Tabor SKM w Warszawie
Moderator: JacekM
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Albo ja jestem dziwny, albo czegoś nie rozumiem, ale sądziłem, że docelowo wszystkie S1 będą na 8-10 członów.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Nie, tak nie będzie.
Z 21 składów można zestawić 9 par pojazdów + 3 składy w rezerwie.
3 pary (45WEa, 2x5 człon) trafiają na S1, a dodatkowo na S1 utrzymane zostanie kursowanie pary 19WE (opcjonalnie wyjedzie 2 para jeśli wszystkie 19WE będą sprawne, a do sprawności brakuje jednego EZT któremu popsuły się silniki). Daje to 4/7 "dłuższych" brygad.
3 pary (31WEba, 2x4 człon) trafią na S2 - tylko tam te składy się nadają gdyż Lotnisko Chopina dłuższych nie pomieści (peron o długości 150m)
3 pary (45WEa, 2x5 człon) trafią tymczasowo na S3, a docelowo na S4/S40 do Piaseczna.
Imho słusznie, może mi jako pasażerowi S1 pasowałoby 6 brygad 45WEa i 1 19WE i wszystkie byłby długie, ale też to by było niesprawiedliwe względem mieszkańców Piaseczna - bo nie spodziewam się małych potoków na tejże linii - raczej będą duże. A i pod postami SKM na pewno byłoby sporo negatywnych komentarzy, że Piaseczno jest gorzej traktowane.
Dochodzi też inna kwestia. Aktualnie mogą to być max 3 brygady na S1 jeśli chodzi o tabor Impuls 2. Wynika to z tego, że SKM wydało zalecenie o nienocowaniu nowych składów w peronach, tylko powinny zjeżdzać do bazy. Dlatego 45WEa jeżdzi po obiegach 11/S1, 12/S1, 17/S1 które to na noc zjeżdzają do szopy.
Z 21 składów można zestawić 9 par pojazdów + 3 składy w rezerwie.
3 pary (45WEa, 2x5 człon) trafiają na S1, a dodatkowo na S1 utrzymane zostanie kursowanie pary 19WE (opcjonalnie wyjedzie 2 para jeśli wszystkie 19WE będą sprawne, a do sprawności brakuje jednego EZT któremu popsuły się silniki). Daje to 4/7 "dłuższych" brygad.
3 pary (31WEba, 2x4 człon) trafią na S2 - tylko tam te składy się nadają gdyż Lotnisko Chopina dłuższych nie pomieści (peron o długości 150m)
3 pary (45WEa, 2x5 człon) trafią tymczasowo na S3, a docelowo na S4/S40 do Piaseczna.
Imho słusznie, może mi jako pasażerowi S1 pasowałoby 6 brygad 45WEa i 1 19WE i wszystkie byłby długie, ale też to by było niesprawiedliwe względem mieszkańców Piaseczna - bo nie spodziewam się małych potoków na tejże linii - raczej będą duże. A i pod postami SKM na pewno byłoby sporo negatywnych komentarzy, że Piaseczno jest gorzej traktowane.
Dochodzi też inna kwestia. Aktualnie mogą to być max 3 brygady na S1 jeśli chodzi o tabor Impuls 2. Wynika to z tego, że SKM wydało zalecenie o nienocowaniu nowych składów w peronach, tylko powinny zjeżdzać do bazy. Dlatego 45WEa jeżdzi po obiegach 11/S1, 12/S1, 17/S1 które to na noc zjeżdzają do szopy.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Błagam, KM z Góry jeżdżą dramatycznie puste - wolne siedzące w szczycie do miasta. SKM na krótszej trasie z Piaseczna miałyby być bardziej pełne? Niby czemu, bo jednorazówki akceptują?
A na S1 tłok po prostu jest i jest, i będzie, to linia dużo ważniejsza tak dla aglomeracji, jak i dla całej Warszawy.
W transporcie nie chodzi o "sprawiedliwość", tylko o potrzeby - te na lini S1 są, po prostu, największe. I tyle.
A na S1 tłok po prostu jest i jest, i będzie, to linia dużo ważniejsza tak dla aglomeracji, jak i dla całej Warszawy.
W transporcie nie chodzi o "sprawiedliwość", tylko o potrzeby - te na lini S1 są, po prostu, największe. I tyle.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Nie chcę się spierać, ale zobaczysz, że SKM przyciągnie pasażerów. Zobacz na linię Otwocką w 2009 i 2011 roku (przed i po uruchomieniu SKM). Fakt nie będzie to od razu, a teraźniejsze zatłoczenie na to nie wskazuje póki co.
Co do samej obsługi - na razie 3 obiegi ponieważ te 3 obiegi zjeżdżają w nocy na bazę, a SKM bardzo boi się zostawiać 45WEa na noc w peronach przez grafiti. Fakt faktem S1 jest najbardziej zatłoczona na WWK. W końcu łączyć 1 i 3 linię na Mazowszu jeśli chodzi o tłok...
Co do samej obsługi - na razie 3 obiegi ponieważ te 3 obiegi zjeżdżają w nocy na bazę, a SKM bardzo boi się zostawiać 45WEa na noc w peronach przez grafiti. Fakt faktem S1 jest najbardziej zatłoczona na WWK. W końcu łączyć 1 i 3 linię na Mazowszu jeśli chodzi o tłok...
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Ja też mam wrażenie, że 6 członów na S4/S40 to spokojnie powinno wystarczyć.
Wiem, że 4 obieg ma być też na 45WEa jeśli będzie taki skład dostępny. To wtedy 5/7 brygad długich.
Podoba mi się pomysł rozdzielenia taboru na weekend. W planie sobotnio niedzielnym jest 3 x 1x45WEa. Imho w weekendy 5 człon wystarcza. Ale w DP hmm... Podpytam się jeszcze czy to ostateczny plan czy zajdą zmiany.
Podoba mi się pomysł rozdzielenia taboru na weekend. W planie sobotnio niedzielnym jest 3 x 1x45WEa. Imho w weekendy 5 człon wystarcza. Ale w DP hmm... Podpytam się jeszcze czy to ostateczny plan czy zajdą zmiany.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27362
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
S4 przyciągnie znaczący wewnątrzmiejski potok tranzytujący Zachodni z ciągu linii obwodowej, plus już obecnie są pory, w których w Legionowie 6 członów jest za mało. S1 jest pewnie naturalniejszym kandydatem na najbardziej pojemne składy, ale to nie znaczy że na S4 ta pojemność nie będzie adekwatnie wykorzystana.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Dlatego też brygad długich na S4/40 będzie 3, a S1 4-5. Chyba optymalne rozwiązanie.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Pewnie tylko na S4, choć nie wiadomo czy nie będzie jakiś łączonych obiegów potworków.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
A czym jest/będzie S4/S40?
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
S4 - Legionowo - Warszawa Gdańska - Piaseczno
S40 - Piaseczno - Warszawa Główna
S40 - Piaseczno - Warszawa Główna
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Oho, jutro lub w następnym tygodniu od poniedziałku do 30.10 oczekujcie niespodzianki na obiegu 13/15.
EDIT (6.10.2022):
Od dziś na obiegu 13/15 do 30.10 z racji zmniejszonego zainteresowania linią S2 pojawia się 2x31WEba.
Dziś konkretnie jest to obieg 13/S1. Na 15/S1 mamy 2x19WE. Po za tym 11/S1, 12/S1, 17/S1 na 2x45WEa.
Mamy 5/7 długich obiegów, więc naprawdę nie jest źle
EDIT (6.10.2022):
Od dziś na obiegu 13/15 do 30.10 z racji zmniejszonego zainteresowania linią S2 pojawia się 2x31WEba.
Dziś konkretnie jest to obieg 13/S1. Na 15/S1 mamy 2x19WE. Po za tym 11/S1, 12/S1, 17/S1 na 2x45WEa.
Mamy 5/7 długich obiegów, więc naprawdę nie jest źle
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Wrzucam filmik z przejazdu nowym Impulsem:
https://www.youtube.com/watch?v=Hvyzhc6HMlI
Zwróćcie uwagę na moment pomiędzy: 23:09-23:16 oraz 24:16-24:25.
Czy naprawdę stację Warszawa Śródmieście musi wymawiać po polsku lektor angielski + brak polskiej zapowiedzi o przesiadkach? Podobnie jest przy innych stacjach, na których jest informacja o przesiadkach - jest tylko wersja angielska. Czy ZTM nie nadzoruje, jakie zapowiedzi wgrywają poszczególni przewoźnicy, tylko każdy robi operator robi tak jak uważa za stosowne?
https://www.youtube.com/watch?v=Hvyzhc6HMlI
Zwróćcie uwagę na moment pomiędzy: 23:09-23:16 oraz 24:16-24:25.
Czy naprawdę stację Warszawa Śródmieście musi wymawiać po polsku lektor angielski + brak polskiej zapowiedzi o przesiadkach? Podobnie jest przy innych stacjach, na których jest informacja o przesiadkach - jest tylko wersja angielska. Czy ZTM nie nadzoruje, jakie zapowiedzi wgrywają poszczególni przewoźnicy, tylko każdy robi operator robi tak jak uważa za stosowne?