Priorytety dla tramwajów

Moderator: Wiliam

Stary Pingwin
Posty: 4884
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Re: Priorytety dla tramwajów

Post autor: Stary Pingwin » 13 gru 2019, 11:44

Pas rozbiegowy jest jednocześnie zatoką przystankową.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 24588
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 gru 2019, 12:55

Lepszą nazwą jest pas włączeń.
@Bastian I czym się to różni od skretu w prawo na zielonej strzalce na zwykłym skrzyzowaniu? Też musisz obserwować kierunek główny.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 9507
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 13 gru 2019, 13:22

Piotrek_2274 pisze:
13 gru 2019, 11:23
Na tym skrzyżowaniu to jeszcze by się przydał patrol Policji wlepiający mandaty kierowcom blokującym ruch - notorycznie zatrzymują się przed Marynarską zamiast kontynuować jazdę pasem rozbiegowym.
Z drugiej strony, jeśli kierowca boi się, że nie wjedzie na ten pas do włączeń i zahaczy o sąsiedni pas zwykły, na którym pędzą auta, i że spowoduje kolizję, to czeka na dziurę. To jest całkiem logiczne.
Podpiszcie proszę petycję w obronie sędziego szykanowanego przez PiS! https://www.petycjeonline.com/robimy_to ... j_polskiej

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 35506
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 13 gru 2019, 14:22

Glonojad pisze:
13 gru 2019, 12:55
Lepszą nazwą jest pas włączeń.
@Bastian I czym się to różni od skretu w prawo na zielonej strzalce na zwykłym skrzyzowaniu? Też musisz obserwować kierunek główny.
Tym, że oprócz tego masz też zielone ogólne, kiedy taki tramwaj mógłby cię nie obchodzić. Tu masz tylko strzałkę. Zmniejsza to przepustowość tego wylotu, bo albo stoisz, bo tramwaj jedzie, albo stoisz, bo nie wiesz, że to on stoi. Różnica może subtelna, ale jest.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2869
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09
Kontakt:

Post autor: Jarek » 13 gru 2019, 23:04

Gdyby od razu uruchomiono sterowanie akomodacyjne, te problemy byłyby bardzo złagodzone. Nie jestem dobrej myśli. Spodziewam się dużych problemów z wdrożeniem i ostatecznie zmiany sterownika na taki, który będzie programowany przez doświadczony i profesjonalny personel.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 24588
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 gru 2019, 19:13

Bastian pisze:
13 gru 2019, 14:22
Glonojad pisze:
13 gru 2019, 12:55
Lepszą nazwą jest pas włączeń.
@Bastian I czym się to różni od skretu w prawo na zielonej strzalce na zwykłym skrzyzowaniu? Też musisz obserwować kierunek główny.
Tym, że oprócz tego masz też zielone ogólne, kiedy taki tramwaj mógłby cię nie obchodzić. Tu masz tylko strzałkę. Zmniejsza to przepustowość tego wylotu, bo albo stoisz, bo tramwaj jedzie, albo stoisz, bo nie wiesz, że to on stoi. Różnica może subtelna, ale jest.
No ale przecież widać, że tramwaj stoi. Jak ktoś nie jest w stanie ocenić, czy 30-metrowy, 40-tonowy pojazd stoi, czy jest w ruchu, to powinien jechać taksówką. Wyobraźmy sobie, że światła tam nie zadziałały - w takiej sytuacji też trzeba ustąpić pierwszeństwa tramwajowi. Czym się te sytuacje różnią?

Poza tym powtarzam - nie ma możliwości, żeby zielona strzałka poprowadziła pod koła tramwaju. To nie jest kolizja dozwolona. Może jednak kierowcy, którzy mają wątpliwości, niech sięgną do przepisów? Dla wszystkich będzie lepiej.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 9507
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 14 gru 2019, 19:46

Stać stoi - ale czy ruszy? Przecież ma pierwszeństwo.
Podpiszcie proszę petycję w obronie sędziego szykanowanego przez PiS! https://www.petycjeonline.com/robimy_to ... j_polskiej

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3301
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: ZH 8048

Post autor: Dantte » 14 gru 2019, 21:48

Wiele lat działały skrzyżowania/ronda/place (i nadal działają) z przystankiem przed wjazdem na nie. I były/są bez świateł. I ludzie sobie dawali radę.
Czasem mam wrażenie, że brak świateł byłby bezpieczniejszy.
es isch eifach luschtig wie ma sich mit jedi witeri öv entschidig i warschau vo weschte entfernet
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 5 9 10 14 24 31 33 72 80 83 89 S2 S6 S7 S8 S9 S14 S15 S16 S19 S21 S24 IR36

Stary Pingwin
Posty: 4884
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 15 gru 2019, 10:28

Miszczowie kierownicy są mniej ogarnięci ,niż kiedyś.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 24588
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 15 gru 2019, 19:48

Gwoli sprawiedliwości, motorniczowie niektórzy też.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2869
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09
Kontakt:

Post autor: Jarek » 15 gru 2019, 20:55

Tramwaje autonomiczne rozwiążą ten problem.

px33
Posty: 1251
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 15 gru 2019, 21:16

To chyba jednak mimo wszystko dość odległa przyszłość, przynajmniej na trasach "miejskich".

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 24588
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 15 gru 2019, 21:32

Wręcz przeciwnie - sądzę, że szybsza, niż pojazdy indywidualne, a są już na świecie miasta, gdzie takie jeżdżą. Tramwaj autonomiczny zresztą też.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

mkm101
Posty: 823
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 15 gru 2019, 21:56

Glonojad pisze:
15 gru 2019, 21:32
Wręcz przeciwnie - sądzę, że szybsza, niż pojazdy indywidualne, a są już na świecie miasta, gdzie takie jeżdżą. Tramwaj autonomiczny zresztą też.
Obawiam się że taki tramwaj zrobi wielogodzinne zatrzymanie nie potrafiąc wjechać na Rondo Czterdziestolatka w godzinach popołudniowego szczytu

Yelonker
Posty: 542
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 15 gru 2019, 21:59

mkm101 pisze:
15 gru 2019, 21:56
Obawiam się że taki tramwaj zrobi wielogodzinne zatrzymanie nie potrafiąc wjechać na Rondo Czterdziestolatka w godzinach popołudniowego szczytu
Pojazd autonomiczny nie ma wgranego komponentu empatii, to kierowcy będą mieli problem.

ODPOWIEDZ