Nowe trasy tramwajowe

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 16 sie 2023, 9:36

O, to jakaś nowość. Przecież kilka lat temu świadomie pozbywano się zasilaków...

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 16 sie 2023, 19:37

Tylko wewnętrznych. Przy coraz późniejszym końcu szczytu południowego nie było jak zmieścić się z odpoczynkiem dobowym z obu etatów łącznie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 17 sie 2023, 8:40

Znam też historie abortowanych zasilaków zewnętrznych.

gfedorynski
Posty: 717
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 17 sie 2023, 14:59

Kto to był zasilak wewnętrzny?

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 17 sie 2023, 18:23

gfedorynski pisze:
17 sie 2023, 14:59
Kto to był zasilak wewnętrzny?
Osoba pracująca w TW na innym stanowisku( np mistrz, dyspozytor czy kierownicy), posiadająca ważne uprawnienia.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 12 wrz 2023, 12:39

Transport-Publiczny donosi, że:
Gotowe jest studium techniczno-ekonomiczne dla tramwaju na Żeraniu – wzdłuż Modlińskiej, Familijnej i Myśliborskiej w kierunku Tarchomina, z odnogą w ul. Płochocińskiej. Obecnie Tramwaje Warszawskie zakładają, że trasa będzie budowana w latach 2029-32, chyba że wcześniej pojawią się odpowiednie fundusze.
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 79981.html
Pod tekstem mapki i bardziej szczegółowe rysunki.

Pętlę przy Płochocińskiej zaprezentowano w dwóch wariantach. Pętla autobusowa po środku tramwajowej może zachwycać, ale... czy na pewno to dobre rozwiązanie?
BTW - oczywiście w ramach inwestycji tramwajowej znacznie poszerzy się Myśliborską przy TMP :(

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 18 wrz 2023, 18:49

W Gdańsku podobne rozwiązanie działa (Łostowice), natomiast tu strasznie koślawo wychodzi wjazd na tą pętlę - strasznie długie ucho się robi.

Zastanawia mnie ta odnoga do PKP Żerań - miejsca na pętlę normalną tam się trochę znajdzie, czemu walnęli znowu terminal?
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Matt Cubis
Posty: 468
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 18 wrz 2023, 21:46

Przedłużenie do Annopolu?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 18 wrz 2023, 22:45

Wysoce wątpliwe, konieczność przerzucenia mostu nad bajorkiem skutecznie kłądzie wszelki sens takiej inwestycji.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

mb112
Posty: 995
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 18 wrz 2023, 22:49

Nie nad bajorkiem tylko kanałem ;) I zdecydowanie ma to sens, bo byłby alternatywny dojazd do zajezdni Annopol. Technicznie to będzie ciekawe do zrobienia, bo most musi być albo na łuku, albo dwa, nad odnogą kanału i potem nad samym kanałem, z ciasnym zakrętem pomiędzy. Ale i tak jest to o rzędy wielkości mniej kosztowne, bardziej sensowne i realne niż np. Pałac Saski czy CPK :)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 19 wrz 2023, 6:31

Matt Cubis pisze:
18 wrz 2023, 21:46
Przedłużenie do Annopolu?
Tak. I nie, nie ma miejsca na pętlę - wnętrze węzła Marywilska/Płochocińska jest koszmarem w sterowaniu ruchem - sprawdzone.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 19 wrz 2023, 8:37

Glonojad pisze:
19 wrz 2023, 6:31
Matt Cubis pisze:
18 wrz 2023, 21:46
Przedłużenie do Annopolu?
Tak. I nie, nie ma miejsca na pętlę - wnętrze węzła Marywilska/Płochocińska jest koszmarem w sterowaniu ruchem - sprawdzone.
Zakładam, że teren między wiaduktami też jest kolejowy. Czy zatem po dosunięciu torów od zachodniego wiaduktu do tych przechodzących bezkolizyjnie pod linią pasażerską i tej dawnej bocznicy, nad którą przebiega wiadukt nad Marywilskiej, nie udałoby się tam zrobić ciasnej pętli konwencjonalnej, podobnej do Nowego Bemowa albo Żerania FSO?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 19 wrz 2023, 10:42

Wolfchen pisze:
18 wrz 2023, 18:49
W Gdańsku podobne rozwiązanie działa (Łostowice),
Tak - i nie jest to gdański patent, tylko coś normalnego np. w CZ: przesiadki drzwi w drzwi i tyle.
Problem w tym, że na Łostowicach wjazd nie jest od tyłu pętli (https://www.google.com/maps/@54.3234125 ... ?entry=ttu); na wizkach widzimy dodatkowe metry do tłuczenia pustych wozokm.
Yelonker pisze:
19 wrz 2023, 8:37
Glonojad pisze:
19 wrz 2023, 6:31


Tak. I nie, nie ma miejsca na pętlę - wnętrze węzła Marywilska/Płochocińska jest koszmarem w sterowaniu ruchem - sprawdzone.
Zakładam, że teren między wiaduktami też jest kolejowy. Czy zatem po dosunięciu torów od zachodniego wiaduktu do tych przechodzących bezkolizyjnie pod linią pasażerską i tej dawnej bocznicy, nad którą przebiega wiadukt nad Marywilskiej, nie udałoby się tam zrobić ciasnej pętli konwencjonalnej, podobnej do Nowego Bemowa albo Żerania FSO?
Jaka byłaby w tym miejscu wyższość pętli nad krańcem, skoro sam piszesz, że byłaby "ciasna"?

BrdzJkb
Posty: 206
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 19 wrz 2023, 11:39

W Warszawie też kiedyś były fajne przesiadki door to door na Budowlanej, po czym przyszła miliardowa inwestycja mająca poprawić komunikację i teraz trzeba biegać 200 metrów i 2 razy czekać na światłach.

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 19 wrz 2023, 20:00

Wolfchen pisze:
18 wrz 2023, 22:45
Wysoce wątpliwe, konieczność przerzucenia mostu nad bajorkiem skutecznie kłądzie wszelki sens takiej inwestycji.
Most już jest - niewykorzystywany po bocznicy kolejowej. Przy odrobinie dobrej woli można by chociaż przeanalizować jego wykorzystanie pod tramwaj. Od Żerania Wschodniego przez Daniszewską, Szlachecką, przy okazji obejmując obsługą tamtejsze osiedle. Potem od mostu zawijasem na dół do Płochocińskiej i do PKP Żerań. A teraz możemy zejść na ziemię :P

ODPOWIEDZ