Przystanki (lokalizacja)

Moderator: Wiliam

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 18 maja 2020, 12:02

KM pisze:
18 maja 2020, 11:33
Gęstość nowych przystanków i brak zatok spowodowała dość dużą wojenkę dzielnicowych radnych z kierowcami, którzy żądają analizy płynności i natężenia ruchu po uruchomieniu przystanków bez zatok - nie docierają nawet argumenty, że przystanki będą na żądanie, a autobus będzie jeździł co 30 minut =D>
Rozczulająca ta troska kierowców o jakieś dwie osiedlowe uliczki, z co najmniej taką zaciekłością jakby chodziło o autostradę A2.

KM
Posty: 118
Rejestracja: 05 lis 2018, 19:33

Post autor: KM » 18 maja 2020, 13:24

ashir pisze:
18 maja 2020, 11:55
fik pisze:
18 maja 2020, 11:37
262 nie miało mieć jakiejś bardziej przyzwoitej częstotliwości?
Zakładana częstotliwość 262 to 12/15//15.
Pamiętam wersję po konsultacjach. Radni usilnie informują, że autobus będzie jeździł co 30 minut.
Yelonker pisze:
18 maja 2020, 12:00
KM pisze:
18 maja 2020, 11:33
Na ulicy Tużyckiej i Potulickiej są tak naprawdę już wykończone przystanki dla linii 262 - rozszerzenie ZP Diamentowa o przystanek w kierunku Potulickiej oraz budowa nowego ZP niedaleko ulicy Wolbromskiej. Gęstość nowych przystanków i brak zatok spowodowała dość dużą wojenkę dzielnicowych radnych z kierowcami, którzy żądają analizy płynności i natężenia ruchu po uruchomieniu przystanków bez zatok - nie docierają nawet argumenty, że przystanki będą na żądanie, a autobus będzie jeździł co 30 minut =D>
To ZP w rejonie Wolbromskiej to na Potulickiej? Bo Tużycka i Tarnogórska mają mieć zamienione kierunki ruchu autobusów względem stanu obecnego, a że 262 nie ma jak zaliczyć ZP Tużycka na Radzymińskiej, to chyba jakiś jeszcze przystanek między Kościeliską a Diamentową by się przydał, zresztą trzeba będzie jeszcze wykonać przystanek Krzesiwa w przeciwnym kierunku na Tarnogórskiej.
Tak, w kierunku Trockiej przez Tarnogórską, a w kierunku Łodygowej przez Tużycką.

Przystanek w kierunku Łodygowej na Potulickiej - 52.284914, 21.082911 - wydaje się być dość zbędny, jeżeli linia będzie jechała do Łodygowej, zatrzymywała się znowu na Potulickiej, zjeżdżała na jezdnię serwisową i zawracała dopiero przy Klamrowej (ta zawrotka to jedyna opcja, całkiem dobra) to te przystanki co 200 metrów są faktycznie niepotrzebne.
Przystanek w kierunku Łodygowej - Potulicka/Perłowa, najprawdopodobniej rozwinięcie ZP Diamentowa - 52.282078, 21.083331
Przy okazji budowy drogi dojazdowej do PKP Zacisze Wilno wykonano przystanek Krzesiwa w drugim kierunku - 52.279117, 21.078610

Na linię niemniej jeszcze paręnaście miesięcy poczekamy. Pratulińska jest zaślepiona przez szyb do tarczy, Łokietka przez budowę wentylatorni, a Kościeliska i Krośniewicka na razie niedostosowana do ruchu autobusów. choć patrząc na budowę to, że coś się ruszyło w okolicach Łodygowej to i może coś ruszy się tutaj.

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 18 maja 2020, 13:52

Faktycznie jakoś te przystanki w nieszczególnie fortunnych miejscach są umieszczone. Dobrze rozumiem, że w kierunku Łodygowej 262 zatrzyma się na Potulickiej przy Perłowej i przy Lewinowskiej, a w stronę Tarnogórskiej między Lewinowem a Krzesiwa w ogóle?

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 18 maja 2020, 16:43

KM pisze:
18 maja 2020, 13:24
Pamiętam wersję po konsultacjach. Radni usilnie informują, że autobus będzie jeździł co 30 minut.
Nigdy nie słyszałem, żeby miała być inna częstotliwość niż 12/15//15. Dowody:
https://www.wtp.waw.pl/wp-content/uploa ... -metra.pdf
https://www.wtp.waw.pl/newsy/2019/09/26 ... -wrzesnia/
KM pisze:
18 maja 2020, 13:24
Na linię niemniej jeszcze paręnaście miesięcy poczekamy. Pratulińska jest zaślepiona przez szyb do tarczy, Łokietka przez budowę wentylatorni, a Kościeliska i Krośniewicka na razie niedostosowana do ruchu autobusów. choć patrząc na budowę to, że coś się ruszyło w okolicach Łodygowej to i może coś ruszy się tutaj.
ZTM deklarował, że linia nie musi czekać na otwarcie ciągu ulic Pratulińska - Łokietka, a wtedy nie widzę problemu, żeby tymczasowo pojechała Trocką i Radzymińską.

KM
Posty: 118
Rejestracja: 05 lis 2018, 19:33

Post autor: KM » 18 maja 2020, 20:14

Dowiedziałem się jeszcze o jednym przystanku - 52.280541, 21.082245 - to najprawdopodobniej ten będzie wcielony do ZP Diamentowa. Pozostałe chyba będą oddzielnymi. Kolejny przystanek oddalony o około 200m przy Perłowej, kolejny 250m dalej, przy Lewinowskiej.
Yelonker pisze:
18 maja 2020, 13:52
Faktycznie jakoś te przystanki w nieszczególnie fortunnych miejscach są umieszczone. Dobrze rozumiem, że w kierunku Łodygowej 262 zatrzyma się na Potulickiej przy Perłowej i przy Lewinowskiej, a w stronę Tarnogórskiej między Lewinowem a Krzesiwa w ogóle?
262 w stronę Łodygowej zatrzyma się na Krośniewickiej, później dopiero przy Diamentowej, następnie przy Perłowej, Lewinowskiej, Potulickiej i dojedzie na pętlę Lewinów.
Jak na razie w przeciwnym kierunku istnieje tylko przystanek Potulicka i Krzesiwa.
Na Tużyckiej (jak na razie) nie ma budowanych żadnych przystanków w stronę Lewinowa, co jest trochę niepokojące, ale być może dzielnica rozdzieliła inwestycję na parę etapów i powstaną przystanki na Potulickiej zarówno w drugą stronę, jak i te na Tużyckiej.
ashir pisze:
18 maja 2020, 16:43
KM pisze:
18 maja 2020, 13:24
Pamiętam wersję po konsultacjach. Radni usilnie informują, że autobus będzie jeździł co 30 minut.
Nigdy nie słyszałem, żeby miała być inna częstotliwość niż 12/15//15. Dowody:
https://www.wtp.waw.pl/wp-content/uploa ... -metra.pdf
https://www.wtp.waw.pl/newsy/2019/09/26 ... -wrzesnia/
Fakt, radni nie muszą być do końca wiarygodnym źródłem informacji. Dzięki! :)

Oczywiście bardzo możliwe, że układ przystanków w końcowej formie będzie bardziej sensowny. Urząd ma 30 dni na udostępnienie planów organizacji ruchu, ja dalej czekam :wink:

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 19 maja 2020, 9:49

KM pisze:
18 maja 2020, 20:14
Fakt, radni nie muszą być do końca wiarygodnym źródłem informacji. Dzięki! :)
Brawo, właśnie osiągnąłeś dojrzałość obywatelską :-)

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 21 maja 2020, 22:17

Jeżeli dobrze interpretuję projekt przebudowy alei Jana Pawła II, to na jezdni w kierunku Żoliborza między DWC a Rondem ONZ pojawi się nowy przystanek w zatoczce (ulokowany przez skrzyżowaniem z Sienną), zniknie za to przystanek końcowy dla 174 na jezdni w kierunku Mokotowa. Wygląda więc na to, że 174 będzie miało nowy kraniec na nowo wybudowanym przystanku. W sumie byłaby to zmiana na plus, bo nie trzeba będzie czekać z wyjściem z autobusu do czasu okrążenia ronda.

Łukasz
Posty: 10487
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 23 maja 2020, 7:24

Od Siennej do metra to jest kawałek. Ale pewnie koncepcja postoju po drugiej stronie JP nie wchodziła w grę po przebudowie.
ŁK

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 23 maja 2020, 9:07

Jeżeli chodzi o przesiadki ze 174 do M2, najlepszym rozwiązaniem byłoby zakrańcowanie autobusu w Emilii Plater, ale wtedy nadrabiałby aż ~250 metrów w jedną stronę, więc istnieje prawdopodobieństwo że ZTM by się z kasą nie wyrobił xd

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 23 maja 2020, 20:38

Autobus Czerwon pisze:
23 maja 2020, 9:07
Jeżeli chodzi o przesiadki ze 174 do M2, najlepszym rozwiązaniem byłoby zakrańcowanie autobusu w Emilii Plater, ale wtedy nadrabiałby aż ~250 metrów w jedną stronę, więc istnieje prawdopodobieństwo że ZTM by się z kasą nie wyrobił xd
Biorąc pod uwagę że kiedyś jeździło aż na plac Hallera, to i tak niebo a ziemia. :lol:
IMHO propozycja @Autobus Czerwon najlepsza.

Łukasz
Posty: 10487
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 24 maja 2020, 8:55

michael112 pisze:
Autobus Czerwon pisze:
23 maja 2020, 9:07
Jeżeli chodzi o przesiadki ze 174 do M2, najlepszym rozwiązaniem byłoby zakrańcowanie autobusu w Emilii Plater, ale wtedy nadrabiałby aż ~250 metrów w jedną stronę, więc istnieje prawdopodobieństwo że ZTM by się z kasą nie wyrobił xd
Biorąc pod uwagę że kiedyś jeździło aż na plac Hallera, to i tak niebo a ziemia. :lol:
IMHO propozycja [mention]Autobus Czerwon[/mention] najlepsza.
Trochę inna struktura była jednak wtedy.

W ogóle to Emilii Plater nie powinna być jedną wielką pętlą autobusową. Układ powinien być taki, żeby wystarczył DWC pod dachem plus ewentualnie ten mały kawałek DWC zaraz obok.

Tak pomyślałem jednak, że całkiem niezłym miejscem na kraniec dla 174 byłby Plac Grzybowski.
ŁK

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 24 maja 2020, 9:02

Łukasz pisze:
24 maja 2020, 8:55
W ogóle to Emilii Plater nie powinna być jedną wielką pętlą autobusową.
Nie powinna być bo?
Łukasz pisze:
24 maja 2020, 8:55
Tak pomyślałem jednak, że całkiem niezłym miejscem na kraniec dla 174 byłby Plac Grzybowski.
Nie ma lewoskrętu ze Świętokrzyskiej w Emilii Plater w kierunku placu Grzybowskiego. Zresztą, w czym jest lepszy plac Grzybowski od Emilii Plater?

Konied Makevski
Posty: 158
Rejestracja: 24 mar 2013, 15:06

Post autor: Konied Makevski » 24 maja 2020, 9:18

Autobus Czerwon pisze:
Łukasz pisze:
24 maja 2020, 8:55
W ogóle to Emilii Plater nie powinna być jedną wielką pętlą autobusową.
Nie powinna być bo?
Łukasz pisze:
24 maja 2020, 8:55
Tak pomyślałem jednak, że całkiem niezłym miejscem na kraniec dla 174 byłby Plac Grzybowski.
Nie ma lewoskrętu ze Świętokrzyskiej w Emilii Plater w kierunku placu Grzybowskiego. Zresztą, w czym jest lepszy plac Grzybowski od Emilii Plater?
Podejrzewam, że chodzi o kryterium uliczne: JP2 - Królewska - Plac Grzybowski - Emilii Plater - Świętokrzyska - JP2, ewentualnie JP2 - Twarda - Plac - Królewska - JP2.
Takie kryteria dają też możliwość eleganckiej przesiadki na M2. :)

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 24 maja 2020, 9:59

Nadal nie widzę wyższości takiego rozwiązania, nad zakręcaniem na Emilii Plater.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4760
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 24 maja 2020, 10:58

Dojazd okolicy Pl.Grzybowskiego do Dw.Centralnego i ciągu Jerozolimskich? Tramy na Marszałkowskiej i JP są dosyć daleko.
Obrazek

ODPOWIEDZ