Tramwajowa fantastyka i futurologia

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 5508
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: M1 ▸ Blutspender Platz
Kontakt:

Re: Tramwajowa fantastyka i futurologia

Post autor: Emyl » 14 lut 2019, 16:39

Glonojad pisze:
13 lut 2019, 22:08
Owszem, taki przebieg mógłby być ciekawy. Na Powstańców Śląskich tramwaj podmiejski (czytaj: dużo siedzeń, mniej drzwi) mógłby nawet dać radę, jesli nie byłby jedyną linią. Choć przy linii dedykowanej dla Babic pomyslałbym o wagonach 45 lub 60-metrowych, niskowejściowych, w takcie 10 minutowym, z odcinkami jednotorowymi (przynajmniej w I etapie).
Zaraz GW napisze, że takie tramwaje to w centrum powinny jeździć.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 9139
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 14 lut 2019, 19:36

Na szczęście GW "pisać sobie może".

Mnie wydaje się logiczne, że tramwaj podmiejski z zachodu powinien kończyć przy M2. Niezależnie od tego, czy byłby typu 45 m z siedzeniami 2+1, czy dwukierunkowe Jazzy*. Przynajmniej funkcjonalnie, tzn. mógłby jechać dalej i obsługiwać np. Człuchowską.

Doprowadzenie tego do :mewa: Górczewska może być trudne (z północnego zachodu??), ale nie dałoby się gdzieś do :mewa: Chrzanów? Przecież tam jest obecnie pole...(?)

Kiedyś rysowałem sobie palcem po mapie odnogę M2 (w wykopie np.) polami na południe od Warszawskiej aż po Leszno, z którego dojazd na Świętokrzyską zabierałby orientacyjnie 50 min (33 km/h).

* Emotka czarnego humoru : term :
Nielegalne zmiany kadrowe i ustrojowe w sądownictwie to pełzający zamach stanu.

PiS i Julia Przyłębska przejęli Trybunał Konstytucyjny i teraz ustawiają wyroki pod zapotrzebowanie polityczne. Sędziowie w mniejszości napisali list otwarty, pokazując skalę manipulacji składami orzekającymi. Przeczytaj. Opis w RMF i na oko.press.

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1197
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 14 lut 2019, 20:27

1 Warszawską nie puści tramwaju.
2 Warszawska -bis spadła z planu.
3 Tramwaj do metra Chrzanów conajmniej logiczny.
4 Zabudują tereny i będą krzyczeć o dojazd do centrum, a będą 😎.
5 Więcej kursów obecnych autobusów nie poprawi sytuacji, może trochę przedłużyć małą katastrofę.
6 Pojazdy szynowe są ( powinny ) być uprzywilejowane i taki środek transportu zapewnia szybsze przemieszczanie.
7 Tramy np. 45-metrowe zapewnią odpowiedni komfort, a komfort stania w korkach w samochodzie, w dojeździe do obwodnicy już mnie wkurza. Ale muszę nim jeździć, taki zawód.
Więcej nie piszę bo nie robię 10 przykazań.
Niektóre miasta i wioski wokoło Warszawy to już Warszawa jak zwał tak zwał.
I żeby nie było jestem warszawiakiem z urodzenia i Wychowania (to celowo użyłem z dużej litery).
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 24388
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 lut 2019, 21:33

Emyl pisze:
14 lut 2019, 16:39


Zaraz GW napisze, że takie tramwaje to w centrum powinny jeździć.
Ależ ja bym nie miał nic przeciwko 60-metrowym tramwajom w centrum, bo dzięki temu można by wreszcie przeorganizować sieć na lekkie metro. Tylko mam wciąż nierozwiane wątpliwości, czy skrócenia zielonego (pałki) by wystarczyło na wydłużenie międzyzielonego (ewakuacji).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ