Węższe główne ulice Śródmieścia?
Moderator: Wiliam
A to faktycznie będzie rozwałka jakiej nie byłem świadomy.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36653
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Z kolei nie znajduje to potwierdzenia w obrazkach.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Bo to tylko obrazki, a nie gotowe projekty przecież. Podobno to sam ZTM nalegał na gwiazdę w centrum.
-
- Posty: 454
- Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
- Kontakt:
Tak mnie zastanawia, czy ktoś przy planach przebudowy Jerozolimskich wziął pod uwagę, że wydłuży się czas przejazdu tramwajów. Obecnie na odcinku pomiędzy przystankiem Most Poniatowskiego a przystankiem Dw. Centralny są (nie licząc tych przystanków) 3 przystanki i światła przy Emilii Plater, czyli maksymalnie 4 miejsca zatrzymania. Według planów przystanki Krucza i Muzeum Narodowe w kierunku Pragi mają być przesunięte na wschodnią stronę skrzyżowań (z dojściem z obu stron). Oprócz tego mają być nowe przejścia (planowane w tym roku przy Parkingowej i Poznańskiej oraz przy Brackiej, Pankiewicza i wejściu do PKP Powiśle). Czyli dojdzie 7 nowych świateł. Na pewno tramwaje nie będą stawać wszędzie, ale nie ma szans, żeby wszędzie przejechały bez zatrzymania. Pomijając kwestie jak to wpłynie na ruch drogowy, to na pewno nie będzie to obojętne dla tramwajów, bo raczej nie da się stworzyć idealnego priorytetu. Czy rzeczywiście musi być dojście z dwóch stron do każdego przystanku i przejścia przy każdej bocznej uliczce?
Założenie jest chyba takie że po to przestawia się przystanki by zgrać to lepiej z priorytetem. A dojścia z obu stron od razu powodują, że czas jazdy skraca się o czas dojścia do tramwaju, także nawet jak minutę łącznie straci tramwaj to na dojściu do przystanku może 2 minuty zyskać.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Dwie informacje z Telewizyjnego Kuriera Warszawskiego. Dość wymowne.
Jednego dnia: ratusz chce zwęzić Aleje Jerozolimskie. To spowoduje tam ogromne korki!
Drugiego dnia: ratusz chce zwęzić ulicę Sokratesa. Dlaczego tyle trzeba było na to czekać?
Jednego dnia: ratusz chce zwęzić Aleje Jerozolimskie. To spowoduje tam ogromne korki!
Drugiego dnia: ratusz chce zwęzić ulicę Sokratesa. Dlaczego tyle trzeba było na to czekać?
-
- Posty: 5831
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Zapraszam na wąską Marszałkowską, na odcinku jednego przystanku jest 5 pdp. Każde żyje własnym życiem, tzn. tramwaj na każdym stoi.Krzysztof_J pisze: ↑28 maja 2021, 14:47Tak mnie zastanawia, czy ktoś przy planach przebudowy Jerozolimskich wziął pod uwagę, że wydłuży się czas przejazdu tramwajów. Obecnie na odcinku pomiędzy przystankiem Most Poniatowskiego a przystankiem Dw. Centralny są (nie licząc tych przystanków) 3 przystanki i światła przy Emilii Plater, czyli maksymalnie 4 miejsca zatrzymania. Według planów przystanki Krucza i Muzeum Narodowe w kierunku Pragi mają być przesunięte na wschodnią stronę skrzyżowań (z dojściem z obu stron). Oprócz tego mają być nowe przejścia (planowane w tym roku przy Parkingowej i Poznańskiej oraz przy Brackiej, Pankiewicza i wejściu do PKP Powiśle). Czyli dojdzie 7 nowych świateł. Na pewno tramwaje nie będą stawać wszędzie, ale nie ma szans, żeby wszędzie przejechały bez zatrzymania. Pomijając kwestie jak to wpłynie na ruch drogowy, to na pewno nie będzie to obojętne dla tramwajów, bo raczej nie da się stworzyć idealnego priorytetu. Czy rzeczywiście musi być dojście z dwóch stron do każdego przystanku i przejścia przy każdej bocznej uliczce?
miłośnik 13N
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Czas przejazdu tramwajów zdecydowanie nie był priorytetem.Krzysztof_J pisze: ↑28 maja 2021, 14:47Tak mnie zastanawia, czy ktoś przy planach przebudowy Jerozolimskich wziął pod uwagę, że wydłuży się czas przejazdu tramwajów.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
- Posty: 717
- Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45
No dobrze, ale nie straszmy, że od zwężenia ulic tramwaje będą miały gorzej. Przy "losowej" sygnalizacji statystycznie czy przystanek jest przed czy za skrzyżowaniem nie powinno mieć znaczenia, jak mamy priorytety, powinno tylko pomóc.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Przy losowej sygnalizacji dokładnie każda dodatkowa statystycznie dodaje stratę czasu. Priorytet da się oczywiście zrobić prawie częściej, ale przy licznych i sprzecznych wymaganiach opiniodawców (np. żądanie priorytetu autobusowego przy 45 tramwajach na godzine i druigie tyle autobusach, plus dla autobusów na ciągach kolizyjnych; przejścia dla pieszych "na raz", zapewnienie koordynacji sieciowej o usztywnionych w skali połowy dzielnicy cyklach) dobrze by było jednak chociaż układ przystanków przemyśleć.
Więc jeśli po przebudowie czas przejazdu tramwajöw wzrośnie o mniej, niż 2 minuty, to i tak będzie sukces.
Więc jeśli po przebudowie czas przejazdu tramwajöw wzrośnie o mniej, niż 2 minuty, to i tak będzie sukces.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
- Posty: 5831
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Przy uspokojeniu ruchu samochodowego, tramwaje dostają w tylny sprzęg ?
miłośnik 13N
Porów... zrównywanie Sokratesa i Jerozolimskich ma tyle samo sensu co zrównywanie Warszawy i Kopenhagi przez ekipę Trzaskowskiego.
Bo ponieważ? Podobne do siebie ulice w części drogowej.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
Akurat porównywanie Warszawy i Kopenhagi na dużo wspólnego. Akurat mamy podobną gęstość zaludnienia patrząc po odległości od centrum.
http://zm.org.pl/?a=war_jak_cop-195
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
- Daniel_FCB
- (kaczofob)
- Posty: 1599
- Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
- Lokalizacja: Natolin
To kiedy będą przejścia naziemne przy rondzie Dmowskiego?
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... gowki.html
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... gowki.html
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM