Przepraszamy za utrudnienia związane z przedłużeniem ważności certyfikatu SSL. W przypadku występowania w przeglądarce komunikatów o nieprawidłowościach, prosimy o wyczyszczenie plików tymczasowych.

Przystanki [historia]

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 607
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Re: Przystanki [historia]

Post autor: Piotrek_2274 » 14 lut 2022, 17:08

patryk148 pisze:
12 lut 2022, 15:13
Mam taki problem. Na mapie z 1976 roku znalazłem w spisie linii 389. Tymczasem trasbus nic o tej linii nie pisze i nie ma ona swojej kartoteki.

Czy ta linia istniala przez kilka miesięcy i stała się 489?
Na trasbusie jest kartoteka 389, tylko link w spisie linii "wsiąkł". Wejdź sobie np. w 388 i z palca przerób adres www na 389. Ciekawe, że w opisach w kartotece 489 nie ma odnośnika, że linia powstała z 389.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1697
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 14 lut 2022, 17:39

Jak już wpadliśmy w "trzysetki" - istniała dawno temu przez ok. 3 lata (jak wynika z trasbusa) linia 358. Interesują mnie przystanki w rejonie jej wschodniego krańca - rozumiem, że jej kraniec "Kinowa" znajdował się w rejonie dzisiejszego przystanku Rozłucka. Tu pojawia się pytanie - czy ta linia miała jakiś przystanek pomiędzy skrzyżowaniem Kinowa/Waszyngtona (obecny ZP Kinowa) i krańcem? Znacznie później mieszkałem wiele lat w bloku o zmiennym adresie Kinowa 14/Walewska 2 i gdzieś obiło mi się o uszy (od babci albo sąsiadki), że na Walewskiej przy tym bloku był kiedyś przystanek autobusowy - i teraz nie wiem, czy to tylko legenda wymyślona dla dzieciaka, czy rzeczywiście taki przystanek był, a linia 358 najbardziej do niego pasuje.

Awatar użytkownika
stront
Posty: 159
Rejestracja: 20 gru 2005, 15:45
Lokalizacja: Górce
Kontakt:

Post autor: stront » 15 lut 2022, 10:58

Piotrek_2274 pisze:
14 lut 2022, 17:08
patryk148 pisze:
12 lut 2022, 15:13
Mam taki problem. Na mapie z 1976 roku znalazłem w spisie linii 389. Tymczasem trasbus nic o tej linii nie pisze i nie ma ona swojej kartoteki.

Czy ta linia istniala przez kilka miesięcy i stała się 489?
Na trasbusie jest kartoteka 389, tylko link w spisie linii "wsiąkł". Wejdź sobie np. w 388 i z palca przerób adres www na 389. Ciekawe, że w opisach w kartotece 489 nie ma odnośnika, że linia powstała z 389.
Rzecz jest jeszcze bardziej zabawna. Otóż linia 389... nie istniała. Była planowana, pojawiła się na jej temat informacja na jednym planie Warszawy oraz w jednym z przewodników, natomiast nie ma żadnego po niej śladu zarówno w archiwalnej dokumentacji, ani w warszawskiej prasie codziennej. Stołeczna kartografia zna więcej takich przypadków (choćby lokalizacja pętli Zacisze (Czarna Droga) na planach z lat siedemdziesiątych, Jokartowe przekształcenie 35 w 19 i 33 w 11 w którymś z wydań, czy konsekwentnie pojawiające się w kilku wydaniach planów Daunpolu linie L-3 i L-3bis (bodajże) w Zamieniu)...
--------------------------------------------------------------------------
TRASBUS - Historia warszawskiej komunikacji miejskiej
http://www.trasbus.com
--------------------------------------------------------------------------

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 607
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 15 lut 2022, 15:43

A to psikus...
Ale z tego co pamiętam, nie tylko w Warszawie historia zna takie przypadki. Na którymś z planów Łodzi w latach 70. zaistniała linia tramwajowa 30, która nigdy nie pojawiła się w rzeczywistości.

Łukasz
Posty: 9094
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 15 lut 2022, 17:13

50 lat temu chyba jednak plany rysowało się i drukowało odrobine dłużej. Wiec jeśli ówczesne MZK miało tak samo świetne pomysły jak czasem dzisiejsze ZTM, a decydenci mogli powiedzieć „nie i koniec”, to mogło się okazać, że kiedy to robili, to plany już dawno były w druku.
ŁK

michael112
Posty: 2329
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 15 lut 2022, 19:23

Pytanie: Gdzie znajdowały się przystanki na ul. Dąbrowskiego (Górny Mokotów) w czasach, gdy kursowała tamtędy linia 125?

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 607
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 15 lut 2022, 19:40

michael112 pisze:
15 lut 2022, 19:23
Pytanie: Gdzie znajdowały się przystanki na ul. Dąbrowskiego (Górny Mokotów) w czasach, gdy kursowała tamtędy linia 125?
Jest taki przewodnik:
https://www.trasbus.com/plan1975-przewodnik.htm

Na mapie zaznaczone są ówczesne przystanki. Obszar Mokotowa:
https://i.ibb.co/vjTk46h/1975-52.jpg

Przy czym nie podchodziłbym do tej mapy bezkrytycznie, ma ona trochę błędów.

MC
Posty: 1818
Rejestracja: 16 paź 2009, 23:11

Post autor: MC » 15 lut 2022, 21:58

Piotrek_2274 pisze:
15 lut 2022, 19:40
Przy czym nie podchodziłbym do tej mapy bezkrytycznie, ma ona trochę błędów.
Nawet bardzo dużo ;) Patrzę na Górczewską na odcinku od Płockiej do Elekcyjnej, chyba rysowali jak im wyszło...

Awatar użytkownika
Janek1236
(viper1983)
Posty: 1113
Rejestracja: 24 kwie 2006, 15:28
Lokalizacja: Śródmieście/Bielany

Post autor: Janek1236 » 11 mar 2022, 0:08

AdamKlocusky pisze:
31 gru 2021, 12:30
Witajcie,
Przeglądając mapę rejonów natknąłem się na ZP-1284-ESKIMOSKA. Lokalizacja jak na załączonym zdjęciu.Obrazek
Pierwszą linią na ul.Ostródzkiej była 134 (grudzień 2000). Komunikaty w sprawie jej uruchomienia milczą o zmianach przystankowych (podobnie przegubowiec). W kwietniu 2001 roku przystanki nie istniały, na pewno. Może ktoś z Was posiada jakąś informację czy ten zespół wogóle został uruchomiony?
Był planowany, ale nigdy nie został uruchomiony. Zapewne z powodu bliskości zespołów Współczesna i Piasta Kołodzieja i małej odległości między nimi. Przy takim zagęszczeniu nie było sensu go uruchamiać.. a Zakład Komputerów zmienili na Zajezdnię Kleszczowa w lipcu 2000 r. Pisali o tym na Przegubowcu, jeszcze w biuletynie przed powstaniem strony www
https://web.archive.org/web/20040630054 ... 541601.htm

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 166
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 11 mar 2022, 20:03

Janek1236 pisze:
AdamKlocusky pisze:
31 gru 2021, 12:30
Witajcie,
Przeglądając mapę rejonów natknąłem się na ZP-1284-ESKIMOSKA. Lokalizacja jak na załączonym zdjęciu.Obrazek
Pierwszą linią na ul.Ostródzkiej była 134 (grudzień 2000). Komunikaty w sprawie jej uruchomienia milczą o zmianach przystankowych (podobnie przegubowiec). W kwietniu 2001 roku przystanki nie istniały, na pewno. Może ktoś z Was posiada jakąś informację czy ten zespół wogóle został uruchomiony?
Był planowany, ale nigdy nie został uruchomiony. Zapewne z powodu bliskości zespołów Współczesna i Piasta Kołodzieja i małej odległości między nimi. Przy takim zagęszczeniu nie było sensu go uruchamiać.. a Zakład Komputerów zmienili na Zajezdnię Kleszczowa w lipcu 2000 r. Pisali o tym na Przegubowcu, jeszcze w biuletynie przed powstaniem strony www
https://web.archive.org/web/20040630054 ... 541601.htm
O super. Dziękuje za rozwiązanie zagadek Obrazek
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 166
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » wczoraj, 0:08

Kojarzy ktoś może kiedy likwidacji uległ przystanek TARGÓWEK-RATUSZ 04 na ul. Malborskiej? Od rozpoczęcia budowy metra pozostaje zawieszony. 9 sierpnia następuje komasacja zespołów TARGÓWEK-RATUSZ i ŚW.WINCENTEGO, ale informacji o likwidacji tego przystanku w komunikacie znaleźć nie można...
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

ODPOWIEDZ