Strona 34 z 35

Modernizacja WWK

: 16 kwie 2021, 15:39
autor: fik
Przecież ten las i tak w połowie jest wycięty dzięki nieustającym staraniom Nadleśnictwa Jabłonna, nie ma nad czym płakać.

Modernizacja WWK

: 16 kwie 2021, 17:45
autor: Emyl
Ja tam zrobię lotnisko.

Modernizacja WWK

: 17 kwie 2021, 13:55
autor: Bastian
fik pisze:
16 kwie 2021, 15:39
Przecież ten las i tak w połowie jest wycięty dzięki nieustającym staraniom Nadleśnictwa Jabłonna, nie ma nad czym płakać.
I nic nie sadzą w zamian? Ponadto młodniki nie wymagają ekranów akustycznych.

Modernizacja WWK

: 17 kwie 2021, 14:32
autor: fik
No sadzą, jak to w hodowlach desek się odbywa. Nie bardzo rozumiem, co to ma do rzeczy w kontekście potencjalnego przeprowadzenia linii kolejowej przez ten teren?

Modernizacja WWK

: 17 kwie 2021, 19:35
autor: Łukasz
Najprościej byłoby wybudować tunel.

Modernizacja WWK

: 17 kwie 2021, 19:50
autor: alojz
I to taki głęboki, przeciwatomowy.

Modernizacja WWK

: 18 kwie 2021, 11:37
autor: pawcio
fik pisze:
17 kwie 2021, 14:32
No sadzą, jak to w hodowlach desek się odbywa. Nie bardzo rozumiem, co to ma do rzeczy w kontekście potencjalnego przeprowadzenia linii kolejowej przez ten teren?
Desek to raczej uprawa.

Modernizacja WWK

: 18 kwie 2021, 12:03
autor: fik
Plantacja:)

Modernizacja WWK

: 12 maja 2021, 20:11
autor: zxcvbnm
Nie chcę psuć zabawy, ale znając realia nie ma kasy na ćwierć tunelu nawet

Modernizacja WWK

: 13 maja 2021, 21:38
autor: Glonojad
Czy ja wiem? Przykład "modernizacji" linii do Poznania pokazuje, że są bliscy palenia piędzmi w piecu.

Modernizacja WWK

: 13 maja 2021, 22:06
autor: fik
Też jestem zdziwiony tą opinią, zdecydowanie na inwestycje kolejowe pieniądze są, brakuje jedynie planu i know-how. Tym bardziej, że LK20 do Świercz, choć prowadzona przez PLK, to wynika z koncepcji CPK(*), więc tu zdecydowanie będzie zastawsięapostawsię.

(*) co jest nonsensem, bo równoległa budowa CMK-N, również przewidziana w koncepcji CPK, de facto degraduje obecny ciąg LK9 do roli połączenia z Olsztynem, a w tym kontekście ciężko będzie uzasadnić inwestycję o takim zakresie. A jeśli już komuś marzy się KDP do Olsztyna, to brakuje równie efektywnego czasowo, ale prostszego i tańszego skrótu Mława - Nidzica.

Modernizacja WWK

: 14 maja 2021, 7:00
autor: Glonojad
Może jednak trochę pociągów EIP Kraków - Warszawa- Gdynia pozostanie? Z punktu widzenia przepustotowości Średnicy ma to przecież pewien sens - CPK i tak istotnie zwiększy asymetrię wyjazdów z Warszawy na zachód i wschód.

Modernizacja WWK

: 14 maja 2021, 8:19
autor: fik
Św. Koncepcja nie przewiduje. Z Krakowa do Gdyni ma się jeździć z pominięciem Warszawy.

Modernizacja WWK

: 14 maja 2021, 11:49
autor: Glonojad
Ciekawe, ile będzie pociągów bezpośrednich KRK-GDY, a ile par WAW-KRK oraz WAW-GDY w takim razie. Model grawitacyjny sugeruje, że raczej sporo więcej tych drugich... - może warto już o trzecim torze dalekobieżnym między Centralem a Zachodnim myśleć...

A ta św. Koncepcja ma jakaś podstawę w postaci modelu ruchu oraz wynik w postaci tabelki co ile skąd dokąd?

Modernizacja WWK

: 14 maja 2021, 12:39
autor: fik
Ogródki piwne się otwierają.