Modernizacja WWK

Moderator: JacekM

Która linia powinna być zmodernizowana w pierwszej kolejności? (3 zaznaczenia)

Czas głosowania minął 22 kwie 2006, 10:16

Kutno - Płock
1
1%
Warszawa Wileńska - Zielonka
5
6%
Warszawa Zachodnia - Grodzisk Mazowiecki
7
9%
Warszawa Zachodnia - Rembertów
8
10%
Tłuszcz - Ostrołęka
0
Brak głosów
Warszawa Zachodnia - Włochy
3
4%
Warszawa Wschodnia - Otwock
11
14%
Warszawa Gdańska - Warszawa Praga
2
2%
Legionowo - Wieliszew - Tłuszcz/Zegrze
4
5%
Warszawa - Łódź
13
16%
Warszawa - Radom
3
4%
Warszawa - Gdynia
16
20%
Warszawa Rembertów - Zielonka - Tłuszcz
4
5%
Warszawa - Stojadła - Lublin
4
5%
 
Liczba głosów: 81

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 23 mar 2006, 9:16

[img]http://www.zm.org.pl/share/logo/zm.png[/img] pisze:Inwestycje kolejowe do Regionalnego Planu Operacyjnego Mazowsza

Krzysztof Rytel, 2006.03.22


Dzisiaj odbyło się spotkanie władz Polskich Linii Kolejowych SA z przedstawicielami samorządów województwa mazowieckiego, na którym kolejarze zaprezentowali swoje propozycje do włączenia do przygotowywanego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-13. PKP PLK SA, zarządzająca liniami kolejowymi, jest gotowa wyłożyć własne pieniądze na wkład własny do omawianych projektów. Od samorządowców oczekuje wprowadzenia ich do RPO. Na spotkaniu z udziałem wiceprezesa PKP PLK SA Zbigniewa Szafraskiego oraz Marszałka Województwa Mazowieckiego, Adama Struzika, przedstawiono listę potencjalnych inwestycji.

Polskie Linie Kolejowe zaproponowały włączenie do RPO projektów modernizacji następujących linii:

- Kutno - Płock, 29,4 km, 70 mln zł;

- Warszawa Wileńska - Zielonka, 19,8 km, 33,5 mln zł;

- Warszawa Zachodnia - Grodzisk Mazowiecki, 49,0 km, 78,5 mln zł;

- Warszawa Zachodnia - Rembertów, 16,5 km, 28,0 mln zł;

- Tłuszcz - Ostrołęka, 40,0 km, 70 mln zł;

Razem: 280 mln zł.

Władzom Warszawy przedstawiono do uzgodnień propozycje następujących projektów aglomeracyjnych:

- Warszawa Zachodnia - Włochy, 6,6 km, 25 mln zł (wraz z budową przystanku Ursus Niedźwiadek i modernizacją torów stacji Pruszków);

- Warszawa Wschodnia - Otwock, 42,0 km, 200 mln zł (z przejazdami bezkolizyjnymi);

- Warszawa Gdańska - Warszawa Praga, 6,2 km, 15 mln zł (z modernizacją peronów);

Dodatkowo, ponieważ Koleje Mazowieckie wkrótce zamierzają uruchomić pociągi na trasie Legionowo - Zegrze i Legionowo - Wieliszew - Tłuszcz, istnieje możliwość modernizacji tych linii (koszt 8,3 mln zł).

Ponadto z funduszy unijnych na okres 2004-06 oraz z Programu Operacyjnego Środowisko na lata 2007-13 będą modernizowane linie:

- Warszawa - Łódź do 140-160 km/h oraz Warszawa - Gdynia do 160 - 200 km/h (obie inwestycje mają rozpocząć się w bieżącym roku);

- Warszawa - Radom do 160 km/h (z drugim torem pomiędzy Warką i Radomiem oraz odgałęzieniem do lotniska Okęcie);

- Warszawa Rembertów - Zielonka - Tłuszcz;

- być może też trasa do Lublina przez Mińsk Mazowiecki i Pilawę (z ominięciem Otwocka).

Marszałek województwa mazowieckiego, Adam Struzik zastrzegł, że projekty Polskich Linii Kolejowych będą konkurować z innymi i nie będą traktowane ulgowo. Jednocześnie Polskie Linie Kolejowe zapewniły, że są w stanie zapewnić wkład własny, a proszą samorządy nie o pieniądze, tylko o samo wpisanie zaproponowanych projektów do RPO.


[ Komentarz dodany przez: MeWa: 2008-04-12, 00:06 ]
Zmiana koloru tematu. MeWa
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6104
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 23 mar 2006, 10:22

Warszawa-Łódź i Warszawa-Gdynia, bo przejazd między tymi miastami byłby dużo krótszy,na czym oba miasta by skorzystały.Dodatkowo przecież między Łodzią a Warszawą ma być lotnisko.

A jeśli chodzi o lokalne połączenie to z Wschodniej do Otwocka, bo teraz SKM się wlecze ;)
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36587
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 23 mar 2006, 10:46

(wraz z budową przystanku Ursus Niedźwiadek i modernizacją torów stacji Pruszków)
=D> =D> =D>
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 23 mar 2006, 13:14

Grodzisk - bo duze potoki
Zach - Remebertów - bo fatalny stan
Gdynia - za IC z predkościa 20km/h
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

MaG
Posty: 28
Rejestracja: 22 gru 2005, 21:43
Lokalizacja: Piaseczno - Gołków

Post autor: MaG » 23 mar 2006, 17:12

Dwa odcinki najbardziej oczywiste to Warszawa Zach. – Rembertów (odcinek Warszawa Ochota – Warszawa Powiśle), linia o największym ruchu, a o najgorszym stanie oraz Warszawa – Gdynia (odcinek do Nasielska), tutaj powstaje pytanie jak ta linia została doprowadzona do tak fatalnego stanu. Zaznaczyłem linię Warszawa Zach. – Włochy chociaż w sumie nie wiadomo czy chodzi o odcinek podmiejski w kierunku Warszawy, czy tory do Pruszkowa z budową przystanku Ursus Niedźwiadek i odbudową torów postojowych w Pruszkowie, obie inwestycje są bardzo potrzebne. Z pilnych spraw dodałbym jeszcze Warszawa Wileńska – Zielonka, ale można było zaznaczyć tylko trzy.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36587
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 23 mar 2006, 17:17

Tak w ogóle, to w ankiecie są dwie opcje: DWZ - Grodzisk i DWZ - Włochy. Może niech autor wątku wyjaśni? :-k
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 23 mar 2006, 18:08

Wzięte z tekstu. Ale IMHO Warszawa Zach - Włochy chodzi o dalekobieżne...
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36587
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 23 mar 2006, 19:37

Przecież dalekobieżne nie zatrzymują się ani we Włochach, ani w Grodzisku...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 23 mar 2006, 19:37

Co nie znaczy, ze nie jest to "punkt" na linii ;)
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 23 mar 2006, 19:51

Bastian pisze:
(wraz z budową przystanku Ursus Niedźwiadek i modernizacją torów stacji Pruszków)
=D> =D> =D>
Szanse na zrealizowanie inwestycji przez Warszawę poza granicami miasta są bliskie zeru :(. Nie dogadają się z podmiejskimi - zwłaszcza, jak bedą ich dalej traktować z "szacunkiem" (vide przejęcie WKD).

I wolałbym, żeby jednak z puli na transport miejski żadnych kolei nie robić, bo można je zrobić z dużo większej puli na ifrę ogółem.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 23 mar 2006, 23:04

Warszawa-Gdynia. Strasznie wkurzające, ponad dwie godziny do Ciechanowa bez postoju w Nasielsku a kiedyś było niecałe dwie z piętnastominutowym postojem w Nasielsku :-? .

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 23 mar 2006, 23:42

Na Otwockiej przydałaby się druga para torów... =P~

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 24 mar 2006, 0:03

Niekoniecznie. Przy tej ilości pospiesznych? To już do Sochaczewa były by o wiele bardziej wskazane...
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8617
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 24 mar 2006, 9:50

:arrow: Widzę, że tylko ja zagłosowałem na linię Warszawa-Radom, która na pewnym odcinku jest jednotorowa. Wydaje mi się, że jej remont jest konieczny, choć osobiście jest mi to obojętne, bo i tak jeżdżę PKS-ami.

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7760
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 24 mar 2006, 12:30

Warka-Radom jest jednotorowa. Ale tej linii to już raczej nic nie pomoże...
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

ODPOWIEDZ