Przystanki (lokalizacja)
Moderator: Wiliam
A K+R nie jest przypadkiem pod samym dworcem?
Nie, jest przed wiaduktem.
Strefa K+R przy dw. Gdańskim jest przed samym dworcem (2 stanowiska) i w owej zatoce przed wiaduktem (3 stanowiska) http://www.ztm.waw.pl/download/newsSche ... danski.jpg
Jeszcze pozostaje:
1) przystanek Park Traugutta 02. Tam stają i tak tylko nocne, a zatoka jest.
2) dawna pętla Dw. Gdański na wyłączonym odcinku Bonifraterskiej, która obecnie służy za parking dla autobusów prywatnych i samochodów prywatnych.
-
- Posty: 158
- Rejestracja: 24 mar 2013, 15:06
Czy jest jakiś głębszy sens utrzymywania dwóch przystanków autobusowych w ZP Plac Zawiszy w tym samym kierunku - 01 i 03? Istnieją w tym mieście przystanki z większą liczbą kursów w ciągu godziny, a mimo nie są one rozdzielone na 2. A na Placu Zawiszy mamy sytuację taką, że większość linii + wszystkie Minibusy stoją przy 01, a 517 i 521 zatrzymują się daleko za placem. Rozumiem, że to relikt, ale nikt nie próbował z tym nic zrobić?
Też mnie to od dawna zastanawia. Logiczniej byłoby zrobić jeden przystanek dla linii miejskich, drugi dla Minibusa+innych prywaciarzy (jak w zespole Centrum w kierunku Poniatoszczaka)
-
- Posty: 158
- Rejestracja: 24 mar 2013, 15:06
Akurat to chyba nie jest najszczęśliwszy przykład, bo często te PKSy blokują wjazd na przystanek autobusom miejskim. Ale jakby zamienić miejscami przystanki mogłoby być lepiej.pietia pisze:Też mnie to od dawna zastanawia. Logiczniej byłoby zrobić jeden przystanek dla linii miejskich, drugi dla Minibusa+innych prywaciarzy (jak w zespole Centrum w kierunku Poniatoszczaka)
A taka zmiana na Zawiszy jak najbardziej wskazana imho.
Od poniedziałku zamknięta ulica Newelska na Kole. Przystanek tymczasowy dla linii 197 miał być uruchomiony na Księcia Janusza za Obozową w kierunku Księcia Bolesława. Tymczasem barierki i trawa usunięte oraz zygzaki wymalowane... na Księcia Janusza w kierunku Górczewskiej, równolegle z przystankiem Koło 09. To jest czyjś błąd, czy może spontaniczna nagła decyzja by autobusy 201 i 397 jechały Księcia Janusza prosto aż do Astronomów i dopiero tam zawracały? Pod Domem Studenckim jest zatoka która bez problemu mogłaby posłużyć za tymczasowy kraniec. Tylko ulica Astronomów pozastawiana ciasno przez auta.
Faktycznie, jest już komunikat: http://www.ztm.waw.pl/zmiany.php?c=102&i=12029&l=1 i rzeczywiście przystanek zastępczy powinien być na Ks. Janusza, ale w stronę Ks. Bolesława (201 i 397 mają zawracać przez Brożka zamiast przez Newelską). Czyżby ktoś się rąbnął w terenie ?lublin42 pisze: ↑12 paź 2018, 23:27Od poniedziałku zamknięta ulica Newelska na Kole. Przystanek tymczasowy dla linii 197 miał być uruchomiony na Księcia Janusza za Obozową w kierunku Księcia Bolesława. Tymczasem barierki i trawa usunięte oraz zygzaki wymalowane... na Księcia Janusza w kierunku Górczewskiej, równolegle z przystankiem Koło 09. To jest czyjś błąd, czy może spontaniczna nagła decyzja by autobusy 201 i 397 jechały Księcia Janusza prosto aż do Astronomów i dopiero tam zawracały? Pod Domem Studenckim jest zatoka która bez problemu mogłaby posłużyć za tymczasowy kraniec. Tylko ulica Astronomów pozastawiana ciasno przez auta.
I stało się: zygzak zdarty, przystanku nie ma, ale nadal barierki zdjęte, a tłuczeń na przystanku ubity
-
- Posty: 4070
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Na wyremontowanej Bokserskiej, na wysokości Szkoły Podstawowej nr 191 pojawiła się zatoka (jak domniemywam przystankowa), jednakże wykonana z polbruku (domyslam się że to zatoka przystankowa, gdyż brzeg chodnika jest wypłytkowany płytami z wypustkami). Planowana jest tam jakaś linia, czy zrobiono to z myślą o wycieczkach szkolnych?
A którędy miałby jakikolwiek autobus tam dojechać? No chyba, że zrobią zawrotkę na obecnie zamkniętym terenie przed jeziorkiem albo puszczą coś kryterium Bartłomieja - Pallutha - Rzymowskiego - aleja Wyścigowa - Bartłomieja. Tylko akurat jedyną linią, która by tam mogła dojechać, jest 365, a ono ma nie najgorzej ogarnięte miejsce na Bokserskiej.
Nie wiem, czy to dobry wątek, ale i tak to wrzucę:
https://www.transport-publiczny.pl/mobi ... 61967.html
Chodzi o przebudowę skrzyżowań alei Niepodległości z Rakowiecką i Batorego. Nurtują mnie dwa pytania: czemu przebudowuje się to skrzyżowanie na dwa lata przed budową trasy tramwajowej na Wilanów i czemu ta przebudowa nie jest przystosowana do nowego układu? Przystanki przy MPM mają się znajdować w obrębie skrzyżowania, tutaj zaś są cofane w kierunku Batorego.
https://www.transport-publiczny.pl/mobi ... 61967.html
Chodzi o przebudowę skrzyżowań alei Niepodległości z Rakowiecką i Batorego. Nurtują mnie dwa pytania: czemu przebudowuje się to skrzyżowanie na dwa lata przed budową trasy tramwajowej na Wilanów i czemu ta przebudowa nie jest przystosowana do nowego układu? Przystanki przy MPM mają się znajdować w obrębie skrzyżowania, tutaj zaś są cofane w kierunku Batorego.
W kontekście przystanków myślę że to kosmetyka, zaś Batorego nie wejdzie w skład budowy tramu.
-
- Posty: 4070
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Jest jakiś sensowny powód, dla którego 222 na placu Na Rozdrożu w kierunku Mokotowa zatrzymuje się na przystanku na alei Szucha, za skrzyżowaniem? Często autobusy tej linii i tak zatrzymują się przed skrzyżowaniem, czekając aż poprzedni autobus ruszy, czy z powodu światła.
Pozostałość z czasów, kiedy na pl. Na Rozdrożu zatrzymywało się tyle linii, że nie mieściły się na jednym przystanku.Autobus Czerwon pisze: ↑12 sie 2019, 9:39Jest jakiś sensowny powód, dla którego 222 na placu Na Rozdrożu w kierunku Mokotowa zatrzymuje się na przystanku na alei Szucha, za skrzyżowaniem? Często autobusy tej linii i tak zatrzymują się przed skrzyżowaniem, czekając aż poprzedni autobus ruszy, czy z powodu światła.