Tabor SKM w Warszawie

Moderatorzy: JacekM, person

ashir
Posty: 25997
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Re: Tabor SKM w Warszawie

Post autor: ashir » 02 sty 2020, 12:37

Są to jednostki 14WE, od których działalność rozpoczynała SKM Warszawa. ;)

Walas
Posty: 16413
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 02 sty 2020, 13:22

Dziś pierwszy raz od roku chyba pojawiło się na S1 14WE :D :D
1040, 1069
Ulubione wozy: 8112, 8122
1, 2, 2BIS, 3, 3BIS, 4, 5, 6, WKD, R1, R-1, S1

man1956
Posty: 917
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 02 sty 2020, 13:46

Braki taborowe?

ashir
Posty: 25997
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 02 sty 2020, 14:00

Możliwe, bo 2x14WE są niechętnie wysyłane i pełnią rolę rezerwy. Z 8 jednostek zostały już tylko 2.

Łukasz
Posty: 7886
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 02 sty 2020, 17:40

Zostały 2 czy znów je wynajęli, czy w ogóle zostały 2, nawet do wynajęcia?
ŁK

ashir
Posty: 25997
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 02 sty 2020, 17:50

2 jednostki są od początku od 2005 roku w SKM Warszawa, reszta została sprzedana, ale istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że tymczasowo niektóre 14WE zostaną wynajęte od Industrial Division. Ale nie chce mi się sprawdzać czy teraz wszystkie 6x14WE jest do wynajęcia czy część aktualnie eksploatują Koleje Śląskie, bo wcześniej eksploatowały. :P

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 1549
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 02 sty 2020, 17:56

2 to właśność SKM - to co mają aktualnie dostępne.
Niedługo, od 1 lutego, prawdopodobnie będą 2 x 14WE od Industrial Division, czyli przez ponad rok sumarycznie będzie 4x14WE (w międzyczasie 107 i 108 przejdą P4).
Ogólnie wywaliło mi dzisiaj oczy z orbit - jak szczerze nienawidziłem tych składów parę lat temu, tak teraz ich wyjazd traktuję jak święto. Ale więcej niż 2 obiegi nie powinny być tym obsługiwane. Awaryjne to i konstrukcyjnie przestarzałe.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 6873
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Zielona Italia
Kontakt:

Post autor: Szymon » 03 sty 2020, 12:13

zxcvbnm pisze:
02 sty 2020, 17:56
Awaryjne to i konstrukcyjnie przestarzałe.
Ale jak widać sprawdzone skoro po tylu latach wracają do łask :term:
Zakład Eksperymentów Autobusowych R-11 "KLESZCZOWA" :term:

man1956
Posty: 917
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 03 sty 2020, 13:39

Dziś znowu 107 i 108 na S1. Czy w związku z wydłużeniem S3 do Radzymina zwiększyła się liczba jednostek potrzebnych do obsługi linii SKM?

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 1549
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 03 sty 2020, 15:28

O jeden 27WE.

Na S1 mamy 2x19WE+19WE i 1x14WE+14WE, a nie długo 2x14WE+14WE w związku z wynajęciem składów od ID (i po powrocie 14WE z przeglądów). Prawdopodobnie w celu zwiększenia pojemności składów do czasów nowych EZT. Mimo wszystko 14WE to w praktyce pojemność 7 członowego nowego EZT, daje parę miejsc więcej.
Stara gwardia w natarciu :) Zgadza się, pomimo swoich wad są sprawdzone w swoim boju, a nie licząc przyspieszenia to najbardziej przystosowane 5B/6B do ruchu AGLO. Brakuje tylko wymiany rozruchu oporowego na impulsowy (można było swego czasu wziąść z EW60/EN57KM), żeby nie szarpało, a rozruch przebiegał płynnie z wartością 0,6 m/s2. Silnik asynchroniczny to szczyt marzeń.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

fraktal
Posty: 4417
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 15 lut 2020, 10:27

Ofertę w Nowym przetargu na pociągi dla SKM złożył Newag:
http://m.inforail.pl/chinskich-pociagow ... 21270.html

Łukasz
Posty: 7886
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 15 lut 2020, 14:51

Przypadek, że złożyli ofertę na kwotę o ok. 1% mniejszą niż limit?
ŁK

ashir
Posty: 25997
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 15 lut 2020, 15:33

Prawie 112 mln mniej niż budżet zamawiającego to 1%?

Łukasz
Posty: 7886
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 15 lut 2020, 16:27

A 111.803k na utrzymanie to nie jest jakoś koło 112M?
ŁK

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 24788
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 15 lut 2020, 17:38

Łukasz pisze:
15 lut 2020, 16:27
A 111.803k na utrzymanie to nie jest jakoś koło 112M?
Producent za swoje usługi chciałby otrzymać 667 928 686 zł brutto (w tym 556 821 000 zł za dostarczenie pociągów i 111 103 686 zł za usługi utrzymania). Kwota, jaką stołeczny przewoźnik zamierzał przeznaczyć na realizację zamówienia to 779 328 000 zł brutto.

Czytaj więcej: http://m.inforail.pl/chinskich-pociagow ... 21270.html
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ