Priorytety dla tramwajów

Moderator: Wiliam

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 05 gru 2021, 13:20

Dla 4 doszła jeszcze 10 na Trasie WZ, na dosyć długim odcinku, od łuku do przystanku Stare Miasto. Na 11Listopada też 10. W zimie powinno przybywać śnieżynek, a nie dziesiątek.
miłośnik 13N

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 09 gru 2021, 15:14

Muszę wam coś wyznać. Bardzo podoba mi się sygnalizacja na przeplotce przy pętli Nowe Bemowo, nareszcie jest normalnie i tramwaj nie czeka 2 minuty na zezwalające. Brawo dla osób odpowiedzialnych za nowy program sygnalizacji.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 09 gru 2021, 15:49

Nie chcę siać defetyzmu, ale tam niestety cały czas jest stary program, po prostu konserwator musiał wskrzesić sterownik lub/i detekcję - zobaczymy, na ile wystarczy.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Kelly
Posty: 1510
Rejestracja: 14 lis 2011, 18:29

Post autor: Kelly » 09 gru 2021, 18:06

Ja za to szanuję zmianę na Wiatracznej. Jadąc Grochowską od Zielenieckiej, zamiast światła jednocześnie na wprost i w prawo, obecnie pali się najpierw na wprost a następnie w prawo. Trafisz 22/26, cykl gratis.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 09 gru 2021, 19:48

To dlatego, że "w prawo" nie może się świecić jednocześnie z zielonym ogólnym samochodowym od Gocławka (bo strzałka oznacza bezkolizyjność). Oczywiście w adaptacji (będzie do końca roku) będzie to wzbudzane.

Alternatywa było pozostawić grupę prosto+prawo na 7 sekund raz w cyklu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 09 gru 2021, 20:00

Od Gocławka w lewo mogą skręcać tylko autobusy. Reszta musi wcześniej odbić prawo, lewo i ulicą Wiatraczną dostać się na Rondo, które rondem nie jest.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 09 gru 2021, 21:08

I, niestety, wywalenie autobusów stamtąd, ani wydzielenie im pasa, ani zrobienie im śluzy do prawoskretu z ogryzka prawego pasa - i co tam jeszcze było rozważane - nie wchodziło w grę.

A tak to po prostu na zgłoszenie ze zwrotnicy albo z GPS wpuści się 22/26 na pętlę i wio.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 09 gru 2021, 21:30

Stary Pingwin pisze:
09 gru 2021, 15:14
Muszę wam coś wyznać. Bardzo podoba mi się sygnalizacja na przeplotce przy pętli Nowe Bemowo, nareszcie jest normalnie i tramwaj nie czeka 2 minuty na zezwalające. Brawo dla osób odpowiedzialnych za nowy program sygnalizacji.
Tam dziwne rzeczy dzieją się, w weekend dwa razy trzymało przez ponad minutę pionowe pomimo, że nie było tramwaju.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 09 gru 2021, 22:13

Glonojad pisze:
09 gru 2021, 21:08
I, niestety, wywalenie autobusów stamtąd, ani wydzielenie im pasa, ani zrobienie im śluzy do prawoskretu z ogryzka prawego pasa - i co tam jeszcze było rozważane - nie wchodziło w grę.
Trzeba było w ramach przebudowy Grochowskiej odwrócić relację zawrotki za przystankami, ośluzować ją a na prawym pasie za ul. Wiatraczną zrobić przystanek, który przy okazji poprawiłby przesiadki z Zapłowiecza w tramwaje ruszające z Wiatracznej. Wtedy skręt dla autobusów na samym rondzie nie byłby do czegokolwiek potrzebny.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 gru 2021, 15:27

Zawrotka musiała zostać w obecnym kształcie bo wyleciały dwie poprzednie. Natomiast przebudowa świadomie została odsunięta od samego skrzyżowania, bo miała być wowczas robiona Obwodnica Srodmiejska.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 24 gru 2021, 23:46

Zawrotka mogłaby być podwójna, zewnętrznie styczna. W sumie i tak by to niczego od strony sterowania nie zmieniło.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 25 gru 2021, 18:29

Zawrotka podwójna, w tym jedna dla autobusów, musiałaby być dużo większa (na Grójeckiej zastępcza za Harfową miała dobre 15 m długości) i niekoniecznie w tym układzie miałaby możliwosć działać bez sygnalizacji - jednak co innego zawracanie ososóbwek z pasem włączeń i wyłaczeń, co innego - autobusów, które zaraz musiałyby się przez 2 pasy przepleść w prawo. I cały czas nie wiem, po co.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 25 gru 2021, 18:56

Żeby autobusy kończące na Wiatracznej wyrzucały pasażerów do przesiadek w tramwaje ruszające z pętli nieco szybciej niż po całego ronda. Dla mnie to oczywiste że to trzeba by osygnalizować. A faza do zawracania mogłaby być na tyle krótka, że w priorytecie specjalnie przeszkadzać nie powinna.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 25 gru 2021, 19:29

No moim zdaniem skręt z lewego pasa na zasadach ogólnych to jest właśnie szybciej, niż zawracanie za przystankami w stronę Lubelskiej na dodatkowej fazie i potem powrót na rondo.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 25 gru 2021, 21:03

Tylko dziś te linie pasażerów wypuszczają dopiero na pętli po całego ronda. Robiąc przystanek tak jak postuluje oszczędziłbyś na przesiadkach że 3-4 minuty.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ODPOWIEDZ