM z Newagiem podpisana. Uzupełnię, że:
  • 21 składów partiami co 2, ostatnia partia 3, dostawy od początku 2022 r. do listopada 2022 r., ale wiemy, że jak Newag się postara to będą już w połowie 2021 r.
  • W pierwszej kolejności wzmocnią S1
  • Prawdopodobnie zmieni się schemat malowania - choć różnie to z wizualizacjami bywa. Osobiście stwierdzam, że jest lepszy :)
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 07 kwie 2020, 20:58

Szkoda, że wciąż tylko dwoje drzwi na człon. To nie jest pociąg aglomeracyjny.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 07 kwie 2020, 21:30

Pytanie, czy da się zmieścić 3 pary drzwi przy tej konstrukcji (wózki Jacobsa)? Też bym wolał by układ drzwi był następujący 2+3+3+2 oraz 2+3+3+3+2.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 08 kwie 2020, 9:05

Wydaje mi się że jest fizycznie niemożliwe umieszczenie 3 par drzwi na człon, przy takiej, niskopodłogowej konstrukcji. Podejrzewam że nawet nie z powodu miejsca, ale sztywności konstrukcji, gdzie sporo aparatury jest na dachu. Nigdzie na świecie nie widziałem tego typu konstrukcji z 3 parami drzwi na człon.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 08 kwie 2020, 9:43

Hmm, a taka nie jest trudniejsza do utrzymania sztywności: https://www.flickr.com/photos/citadis302/7549336638 ? Alstomowi jakoś się udaje...

ODPOWIEDZ