Przystanki [historia]

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 21
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Re: Przystanki [historia]

Post autor: AdamKlocusky » 04 kwie 2021, 15:12

misiek34 pisze:
04 kwie 2021, 1:11
To samo dotyczyło przenosin ZP-5075.
Najpierw miescil sie bezpośrednio przy dużych krzaczorach, później został cofnięty o ok 25 metrów bliżej mijanki Gorce.
Prawdopodobnie dla latwiejszego dostępu do przystanku dla mieszkańców Bemowa IV.
Ta ostatnia lokalizacja nawet doczekala sie wiaty.
Czyli rozumiem, że ZP-5075-MARYNIN znajdował sie mniej więcej w lokalizacji obecnego ZP-5074-MARYNIN (d. POD KOŁO)?
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

Awatar użytkownika
misiek34
Posty: 330
Rejestracja: 15 maja 2011, 18:30
Lokalizacja: Bemowo

Post autor: misiek34 » 04 kwie 2021, 17:09

AdamKlocusky pisze:
04 kwie 2021, 15:12
misiek34 pisze:
04 kwie 2021, 1:11
To samo dotyczyło przenosin ZP-5075.
Najpierw miescil sie bezpośrednio przy dużych krzaczorach, później został cofnięty o ok 25 metrów bliżej mijanki Gorce.
Prawdopodobnie dla latwiejszego dostępu do przystanku dla mieszkańców Bemowa IV.
Ta ostatnia lokalizacja nawet doczekala sie wiaty.
Czyli rozumiem, że ZP-5075-MARYNIN znajdował sie mniej więcej w lokalizacji obecnego ZP-5074-MARYNIN (d. POD KOŁO)?
Wybacz moje niedopatrzenie.
Masz rację. To ZP-5075-MARYNIN, który był bliżej obecnej S8 został zlikwidowany, a ZP-5074-POD KOŁO z lokalizacji przed łuku został przerzucony na dwutor z jednoczesnym cofnięciem bliżej mijanki Górce /ob.Siodlarska/ do obecnej lokalizacji.
AdamKlocusky pisze:
04 kwie 2021, 15:12
...ZP-5074-MARYNIN (d. POD KOŁO)?
Nie. ZP-5074 będąc na jednotorze nigdy nie nosił nazwy POD-KOŁO
POD KOŁO nosił ZP-5074 To jest ten ZP, który dostał wiatę z BW-1920 r (jak na zdjęciu)
Natomiast, gdy mówimy o likwidacji ZP-5075, to musiał byc zlikwidowany wraz z przeniesieniem linii "20" na dwutor.
Załączniki
WP_20210404_16_55_20_Pro.jpg

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 21
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 04 kwie 2021, 20:09

misiek34 pisze:
04 kwie 2021, 17:09
AdamKlocusky pisze:
04 kwie 2021, 15:12


Czyli rozumiem, że ZP-5075-MARYNIN znajdował sie mniej więcej w lokalizacji obecnego ZP-5074-MARYNIN (d. POD KOŁO)?
Wybacz moje niedopatrzenie.
Masz rację. To ZP-5075-MARYNIN, który był bliżej obecnej S8 został zlikwidowany, a ZP-5074-POD KOŁO z lokalizacji przed łuku został przerzucony na dwutor z jednoczesnym cofnięciem bliżej mijanki Górce /ob.Siodlarska/ do obecnej lokalizacji.
Czyli reasumując: ZP-5075-MARYNIN został zlikwidowany zaś ZP-5074 przeniesiony do obecnej lokalizacji wraz z przerzuceniem ruchu na dwutor?
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 21
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 04 kwie 2021, 20:30

Czy kojarzy ktoś daty uruchomienia i likwidacji ZP-3206-PIEKAŁKIEWICZA (przyst. nr 02 - nż: 141)?
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 21
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 04 kwie 2021, 20:45

Swoją drogą czy ktoś posiada paczki rozkładów z 2000 roku? Jeżeli tak i chciałby się podzielić to chętnie przyjmę :)
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

michael112
Posty: 1976
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 04 kwie 2021, 21:44

AdamKlocusky pisze:
04 kwie 2021, 20:30
Czy kojarzy ktoś daty uruchomienia i likwidacji ZP-3206-PIEKAŁKIEWICZA (przyst. nr 02 - nż: 141)?
Chyba wtedy kiedy przerzucili 141 z al. Witosa na Chełmską. Ale ciekawiło mnie, czemu nie przywrócono tego przystanku jak - po otwarciu TS - autobusy pojechały Witosa ponownie (linia 143).
AdamKlocusky pisze:
04 kwie 2021, 20:45
Swoją drogą czy ktoś posiada paczki rozkładów z 2000 roku? Jeżeli tak i chciałby się podzielić to chętnie przyjmę :)
Też chętnie skorzystam. A nawet z lat 90. - jeszcze lepiej. ;)

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 4829
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 04 kwie 2021, 22:16

michael112 pisze:
04 kwie 2021, 21:44
AdamKlocusky pisze:
04 kwie 2021, 20:30
Czy kojarzy ktoś daty uruchomienia i likwidacji ZP-3206-PIEKAŁKIEWICZA (przyst. nr 02 - nż: 141)?
Chyba wtedy kiedy przerzucili 141 z al. Witosa na Chełmską. Ale ciekawiło mnie, czemu nie przywrócono tego przystanku jak - po otwarciu TS - autobusy pojechały Witosa ponownie (linia 143).
Wcześniej nie było ZP Bartoszka. Widocznie uznali, że zbyt blisko Bartoszka no i być może układ drogowy nie pozwala. Bo w sumie przystanek Piekałkiewicza był rozsądniej położony niż Bartoszka.


A no i dodatkowo wcześniej też nie było przystanku Tor Stegny na Witosa. Ale czy uruchomili od razu po otwarciu TS to nie wiem.

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 21
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 05 kwie 2021, 0:48

michael112 pisze:
04 kwie 2021, 21:44
AdamKlocusky pisze:
04 kwie 2021, 20:30
Czy kojarzy ktoś daty uruchomienia i likwidacji ZP-3206-PIEKAŁKIEWICZA (przyst. nr 02 - nż: 141)?
Chyba wtedy kiedy przerzucili 141 z al. Witosa na Chełmską. Ale ciekawiło mnie, czemu nie przywrócono tego przystanku jak - po otwarciu TS - autobusy pojechały Witosa ponownie (linia 143).
Udało mi się wstępnie ustalić na podstawie paczek rozkładów, że likwidacja nastąpiła w okresie od 1 stycznia do 13 maja 2002. Sprawdziłem komunikaty z tego okresu, ale żaden nie wspomina nic o likwidacji. Odnośnie wycofania 141z al.Witosa, to sprawdziłem komunikat i choć wspominają o likwidacji/zawieszeniu przystanków to nic nie mówią o PIEKAŁKIEWICZA 02.
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 21
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 06 kwie 2021, 12:30

AdamKlocusky pisze:
31 mar 2021, 11:23
Ostatnio natknąłem się na zespół POD IM.WARNEŃCZYKA BRAMA (przystanek nr 02 - charakter na żądanie: 154, 182, 382 i 611), istniejący od 21.09.2001 (komunikat: https://web.archive.org/web/20011223195 ... 010921.htm) do 14.10.2001 włącznie (komunikat: https://web.archive.org/web/20020312110 ... 011015.htm). Czy ktoś zna/pamięta jego nr ewidencyjny?
Otrzymałem wiadomość od ZTM w tej sprawie i mamy odpowiedź na naszą zagadkę:
„(...) po weryfikacji ustalono, że numer ewidencyjny dawnego zespołu przystankowego POD IM. WARNEŃCZYKA BRAMA to 4142.”
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

michael112
Posty: 1976
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 11 kwie 2021, 11:51

Pytanie bardziej o rozkłady niż o przystanki, ale chyba nie ma odpowiednika do tego tematu?
Czy wie ktoś, z jaką częstotliwością kursowały linie:
- 519 w okresie 1993.09.01-2001.07.31 (uruchomienie zasilenia w postaci 419)
- 140 w okresie 1992.07.01-1993.08.31 (okres od "połknięcia" linii 151 do likwidacji i przekształcenia w 519)
oraz ewentualnie (o ile ktokolwiek kojarzy i pamięta)
- linia 139bis w okresie 1982.12.23-1983.08.06
- i linia 139 w okresie 1980.09.08-1982.11.24 (po zlikwidowaniu linii sezonowej POWSIN)

Głównie mi chodzi o częstotliwość w sezonie letnim, szczególnie w dni wolne a może i w dni robocze.
Są to okresy, kiedy Powsin w sezonie "wisiał" na jednej linii.
Wg Trasbusa, do sezonu 1980 kursowała linia specjalna P, a później "POWSIN".
Następnie była dwu-trzy-letnia przerwa, kiedy Powsin "wisiał" na samym 139/139bis i w 1983, ale dopiero od sierpnia, doszło sezonowe zasilenie w postaci wydłużenia linii 140.
W roku 1992 zaorano podstawową linię dla Powsina - wówczas 151 - a linia zasilająca (wówczas 140) stała się linią podstawową, kursując tam cały tydzień. Tym samym od lipca 1992 r. Powsin znowu "wisiał" na jednej linii: najpierw przez dwa sezony - 140, a później 519.
W 2001 r. od sierpnia uruchomiono zasilenie w postaci linii 419, od sezonu 2002 do bodajże 2010 zasilenie zapewniało wydłużone 130. W sezonie 2011 było to natomiast 439.
Od 2012 ponownie jest samo 519, przy czym do 2019 r. były zasilenia w weekendy sezonu. Tylko w 2020 nie było - w ostatnich latach - żadnego zasilenia.

Chciałem się zorientować czy w latach 90. i tych początkowych 80. były jakieś zasilenia komunikacji do Powsina w sezonie i czy rok 2020 jest faktycznie pierwszym od Bóg wie kiedy rokiem, kiedy autobus do Powsina przyjeżdżał nawet w sezonie co pół godziny.

Awatar użytkownika
misiek34
Posty: 330
Rejestracja: 15 maja 2011, 18:30
Lokalizacja: Bemowo

Post autor: misiek34 » 11 kwie 2021, 15:09

michael112 pisze:
11 kwie 2021, 11:51
Pytanie bardziej o rozkłady niż o przystanki, ale chyba nie ma odpowiednika do tego tematu?
Jest, jest.
Specjalnie założyłem temat. :lol:
https://wawkom.waw.pl/viewtopic.php?f=3 ... ead#unread

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 4829
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 12 kwie 2021, 0:20

Ja już nie pamiętam, ale rozkład z maja '99 podaje, że 519 było co 22 w DP i co 16 w DS. Wtedy w DP było też 414 z Wilanowa dlatego rozkład w DP taki słaby. Wcześniej chyba kursowało co 12 minut w DP w g. szczytu ale mogę się mylić. Przez jakiś czas mimo kursowania 414 częstotliwość 519 była wyższa. Nie pamiętam jak to było w sezonie w DS ale być może zmieniali tylko tabor na większy.

Co do starych wzmocnień to był jeszcze epizod nieudany z wydłużeniem P do Powsina. Tego ze Stegien na Bemowo. Trasbus podaje, że w licu '90 w DP.

michael112
Posty: 1976
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 30 kwie 2021, 12:25

Na facebooku WTP jeden z komentujących napisał że dawniej wszystkie 6 peronów na pętli przy Wilanowskiej było wykorzystywane przez komunikację miejską, później liczba ta zmnieszała się do 5, następnie do 4 i teraz ponownie do 5. Jeden lub dwa perony są wynajmowane pod PKS i komunikację prywatną.
Z moich wspomnień, odkąd pamiętam, jeden peron był zawsze zajmowany przez PKS, z tym że przed remontem kilkanaście lat temu było to na odwrót niż obecnie i PKSy zajmowały stanowisko najbardziej wysunięte na północ.
Kiedy były takie czasy że ZTM/MZK zajmowało wszystkie perony? Czy może było tak przed likwidacją dworca PKS koło parku Dreszera koło Ursynowskiej? Dworzec ten zlikwidowano jak miałem 4-5 lat i chociaż sam dworzec przy parku Dreszera pamiętam jak przez mgłę, to już ustawienia autobusów ZTM przy Wilanowskiej nie pamiętam w ogóle.

pietia
Posty: 754
Rejestracja: 29 maja 2007, 14:21

Post autor: pietia » 30 kwie 2021, 20:22

Dworzec PKS Mokotów zlikwidowano w 1996 albo 1997, wtedy odjazdy autobusów stamtąd przeniesiono na Wilanowską jak słusznie piszesz - na najbardziej "północny" peron). Wcześniej nie kojarzę, by z Wilanowskiej odjeżdżały jakieś autobusy nie-ZTM-owskie. Nie pamiętam jednak dokładnego rozkładu przystanków i tego, czy autobusy ZTM odjeżdżały ze wszystkich peronów, czy też któryś był wykorzystywany jako np. techniczny. Wiadomo, że do 1995 r. z obecnego peronu PKS odjeżdżały trolejbusy, i chyba też 709/727 przez pierwszy okres z niego korzystały

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8553
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 30 kwie 2021, 23:20

:arrow: W czasach świetności PolskiegoBusa jeden peron był w całości przeznaczony tylko dla autobusów tego przewoźnika, a i tak zdarzało się, że zjeżdżało się tam ich naraz tyle, że nie mieściły się na stanowisku i kierowcy musieli kombinować, w jakiej kolejności i gdzie się ustawić, żeby nie zablokować tych, którzy będą odjeżdżali wcześniej. Stare, dobre czasy, choć przecież to wcale nie było aż tak dawno.

ODPOWIEDZ